انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

افشاگری شجاعانه سایت عدالت خواهان گلستان در قبال سو مدیریت در دولت تدبیر!!!!

در اداره کل غله گلستان چه می گذرد؟/ فاسد شدن چندین هزارتن گندم ازغرب تا شرق گلستان+فیلم و تصویر

آنچه که امروز استان گلستان از آن رنج می برد تخلفات گسترده سودجویان و طمع ورزانی است که از گندم این محصول استراتژیک کشور برای خود نردبانی برای رسیدن به سود و پول بیشتر درست کرده اند .

  


به گزارش عدالت خواهان گلستان ؛ شاید در بین محصولات کشاورزی هیچ گیاهی با اهمیت تر و مهمتر از گندم نباشد چرا که دانه گندم مستقیما با معیشت وسلامت انسانها سر و کار دارد .
دست ها ، پاها و چشمان کشاورزان زحمتکشی باید پینه ببندد و عرق ها از جبین خارج گردد تا این دانه رشد کند و مرارتها که در این مسیر گریبان کشاورز را می گیرد اما اینکه عده ای بخواهند از این راه یعنی نگهداری و انبارگردانی آن سودجویی کنند در هیچ عقل سلیمی نمی گنجد .

تنها نهاد رسمی و متولی در عرصه تولید و عرضه گندم که عموم شهروندان با نام آن آشنایی کامل دارند اداره کل غله میباشد
قصه تخلفات غله استان گلستان چند سالی است که فقط بخشی  افشا شده و در این راستا تعدادی از متخلفین عمده و جزء شناسایی و بعضا احضار و یا به جریمه هایی نیز محکوم شده اند .
آنچه که در سالیان اخیر پرواضح بود تخلفاتی است که از غرب استان تا شرق استان تداوم یافته و مصداقا می توان به کارخانه آرد تلور در بندرگز اشاره کرد که  بیش از 3000 تن کسری کندم داشته آنهم گندمی که در بهمن ماه سال گذشته طی نمونه برداری توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان صورت گرفته بود  غیرقابل مصرف انسانی اعلام شد  و اینک آنچه مردم را به شدت نگران کرده این هست که گندهای فاسد و غیرقابل مصرف انسانی در کجا مصرف و یا.. شده است؟ آیا مسئولین نظارتی در این خصوص پاسخی به مردم  خواهند داد؟

آقای ریاحی مدیرکل غله استان در پاسخ سوال پایگاه عدالت خواهان گلستان مبنی بر اینکه : آیا شما می دانید که گندم های غیر قابل مصرف  کارخانه آرد عباس رضایی در کجا مصرف شده است یا خیر؟ وی اظهار داشت :این مورد در حوزه کاری ما نیست. و ما دستگاه نظارتی نیستیم!!

متاسفانه نهادهای نظارتی استان روزه سکوت گرفته اند و با وجود علم و احراز تخلفات از ناحیه برخی کارخانجات خود را به خواب خرگوشی زده اند تا مبادا میز و منصب ریاست آنها را گزندی تهدید کند !
براستی وظایف شورای نظارت استان چیست ؟!

و........

به حرحال از سرنوشت این گندم ها فاسد کسی خبر ندارد؟  و اینکه آیا معدوم  کردند این در حالیست که همین کارخانه امسال مجددا  10 هزار تن گندم دولتی دیگر دریافت کرده است .

 

گفتگوی پایگاه عدالت خواهان با مهدی آزادی خواه سرمایه گذار گلستانی


اما از غرب استان به شرق استان گلستان برویم که این روزها خبرساز شده است . سیلوی مالاشیخ کلاله سرتیتر رسانه ها شده و گفته می شود چندین هزار تن گندم در این سیلو از بین رفته است .
این سیلو به بهانه کسری توسط اداره کل غله پلمپ شد اما اینکه چرا آقای ریاحی مبادرت به پلمپ سیلویی نمود که در آن باید حدود بیست هزار تن گندم  وجود داشته باشد. واقعا جای تعجب و سوال  دارد!!

چرا صدا و سیمای گلستان فیلم گرفته شده از گندمهای فاسد را روی آنتن نیرد؟

چرا شبکه بهداشت استان و تعزیرات حکومتی با گذشت دو هفته, نتیجه آزمایش  نمونه برداری گندم  را اعلام نمی کنند؟

چرا على رغم دستور بازپرس مبنی بر فک پلمپ و انتقال سریع گندمها در تاریخ 9 /9 94 اقدامی از سوی اداره کل غله استان گلستان صوررت نگرفته است ؟

ارتباط پلمپ با پرونده رشوء خواری  توسط یکی از بازرسین اداره غله استان مربوطه چیست؟

آیا در استان فقط همین یک مرکز کسری داشت؟

چرا سایر مراکز با کسری بالاتر از جمله ...پلمپ نشدند؟

چه کسانی و با استفاده از چه رانتی در استان حدود 100 هزارتن گندم خارجی به استان وارد نموده اند که بخش اعظمی از این گندمها احتمالا در فصل خرید تحویل مراکز خرید شده و یا بابت جبران کسری گندم بعد از خرید از آنها استفاده شده است ؟( اختلاف گندم داخلی و خارجی حدود 300 تومان میباشد)

سوء مدیریت در مسئله پلمپ سیلوی آزادیخواه قطعی و مسلم است چرا که اگر هدف از پلمپ جلوگیری از خروج گندم نوسط مالک سیلو بوده پلمپ درب های ورودی سیلو کافی بنظر میرسد در صورت عدم پلمپ تجهیزات و دستگاه مسئولیت حفظ و نگهداری گندم بعهده مالک سیلو می بود اما در شرایط فعلی با توجه به پلمپ دستگاهها و تححیزات مسئولیت حفظ و نگهداری گندمها به عهده درخواست کننده پلمپ یعنی اداره غله میباشد

جایی بسی تعجب است که در هنگام پلمپ هیچ یک از کارشناسان آزمایشگاه و حوزه فنی حضور نداشتند

حال باتوجه به فاسد چندین هزارتن از گندمها حسب اظهارات مالک سیلو و همچنین مدیر غله قطعی بنظر میرسد لازم است قوه قضایه بعنوان بعنوان مدعی العموم بطور جد پرونده را پیگیری و با خاطیان و مسببین  وزیان به بیت المال در هر رده و مقامی برخورد نمایند

همچنین سایر دستگاه های نظارتی خصوصا دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی نسبت به عملیات معدوم نمودن گندمهای فاسد نظارت کامل و جدی داشته باشند تا این گندمها به سرنوشت 3200تن گندم فاسد غیر قابل مصرف انسانی وحتی حیوانی کارخانه آرد تلور دچار نشود

( البته داستان دریافت رشوه توسط احدی از بازرسین غله که  قبلا امتحان خود را پس داده بود!! و به برکت وجود آقای ریاحی دارای چندین حکم داخلی از جمله مسئول بازرسی - مسئول امور ایثارگران و سرپرست تیم انبارگردانی  میباشد و ....واقعا دیدنی و شنیدنی بود!!!)

.
اینک می طلبد مراجع قضایی و مدیران ارشد استان نظارت ویژه تری بر موضوع غله مخصوصا نگهداری آن در سیلوها داشته باشند چرا که فارغ از سوء استفاده های کلان بعضی از .... امروز تولید داخلی و خودکفایی در این بخش بیش از هر چیز ضرورت دارد .

از طرفی کارخانه آرد ستاره بندرگز - سیلوی فلزی واثقی - سیلوی فلزی آلما گل - سیلوی فلزی خوشه طلایی آزادشهر - کارخانه حاجی قوشان - کارخانه نیک - کارخانه - کارخانه آرد ستایش - در آسیاب - طلای سفید - کارخانه آرد تلور و .......در مجموع حدود  50000تن کسری گندم دارند چرا؟ چه کسی باید جوابگوی حیف ومیل بیت المال باشد ؟ جرا مسئولین نظارتی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی در امر تخلفات سیلدهای گندم مورد نظر بطور جدی و انقلابی برخورد نمی کنند؟

 

 

 

(لطفا روی مطلب ذیل کلیک کنید)

از لابی گری احدی از نمایندگان استان گلستان ، تا خواب زمستانی مسئولین نظارتی + سند

سخنی با دادستان محترم مرکز استان و مجمع نمایندگان استان گلستان

کم فروشی کارخانه آرد رضایی و مشکلات خبازان بندرترکمن

عتراض شدید نانویان بندرترکمن نسبت به زدوبندهای رئیس صنف نانوایان

غله گلستان

داره کل غله گلستان

 اداره کل غله گلستان

 اداره کل غله گلستان

 اداره کل غله گلستان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد