انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

آیا فتنه اکبر جدید با حضور مهدی هاشمی در راه است؟

  با توجه به سابقه های پیشین مهدی هاشمی در انتخابات گذشته و تمایل او برای مدیریت جریان های سیاسی کشور در کنش گری های انتخاباتی به نظر می رسد احتمال وجود پروژه ای جدید برای انتخابات آینده و حرکت به سوی کلید زدن آن چندان دور از واقعیت نباشد. این در حالی است که خروج مهدی هاشمی از زندان اوین آن هم در شرایطی که کمتر از یک ماه از مرخصی قبلی او نگذشته است بر وزن این گمانه زنی ها افزوده است.
با توجه به سابقه های پیشین مهدی هاشمی در انتخابات گذشته و تمایل او برای مدیریت جریان های سیاسی کشور در کنش گری های انتخاباتی به نظر می رسد احتمال وجود پروژه ای جدید برای انتخابات آینده و حرکت به سوی کلید زدن آن چندان دور از واقعیت نباشد. این در حالی است که خروج مهدی هاشمی از زندان اوین آن هم در شرایطی که کمتر از یک ماه از مرخصی قبلی او نگذشته است بر وزن این گمانه زنی ها افزوده است.

 

 در شرایطی که با نزدیک تر شدن به یکی از حساس ترین انتخابات تاریج جمهوری اسلامی ایران بر حجم تحرکات انتخاباتی جریان های سیاسی کشور افزوده می شود، در همین ایام مهدی هاشمی نیز به بهانه شکستگی پا قریب به ۲۰ روز است که از سلول خود در زندان اوین خارج شده است و در حال سپری کردن مرخصی استعلاجی خود است.

به گزارش رجانیوز قریب به دو هفته پیش بود که سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در گفت‌وگو خود با خبرگزاری تسنیم از مصدومیت موکلش در حین ورزش در زندان اوین خبر داده بود و گفته بود «مهدی هفته گذشته هنگام انجام ورزش والیبال مصدوم و  به علت آسیب‌دیدگی پا در بیمارستان بستری شد» با این حال چند دقیقه بعد از این مصاحبه بود که سید وحید ابوالمعالی از دیگر وکلای این خانوده  در گفت‌وگو با فارس، در خصوص حضور مهدی هاشمی در بیمارستان روایتی دیگر از علت این ماجرا مطرح کرد و گفت: «روز گذشته به دلیل دردی که مهدی هاشمی در ناحیه شکم احساس کرد به بیمارستان منتقل شد و همان زمان به روش آندوسکوپی اقدامات تشخیصی صورت گرفت. صبح امروز با بیهوشی کامل وی تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک غده از بدنش خارج شد که ما هنوز منتظر جواب پاتولوژی هستیم و نگرانی‌امان برطرف نشده است».

مهدی هاشمی درحالی دوهفته مرخصی خود را سپری می کند که کمتر از یک ماه پس از بازگشت وی از مرخصی قبلی، با درخواست مرخصی جدید او موافقت شده است.

با این وجود چندی بعد سید وحید ابوالمعالی وکیل مهدی با بیان اینکه مرخصی مهدی هاشمی از جنس برخی از مرخصی‌های محمدرضا رحیمی نیست، گفت: «مدت دوهفته‌ای را که مهدی جهت گذراندن دوران نقاهت در منزل می ماند جزو ایام محکومیتش محسوب نمی‌شود».

در همین راستا و با وجود این که مهدی هاشمی رفسنجانی قریب به ۲۰ روز است که بهانه سپری کردن ایام مرخصی استعلاجی خود از زندان اوین خارج شده است که بررسی های سابقه او حکایت از تمایل ویژه برای مدیریت انتخابات های کشور دارد. 

اما زمانی بر وزن این گمانه زنی ها افزوده می شود که بدانیم که سابقه انتخاباتی مهدی هاشمی نتنها به انتخابات سال ۸۸ محدود نمی شود بلکه از آخرین حضور پدرش در انتخابات ریاست جمهوری نقش جدی در فرماندهی انتخابات برعهده گرفته بوده است.

 

زمینه سازی برای کلید زدن پروژه تقلب در انتخابات سال ۸۴

نقش مهدی هاشمی در هدایت جریان‌های مخالف و معاند با نظام تنها به فتنه ۸۸ بازنمی گردد بلکه این خط از انتخابات سال ۱۳۸۴ آغاز شده بود. در همین راستا قدیری ابیانه  (مشاور اطلاع رسانی و ارتباطات هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۸۴) ۲۸ خرداد ۸۸ در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس با اشاره به تمایل برخی از اعضای خاندان هاشمی رفسنجانی برای کلید زدن پروژه تقلب در انتخابات سال ۸۴ بعد از شکست هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری نهم می‌گوید:

«پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز نتایج نظرسنجی یک مرکز مخالف احمدی‌نژاد حاکی از پیروزی وی با اختلاف بیش از ۵ میلیون رأی در مقابل احمدی‌نژاد بود اما برخی نزدیکان هاشمی با نپذیرفتن این واقعیت، آماده بیان ادعای تقلب در انتخابات بودند».

مشاور سابق هاشمی رفسنجانی با اشاره به اصرار مهدی هاشمی بر برنده بودن پدرش در این باره گفته بود: «مطمئن شدم که ایشان در انتخابات شکست فاحشی خواهند خورد. گروهی پیشنهاد می‌کردند که آقای هاشمی برای جبران اختلاف آرا دست به هنجار شکنی بزند. از اینکه چنین افرادی خود را طرفدار آقای هاشمی می‌دانند و در ستاد ایشان جمع شده‌اند، به شدت متأثر بودم. از آمارها کپی گرفتم و وقتی مهدی هاشمی از جلسه بیرون آمد آن را به وی دادم تا در جلسه تحویل آقای هاشمی دهد و گفتم ایشان چند میلیون رأی از احمدی‌نژاد عقب است. وی گفت: «من این آمار را قبول ندارم و بابا برنده است!»

مهدی هاشمی حتی به این هم بسنده نکرد و برای پیروزی پدرش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ مبالغ هنگفتی را از بیت المال هزینه کرد تا جایی که «حمزه کرمی» از نویسندگان سایت ضد انقلاب جمهوریت نیز در دفاعیات خود در دادگاه در جمع خبرنگاران گفته بود:

«مهدی هاشمی رفسنجانی اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. بنده با وی صحبت کردم و گوشزد کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت. به‌عنوان مثال، شرکت نشر ذره ۵۰۰ میلیون تومان پوستر مربوط به آقای هاشمی را سال ۸۴ چاپ کرد اما پولش را از سازمان بهینه سازی گرفت، به این صورت که آقای مهدی هاشمی با توافق نشر ذره فاکتوری صوری صادر کرد، مبنی بر چاپ ۲۰۰‌ هزار نسخه از کتاب ‌۵‌ جلدی کودک؛ یعنی یک میلیون جلد کتاب و این فاکتور صوری به‌عنوان سند اصلی تلقی شد و پولش را از سازمان بهینه سازی پرداخت نمودم و در اختیار نشر ذره قرار گرفت در حالی که فقط تعداد ‌۲۵‌ هزار از این کتاب چاپ شد.»

 

نقش آفرینی مهدی هاشمی در کمیته صیانت از آرا در انتخابات سال ۸۸

مهدی هاشمی رفسنجانی، شاه کلید فتنه ۸۸ بود؛ وی که تا پیش از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری، بارها نامش در رسانه ها مطرح شد و از تشدید فعالیت های وی و دیگر فرزندان هاشمی در ستاد انتخاباتی موسوی اخبار مختلفی منتشر شد، بعد از انتخابات فعالیت هایش بیشتر شدو تقریبا روزی نبود که نام وی بر سر زبان ها نباشد.

در همین راستا در چند سال گذشته افشاگری های مهمی درباره نقش مهدی هاشمی در راه اندازی ستاد کمیته صیانت از آرا و القای دروغ تقلب،‌ هدایت میدانی آشوب های خیابانی و تامین مالی فتنه گران بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم انجام شده است. محوری‌ترین نقش مهدی هاشمی در فتنه ۸۸، به جایگاه او در هدایت رسانه‌ها باز می‌گردد. تشکیل کمیته صیانت از آرا و نقش آفرینی مهدی هاشمی در این کمیته که با واکنش و هشدار مسئولین امنیتی برای امکان گسترده سوء استفاده از آن همراه بود، نزدیک به یک سال بعد به صورت تلویحی از سوی هاشمی نیز تایید شد. چنانکه وی در دیدار با اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد مقدس، در پاسخ به سوالی در خصوص عدم بازگشت مهدی هاشمی به کشور گفته بود: «مهدی خیالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و هم اکنون برای رسیدگی به وضع دانشگاه‌های آزاد اسلامی و نیز گذراندن رساله دکترای خود در خارج از کشور است و در انتخابات نیز صرفاً به ارایه تجربیاتش پیرامون صیانت از آرا پرداخت و دخالتی در کار ستادها یا تظاهرات نداشته و اگر دادگاهی او را احضار کند حضور خواهد یافت».

پروژه تشکیک در سلامت انتخابات که با تشکیل کمیته های صیانت از آرا با مدیریت مهدی هاشمی بوسیله واردات دستگاه‌های پیشرفته ارسال، دریافت و مانیتورینگ پیامک، با جدیت در حال پیگیری بود، به تدریج تبدیل به مساله اصلی انتخابات شد و با اعلام رسمی از سوی موسوی، کاندیدای شکست خورده انتخابات در شب اعلام نتایج، به اصلی‌ترین بهانه برای به آشوب کشیدن ۸ ماهه کشور منجر شد.

همچنین مسائل مالی و سواستفاده مهدی هاشمی از اموال بیت المال سبب شده بود تا در خرداد ۱۳۸۹ دادستانی تهران به ماموران امنیتی حکم بازرسی دفتر هیات امنای دانشگاه آزا را بدهد. بر پایه گزارشاتی که آن زمان منتشر شده بود در این بازرسی ها مشخص شد در دفتر مهدی هاشمی اسناد ویژه و حتی اسنادی با طبقه بندی محرمانه - خیلی محرمانه- سری و بکلی سری از نهاد هایی چون وزارت اطلاعات، ستاد کل نیروهای مسلح، ریاست جمهوری، بانک مرکزی، قوه قضائیه، شورای عالی امنیت ملی، وزارت نفت و... نگهداری می شده و جای شگفتی داشت که تعداد زیادی از بولتن ها، گزارش ها و نامه های رسمی، سری و بکلی سری برخی دستگاه های امنیتی درباره اقدامات مجرمانه و مفاسد سیاسی و اقتصادی مهدی هاشمی نیز در دفتر او موجود بوده و در فایل های جداگانه بایگانی شده بود. کاست های ضبط شده از جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد و برخی جلسات محرمانه مجمع تشخیص مصلحت نیز به این ساختمان منتقل شده و اقداماتی به واسطه آن صورت گرفته بود.

همچنین به واسطه اسناد معتبر و اعترافات گسترده عناصر مهم فتنه، نقش مهدی هاشمی در فتنه ۸۸ محرز اعلام شده و وزیر اطلاعات وقت اعلام نمود این وزارتخانه حکم بازداشت مهدی هاشمی را در اختیار دارد، مسئله ای که با تایید دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه همراه بود. مقامات امنیتی نقش مهدی هاشمی را نقطه اتصال همه جریان های ضد ولایت فقیه و تامین مالی و تشکیلاتی آنها می دانند. 

 

حضور معنادار مهدی هاشمی در نماز جمعه پدرش

۲۶ تیر ۸۸ نماز جمعه هاشمی رفسنجانی در حالی در تهران برگزار شد که جدای از حرمت شکنی های بی سابقه هواداران موسوی و کروبی در این نماز جمعه، مهدی هاشمی نیز در جایگاه ویژه در کنار پدرش حاضر شد. انتشار عکس حضور وی در این نماز جمعه، به یکی از معروف ترین عکس های مهدی هاشمی در طول فتنه ۸۸ تبدیل شد.

در مجموع و با توجه به سابقه های پیشین مهدی هاشمی در انتخابات گذشته و تمایل او برای مدیریت جریان های سیاسی کشور در کنش گری های انتخاباتی به نظر می رسد احتمال وجود پروژه ای جدید برای انتخابات آینده و حرکت به سوی کلید زدن آن چندان دور از واقعیت نباشد. این در حالی است که خروج مهدی هاشمی از زندان اوین آن هم در شرایطی که کمتر از یک ماه از مرخصی قبلی او نگذشته است بر وزن این گمانه زنی ها افزوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد