انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصار حزب الله و اعتراض به مروجین ابتذال در ارشاد!!



سینمای‌کنونی درحکم مسجدضراراست و تکلیف برتخریب آن از هرراه قانونی
آقای شمقدری! انصار حزب‌الله ازشاکیان شناسنامه‌دار شماست؛ آماده باشید!
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۴
 
وضعیت فعلی این سینما با استناد به فرمایشات امام خمینی در حکم یک مسجد ضرار فرض شده و تکلیف برتوقف حیات آن به شیوه فعلی است. چنانکه با عزم راسخ امت حزب الله از این پس و از هر راه قانونی تا حصول نتیجه منافع مفسدین شاغل در سینما مورد تهدید ومدیران بی لیاقت آن مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

«سینما یک دستگاه آموزشی است. باید دستگاه‌ها را به طور مسالمت، به طور صحیح، به طور سلیم اداره کرد.» (صحیفه امام، ج‏۶، ص ۱۵)
«اگر یک سینمای اخلاقی باشد و علمی باشد، چه کسی جلویش را می‏گیرد؟ اما وقتی ما می‏بینیم که مملکت ما از سینمایش گرفته تا مدرسه‏اش استعماری است؛ یعنی از خارج آوردند اینها را برای ما، تحفه‌هایی است که از آنجا آوردند برای فاسد کردن نسل جوان ما، همه چیزش را، اگر مسجد هم یکوقت اینطور شد، ما درِ آن را می‏بندیم. اگر مسجدی شد که این مسجد دعوتش دعوت فاسد شد، پیغمبر اکرم خراب کرد «مسجد ضِرار» را؛ مسجدی که درست کرده بودند در مقابل پیغمبر، و تبلیغات می‏کردند بر ضد اخلاق و بر ضد امثال ذلک؛ پیغمبر داد خرابش کردند.» ( صحیفه امام، ج‏۴، ص۵۴)


شکایت درجریان 

پایگاه خبری انصارحزب الله: پس از نمایش عمومی فیلم مستهجن «من همسرش هستم» با موضوع خیانت در سینماهای تحت نظارت وزارت ارشاد و پس از آنکه مسجل شد سازمان سینمایی وزارت ارشاد قصد دارد ۳ فیلم مستهجن دیگر شامل «برف روی کاج‌ها»، «پل چوبی»و «من مادر هستم» را طی فصل پاییز به نمایش عمومی بگذارد.
 
امت حزب الله در واکنشی سریع با استناد به بند «ب» ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی از شمقدری رئیس سازمان سینمایی به دادستان تهران نه تنها به خاطر مجوز اکران عمومی، بلکه به خاطر ارائه مجوز ساخت به این۴ فیلم، اعلام شکایت نمود. بلافاصله پس از این و به دنبال دستور دادستانی تهران روند رسیدگی به این شکایت از روزچهارشنبه ۱۹ مهرماه در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت به جریان افتاد وگزارش آن برای استحضار امت حزب الله در شماره ۶۹۳ هفته نامه یالثارات انتشار یافت. 

عقب‌نشینی 

بنا براخباری که هرگز از سوی سازمان سینمایی تکذیب نشد، به دنبال اطلاع سازمان سینمایی ازشکایت مردمی در روز قبل از انتشار عمومی متن آن در یالثارات، آنچنان تشویش بر اذهان اهالی این سازمان حکم فرما شد که با احضار شبانه ۴ کارگردان فیلم‌های مورد نظر به سازمان سینمایی به آنان اعلام کردند تا اطلاع ثانوی و افتادن آبها از آسیاب، باید قید نمایش عمومی فیلم‌هایشان را بزنند و داوطلبانه انصراف خود از نمایش عمومی را در رسانه‌ها اعلام کنند!

این درحالی است که علی مطهری نماینده مردم تهران در این باره به نقل از سازمان سینمایی به یالثارات گفت: این ۴ فیلم منحصرا برای نمایش در جشنواره سی ام فیلم فجر مجوز گرفته اند و به هیچ وجه قصدی برای نمایش عمومی آن وجود ندارد! این تغییر تصمیم یک شبه درحالی بود که پیش از آن دست اندرکاران تولید این ۴ فیلم در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بودند که نمایش آنها حداکثر تا پایان پاییز امسال خواهد بود و حتی به نام گروه سینمایی نمایش دهنده برخی از این فیلم‌ها نیز اشاره شده بود. 

سخنگوی بی‌ادب و رئیس مبهم‌گو 

اما ۵ روز پس از انتشار عمومی خبر شکایت قضایی از رئیس سازمان سینمایی، سعید رجبی فروتن سخنگوی این سازمان روز۲۴مهرماه دراین باره گفت:«این همان مردمی هستند که درباره فیلم‌های نوروزی هم شکایت داشتند اما این‌بار حرکتی متمدن و خردمندانه کردند. قطعا حضور یک حکم صالحه می‌تواند در زمینه این انتقادات راهگشا باشد.این نوع اعتراض شکل بهتری دارد.»

این لحن نه‌چندان مودبانه سخنگوی سازمان سینمایی درباره پایبندی مردم به ادای وظیفه شرعی و وصیتنامه امام خمینی(رض) و قانون اساسی درحالی بود که همان روز رئیس سازمان سینمایی نیز با حضور در برنامه « آپارات»رادیو جوان با ادای سخنانی نامفهوم گفت:« این قضیه از جشنواره فیلم فجر شروع شد که یکی از مدیران دوره اصلاحات که در آن زمان از لحاظ سیاسی در موضع خاصی بود این بحث را شروع کرد و گفت: در این جشنواره ۱۵ فیلم با موضوع خیانت وجود دارد. 

در همان زمان ما بررسی کردیم و تا جایی که من خبر دارم حدود ۹ فیلم بود و فقط ممکن بود در دو یا سه تای آن فیلم‌ها برداشت ما این باشد که موضوع خیانت را رد نکرده‌است؛ البته تایید هم نکرده بود اما در بقیه فیلم‌ها موضوع خیانت را صراحتا رد کرده بودند.» 

مدعیان خیانت، اصلاح‌طلب و به دنبال تسویه حسابند! 

آقای شمقدری درحالی با اظهارات فرافکنانه خود آغاز بحث ساخت فیلم‌هایی با موضوع خیانت را به یکی از مدیران دوره اصلاحات نسبت می‌دهد که طرح این موضوع برای اولین بار روز بیست وچهارم اسفند ماه سال۱۳۹۰ و درشماره۶۶۵هفته نامه یالثارات و از سوی دکتر محمد صادق کوشکی که در سی‌امین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، اعلام شده بود و آن هم با ذکر رقم ۱۳ فیلم ونه ۱۵! ضمن اینکه نامبرده پس از این ایراد اتهام به یالثارات گفت: نمی‌داند کی در دوره اصلاحات تصدی مدیریتی داشته که خودش خبر ندارد؟!
 
اما رئیس سازمان سینمایی طبق معمول با زدن انگ سیاسی به اقدام غیورانه امت حزب الله در همان گفت وگو ادامه می‌دهد:«می‌خواهم بگویم به دنبال این صحبت‌ها بیشتر یک فضای سیاسی وجود داشت که متأسفانه به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی بودند. طبیعی است که با مطرح شدن این بحث بخشی از جامعه و مجلس هم نگران می‌شوند؛ چرا که آنها گمان می‌کنند یک فیلم ساز وقتی در یک فضای عمومی و رسانه حرفی را می‌زند مبنای حقیقی و دقیقی داشته باشد و فکر نمی‌کنند که او به دنبال مسائل دیگری باشد.» 

کارشناسان متعهد و مچ‌گیر ناشی 
شمقدری شتاب زده در ادامه ایراد اتهامات واهی خود گفت:«این یک سناریو بوده که عده‌ای را مامور کرده‌اند تا یک کارهایی در این راستا انجام دهند. اما اتاق فرمان آنها فضا را به درستی رصد نکرده بودند؛ چرا که هنوز این فیلم‌ها اکران نشده آنها می‌گویند مردم اعتراض کرده‌اند.» 

آقای شمقدری چنان با لحن یک مچ گیر حرفه ای از اتاق فرمان و اعتراض به فیلم‌های اکران نشده سخن راند که گویا فکر می‌کند فقط خود او وهمفکرانش درجایی مثل جشنواره فیلم فجر حاضر می‌شوند. رئیس سازمان سینمایی باید بداند، بخشی از جامعه حزب الله که علیه او طرح شکایت قضایی کرده اند جزو کارشناسانی هستند که در سی امین جشنواره فیلم فجر حضور داشته و دسته گل‌های زیر مجموعه ایشان را مشاهده کرده اند. البته شاید شمقدری انتظار داشته باشد مردم به جای استناد به رای ده‌ها کارشناس متعهد در باره محتوای فاسد فیلم‌ها، خود باید تا نمایش عمومی آن دست روی دست گذاشته ومنتظر بمانند. 

شاکیان شناسنامه‌دار 

از دیگر سو ودرحالی که در اظهارات بی ادبانه سخنگوی شمقدری مشخص بود که او می‌داند چه کسانی ترس را بر پیکر متولیان سازمان متبوعش مستولی کرده‌اند،وی(شمقدری) خود را به راه دیگری زده و می‌گوید: «من به بخشی از جامعه مذهبی که نگران هستند حق می‌دهم و برنامه‌ریزی خواهیم کرد که اعتراضات مردم درمحاکم قضایی مطرح شود اما مردمی که شناسنامه دارند و مشخص هستند اعتراض کنند و اگر اعتراضشان نابجا بود خسارت بدهند.»


اما به دنبال این هفته نامه یالثارات برای تنویر فکر آقای شمقدری در بخشی از گزارش مردمی خود از نماز گزاران جمعه ۲۱ مهر ماه در شماره ۶۹۴ و مورخ ۲۶ مهر ماه سال جاری صراحتا اعلام کرد که واحد قضایی سازمان اجرایی انصار حزب الله ایران به نمایندگی از هزاران عضو خود و دیگر مردم متدین مراجعه کننده به این نهاد، از رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد شکایت کرده است. دراین گزارش همچنین به نقل از امت حزب‌الله اعلام شد که از این پس منافع سینماگران مفسد دائما در معرض تهدید خواهد بود و آنان دربرابر دو گزینه انتخاب اصلاح یا فرار از کشور مخیر هستند. 

شکایت بسیط 
اما رئیس سازمان سینمایی در مصاحبه خود که پیش از مطالعه متن شکایت انتشار یافته در یالثارات انجام شد با گمان براینکه خشم مردم تنها به دلیل ساخته شدن فیلم‌هایی با موضوع خیانت بوده می‌گوید:«اینکه امروز فیلم‌های زیادی با مضمون خیانت ساخته می‌شوند صرفا یک جنجال رسانه‌ای است؛ چراکه بدترین فیلمی که در باب خیانت ساخته شده است در ۷ یا ۸ سال پیش بود که مادری به دخترش خیانت می‌کرد اما صدای هیچ کس در نمی‌آمد.» 

این اظهارات درحالی است که تنها یکی از موارد طرح شده در شکایت قضایی مردمی موضوع خیانت است، چنانکه مواردی نظیر رواج عشق‌های مثلثی نامشروع وعادی سازی روابط و دوستی بین دو نامحرم نیز به چشم می‌خورد که در مجموع با استناد به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی متشاکی را متهم به معاونت در اشاعه فحشا می‌نماید. 

تذکراتی به رئیس متشاکی 

اما درنهایت و در یک جمع بندی باید با توجه به روند ذکر شده موارد زیر را به رئیس سازمان سینمایی متذکر شد:


۱- این که سازمان سینمایی تصمیم به عدم نمایش عمومی ۴ فیلم مورد شکایت گرفته، باعث توقف روند قضایی آن نخواهد بود. چراکه اساسا سازمان سینمایی نباید برای ساخت چنین فیلم‌هایی مجوز می‌داد. 

۲- ارائه مجوز به ساخت فیلم‌هایی با موضوع خیانت تنها یکی از اتهامات رئیس سازمان سینمایی است و ایشان باید در قبال رواج عشق‌های مثلثی نامشروع وعادی‌سازی روابط ودوستی بین دو نامحرم نیز براساس مواد ۶۳۹ و۶۴۰ قانون مجازات اسلامی به دادگاه پاسخگو باشد. 

۳- واحد قضایی«سازمان اجرایی انصارحزب الله ایران»به عنوان یک شخصیت حقوقی «شناسنامه» دار به نیابت از هزاران عضو خود و افراد دغدغه مند مراجعه کننده به این ارگان درحال انجام امور نهایی این شکایت قضایی در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت است. بنابراین رئیس سازمان سینمایی با هرآنچه که برای دفاع از خود در چنته دارد به زودی برای حضور دردادگاه آماده باشد. 

۴- از آنجا که «سازمان اجرایی انصارحزب الله ایران» دارای یک شخصیت حقوقی مشخص می‌باشد علاوه بر طرح شکایت جاری، حق شکایت از شما به دلیل بستن افترا به این ارگان و انتساب عمل متعهدانه آن به«تسویه حساب‌های سیاسی» در یک مصاحبه زنده رادیویی را محفوظ می‌داند. 

۵- با استعانت از کلام امام راحلمان، سینما یک دارالتعلیم است که باید به شکل سلیم اداره شود و ازآنجا که این نهاد مهم با یک عقبگرد مرتجعانه درحال نشر فساد به سبک سینمای دوره طاغوت است، وضعیت فعلی این سینما با استناد به فرمایشات امام خمینی در حکم یک مسجد ضرار فرض شده و تکلیف برتوقف حیات آن به شیوه فعلی است. چنانکه با عزم راسخ امت حزب الله از این پس و از هر راه قانونی تا حصول نتیجه منافع مفسدین شاغل در سینما مورد تهدید ومدیران بی لیاقت آن مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.