انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

تاملی بر مواضع اخیر اقای نور راجع به شورای نگهبان

تاملی بر سخنان اخیر امام جمعه گرگان در راستای فشار به شورای نگهبان

آیت الله سید کاظم نورمفیدی درحالی دغدغه خود را گذر از بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان عنوان می‌کنند که بارها رهبر معظم انقلاب و اعضای شورای نگهبان فتنه ۸۸ را "ملاک و شاخص اصلی نظام" می‌دادند. فتنه ایی که  آقای نورمفیدی تا امروز جرات اعلام مرزبندی خود با این جریان  که انقلاب را تا لب پرتگاه کشانده بودند را ندارد!!! چرا؟

  

به گزارش"پایگاه عدالت خواهان گلستان"امام جمعه گرگان، میرحسین موسوی را در منزلش پذیرایی کرده است، با مهدی کروبی دوستی دیرینه و گرمابه و گلستانی داشته و با محمد خاتمی نیز رابطه ای مثالزدنی داشته است؛ ایا امام جمعه گرگان نمی خواهد به این سوال جوابی بدهد که همزمان با اوجگیری فتنه 88 چرا از این سه راس فتنه که علیه انقلاب و نظام تیغ کشیدند و طغیان علنی کردند ابراز تبری نکرد؟ 

با اینحال آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان صبح امروز پنجشنبه اول بهمن ماه 94 در دیدار با فعالین سیاسی استان گلستان که عموما از جریان چپ و مدعی اصلاح طلبی می باشند ، نسبت به عملکرد شورای نگهبان استان گلستان واکنش انتقادی  نشان داد .

وی با اعلام اینکه هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان کاستی های دارد خواستار جبران این کاستی ها شد .

برخی از سر خط های سخنان آیت الله نورمفیدی در سخنرانی امروز ایشان اینچنین است :

* برخی از رد صلاحیت شدگان از نیروهای معتقد به نظام و رهبری هستند

* در تفسیر التزام به اسلام و نظام ، هیئت نظارت سلیقه ای عمل می کنند

* اظهار تاسف از رد صلاحیت برخی از نیروهای مومن و معتقد به نظام و انقلاب و قانون اساسی و رهبری

* برخی از کسانی که نامشان جزء احراز صلاحیت شدگان نیست را از نزدیک می شناسم و شهادت می دهم که از نیروهای انقلابی و معتقد به ولایت فقیه و رهبری هستند و دلسوز نظام محسوب می شوند.

 * ضرورت بازنگری در برخی رد صلاحیت ها

* با بازنگری در پرونده کاندیداهای احراز صلاحیت نشده ،کاستی هایی که در عملکرد هیئت های نظارت استانی وجود دارد به نحوی جبران شود.

در واقع با خواندن این سر خط ها براحتی می توان متوجه شد که نماینده ولی فقیه در استان گلستان از اینکه برخی چهره های اصلاح طلب استان گلستان رد صلاحیت شده اند دلواپس شده و هیئت نظارت استان گلستان را به داشتن کاستی ها و جبران آن اشارت می کند.

آیت الله نورمفیدی بدون اشاره به عملکرد ضعیف هیئتهای اجرایی که بسیاری از کاندیداهای دارای سابقه محکومیت و سوء شهرت را تایید کردند و با این کار وقت زیادی را از شورای نگهبان برای تایید صلاحیتهای سایر کاندیداها گرفتند ، هیچ اشاره ای به برنامه اصلاح طلبان برای ثبت نام فله ای و شکایتهای فله ای نکرده است .

نکته اساسی اینجاست که آیت الله نورمفیدی که خود گزینه اصلاح طلبان استان گلستان برای مجلس خبرگان رهبری است علی الظاهر نگران عدم حضور اصلاح طلبان پای صندوق های رای می باشد چرا که بخش عمده ای از پایگاه رای ایشان از این جناح می باشند و طبعا اگر آنها در بین کاندیداهای مجلس نباشند و پای صندوق های رای هم نیایند قطعا آرای ایشان کاهش پیدا می کند .

حال این سوال مطرح می شود که چرا امام جمعه محترم گرگان در قبال رد صلاحیت افراد زیادی با گرایشات اعتدالی ، اصولگرایی و مستقل که مطابق عملکرد قانونی هیئت نظارت بر انتخابات استان رد صلاحیت شدند واکنشی نشان نمی دهد در حالیکه تایید نشدن و عدم احراز تعدادی از کاندیداها از همه گرایشات سیاسی موجود نشان از نگاه فراجناحی و قانونمند بودن نظر هیئت نظارت استان دارد.

هیئت نظارت استان گلستان چه کاستی دارد که جبران کند جز اینکه در حق بسیاری از کاندیداها که دارای سوابقی بودند مدارا و آنها را تایید کرد ، مگر در لیست 41 نفره گرگان و لیست 140 نفره تایید صلاحیت شده استان عنصر علمی ، با تجربه ، تحصیلکرده و دوستدار توسعه کم داریم که دلواپس چند عنصر سیاسی ورشکسته شده ایم .

هیئت نظارت استان کاستی ندارد جبران کند مگر آنکه صلاحیت برخی از افرادی که تایید شدند را مجددا با دقت بیشتر بررسی کند تا جلوی پروژه نفوذ گرفته شود چون در بین افراد تایید شده افرادی وجود دارند که خودشان باور نمی کردند جزو تایید صلاحیت ها باشند و از دیدن نام خود در جمع تاییدیه های نظام شوکه شده بودند.

اصلاح طلبی یک پروسه و یک جریان است که هیچگاه در ایستگاه اشخاص متوقف نمی شود و بهتر است آیت الله و هواداران آنها با پذیرفتن اصل ریزش ها و رویش ها در انقلاب ، دنبال چهره های علمی و توسعه مدار ، جوان و انقلابی در چهارچوب نظام باشند تا استان گلستان همچنان شاهد عقب افتادگی نباشد.

وانگهی بنظر می رسد چنین سخنانی در راستای فشار به شورای نگهبان و تکمیل زنجیره کشوری افرادی همچون آیت الله هاشمی و سایت های اصلاح طلب است که از همان ابتدا با فرمول ثبت نام حداکثری ،تایید صلاحیت حداکثری و شکایت حداکثری به دنبال فشار بر شورای نگهبان بوده است .

مقام معظم رهبری در دیدار روز 19 دی با مردم قم و روز گذشته با کارگزاران انتخابات فرمودند : در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی دهند و حتی در کشوری همچون امریکا که خود را نماد آزادی معرفی می کند و عده ای ساده لوح هم آن را قبول و ترویج می کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می گذاشتند.

ایشان افزودند: اینکه مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهای کشور را قبول داشته باشند، یک حق عمومی است که در سلامت انتخابات مؤثر است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: «تمکین همه دستگاههای دست اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ و عده های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.گلستان ما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد