انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

سوالات بی جواب از امام جمعه گرگان


آیت الله نورمفیدی و سوالات همیشه بی جواب

ایا امام جمعه محترم گرگان نمی خواهد به این سوال جوابی بدهد که همزمان با اوجگیری فتنه 88 چرا از این سه راس فتنه که علیه انقلاب و نظام تیغ کشیدند و طغیان علنی کردند ابراز تبری نکرد؟  چرا آقای نورمفیدی طی سالیان پس از فتنه تاکنون موضعی صریح که بیانگر دوری از این فتنه گران باشد در کارنامه اش برجای نگذاشته است؟

  


امام جمعه محترم گرگان،در تاریخ یازدهم دیماه و در جمع فعالان سیاسی (همسو با طیف فکری خاص) گفت که عده ای دنبال خرابکاری بوده و دنبال جواب نیستند، این در حالی است که حدود پنج ماه پیش چند سوال ( اینجا  را کلیک کنید) از طریق همان فرزند وی به صورت مکتوب به دستش رسید ولیکن حتی یک کلمه پاسخ هم در رابطه با آن سوالات شنیده نشد.

این بار اما با عنایت به سخنان خطیر امام خامنه ای در جمع امامان جمعه منتظر می مانیم تا ببینیم امام جمعه محترم گرگان چه پاسخی برای این سوالات خواهند داشت.

آقای نورمفیدی! امام خمینی (ره) مردم را ولی نعمت دانسته و امام خامنه ای هم مسوولین را به پاسخگویی به مردم موظف دانسته اند. آیا برای این چند سوال پاسخی دارید؟

از طرفی در هفته ای که گذشت رهبر معظم انقلاب بیاناتی را در جمع ا ئمه جمعه سراسر کشور داشتند. در این سخنان، نمازجمعه به قرارگاه سیاسی-فرهنگیِ شهر تعبیر شد و امام جمعه شهر نیز به عنوان فرمانده این قرارگاه عنون گردید.

مقام معظم رهبری در این جمع، بارِ دیگر به فتنه 88 ، هزینه های گزافِ تحمیل شده و درعین حال، جبران نشده ای که سران فتنه برای کشور به وجود آوردند و مماشات شان با آنها اشاره فرمودند.

این بیانات اگر برای همه دوستداران انقلاب و نمازگزاران جمعه مهم باشد برای گرگانی ها به مراتب مهم تر است. گرگانی هایی که نسبت به :
1- عملکرد و رویکرد سیاسی-فرهنگی امام جمعه شان ، و
2- محتوای خطبه های نماز جمعه گرگان
نقدهای جدی داشته اند که پاسخ نیافتنِ برای این نقدها شبهات و ابهامات درباره نماز جمعه گرگان را روز افزون کرده است.
بار دیگر و با عنایت به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب برخی دیگر از سوالات را مطرح می کنیم که امیدواریم جوابهایی قانع کننده و به دور از فرافکنی از سوی مخاطبین محترمِ سوالها برای آنها بشنویم:
1-  درباره امام جمعه گرگان و اینکه او در سالهای اولیه انقلاب خطابه های قرّائی در حمایت از بنی صدر خائن در زمان ریاست جمهوری اش داشته و  در جواب این خطبه های حمایتی ، شعارِ مرگ بر بهشتی در نماز جمعه سر داده شده ، سوالی اگر نپرسیم اما اکنون چرا مواضع امام جمعه محترم گرگان نسبت به فتنه 88 موضعی سوال برانگیز و غیرقابل قبول است؟ فتنه ای که هیچ چیز کمتر از یک کودتای کامل علیه انقلاب و ولایت فقیه نداشت، چرا در ادبیات سیاسی امام جمعه گرگان هیچ جایی نداشته، در 8 ماه فتنه سال 88 کلمه ای بدان اشاره نشد؟
امام جمعه گرگان، میرحسین موسوی را در منزلش پذیرایی کرده است، با مهدی کروبی دوستی دیرینه و گرمابه و گلستانی داشته و با محمد خاتمی نیز رابطه ای مثالزدنی داشته است؛ ایا امام جمعه گرگان نمی خواهد به این سوال جوابی بدهد که همزمان با اوجگیری فتنه 88 چرا از این سه راس فتنه که علیه انقلاب و نظام تیغ کشیدند و طغیان علنی کردند ابراز تبری نکرد؟  چرا آقای نورمفیدی طی سالیان پس از فتنه تاکنون موضعی صریح که بیانگر دوری از این فتنه گران باشد در کارنامه اش برجای نگذاشته است؟

کدام امام جمعه میرحسین موسوی را در خانه اش راه داد؟ این موسوی مگر همان موسوی ای نیست که رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل از او حمایت علنی کرد؟ مگر همان کسی نیست که آمریکایی ها و بهائی ها و هم جنس بازان و همه دشمنانِ قسم خورده انقلاب را به شکستِ انقلاب امیدوار کرد؟ مگر او همان کسی نیست که اهانت  کنندگان به مجالس عزای سیدالشهدا در عاشورای 88 را مردانِ خداجوی نامید؟ چرا امام جمعه گرگان نسبت به یک چنین شخصی در فضای فتنه 88 هیچ ابراز تبری نکرد و کارها و بیانیه هایش را تقبیح نکرد؟ چرا این سوال تاکنون بی پاسخ مانده است؟
2-  مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با امامان جمعه سراسر کشور ، بار دیگر هزینه های تمام ناشدنی فتنه 88 را یادآور شدند. ایشان همیشه و به مناسبتهای مختلف، آن اتفاقاتِ تلخ را یادآور می شوند هم چنانکه از یوم الله نهم دی به عظمت و بزرگی و روزی که برای همیشه در تاریخ مانده است یاد کرده اند. امسال در گرگان شاهد بودیم که امام جمعه محترم در مراسم حماسه 9دی حضور نداشتند. آیا امام جمعه به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی ، نباید در مراسمی به این عظمت حضور یابد؟ اگر غیبت ایشان به هر دلیل موجه بوده باشد، ایشان چرا در خطبه های اولین نماز جمعه بعد از 9دی هیچ اشاره ای به این یوم الله نمی کند؟


3-  مردم غیور گرگان در سال88 یک روز جلوتر از هم وطنانشان و در روز 8دی حماسه آفریدند و آن انقلاب را علیه فتنه گران و اغتشاشگران عاشورای88 به وجود آوردند. امام جمعه محترم گرگان خود در مراسم 8دی 88 حضور داشتند اما طی شش سال گذشته حتی یک کلمه که هیچ، یک حرف هم از ایشان درباره حماسه 8دی مردم گرگان شنیده نشده است. شهرهایی مثل رشت و تبریز همه ساله سالگرد 8دی را پرشور گرامی می دارند تا این حماسه در تاریخ شهرهایشان ماندگار بماند اما درگرگان کمترین اشاره ای به آن نمی شود. بلایی که سر قیام 5آذر گرگان هم آمده است و در غربت و مهجوریت مانده است. امام جمعه گرگان برای این سوال چه پاسخی دارند؟ جز این است که در 5آذر 57 برخلاف علمای انقلابیِ شهر گرگان، هیچ نقشی در قیام گرگانیها نداشتند و جز این است که روی خوشی نسبت به حماسه 8دی در گرگان و 9دی در کل کشور نشان نداده است؟ چه پاسخی برای این سوالها هست؟

4-  اگر خاتمی ، کروبی و موسوی را سه رأس فتنه بدانیم ، بی تردید مجمع روحانیون مبارز! فتنه گرترین تشکیلات سیاسی در آن فتنه بوده است. امام جمعه محترم گرگان چرا از تنها فرزند روحانی اش نمی خواهد تا از عضویت در شورای مرکزی آن خارج شود؟ حضور توأمان سیدمجتبی درآن مجمعِ فتنه گر و همراهی وی با امام جمعه در انظار عمومی چه تعبیری می تواند داشته باشد، جز رضایت پدر از ارتباط تشکیلاتی قوی پسرش با مجمع فتنه گر روحانیون؟  اگر این سوال را در کنار این مطلب قرار دهیم که سابقه حضور فعال و فیزیکی سید مجتبی در خانه های تیمی و تجمعات میدانی منافقین غیرقابل کتمان است، آیا امام جمعه گرگان نباید تصویر روشنی از رویکردِ خویش نسبت به فرزندش ارائه دهد؟ آیا رابطه عاطفی پدر و فرزندی باید بر مصالح نظام و انقلاب بچربد؟ ( اینجا )
5-  از مشخص ترین و برجسته ترین واژگانِ کاربردی رهبر معظم انقلاب طی ماههای گذشته ، واژه "نفوذ" و هشدار نسبت به این خطر بوده است. ایشان نسبت به نفوذ بیگانگان در کشاکش اجرای برجام و به این بهانه هشدارهای جدی داده اند. چرا امام جمعه گرگان  در این خصوص نسبت به هشدارهای رهبری معظم درباره خطر نفوذ کمترین عنایتی ندارد؟

در پایان بار دیگر امیدوارم  صراحت لهجه مرا ببخشید و با بزرگواری به این سئوالات پاسخ دهید و این را بدانید که برخلاف اظهارات حضرتعالی در تاریخ یازدهم دیماه و در جمع فعالان سیاسی و  همانطوریکه من به فرزند جنابعالی ( سیدمجتبی ) گفتم واقعا ما دنبال جواب این سوالها هستیم نه خدای ناکرده برای تخریب .

منبع سایت عدالت خواهان استان گلستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد