انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

بجای اشتغالزایی ؛کاهش 144هزار شغل در دولت یازدهم

طی دو سال گذشته خالص اشتغال دولت منفی شد+نمودار

به گزارش بی باک، مطابق گزارش مرکز آمار، در تابستان سال 1392 که دولت یازدهم بر سر کار آمد، تعداد شاغلان کشور 22 میلیون و 191 هزار نفر بود که این رقم در پاییز امسال به 22 میلیون و 46 هزار نفر کاهش یافته است.

در مجموع در دوره دولت یازدهم از تعداد شاغلان کشور 144 هزار نفر کاسته شده است.

  



خالص اشتغال دولت یازدهم منفی شد +نمودار
به جز تابستان امسال، در سایر فصول 2 سال اخیر تعداد شاغلان نسبت به ابتدای دولت یازدهم، کمتر بوده است.

در مجموع می‌توان گفت دولت فعلی در امر اشتغالزایی ناموفق بوده است.

این در حالی است که "ایجاد اشتغال برای جوانان" از جمله مهمترین شعارهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در ایام انتخابات 92 بود، که در این بین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم هم از این قاعده مسثنی نبود.

روحانی که سهم بالایی برای شعارهای اقتصادی در بین وعده های انتخاباتی خود قائل بود، در بدو به دست گرفتن سکان دستگاه اجرایی کشور از وضعیت اشتغالزایی از دولت قبل انتقاد کرد و وعده داد که جوانان در دولت وی راحت تر از گذشته به مشاغل مختلف دست پیدا کنند.

به هر حال جدا از این که دولت‌های گذشته عملکرد بسیار ضعیفی در حوزه اشتغالزایی از خود به جا گذاشته اند، اما دولت یازدهم علی رغم انتقادهایی که در این زمینه به دولت‌های قبلی وارد ساخته و شعارهایی که در این زمینه داده است، با گذشت حدود دو سال از فعالیت خود عملکردی ضعیف در این حوزه به جای گذاشته است.

محسن ایزدخواه، کارشناس بازار کار و مسائل کارگری هفته گذشته اعلام کرده بود: در آخرین آماری که در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد از ابتدای امسال تا پایان آبان نه‌تنها به تعداد بیمه‌شدگان افزوده نشده است، بلکه از تعداد آنها و کارگاه‌ها نیز کاسته شده به صورتی که در مقایسه با سال 93 در همین دوره اکنون 25 هزار کارگاه کمتر فعال هستند؛ بنابراین بیکاری بالا رفته و در شرایطی تعهدات تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری افزایش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد