انتظارات فرهنگی ما از دولت یازدهم
انتظارات علیحدّهای نیست همان انتظاراتی است که برای تحقق آن انقلاب شد و
هزاران خون پاک و مطهر برای آن ریخته شد و بیتوجهی به آن را میتوان به
نوعی تضییع آن فداکاریها و ایثارها تلقی نمود و این انتظارات را ما در
عصر همه دولتهای قبلی نیز یادآور شدهایم.
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،همزمان با آغاز هفته دولت جلسه هفتگی
انصارحزب الله همچون هفتههای قبل با حضور برادران حزباللهی در حسینیه
انصارحزبالله برگزار شد.در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید
حاج صادق اشکتلخ عضو شورای مرکزی انصارحزبالله سخنرانی نمود.
صادق اشکتلخ در جلسه هفتگی انصار حزبالله مطرح کرد
اصلیترین انتظار حزب الله از دولت یازدهم
انتظارات فرهنگی ما از دولت یازدهم
انتظارات علیحدّهای نیست همان انتظاراتی است که برای تحقق آن انقلاب شد و
هزاران خون پاک و مطهر برای آن ریخته شد و بیتوجهی به آن را میتوان به
نوعی تضییع آن فداکاریها و ایثارها تلقی نمود و این انتظارات را ما در
عصر همه دولتهای قبلی نیز یادآور شدهایم.
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،همزمان با آغاز هفته دولت جلسه هفتگی
انصارحزب الله همچون هفتههای قبل با حضور برادران حزباللهی در حسینیه
انصارحزبالله برگزار شد.در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید
حاج صادق اشکتلخ عضو شورای مرکزی انصارحزبالله سخنرانی نمود.
۱۷ شوال ویوم الله جنگ خندق
وی
در ابتدای سخنان خود باتوجه به تقارن روز جلسه با هفدهم شوال اظهار داشت:
در تاریخ اسلام روز ۱۷ شوال یوم الله الاکبر است و روزی است که در تاریخ
اسلام تمامی کفر در مقابل تمامی اسلام و ایمان قرار گرفت و به لطف و عنایات
الهی ایمان بر کفر غلبه نمود. روز نبرد خندق، نبردی که سرنوشت آن و
نتیجهاش کار اسلام یا کار کفر را یکسره میکرد.
سال پنجم هجری است و
حکومت نوپای اسلام در مدینهالنبی جوانه زده است و تمامی کفر و شرک تصمیم
میگیرند تا قبل از آن که این حکومت نوپا و جوان به شجره تنومندی تبدیل شود
بروند و کار آن را یکسره کنند. تمام احزاب شیطانی با تمام امکانات و
تجهیزات و مردان جنگی خود به سوی مدینه بسیج میشوند. وجود مقدس و نورانی
پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) جلسه مشورتی خود را با اصحاب تشکیل و با طرح و
پیشنهاد جناب سلمان محمدی (فارسی) موافقت میفرمایند که حد فاصل کوه سلع و
نخلستانهای متراکم اطراف مدینه خندقی حفر شود.
مسلمانان با حالت
روزه ماه مبارک رمضان در کنار پیامبر اسلام(ص) در سختترین شرایط گرمایی
هوا طی ۳۵ روز موفق به حفر خندقی میشوند که باعث حیرت همه کفار و مشرکین
میشود. تمام تلاش مسلمانان بر حفظ این خندق و تمام تلاش کفار در جبهه
مقابل بر عبور از این خندق متمرکز میگردد. روزها و شبهای فراوانی میگذرد
و تلاش کفار برای عبور از خندق ناکام میشود تا این که در چنین روزی یعنی
۱۷ شوال جنگاور نامی عرب به نام «عمرو بن عبدود» موفق به عبور از خندق
میشود. عبور او به شدت روحیه کفار و مشرکین را افزایش و روحیه جبهه اسلام
را متزلزل میکند.
در روایت مبارکه هست که وقتی عمرو بن عبدود از
خندق عبور کرد کبوتر از روی سر مسلمانان بلند نمیشد؛ یعنی با این عبارت
زیبا میفرماید مسلمانان مانند مجسمه خشک شدند و یا به عبارت بچههای جبهه و
جنگ «کپ» کردند به طور مطلق! جنگاور عرب رجزخوانی میکرد و اصول اعتقادی
مسلمانان را به تمسخر میگرفت. در تاریخ هست که به جز علی بن ابیطالب(ع)
در میان اصحاب و انصار پیامبر گرامی اسلام(ص) احدی جزئت نداشت در تقابل با
آن جنگاور نامی به میدان برود.
در این روز و این حادثه عظیم تمام
اسلام و ایمان در وجود امام علی(ع) خلاصه میشد و تمام کفر و شرک در وجود
آن جنگاور عرب خلاصه میشد.
روز نبرد خندق روز فرقان بود روز تمیز
دادن حق و باطل بود و روز یکسره شدن تکلیف اسلام و کفر بود. هرکس از نبرد
خندق پیروز میشد تکلیف جبهه مقابلش را یکسره روشن میکرد و اینجاست اهمیت
موضوع که پیامبر عظیمالشان اسلام(ص) میفرماید: ضربت علی بن ابیطالب(ع)
در روز خندق افضل از عبادت جن و انس است تا روز قیامت. مسئله یک مسئله جنگ
معمولی دو جنگاور نبود، مسئله یکسره شدن تکلیف اسلام یا کفر بود.
تکرار جنگ احزاب در شرایط کنونی
وی
در ادامه افزود: از روی که انقلاب مقدس اسلامی ایران به رهبری حضرت
امام(ره) آغاز شد تاکنون و تا زمان ظهور دولت حضرت بقیهاللهالاعظم(عج)
که این انقلاب تداوم مییابد انشاءالله، تکرار و تداوم آن رویارویی تاریخی
در صدر اسلام است. یعنی در یک طرف انقلاب اسلامی و رهروان آن قرار دارند
یعنی تمامی ایمان و اسلام قرار گرفته و در طرف مقابل که نظام سلطه و
استکبار قرار دارد تمامی کفر و شرک قرار گرفتهاند. بدون تردید توفیقات و تفضلات الهی همانطور که در نبرد خندق جریان ایمان را یاری نمود در این رویاروییها نیز یاری خواهد کرد.
اشک
تلخ در ادامه بااشاره به حوادث منطقه و تاثیرپذیری جریان بیداری اسلامی از
انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه که در خصوص حوادث منطقه باید مورد توجه
قرار گیرد این است که مجموعه نظام سلطه و استکبارجهانی در تلاش است جریان
بیداری اسلامی را بر کام ملتهای مسلمان نه تنها تلخ و ناگوار نماید، بلکه
دیگر ملل کشورهای اسلامی با نگاه وحشت و اضطراب به این حرکت نگاه نمایند و
بدینوسیله حرکت بیداری اسلامی را متوقف و خاموش کند.
وی در ادامه
افزود: از آنجا که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهترین الگو برای ملل
اسلامی بوده و هست، نظام سلطه و استکبار جهانی در ماجرای فتنه ۸۸ تمام تلاش
خود را معطوف و متمرکز بر این نکته نمود که در ایران اسلامی نیز جنگ قدرت
در بالاترین و پرهزینهترین سطح آن وجود دارد و در صورت تثبیت این القاء،
کشورهای اسلامی دیگر فاقد الگو خواهند شد و این نیز موجب شکست حرکت بیداری
اسلامی ملل مسلمان خواهد شد. اینجاست که نمیتوان سهل و آسان از کنار فتنه
۸۸ گذشت. اینجاست که کشورتا لبه پرتگاه برده میشود.
دولت یازدهم و انتظارات فرهنگی
صادق
اشک تلخ سپس به موضوع تشکیل دولت یازدهم و انتظارات فرهنگی از این دولت
اشاره و اظهار داشت: این عنوان فرهنگ و انتظارت فرهنگی که ما از آن سخن
میگوییم به طور مشخص فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است نه فرهنگهای التقاطی
که به نام فرهنگ ایرانی و اسلامی از آن یاد میکنند.
ما معتقدیم در
خلق حماسه سیاسی انتخابات اخیر ریاست جمهوری و تمام حماسههای خلق شده در
این ۳۵ سال توسط ملت شریف ایران اسلامی ریشه اصلی و اساسی، اتکا به فرهنگ
اسلام ناب محمدی(ص) بود که توانست ضمن خلق این حماسهها از چالشهای بزرگ
هم عبور نماید. حماسه تثبیت نظام در ماههای اول پیروزی انقلاب اسلامی،
حماسه ۸ سال دفاع مقدس، حماسه ۲۳ تیر ماه سال ۷۸، حماسه ۹ دی سال ۸۸ همه و
همه ریشه در این فرهنگ مقدس داشت.
براین اساس این فرهنگ مقدس ریشه
توحیدی دارد و نقطه و جریان مقابلش شیطانی است. کسانی که این فرهنگ را
دنبال میکنند با روشهای امر به معروف و نهی از منکر و امثالهم میشوند
حزبالله و جریان مقابل میشود حزبالشیطان.
وی افزود: انتظارات
فرهنگی ما از دولت یازدهم انتظارات علیحدّهای نیست؛ همان انتظاراتی است
که برای تحقق آن انقلاب شد و هزاران خون پاک و مطهر برای آن ریخته شد و
بیتوجهی به آن را میتوان به نوعی تضییع آن فداکاریها و ایثارها تلقی
نمود و این انتظارات را ما در عصر همه دولتهای قبلی نیز یادآور شدهایم.
اصلیترین انتظار از دولت
عضو
شورای مرکزی انصارحزبالله سپس در تبیین برخی شاخصههای انتظارات فرهنگی
از دولت یازدهم اظهار داشت: امام بزرگوار امت(ره) در قول و فعل به همه نشان
داد اساس حرکت انقلاب اسلامی و به میدان آوردن ملت را بر پایه دو اصل
«راستی» و «درستی» قرار داده است، لذا اصلیترین انتظار از این دولت نشان
دادن این دو اصل در قول و فعل میباشد.
این که گفته میشود تقوای
الهی در جامعه اسلامی و دستورات اسلامی و در خطبههای نماز جمعه و... بر آن
تاکید میشود نمایانگر اهمیت موضوع است.
رعایت این امر به عنوان یک
انتظار و مطالبه و دغدغه یک اصل است؛ لذا در انتظارات فرهنگی توجه به این
امر به ویژه در حوزه «گفتار» و «کردار» قابل توجه است.
ما در حوزه
گفتار متاسفانه میبینیم انتقادات و اعتراضها و گلهمندیهای نیروهای
درون نظام از دولتمردان با انگ و برچسبهای مختلفی منکوب میشود با عناوینی
چون گروه فشار، افراطیگری، قانونشکن و امثالهم که جامعه ما با این
واژهها آشنایی دارند و نیازی به تبیین امر نیست.
در حوزه کردار و
رفتار هم باید بستر برای دست پاکان فراهم شود. نظام مقدس جمهوری اسلامی به
اندازهای که از آلودهصفتان صدمه دیده از عوامل دیگر آسیب ندیده است.
وی
در خاتمه سخنان خود ضمن بزرگداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهیدان
رجایی، باهنر، لاجوردی و اندرزگو که همگی آنها ایام شهادتشان میباشد،
اظهار داشت: شهدا اصلیترین و بیشترین سهم را در پیروزی انقلاب اسلامی و
حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و دارند و طبیعتا بیشترین مطالبات نیز
از آن آنها میباشد که پایداری در دین، اطاعت از ولی امر خود در هر زمان،
عدم استحاله شدن، پافشاری بر ارزشهای دینی، حضانت از بیتالمال،دستگیری از
فقرا و پابرهنگان، حرکت بر مدار اسلام و... بخشهایی از آن است که از
خداوند متعال مسئلت مینماییم توفیق تحقق آن را به همه ما عنایت فرماید.
انشاءالله...