انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

سوالات مهم انصار حزب الله گلستان وعدم پاسخ رئیس جمهور در سفربه این استان

سوالات مهم انصار حزب الله گلستان از رئیس جمهور در آستانه سفربه این استان


آقای رئیس جمهور! مردم از سخنان تکراری و شعارگونه خسته شده اند لطفا به مطالبات اصلی مردم پاسخ بگویید

جناب آقای روحانی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

براساس کلام شریف امام المتقین علی بن ابیطالب علیه السلام که فرمودند : « انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال » : بنگر که چه می گوید ، منگر که چه کسی می گوید؟ - امید است آستانه تحملتان بر خلاف موارد متعدد قبل ، بالا رفته و به مطالب ذیل در آستانه سفر به استان ولایتمدار و شهیدپرور گلستان توجه و پاسخ مناسبی به افکار عمومی داشته باشید.

 

 

عدم تحمل منتقدین

وقتی در سال های حاکمیت دولت به اصطلاح اصلاحات، انتقادی می کردیم، سریعا مدیران وقت و رسانه های اصلاح طلب و حتی مسئولان عالیرتبه دولتی، ما و سایر منتقدین را «عده ای چماق به دست مزدور»، «وابسته به نهادهای نظامی و امنیتی» و «افراطی گرا و خشونت طلب» می خواندند که بایستی مورد غضب و برخورد دستگاه های مربوطه قرار گیریم.

اما ظاهرا، قصه پر غصه ی توهین ها و زخم زبان های وقت و بی وقت به منتقدان - به ویژه نیروهای متدین و بخصوص اساتید ودانشجویان انقلابی - همچنان ادامه دارد.

این مسئله آنجا دردآورتر و ملال انگیزتر می شود که منتقدین و یا حتی معترضین به یک موضوع ملی، از ناحیه بالاترین مقام اجرایی کشور مورد هجمه قرار گیرند.

در همین رابطه، مواجهه حضرتعالی با منتقدین عملکرد دولت بویژه سیاست خارجی و بخصوص مذاکرات هسته ای، در نوع خود تاسف آور و قابل تامل است.

سخنرانی جنابعالی در جمع روسای دانشگاه ها که قاعدتاً بایستی متین ترین، منطقی ترین، علمی ترین و مستدل ترین سخنرانی یک رئیس جمهور باشد، به یکی از تلخ ترین مواضعتان تبدیل شد.

آقای روحانی! جنابعالی که با شعار اعتدال و برپایی دولت تدبیر و امید به میدان آمدید و در ایام تبلیغات انتخاباتی، دائم بر تحمل مخالف و منتقد تاکید داشتید، دردوره صدارتتان، منتقدین خود را عده ای بی سواد و مزدور خوانده و گفتید: چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند؟!

این جملات شما در حالی بیان شد که در اظهار نظرهای گوناگون قبل و پس از انتخابات، بر لزوم استماع دیدگاه همه سلایق وجریانات فرهنگی و سیاسی تاکید کردید و هر گونه تهمت و اسائه ادب به ساحت مردم و نخبگان را نکوهش نمودید و اساسا یکی از دلایل حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری 92 را برطرف نمودن فضای بی حرمتی و افتراء و تحقیر مردم و حاکم کردن فضای نقد و آزادی بیان دانستید.

فراموش نمی کنیم که درایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم آذربایجان غربی قول دادید که: "آ‌زادی در دولت روحانی به معنای واقعی نمایان می‌شود" و پس از آن در سفر استانیِ خوزستان گفتید : "در این دولت انتقاد آزاد است." و جملات و وعده های متعدد از این جنس، مبنی بر رعایت حقوق منتقد و احترام به افکار عموی، همواره ترجیع بند کلامتان بوده است.

حال بایستی چند سوال شفاف و بی پرده از جنابعالی در آستانه سفر هیات دولتتان به استان ولایتمدار و شهید پرورگلستان پرسید، چرا که مردم از سخنرانی های تکراری و شعارگونه خسته شده اند.

مذاکرات هسته ای

جناب آقای روحانی!

آیا واقعا به افکار عمومی- بخصوص نخبگان ، اساتید و دانشجویان- حق نمی دهید که در رابطه با مسائل کشور، از جمله «توافق نامه ژنو» از شما و مسئولان دولتی سوال کنند و خواستار تبیین ابعاد مختلف آن شوند؟‌ آیا مردمی که در همه بحرانها حامی انقلاب بوده و هستند نامحرم محسوب می شوند؟!

آیا شیوه انعقاد و مفاد و بندهای توافق نامه ژنو را کاملا شفاف و خالی از ابهام می دانید و مخالف بحث و بررسی کارشناسانه و علمی پیرامون این توافق نامه هستید؟‌

آیا محرمانه بودن و تاریخی بودن توافق نامه ژنو به حدی است که همه بایستی مجبور باشند قرائت و برداشت جنابعالی و همکارانتان در دولت را بپذیرند و اساتید و دانشجویان رشته های حقوق، روابط بین الملل و افراد آگاه و مسلط به زبان های خارجی، حق ندارند خلاف قرائت به اصطلاح رسمی دولت، برداشت و تفسیر یا ترجمه دیگری را ارائه دهند؟

آیا با وجود تعابیر و تفاسیر نگران کننده امریکا و اروپا و سکوت توامان جنابعالی، وزیر خارجه و سایر مسئولان دولتی در این مورد، بازهم دانشگاهیان ، نخبگان و عموم مردم حق تشکیک در مفاد و دستاوردهای ژنو را ندارند؟

آیا واقعا توافق نامه ژنو بازی برد- برد است وحقوق مختلف ملت ایران، از جمله حق غنی سازی در آن قید شده است؟ و اساسا چنین سیاستی با مبانی دینی ما همخوانی دارد؟ و آیا این روش برخلاف سیره سید الشهدا نیست که جنابعالی در عین ناباوری در سفر اخیر خود در زنجان فرمودید مذاکره را از کربلا آموختید!!!! حال آنکه امام حسین علیه السلام حاضر شد خود ویارانش به شهادت برسند و اهل حرمش به اسارت بروند ، اما کوچکترین بردی نصیب یزید نشود.آیا جنابعالی فرقی بین یزید و اوباما قائلید؟ مگر نه اینکه هردو ظالمند و می گویند : با ما باش ، در امان باش!

آیا طرف غربی به تعهدات خود پایبند است و حداقل در مقام موضع گیری و ادبیات دیپلماتیک، حقوق و عزت ایرانیان و مسلمانان را به رسمیت شناخته است؟ درحالیکه امروز همه و حتی ساده لوح ترین افراد هم می دانند که تجربه تلخ مذاکرات دولت شما ، آمریکاییها را گستاخ تر کرد...

آیا واقعا معتقدید طرف امریکایی و اروپایی به ملت ما احترام می گذارد و حرف از گزینه های نظامی و استمرار تحریم ها بر مبنای همین احترام است؟

آیا صدها عالم دینی ، نخبه فرهنگی و سیاسی و حتی دیپلماتهای باسابقه انقلابی و اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاهها و دانشجویان و تشکل های دانشجویی که در رابطه با عملکرد دولت در توافق نامه ژنو بحث و انتقاداتی داشته و دارند، بی سواد و مزدورند؟

آیا صیانت از میراث شهداء و دانشمندان هسته ای، دغدغه یک عده بی سواد است که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند؟

آقای روحانی!

جواب سوال های بالا از نگاه مردم کاملا مشخص است و لزوم شفاف سازی در مورد مسایل کلان کشور از نگاه هیچ فرد یا گروهی پوشیده نیست.

اما چرا علما، اساتید ، دانشجویان، نخبگان و عموم مردمی که در رابطه با محورهای مورد اشاره، اظهار نظر کردند و بحث و تبادل نظر نمودند، بی سواد و مزدور خطاب می شوند؟

به نظر می رسد آینده اینگونه اظهارنظرها، نوعی خشونت نظری و دیکاتوری پنهان را رقم خواهد زد که کسی حتی فکر پرداختن و سخن گفتن در رابطه با راهبرد ها و تصمیمات کلان دولت را به خود راه ندهد و هر صدایی که با نوای دولت هم آهنگ نباشد، در گلو خفه شود.

البته طبیعتاً این رویکرد و دیدگاه جنابعالی در رفتار سایر مسئولان دولتی نیز متجلی خواهد شد.

تاکید بیش از اندازه آقای ظریف و تیم همراهشان بر محرمانه بودن مذاکرات و پاسخگو نبودن ایشان به نمایندگان مجلس و افکار عمومی، از تبعات همین دیدگاه ها است.

چرا بایستی وزیر امور خارجه کشور در مواجهه با مجلس شورای اسلامی و سوالات و ابهامات متعدد نمایندگان مردم بگوید مذاکرات محرمانه است، اگر می خواهید مرا استیضاح کنید؟!

این رفتارها و مواضع ، در واقع ترجمه های دیگر همین جمله جنابعالی است که « چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند؟!»

آقای روحانی! در سخنرانی خود در همایش رؤسای نمایندگی‌های سیاسی اظهاراتی دور از انتظار داشتید، در آن سخنرانی گفتید یک عده که به ظاهر شعار می‌دهند "ولی بزدل سیاسی‌اند. هر وقت می‌خواهد مذاکره شود عده‌ای می‌گویند ما هم داریم می‌لرزیم. خوب به جهنم. بروید یک جای گرم برای خودتان پیدا کنید. چکار کنیم خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده؟ ما چکار کنیم؟ تعامل‌هراسی غلط است مذاکره‌هراسی غلط است مفاهمه‌هراسی غلط است".

1- جناب آقای روحانی! آیا از سر تدبیر و اعتدال است که می‌پندارید و هم می‌گویید که منتقدان توافقنامه ژنو ـ اعم از نمایندگان مردم، استادان دانشگاه و حوزه، و کثیری از دانشجویان و طلاب غیور و هشیار - "بزدل سیاسی‌اند"؟

2- آیا بواقع درست و روا می‌دانید که رجال سیاسی در قضاوت خود از منتقدان نقشی را هم به خداوند رحمان نسبت بدهند؟ هیچ تابحال اندیشیده‌اید که اگر روا باشد همه چون شما رفتار کنند از آن خدا نزد خلائق چه باقی می‌ماند؟ و ثانیاً عرصۀ سیاست، که ظاهراً جنابعالی خود را در آن بسیار متبحّر و ماهر می‌دانید، چه صورت و سیرتی پیدا می‌کند؟ آیا روشن نیست که در این صورت عرصۀ سیاست با چه هرج و مرج و آشفتگی‌ای مواجه خواهد شد؟ و چه حق‌کشی‌ها و خونریزی‌هایی درپی خواهد داشت؟ آیا بهتر نیست زین‌پس از دادن نقش به خداوند سبحان در تمام قضاوت‌های خود دربارۀ انسان‌ها اکیداً خودداری کنید؟

3-آیا مصلحت نمی‌دانید مشخص کنید کدامیک از منتقدان و در کجا گفته‌اند ما از مذاکره می‌لرزیم و یا از تعامل و مفاهمه هراس داریم، از آن روی که ملت ایران مپندارد که سخنان رئیس‌جمهور مصداق ندارد و با واقعیت نمی‌خواند؟

4- جناب آقای روحانی! گفته‌اید "ما شعور می‌خواهیم، ما تدبیر می‌خواهیم" و "یک نمونه‌اش همان توافق ژنو بودقدم بسیار مهمی برداشته شد. هم اصل غنی‌سازی و هم حق غنی‌سازی ما پذیرفته شد و اعمال این حق در چارچوب نیاز منطقی کشورمان باید باشد، این هم پذیرفته شد…".

آیا شما واقعاً نمی‌دانید که "حق غنی‌سازی" ایران حتی یکبار هم در توافقنامۀ ژنو ذکر و قید نشده است؟ آیا شما واقعاً نمی‌دانید که بر سر ذکرشدن حق غنی‌سازی ایران در توافقنامۀ ژنو، میان وزیر امور خارجه شما و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مناقشه‌ای درمی‌گیرد و نهایتاً وزیر امور خارجه متخصص و مدبر و هوشیار شما متوجه می‌شود که ذکر نشده و او اشتباه می‌‌کرده است؟

5- جناب آقای روحانی!  اینکه گفته‌اید شعور و تدبیر می‌خواهید و یک نمونه‌اش همان توافقنامۀ ژنو بود که در آن "حق غنی‌سازی ما پذیرفته شد"، مابقی تدبیرهای دولت شما به همین ترتیب و منوال است؟ آیا خسارات بسیار سنگینی که بخاطر ماجرای نفتی کرسنت به ایران خورده است نمونه‌ای دیگر از آن تدبیر مطلوب و منظور جنابعالی است؟

6- جناب آقای حسن روحانی! آیا اینکه می‌گویید "اِعمال این حق غنی‌سازی در چارچوب نیاز منطقی کشورمان باید باشد، این هم پذیرفته شد"، خلاف واقع نیست؟ آیا شما واقعاً نمی‌دانید در توافقنامۀ ژنو هیچ ذکر و قیدی از "نیاز منطقی" نشده‌ است؟ آیا شما واقعاً نمی‌دانید که بخش چهارم توافقنامۀ ژنو دربارۀ چارچوب غنی‌سازی ایران چه می‌گوید؟ آیا به زبانی ساده نمی‌گوید: 1. برنامۀ غنی‌سازی ایران باید با آمریکاییان مورد مذاکره و متقابلاً تعریف شود؟ 2. که شاخص‌های برنامه غنی‌سازی ایران باید با آمریکاییان مذاکره شود و سپس متقابلاً مورد توافق قرار گیرد؟ 3. که این شاخص‌ها باید با نیازهای عملی ایران سازگار باشد، نیازهای عملی‌ای که به تبع باید با آمریکاییان مورد مذاکره و موافقت قرار گیرد؟ 4. که دامنه و سطح و ظرفیت فعالیت‌های غنی‌سازی ایران باید با آمریکاییان مورد مذاکره و موافقت قرار گیرد؟ 5. که مکان فعالیت‌های غنی‌سازی و نیز مکان ذخیره‌سازی اورانیوم غنی‌شده باید با آمریکاییان مذاکره و موافقت شود؟ 6. که حتی مدت‌زمان این فعالیت‌ها باید با آمریکاییان مورد مذاکره و موافقت قرار گیرد؟

7- آیا مقصود شما از اینکه گفته‌اید "تمام حقوق ایران از جمله حق غنی‌سازی در توافقنامۀ ژنو به رسمیت شناخته شده است(20 آذر 92)، همین حضور و نقش تعیین‌کنندۀ آمریکا در تمام پیچ و خم برنامۀ هسته‌ای ایران است؟ آیا امکان دارد تنها یک کشور دیگر را نام ببرید که حق غنی سازی‌اش از این میزان تدبیر و عقلانیت بهره برده است؟

8- آیا شما می‌توانید توضیح دهید با وجود نابودکردن تمام ذخایر اورانیوم 20٪غنی‌شده، اضمحلال دستگاه‌های غنی‌سازی 20٪،عدم نصب سانتریفیوژ‌های نسل جدید،عدم تولید وذخیره‌سازی سانتریفیوژهای نسل جدید، اکسیدکردن تمام اورانیوم‌هایی که پس از توافقنامۀ ژنو زیر 5٪غنی شده‌اند،عدم راه‌اندازی بیش ازده هزارسانتریفیوژ ازکل موجودی نوزده هزارسانتریفیوژ ،توقف و تعطیل غنی‌سازی بالای 5٪درتمام مراکزهسته‌ای ایران،عدم راه‌اندازی رآکتور اراک،عدم حمل سوخت یا آب سنگین به سایت رآکتور، عدم تولید سوخت بیشتر برای رآکتور اراک، عدم نصب قطعات باقیمانده رآکتور اراک، تعطیل بازفرآوری و یا ساخت تأسیسات برای بازفرآوری، در اختیارگذاردن اطلاعات و بازرسی‌های بی‌سابقه از نطنز و فردو و اراک، و نیز بازرسی کارگاه‌های ساخت سانتریفیوژ و چرخنده‌ها، انبار سانتریفیوژها و چرخنده‌ها، معادن اورانیوم، و کارخانجات تغلیظ اورانیوم، چگونه می‌توان ادعا کرد که "دستاورد قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران است‌"(3/9/92، در نامه جنابعالی به رهبرفرزانه انقلاب) و ما "به هیچ عنوان از حقوق مسلم‌مان عقب‌نشینی نخواهیم کرد"(21/5/93 سخنرانی شما در همایش سفرا و مسئولان وزارت خارجه)؟

9- در همین سخنرانی (21/5/93) گفته‌اید "ما خودمان آژانس را دعوت می‌کنیم. پذیرفتیم دوربین‌های آژانس بالای سر دستگاه‌های غنی‌سازی ما نصب شوند". ای کاش در همانجا و یا در آینده به ملت ایران توضیح دهید این اقدامات اعتمادساز و تنش‌زدایِ مدبرانۀ دولت شما چه ثمراتی برای ایران داشته است؟ آیا اینک خیال آمریکایی‌ها از برنامۀ هسته‌ای ایران آسوده شده است و انتظارات و خواسته‌های بی‌پایان‌شان به اتمام رسیده است؟ اینک که آمریکاییان و اروپاییان می‌توانند به طور سرزده و روزانه به هر مکان و تأسیساتی که کمترین احتمال ربط و نسبتی با برنامۀ هسته‌ای ایران داشته باشد، دسترسی و بازرسی داشته باشند آیا تعلیق و توقف بخش اعظم برنامۀ هسته‌ای ایران مرتفع شده است؟ آیا اموال مسدودشدۀ ایران آزاد شده است؟ آیا ایران زین‌پس نفت خود را آزادانه می‌فروشد؟ آیا تجارت و مبادلات پولی ایران آزادانه انجام می‌شود؟ آیا تحریم‌های شورای امنیت، اتحادیه اروپا، و آمریکا همگی منتفی شده است؟

***
در این سخنرانی همچنین گفته‌اید "پایه‌های تحریم شکسته شده" است. و در کنفرانس خبری بعد از پذیرش توافق ژنو نیز گفته‌اید "همه تحریم‌ها قدم به قدم با ادامه مذاکرات برداشته می‌شود، نکته دیگری است که در این توافق بر آن تصریح شده است"(3/9/92). نیز در گزارش 100 روزه گفته‌اید "در این توافق آمده دیگر هیچ تحریم جدیدی اجرا نخواهد شد"(6/9/92). نیز گفته‌اید "توافق ژنویعنی شکستن سد تحریم…"( دی ماه 92 سخنرانی در جمع مردم اهواز). و بالاخره، گفته‌اید "امروز تحریم‌ها علیه ملت ایران شکسته شده است"(7 بهمن 92 دیدار با فعالان اقتصادی هرمزگان در خارج از کشور.)

10- جناب آقای روحانی! آیا شما واقعاً نمی‌دانید که پایه‌های اصلی تحریم عبارتند از: 1. تحریم فروش نفت، 2. تحریم بانکیِ نقل و انتقال اموال مسدودشدۀ ایران، 3. قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل، 4. تحریم‌های اتحادیه اروپا، 5. تحریم‌های آمریکا؟

11- جناب آقای روحانی! آیا شما واقعاً نمی‌دانید که مطابق توافقنامۀ ژنو و هم در عمل به هیچ‌یک از این تحریم‌ها کمترین خللی وارد نشده است؟

12- با توجه به اینکه اصلاً و ابداً در توافقنامۀ ژنو تصریح نشده است که "همه تحریم‌ها قدم به قدم با ادامه مذاکرات برداشته می‌شود"، آیا این سخن خلاف ... نیست؟ آیا مصلحت نیست برای تنویر افکار عمومی اعلام کنید کدام یک از ارکان اصلی تحریم‌ها با ادامۀ مذاکرات برداشته شده است؟

13- با توجه به اینکه در توافقنامۀ ژنو ذکر شده است که "هیچ تحریم جدید مرتبط با هسته‌ای توسط شورای امنیت سازمان ملل انجام نخواهد شد"، "هیچ تحریم جدید مرتبط با هسته‌ای توسط اتحادیه اروپا انجام نخواهد شد"، و "دولت آمریکااز تحمیل تحریم‌های جدید مرتبط با هسته‌ای خودداری خواهد کرد"، آیا واقعاً برای شما روشن نیست که تمام تحریم‌های شورای امنیت و اتحادیه اروپا و آمریکا از قدیم تا زمان توافقنامۀ ژنو قرص و محکم پابرجا هستند؟ آیا واقعاً برای شما روشن نیست که تحریم‌های جدید مرتبط با هسته‌ای است که اعمال نخواهد شد و نه تحریم‌های جدید غیر مرتبط به برنامه هسته‌ای ایران؟ آیا در این صورت، این سخن شما در گزارش به مردم اشتباه و گمراه‌کننده نیست که "در این توافق آمده دیگر هیچ تحریم جدیدی اجرا نخواهد شد"؟

14- آیا در صورت مبنا قراردادن توافقنامۀ ژنو، این سخن وزیر امور خارجۀ دولت شما خلاف واقع نیست که "تحریم نفتی ایران متوقف می‌شود ودرآمدهای نفتی آزاد خواهد شد"(3/9/92)؟

15- آیا این سخن وزیر خارجۀ دولت شما خلاف واقع نیست که "بر اساس توافقنامۀ ژنو، همۀ تحریم‌های شورای امنیت و تحریم‌های دوجانبه و چندجانبه برداشته خواهد شد"(27/9/92)

16- جناب آقای روحانی! گفته‌اید "همۀ صاحب‌نظران، همه اساتید و همه دانشجویان عزیز باید بیایند و واقعیت‌ها را به جامعه امروز بگویند که این توافق اولیهچه گره‌هایی را در جامعه باز می‌کند"(16 آذر 92). متأسفانه هیچیک از آن صاحب‌نظران و اساتید و دانشجویان عزیز قدم پیش نگذاشتند تا گره‌گشایی‌ها را برای مردم بازگو کنند. آیا مصلحت نمی‌دانید اینک که مدتها از انعقاد آن توافقنامه می‌گذرد به مدیران ذی‌ربط دولتی دستور دهید گره‌گشایی‌های توافقنامۀ ژنو در حوزۀ خود را ـــ هواپیمایی کشوری، کشتیرانی، صنعت بیمه، بانک‌ها، و مؤسسات مالی و پولی، تجارت مواد پتروشیمی، صنعت نفت اعم از فروش و اکتشاف و استخراج، مواد غذایی و دارویی ـــ با ذکر عدد و رقم و تاریخ ، رسماً و علناً به ملت ایران اعلام کنند؟ همان ملتی که به زعم شما به شما گفته‌اند تقابل را نمی‌پذیریم و در پی تعامل سازنده با جهان هستیم . دربرخورد با بیگانگان ازمنطق واستدلال ازموضعی شجاعانه ومدبرانه،بادرنظرگرفتن منافع بلندمدت حرکت خود را آغاز کنید". همان ملتی که خواستش به زعم شما "مبنای" شما در سیاست خارجی، مذاکرات هسته‌ای و تعامل با جهان است. ...

17- جناب آقای روحانی! جنابعالی از همان نخستین روز انعقاد توافقنامۀ ژنو تا به سخنرانی اخیر خود در همایش سفرا علی‌الدوام به بیان‌‌های مختلف از ترک برداشتن، شکستن سد تحریم‌، شکسته‌شدن تحریم‌ها سخن گفته‌اید. آیا برای خود شما دلالت‌آمیز نیست که بعد از قریب به یک سال، اینک در یک سخنرانی از اطمینان‌داشتن به شکستن تحریم‌ها سخن می‌گویید و لحظاتی بعد، از اینکه "تحریم را داریم می‌شکنیم و افتخار هم می‌کنیم و بلند و شجاعانه هم می‌گوییم، آن‌ها خودشان هم می‌دانند که تحریم را چه طور داریم می‌شکنیم"؟ بالاخره، آقای رئیس‌جمهور! تحریم‌ها مطابق تدبیرهای اعتدالی و تنش‌زدایانۀ متخصصانِ مدبر و هوشیار وزارت امور خارجه شکسته شده است و یا دولت ایران، به رغم اطلاع آمریکاییان و هم‌دستان اروپایی‌شان، شجاعانه و با افتخار در تلاش است تا تحریم‌ها را بشکند؟

18- جناب آقای روحانی! از سر عشق به انقلاب، و گونه‌ای احساس اسرارآمیز نسبت به آن‌هایی که سر عهد و پیمان‌شان استقامت ورزیدند و پرواز پیشه کردند، در کمال احترام به جنابعالی توصیه می‌کنیم: چند ماه بعد از توافقنامۀ ژنو، به ملت ایران شسته و پوست‌کنده بگویید از برنامۀ هسته‌ای ایران چه باقی‌مانده است و در مقابل چه میزان از تحریم‌ها به واقع مرتفع شده است، و این همه تلاش‌های مسالمت‌جویانۀ اعتمادسازِ سرشار از لبخند دل‌انگیز برای رفع تحریم‌ها چه ارمغانی برای چرخیدن زندگی و معیشت مردم داشته است. جنابعالی کاملاً به آنچه می‌گویم وقوف دارید چرا که در همین سخنرانی مورد تحلیل، برای نخستین بار صراحتاً تأکید می‌کنید که "برنامۀ دولت در زمینه اقتصادی و اجتماعی بدون در نظر گرفتن موفقیت یا عدم موفقیت مذاکرات هسته‌ای است"، و حال آنکه بیش از هشت ماه پیش در گزارش 100 روزه باز هم صراحتاً تأکید می‌کنید "قول ما به مردم این بود که در کنار اینکه سانتریفیوژ می‌چرخد، زندگی مردم و اقتصاد هم بچرخد. امروز الحمدلله به این نکته رسیدیم، یعنی هم سانتریفیوژ می‌چرخد و هم ان‌شاءالله از این به بعد زندگی مردم بهتر خواهد چرخید"(6 آذر 92)

19- جناب آقای روحانی! آیا مصلحت نمی‌دانید برای تداوم همراهی و امیدواری و استقامت ملت ایران به ملت ایران شفاف بگویید دربارۀ آمریکاییان چه فکر می‌کردید و در عمل چه شد؟ مصلحت نمی‌دانید بگویید: ملت ایران! ما بر این پندار بودیم که دولت‌های پیشین با منطق و استدلال صحبت نکرده‌اند و اگر ما چنین کنیم به سلامتی و خوشی مشکلات‌مان با آمریکایی‌ها حل می‌شود و پایِ هم پیر می‌شویم؟!...

جناب آقای روحانی! گفته‌اید: "ما دلمان می‌خواهد با همه جهان و همه آن‌هایی که می‌خواهند با ما رفتار خوب داشته باشند و مخاصمه نداشته باشند، مسائل‌مان را حل کنیم، حتی با آن‌هایی که سالیان دراز تنش داشتیم، اگر در برابر حقوق ملت ایران سر فرود بیاورند حتماً تنش را کاهش خواهیم داد. حتی از این مرحله هم جلوتر خواهیم رفت؛ می‌توانیم به روابط عادی در آینده برسیم البته اگر اطمینان کنیم که منافع ملی ما تضمین است".

20- جناب آقای روحانی! شما واقعاً بر این باورید که آمریکایی‌ها "می‌خواهند با ما رفتار خوب داشته باشند" و "در برابر حقوق ملت ایران سر فرود بیاورند"؟

21- جناب آقای روحانی! امکان دارد شفاف برای ملت ایران تشریح کنید در این یک سال اخیر چه اتفاقی در ساز و کارهای نهادهای سیاست‌گذاری دولتی و کنگره آمریکا رخ داده که شما را این قدر به آمریکایی‌ها و سیاست‌هایشان در قبال ایران خوشبین و امیدوار کرده است؟

22- جناب آقای روحانی!  امام راحل و خلف صالح ایشان و ملت انقلابی ما ، در ادبیات مشترک و همیشگی آمریکا را شیطان بزرگ می دانند. جنابعالی با چه استدلالی به آمریکا اعتماد نموده و رئیس جمهور شیطان صفت آمریکا را "مودب و باهوش " نامیدید؟

23- جناب آقای روحانی! امکان دارد برای ملت ایران تشریح کنید کدامیک از سیاست‌های خارجی آمریکا از شکل استکباری و سیطرۀ هر چه بیشتر بر مال و جان و فرهنگ سایر ملل و نقض و نفی حقوق‌شان، به‌ویژه ملل مسلمان، در یک سال اخیر تغییر کرده است؟

24-آقای روحانی! جنابعالی همواره از عدم ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت به عنوان یکی افتخارات دوران مدیریت خود نام برده اید اما لطفا به دو سوال پاسخ دهید:

اول- این عدم ارجاع به چه قیمتی بود و آیا این هنر است که ما همه چیز را تعطیل کنیم تا پرونده به شورای امنیت نرود؟ و آیا اساسا وقتی بناست چنین روشی در پیش گرفته شود، دیگر «مدیریت» معنا پیدا می کند؟ آیا نمی توان همه چیز را تعطیل کرد و خود را خلاص نمود؟

دوم- آقای روحانی باید به این سوال جواب دهید که مبانی ارجاع پرونده هسته ای ایران آیا در زمانی جز دوره مدیریت شما بنا نهاده شد؟ اگر شما در توافقنامه های تهران، بروکسل وپاریس تعهد نمی دادید که تعلیق یک اقدام اساسی برای اعتماد سازی است، آیا غرب دیگر می توانست موقعی که ایران تصمیم گرفت غنی سازی را آغاز کند، ایران را به عدم پای بندی به تعهداتش متهم کرده و پرونده را به شورای امنیت بفرستد؟ این تعهدات را چه کسی برای ایران ایجاد کرده بود؟

25-آقای روحانی! ادعا کردید که شورای حکام در نوامبر 2004 صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را پذیرفته است. سوال این است که اگر واقعا چنین است، چرا پرونده ایران پس از آن به شورای امنیت ارجاع شد؟ آیا غربی ها با یک جمله ساده و قطعنامه نوامبر شما را فریب نداده و تعلیق برنامه غنی سازی را از جنابعالی نگرفته بودند؟

26-آقای روحانی ! آیا تلاش برای فهمیدن آنچه در توافق نامه ژنو ومذاکرات هسته ای بر سر ما آمده ، و وابراز نگرانی از آنچه اتفاق افتاده است ، برای اینکه امتیازهایی که در این توافق نامه مابصورت نقدی وفی المجلس به دشمن داده ایم ، در برابر وعده ها وقول نسیه ای که آنان به ما داده اند ، قابل قیاس وبرابری نیست ، با توجه به اینکه میدانید ومیدانیم که این پیشرفتهای هسته ای ، ماحصل خون شهیدان وخون دل خوردنهای ولی فقیه زمان مااست ، وبا توجه به شعاری که بارها از زبان اکثریت قریب اتفاق ملت ایران وبیشتر از آن از زبان مبارک مقام عظمای ولایت شنیده اید وشنیده ایم که ، « انرژی هسته ای حق مسلم ما است » حق هر ایرانی است یا خیر ؟

آقای روحانی! باید بپذیرید که قریب به نیمی از مردم به جنابعالی و برنامه هایتان رای ندادند و قرار نیست همه مردم و نخبگان حتی کسانیکه به شما رای دادند- تابع بی چون و چرای تصمیمات و دیدگاه های شما و همکارانتان باشند.

جمعیت مذکور، مملو است ازعلما، اساتید دانشگاه، متخصصین، دانشجویان، روحانیون، اصناف و ... که همگی فهیم و باسواداند و نان بازوی خویش را می خورند؛ نه اینکه بی سواد و مزدور و مواجب بگیر دیگران باشند.

آقای روحانی ! متذکر میشویم:

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید...

آقای روحانی!

برای چند روزه دنیا، خودتان را خرج جبهه کفرو الحاد نکنید و در ایامی که یاداور حماسه کربلاست شعار سیدالشهدا را همواره نصب العین خود و اطرافیانتان کنید که فرمود: هیهات منا الذله و نیز فرمود: إِنِّیْ لا أَرَیَ الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَالحَیاةَ مَعَ الظّالِمِینَ إِلّا بَرَما : مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جزخواری نمی دانم.


مدرک تحصیلی

حضرتعالی از دوره اول مجلس شورای اسلامی با عنوان «دکتر» عهده‌دار سمت نمایندگی مجلس بوده‌اید در حالی که مطابق مندرجات سایت مرکز تحقیقات استراتژیک ،طی سال‌های منتهی به 74 برای تحصیل دردوره‌های کارشناسی ارشد ودکترا دریکی از دانشگاه‌های انگلستان ثبت نام نموده‌اید!!

۱- در فاصله سال‌های مجلس اول تا سال ۷۴ که جنابعالی مدرک دکترا گرفته‌اید از حقوق و امتیازات عنوان «دکتر» استفاده نموده‌اید؟ اگر بلی با چه مجوز قانونی و شرعی؟

۲- چگونه همزمان با تحصیل در انگلستان در پست‌های خطیری مثل نایب رئیس مجلس، دبیر شورای عالی امنیت ملی و انجام وظیفه نموده اید؟

۳- جنابعالی در هیئت ممیزه کدام دانشگاه و با کدام سوابق پژوهشی موفق به کسب عنوان «استاد تمام» شده‌اید؟

۴- در دوران تحصیل از بورس استفاده کرده‌اید یا با هزینه شخصی در انگلستان درس خوانده‌اید؟ اگر بورسیه بوده‌اید با شرکت در کدام آزمون و یا با کدام مجوز قانونی از بورسیه استفاده نموده‌اید؟

اسناد مجلس

جنابعالی سابقه پنج دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را داشته و در دورۀ چهارم و پنجم نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته اید. اما اسناد مجلس شورای اسلامی در این باره چه می‌گویند؟ به سایت مجلس شورای اسلامی مراجعه می‌کنیم:

مدرک ثبت شده حضرتعالی از ابتدا چندین بار تغییر کرده و به ترتیب دکترای حقوق، دکترای حقوق قضائی، فوق لیسانس حقوق، دکترای حقوق قضائی و دکترای حقوق ثبت شده است.

معرفی نمایندگان دورۀ اول مجلس شورای اسلامی: روحانی دکترای حقوق

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۵۴ فایل PDF

 

معرفی نمایندگان دورۀ دوم مجلس شورای اسلامی: روحانی دکترای حقوق قضائی

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۵۰ فایل PDF

 

معرفی نمایندگان دورۀ سوم مجلس شورای اسلامی: روحانی فوق لیسانس حقوق

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۴۶ فایل PDF

 

معرفی نمایندگان دورۀ چهارم مجلس شورای اسلامی: روحانی دکترای حقوق قضائی

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۴۱ فایل PDF

 

معرفی نمایندگان دورۀ پنجم مجلس شورای اسلامی: روحانی دکترای حقوق

دانلود فایل از سایت مجلس / صفحه ۴۶ فایل PDF

برخی اسناد از کتاب‌ها و روزنامه‌ها هم جالب توجه است:

کتابی دربارۀ مناظره «دکتر روحانی» و مسعود رجوی که در اوائل انقلاب منتشر شده است:

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی از شعار زیبای مرگ بر آمریکا می‌گوید: (تصویر کامل در خبرگزاری فارس)

باز هم «دکتر حسن روحانی»: کسی می‌تواند نماینده مجلس باشد که در خط راستین امام و انقلاب باشد

 

 

حجاب و عفاف

 آقای روحانی!

جنابعالی سخنانی درباره حجاب و مباحث فرهنگی در جمع نخبگان خراسان رضوی ایراد کردید که سوالات جدی را در ذهن مخاطب ایجاد می نمود:

۱-جناب روحانی شما گفتید: «همه حجاب و عفاف را دوست دارند، زیرا حجاب موجب استحکام خانواده‌ها می‌شود.» میخواهیم بدانیم شما تابستان امسال توی خیابان‌های تهران پیاده‌روی کردید؟ جاهای تفریحی پایتخت را سر زدید؟ تعطیلات  نوروز امسال (سال مدیریت جهادی) که به کلاردشت و کیش رفته بودید جو حاکم بر منطقه را دیدید؟ به نظر شما همه‌ی کسانی که توی این اجتماع‌ها بودند، حجاب را دوست دارند یا از سر اجبار تکه پارچه‌ای روی سرشان نگه داشته‌اند؟ ساپورت‌پوش‌های کلان‌شهرها را از نزدیک دیده‌اید؟ اینها همگی حجاب را دوست دارند؟ البته شاید تعریف شما از حجاب با تعریفی که اسلام از حجاب دارد متفاوت است. در این صورت باید بپرسیم تعریف شما از حجاب چیست؟

۲-جناب آقای روحانی شما گفتید: «ما باید برای مردم معروف را توضیح و شرح دهیم. در عصر ما راهی جز اقناع وجود ندارد، ما باید نسل جوان را اقناع کنیم، ولی ما دیوار و فیلتر را یاد گرفته‌ایم و فکر می‌کنیم با این دو، مشکلات حل می‌شود.» خواستیم بدانیم شما که اینقدر به اقناع نسل جوان اعتقاد دارید چرا در بحث قوانین راهنمایی و رانندگی حرفی نمی‌زنید؟ جوان را باید قانع کرد که کمربند ببندد، باید قانع کرد که سرعتش از ۱۲۰ بالا نرود، باید قانع کرد که توی خیابان لایی نکشد، باید قانع کرد که اگزوزش را زنبوری نکند؛ مسئولین راهنمایی و رانندگی یادگرفته‌اند جریمه کنند. خب آنجا هم ایراد سخن کنید. چرا فقط برای حجاب سینه چاک می‌کنید؟ اصلاً اگر قرار است همه چیز با قانع کردنِ مردم حل شود بهتر نیست قوه قضاییه و نیروی انتظامی را منحل کنید؟ جناب آقای روحانی با کسی که از روی جهل قانون‌شکنی می‌کند می‌توان با روش اقناع وارد گفتگو شد ولی به نظر شما با کسی که عامدانه و عالمانه قانون‌شکنی می‌کند هم می‌شود با روش اقناع برخورد کرد؟ و اصلا به نظر شما قوه قهریه حکومت ها برای چیست؟ آیا جز برای مقابله با قانون‌شکنانی است که از راه علم و منطق قانع نشده و به زیان جامعه عمل می‌کنند؟

۳-جناب رئیس جمهور شما فرمودید: «ما مریض را با دیوار، ون و فیلتر درمان نمی‌کنیم، بلکه مریض را به متخصص می‌سپاریم پس اگر سلامت راه علمی دارد فرهنگ، اقتصاد و مقابله با فساد نیز راه علمی دارد.» از جنابعالی می پرسیم راه علمی که می‌گویید کدام است و متخصصی که می‌فرمایید کیست؟ آیا برای فرهنگ متخصص کسی است که از خوانندگی زنان دفاع می‌کند و راه علمی استفاده از فیلتر شکن است؟ یا اینکه متخصص کسی است مانند حضرت علی (علیه السلام) و راه علمی، گوش دادن به سخنان ایشان است؟

 جناب آقای روحانی، شما که برای مریض جسمی ، راه علم و تخصص را پیشنهاد می‌کنید، چرا برای فرهنگ و اقتصاد و فساد این راه را عملی نمی‌کنید؟ و اگر دارید عمل می‌کنید چرا ما نمی‌بینیم؟ چرا هنوز دستِ خیلی‌ها که به فرهنگ و اقتصاد و نظام اسلامی ضربه وارد کرده‌ و می کنند، کوتاه نمی‌کنید؟

وزارت علوم

پیرو چالش اخیر بین دولت به اصطلاح "تدبیر و امید" و مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب فردی شایسته برای تصدی پست مهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری مواردی به شرح ذیل به استحضار می‌رسد؛

1- حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند: «دانشگاه مبدأ همه تحولات است، دانشگاه است که امور کشور را اداره می‌کند، دانشگاه است که نسل آینده و حاضر را تربیت می‌کند و اگر چنانچه دانشگاه در اختیار چپاولگرهای شرق و غرب باشد، کشور در اختیار آنهاست.»

سئوال اینجا است آیا واقعا انتخاب استاد ارزشی و معتدل، انقلابی و دلسوز، مدیر توانمند از بین قشر عظیم فرهیختگان دانشگاهی آنقدر مشکل بود که با وجود سپری شدن مدت طولانی از تشکیل دولت با وجود سه دوره مدیریتی کوتاه تاهمین چند روز پیش با سرپرستی هدایت شود؟

چرا حلقه مشاوران جناب‌عالی در انتخاب وزیر توانمند، شما را از گنجینه عظیم اساتید توانمند محروم می‌کرد و ضرر بزرگ نظام در حوزه کاهش رشد علمی کشور چگونه قابل جبران است؟

آیا این تاخیر موجب اخلال مبانی تربیت نسل‌های حاضر، آینده و تدابیر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی نگردید؟

2- دغدغه مقام معظم رهبری در دو سال اخیر به ویژه درباره توقف رشد علمی کشور بر همگان آشکار است، چرا با وجود ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم، فناوری و تعهد مدیران آن دولت در تمسک به سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، همکاران شما همچنان با پیشنهاد کاندیدای وزارت علوم از بین مدیران ضعیف و از یک طیف سیاسی خاص و نقش‌آفرینان فتنه 88 اصرار داشتند حال آنکه طرح‌های کلان ملی در حوزه پژوهش و فناوری متوقف شده و دانشگاه‌ها به سمت روزمرگی پیش می‌رفتند؟

چه کسی پاسخگوی معطل شدن سیاست‌های کلان نظام در حوزه فناوری و تاخیر در اجرای تدابیر امیدآفرین مقام معظم رهبری در این عرصه بوده و چگونه این خواسته ملت که در نقطه نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی تجلی پیدا کرده است، عملیاتی می‌شود؟

هیات دولت

آقای روحانی! مگر نه اینکه در راس وزارت خانه ها افرادی باید باشند با طرح و ایده و فکری نو و کلیدداران تحول!.... ایا وزرای دولت شما که به کابینه پیرمردان معروف است و هنوز نیز همان کلیدهای تدبیر سال های قبلشان را دارند!؟ آیا این دولت باز گشت به گذشته نگردیده و عمده مشکلات کنونی از سر این بی تدبیری نیست!؟

آقای روحانی! آیا در بحث اقتصاد٫مردان اقتصادی شما مقاوم وقائل به اجرای اقتصاد مقاومتی اند!؟

آقای روحانی! ما نگران فرهنگ مورد ظلم قرار داده شده ی دوره های قبل هستیم...این دوره ، شما حواستان هست!؟

آقای روحانی! همواره رهبرفرزانه انقلاب بر بیداری اسلامی توصیه و تاکید فرمودند ٫آیا وزیر امورخارجه شما که لبخند بر چهره برخی رسانه های غربی نشانده ٫هیچ اقدامی در این زمینه داشته و یا اینکه فقط در صدد گرفتن عکس یادگاری در مذاکرات با غربیها و خانم اشتون و کری است؟

آقای روحانی! فرمودید دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت جوانان بیکار باشند٫نگرش به جوانان باید تغییراصولی پیداکند.آیاوزیرکار وتعاون ورفاه در این زمینه موفق عمل کرده است؟

آقای روحانی! برخی از وزرای  دولتتان تحصیل کرده آمریکا و انگلیس و فرانسه و غربگیر (مانند جو گیر) هستند ،اینهایی که از طبقه مرفه و اهل ثروت جامعه اند ،درد مردم متوسط و معمولی ایران عزیز را می دانند؟

فتنه 88

 آقای روحانی ! آیا عمل به فریضه واجب تولا وتبری ، که مارا مکلف نموده از سران فتنه 88 و حامیان آنها اعلام انزجار وتبری بجوئیم واز ولایتمداران ودوستان ولایت حمایت کنیم ، وعمل به دستور امام خمینی (ره) که فرموده اند : « نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان بیفتد » تند روی است ؟

چرا دولت به اصطلاح تدبیر و امید شما اکنون جاده صاف کن فتنه گران 88 شده ؟  اصرار جنابعالی به معرفی وزرای پیشنهادی از فعالان کودتای تمام عیار فتنه 88 این شائبه را به ذهن متبادر می سازد که توصیه های امام خامنه ای در هفته دولت را نادیده گرفته و حتی دقیقا برعکس مطالبات مردم و رهبری فرزانه انقلاب عمل می نمایید.

شبهاتی که توسط شما در زنجان در جهت تطهیر سران فتنه ای مطرح شد که چوب حراج به ارزشهای اسلامی و انقلابی زدند و کارنامه سیاهی از خیانت به ملت دارند آیا در مسیر تکمیل پازلی است که اخیرا علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد برای خوش خدمتی به غربیها اظهارکرد؟

آقای روحانی! در نشست خبری اعلام کردید که با جدیت تمام فرمایشات رهبری را دنبال می‌کنید و فاصله گذاری های وزرا با فتنه گران رعایت می‌شود؛ اما در قسمتی از سخنانتان گفته بودید کسانی که در دادگاه‌ها محکوم به محرومیت از فعالیت اجتماعی شده اند را به کار نمی‌گیرید!!

باید گفت: این یک امر بدیهی است و نیازی به توصیه رهبری و تعهد وزرا ندارد و طبق قانون کشور استفاده از محکومین دادگاه‌ها در امور اجرایی کشور خلاف قانون و ممنوع است.

نظر به اینکه جنابعالی به اصطلاح حقوق‌دان هستید می توان گفت که تفاوت های اصلی جرم مشهود و غیر مشهود از چشم آقای رئیس جمهور دور مانده که این تعجب آور است!!

آقای روحانی! جرم غیر مشهود جرمی است که وقتی دادگاه برایش تشکیل می‌شود برای این است که مشخص شود فرد متهم است و یا خیر؛ یعنی این دادگاه برای انتساب جرم است.

اما جرم مشهود جرمی است که در منظر و میدان دید بزرگان نظام یا توده مردم صورت بگیرد و این یک جرم مسلم است و نیازی به اثبات جرم در دادگاه ندارد.

جالب اینکه خود شما پس از فتنه تیرماه 78 در دانشگاه تهران فتنه گران را آشوب طلب و کسانی که مزدور بیگانه اند نامیدید و با تعبیر اراذل و اوباش از آنها نام برده و خواستید که زودتر این افراد سرکوب شوند؛ چراکه هیچ دولتی نمی تواند این موضوع را تحمل کند.

اگر شما معتقدیدکه فتنه گران جرمشان مشهود و علنی است دیگر چرا اصرار بر این موضوع دارید که این افراد باید در دادگاه محاکمه شوند؛ در حالی این موضوع یک جرم مشهود است.

حوزه فرهنگ

جناب آقای روحانی! ، لطفا به آنچه در پی می‌آید توجه فرمائید!«اعتقاد به خدا مربوط به انسان‌های عصر توحش است. انسانی که هنوز شاید غارنشینی را هم کشف نکرده بود. زلزله و سیل و طوفان و آتش‌فشان است و خیال می‌کند یک قدرت هست که اینها را ایجاد می‌کند... مذهب مقوله انسان سال 2000 نیست»!!

«حتی آدم‌هایی مثل ابن‌سینا یا ابوریحان بیرونی هم با آن ذهن خردگرا و ذهن ریاضی‌شان، درباره مذهب مزخرفات را قرقره می‌کنند»!!

«داستان حضرت عباس و شجاعت‌های او را شیخ‌عباس قمی از شاهنامه دزدیده است. حضرت عباس وجود خارجی نداشته»!!

«عیسی مسیح هم دروغ است. این داستان را امپراطوری روم برای استفاده از بردگان و گلادیاتورها، سرهم کرده»! و..

جناب آقای روحانی! با شنیدن و خواندن جملات فوق چه احساسی به حضرتعالی دست می‌دهد؟!... حالا اگر بشنوید وزارت ارشاد تحت‌مسئولیت و مدیریت جنابعالی در پی تقدیر و تجلیل از گوینده و نویسنده این سخنان است به عنوان یک شخصیت روحانی که لباس پیامبر خدا(ص)، را بر تن دارید، چه واکنشی از خود نشان خواهید داد؟!

و باز هم بخوانید!

آن آقای دیگر در نوشته‌های منتشر شده خود، زشت‌ترین و مشمئزکننده‌ترین اهانت‌ها را نسبت به اسلام، انقلاب و ساحت مقدس حضرت امام(ره) روا داشته است. عضو شورای به اصطلاح مقاومت! سازمان منافقین بوده است و دست‌هایی آلوده به خون پاک جوانان مسلمان و پاکباخته این مرز و بوم دارد و... می‌نویسد؛

«مسئولان جمهوری اسلامی، جلادان خونریز هستند و طرفداران این رژیم لمپن و حشرات‌الارض می‌باشند»!... «هیچ قشر و گروهی از مردم ایران را نمی‌توان یاد کرد که از پیامدهای فاجعه‌بار انقلاب در امان مانده باشند»!... «پس از مرگ بر سر مزارم بنوازید و می‌ بنوشید و برقصید»! و... آیا رئیس‌جمهور محترم، این آقا را شایسته تقدیر می‌دانند؟! و بازنشر آثار توقیف شده وی را نشانه پاسداشت آزادی! و نمونه‌ای از کاربرد بینش و منش دولت «اعتدال»! تلقی می‌فرمایند؟! به یقین نه!

جناب روحانی! حضرتعالی با آموزه‌های اسلامی غریبه نیستید و از مبانی فقهی باخبرید تا آنجا که به عضویت مجلس خبرگان درآمده‌اید. آیا از نگاه و نظر شما حکم ‌الهی قصاص غیرانسانی است؟! و یا به قول خداوند تبارک‌ و تعالی، منشأ و عامل «حیات» است؟ جنابعالی به قول خودتان «سرهنگ» نیستید! که کاش بودید و از این افتخار بزرگ در جمهوری اسلامی ایران محروم نبودید. ولی «حقوقدان» که هستید. بنابراین بعید است ندانید امروزه کشورهایی که در آنها حکم اعدام از سیستم حقوقی حذف شده است، با افزایش پرشتاب جنایت قتل روبرو هستند و حقوقدانان برجسته امروز دنیا بر این باورند که نفی‌کنندگان حکم قصاص، برخلاف تظاهر به انسان دوستی، میان قاتل و مقتول، به دفاع از قاتل برخاسته‌اند، روزنامه توقیف شده مورد اشاره حضرتعالی حکم الهی و انسانی قصاص را غیرانسانی معرفی کرده بود و توقیف آن با استناد به قوانین جاری صورت پذیرفته است. کجای این اقدام، غیرقانونی و ضد آزادی! و در تقابل با مشی «اعتدال» است؟! فرموده‌اید چرا باید کارکنان روزنامه توقیف شده بیکار شوند! که باید به عرض مبارک رساند، گردانندگان روزنامه توقیف شده، در روزنامه‌های اجاره‌ای دیگر به کار مشغولند و حتی سردبیر آن به عضویت هیئت داوران جشنواره‌ای درآمده است که جنابعالی در مراسم اختتامیه آن سخنرانی فرموده بودید.

جناب آقای روحانی، آیا حضرتعالی یک عمر - به حق - از ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام دفاع نفرموده‌اید؟ و برای تبیین علمی ولایت آن حضرت که تنها راه ادامه اسلام ناب محمدی(ص) بوده است و جمهوری اسلامی ایران در طول آن شکل گرفته و امروزه پرچم اسلام ناب را در جهان برافراشته است، تلاش نکرده‌اید؟ پاسخ این سوال به یقین مثبت است. بنابراین چرا باید از توقیف قانونی روزنامه‌ای که ولایت مولای‌متقیان را نفی کرده و آب به آسیاب وهابیون انگلیسی‌نژاد و سلفی‌ها و تکفیری‌های صهیونیست مآب ریخته است نگران شده و ابرو درهم بکشید؟!

جناب رئیس‌جمهور! در سخنرانی خود گلایه کرده‌اید که چرا اجازه نمی‌دهند روزنامه‌های موافق دولت هم از آزادی و امنیت برخوردار باشند؟! که باید پرسید؛ آیا دولت حضرتعالی احکام اسلامی را غیرانسانی می‌داند؟! و یا ولایت حضرت امیر علیه‌السلام را نفی می‌کند؟! اگر پاسخ منفی است - که منفی است - چرا روزنامه‌هایی که دست به این اقدامات ناشایسته و غیرقانونی زده‌اند را روزنامه‌های موافق و همراه دولت می‌دانید؟! و اگر غیرانسانی نامیدن احکام اسلامی و نفی ولایت‌امیرالمومنین علیه‌السلام را همراهی و همسویی با بینش‌ و منش دولت اعتدال نمی‌دانید -که نباید بدانید- چرا از توقیف روزنامه‌های یادشده ابراز نگرانی می‌کنید؟! و این تناقض آشکار را چگونه توضیح داده و توجیه می‌فرمائید؟!

و اما، غیر از این دو روزنامه هتاک که متأسفانه آنها را حامی دولت معرفی کرده‌اید، کدام روزنامه حامی دولت دیگری را می‌توانید آدرس بدهید که در فعالیت خود با کمترین مانعی روبرو شده باشد؟! فقط یک نیم‌نگاهی به عرصه کنونی مطبوعات بیندازید. روزنامه‌ها و نشریات حامی دولت شما - و نه خود شما- به تعداد فراوان مشغول فعالیت هستند و برخی از آنها، با سوءاستفاده از فضای آزاد کشور ماموریت دیکته شده دشمنان بیرونی و فتنه‌گران آمریکایی- اسرائیلی را دنبال می‌کنند. آیاغیرازاین است؟!

دولت محترم اعتدال! در حالی که از روزنامه‌های اهانت‌کننده به اسلام و انقلاب و امام(ره) حمایت می‌کند و توقیف آنها را برنمی‌تابد! تاب و تحمل کمترین انتقاد نسبت به عملکرد دولت را ندارد و روزنامه‌ها و نشریات منتقد دولت را توقیف کرده و یا به دادگاه می‌کشاند.

جناب آقای روحانی! در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات به آقای «ف-ص» با عنوان پیشکسوت مطبوعات جایزه دادید. ایشان از گردانندگان اصلی مجله زن روز در دوران طاغوت بود که بعید است از ابتذال این مجله در آن دوران بی‌خبر باشید. ایشان در سال‌های اخیر تامین‌کننده برنامه‌های شبکه دولتی فارسی‌زبان و ضد ایرانی بی‌بی‌سی بود و... آقای رئیس جمهور، همکاران مورد اعتماد حضرتعالی با معرفی وی به عنوان پیشکسوت روزنامه‌نگاری، از خادمان شبکه دولتی انگلیس و مروجان ابتذال فرهنگی تقدیر کردند. آن هم نه از طرف خودشان بلکه به دست شما یعنی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران!

رئیس‌جمهور محترم! آنچه در محدوده این نوشته آمده است فقط مشتی از خروارها و اندکی از بسیارهاست.
 
و اما، سوابق شناخته شده جنابعالی جای کمترین تردیدی نمی‌گذارد که نمی‌توانید با آنچه در این عرصه اتفاق افتاده و می‌افتد - و فقط به چند نمونه از آن اشاره شد - موافق باشید، بار دیگر به جملات نقل شده در چند سطرقبل این نوشته نگاه کنید به یقین، خشم برخاسته از غیرت دینی لرزه بر اندامتان خواهد انداخت!

وزیر ارشاد دولت شما نیز شخصیت شناخته شده‌ای است و بی‌گمان نمی‌تواند با بسیاری از آنچه در حوزه مسئولیت ایشان اتفاق افتاده است، موافق باشد. پس چرا چنین است؟!

علت را باید از یکسو در کم‌اطلاعی - و در مواردی - بی‌اطلاعی ایشان نسبت به عرصه فرهنگ و هنر و از سوی دیگر، اعتماد وی به برخی از افراد بدسابقه و به‌کارگیری آنان در سیاست‌های پیرامونی وزارتخانه تحت‌مسئولیت ایشان جستجو کرد. افرادی که ظاهرا در حاشیه هستند ولی در بزنگاه‌ها، متن را رقم می‌زنند.امید است رئیس‌جمهور محترم از کسانی که اطلاعات مربوط به آن سخنرانی را در اختیار ایشان گذارده‌اند به طور جدی بخواهند درباره صحت و سقم آنچه در این نوشته - فقط به عنوان نمونه - آمده است به حضرت ایشان توضیح بدهند و مانند همیشه با توسل به فحاشی و ناسزاگویی از پاسخ طفره نروند!آقای رئیس‌جمهور، نتیجه این بررسی برای جنابعالی تردیدی باقی نخواهد گذاشت که آنان، دوام دولت شما را نمی‌خواهند.

دولتتان با بی توجهی به  ابراز نگرانی مکرر رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقلید، جاده صاف کن جهنم مردم نشود! ایا از سیاستهای سکولاری وزارت ارشادتان در حمایت از تجدید نظرطلبان باخبرید؟

 

آقای روحانی !  آیاایستادگی براصول و آرمان های انقلاب اسلامی و پایبندی بر اسلام ناب محمدی (ص) و دفاع از حریم ولایت وادامه راه شهداء افراط گرایی است ؟

آقای روحانی ! به نظر شما که یک حقوق دان هستید وبا فقه اسلامی و شیعی نیز آشنایی دارید ، آیا آزادی در هر زمینه ای فکرش را بکنید ، می تواند بدون خط قرمز ومحدودیت باشد ؟ آیا هرکس می تواند هر چه دلش خواست ، پشت تریبون ودر عرصه اجتماع بیان کند ؟ ویا آیا هرکس می تواند ، هرنوع کتابی با هرنوع مطلبی که دلش خواست بنویسد وچاپ کند ؟ ویا هرکس می تواند هرنوع فیلمی که دلش خواست ویا کالای فرهنگی که دوست داشت ، بسازد وبه نمایش عمومی بگذارد ؟ ویا هرکس هرنوع لباسی دوست داشت بپوشد ودر مناظر عمومی ظاهر شود ؟

 آقای روحانی ! آیا مبارزه با حجاب و بدحجابی ومقابله با انحرافات اخلاقی ، که یک واجب شرعی و تکلیف عینی است که خدا به عهده ما گذاشته است .  با تهدید آمران به معروف وناهیان از منکر ، وتسامح وتساهل مسئولین مربوطه ، از ذمه مسلمین ساقط می شود ؟

آقای روحانی ! آیا شما قبول دارید که عدم حضور پلیس در عرصه اجتماع ،وعدم حضور گشتهای ارشاد ومبارزه با ناهنجاریهای اخلاقی ورفتاری در جامعه ،  خصوصاً محل های آلوده وشناسایی شده ، فضا رابرای مجرمین اجتماعی واخلاقی وهنجارشکنان ، امن و وقوع چنین جرائمی را سهل وآسان می کند ؟

انتظارات مردم

طبق فراخوان انصارحزب الله گلستان برای پرسش از رئیس جمهور، بیشترین سوالات مردمی از شما به این شرح بوده است: مساله بازار ارز، بحث پاسپورت ایرانی، بحث مسکن کارگران، بحث اینکه چرا مدام از تورم پایین می گویید ولی قیمت ها بالاتر می رود، و عمدتا مشکلات اقتصادی و معیشتی. این سوال ها که ناشی از وعده هایی است که شما در تبلیغات انتخاباتی خود داده اید نشان از انتظار مردم برای حل سریع مشکلات است که آهسته حرکت کردن دولت به معنای عقب ماندن از انتظارات مردمی و در نتیجه کاهش محبوبیت دولت یازدهم خواهد بود.

 بی توجهی به مسائل معیشتی مردم و صرف تمام اهتمام خویش در مذاکره با شیطان بزرگی که در ادبیات معمار کبیر انقلاب و خلف صالح ایشان ؛ سرمنشا همه بدبختیها و جنایات در دنیاست ، چه چیزی را عاید ملت ما کرده است؟

آقای روحانی! لطفا به سوالات مردم پاسخ شفاف بدهید و از سخنان تکراری و شعارگونه بپرهیزید.

در گزارش 100 روزه خود در رسانه ملی، 3 مجری به جای پرسشگری از جنابعالی ، به همنوایی با شما مشغول شدند که آن مصاحبه سوری و تشریفاتی ، موجبات گله مندی جدی مخاطبین را فراهم ساخت که به نوعی نادیده انگاشتن شعور مردم بود. در سومین مصاحبه تلوزیونی خود نیز، انتخاب مجری و کشمکش میان دولت و صداوسیما، گفتگوی مستقیم را با یک ساعت تاخیر مواجه کرد و البته آن برنامه نیز پس از اجرا، هرگز سطح توقعات مردم را برآورده نکرد.

آقای روحانی! مردم از گزارش یکطرفه و یکجانبه و تکرار مکررات و سخنان ادیبانه رییس جمهورشان خسته شده اند و توقع دارند او با صراحت به دغدغه های آنان پاسخی جدی و قابل اجرا بدهد.

 آقای روحانی! لطفا در این سفر از مردم فهیم گلستان درباره عملکرد مدیران دولت تدبیر نیز تحقیق کنید ، بویژه مدیرت کلان استان ، تا به عمق فاجعه پی ببرید.

آقای روحانی! ما گلستانی ها از شما یک استاندار کارامد میخواستیم نه یک استاندار ناکارامد و انتقام گیر.از عملکرد وکارنامه ایشان مطلعید؟ 

اقای ریس جمهور در کشور ما مخارج بسیار زیادی توسط دولت انجام میشود .ایا این امکان وجود دارد با صرف مخارج اندک یک اکیپ 20 نفره به صورت ویزه تشکیل دهید تا به دور از تشکیلات اداری و..... به عنوان نمایندگان شما به امور مردم رسیدگی کنند .به درد دل مردم گوش دهند وپیگیر کار مردم شوند ؟ چون خیلی از نارضایتیها انقدر کم اهمیت است وانقدر سهل واسان است که با کمترین هزینه میتوانید رضایت شهروندان را تامین نمایید.

آیا از تبلیغات گسترده و بی سابقه و پرهزینه مقدمات سفر خود به استان گلستان با خبرید؟ لطفا از آنجا که "دانستن حق مردم است" هزینه این سفر بویژه تبلیغات سنگین آن را برای مردم شفاف و صریح بیان کنید.

آقای رئیس جمهور، کلید تدبیر و امید شما کی می‌خواهد قفل مشکلات مردم را باز کند ؟

آقای رییس جمهور ، اشتغال، مسکن، ازدواج سه معضل جوانان کشور است . در حل ریشه ای این معضلات چه کرده اید؟

 آقای روحانی! سهم ایران از دریاى خزر در حال حاضر چنددرصد مانده است ؟

آقای روحانی!  چرا تا بحال به قولهایی که در مورد نجات دریاچه ارومیه دادید عمل نکردید/؟

 چند سال اخیر بخش اعظمی از مردمان کشور از طبقه متوسط به طبقه ضعیف سوق پیدا کرده و قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافته است، برنامه شما برای احیای این قشر که در واقع شاخص موفقیت برنامه های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه ای هستند چیست؟

 برنامه مشخص دولت (وزارت صنایع ) برای صنعت خودرو چیست؟ منظور یک برنامه زمانبندی و دارای چشم انداز مشخص است. یعنی ما تا کی و کجا باید حسرت خودرو های با کیفیت خارجی (کره ای) را بخوریم. آیا لیاقت ما بعنوان مشتری اتومبیلهای دهه 80 اروپا است؟ آیا دیدگاههای وزارت صنایع و حمایت از این صنعت عقب مانده از تکنولوژی روز دنیا صحیح است؟

 برنامه مشخص دولت برای کنترل مسکن بعنوان یکی از پایه ای ترین مسائل خانواده ها چیست؟ و این برنامه چه زمانی اجرایی می شود؟

برنامه دولت برای اشتغال حدود 8.5 میلیون جوان تحصیلکرده (به نقل از دکتر مشایخی و نیلی) چیست؟

براى حفظ ارزش پول کشور چه تدبیرى اندیشیده شده است؟ ایا شما مردم را مواجهه با کاهش ارزش پول خواهید کرد . ایا شما متوجه نیستید یکى از راههاى غارت کشورها کاهش ارزش پول ان کشورها میباشد . با یک مثال ساده در شرایطى که دلار هزار تومان است یک کالاى قیمتش کیلویى ٢٠٠٠٠ تومان یعنى ٢٠ دلار است و وقتى ارزش پول کشور پایین بیاید مثلا دلار میشود ٣٠٠٠ تومان قیمت ان کالا براى صادرات بشدت پایین مى اید و قیمت صادراتى ان کالا ١٥ دلار و کمتر خواهد شد و تا قیمت ریالى ان کالا بالا بیاید که مصرف کننده داخلى نیز مجبور است گران بخرد

آقای رئیس جمهور به وضعیت زمین خواری در استان گلستان چرا رسیدگی نمی شود؟

برای تولیدات داخلی که در حال حاضر متوقف شده اند چه برنامه ای دارید؟

بازگشت ارزش پول ملی و ارزان شدن دلار چه شد؟

 ما 35 سال با تحریم ساخته ایم نیازی به مذاکره با شیطان بزرگ و رفع تحریم نداریم عزت ما را به ما برگردانید.ما ملت ماه رمضان و روزه هستیم و از تحریم نمیترسیم. آیا همچنان به عقب نشینی در قبال غرب ادامه خواهید داد؟

برچه اساسی و با چه استدلالی اظهار داشتیدکه اوباما را با هوش و مودب یافتم ؟!!

صریح و شفاف به مردم بگویید چه امتیازی به غربیها داده اید و در قبال آن چه دریافت کرده اید؟
خوشحالی زاید الوصف غربیها و دشمنان اسلام و انقلاب از نتایج مذاکرات به چه دلیل است ؟ چرا به توصیه های امام خامنه ای توجه نکردید که بارها فرمودند به نتایج مذاکرات خوش بین نیستم و این مذاکرات ،آمریکاییها را نسبت به ملت ایران گستاخ تر و جسورتر کرد؟

بهترین جوانان این مرزو بوم شهید نشدند که شما و وزیر امورخارجه تان با آمریکاییها عکس یادگاری بگیرید
با عزت ایران که دستاورد خون صدهاهزار شهید از بهترین فرزندان ملت است چه کردید؟

اقای یونسی- مشاورتان- از پیشنهاد احیای آرم شیرو خورشید!!! حرف به میان آورد آیا دولت شما در صدد بازگردندان مظاهر طاغوت است . ...این است تدبیر و امید....؟

حراست دانشگاه آزاد با بخشنامه موهن خود، به بی حجابان و عیاشان در دانشگاه چراغ سبز نشان داده است . این رفتارهای هنجارشکنانه در دولت شما به چه معناست؟

برای اشتغال و مسکن و وام ازدواج جوانها تا کنون فقط شعار داده اید. مشکل جوانان ما رفع فیلتر از فیس بوک نیست که مدام برآن اصرار می ورزید و موضعی پوپولیستی و عوام فریبانه اتخاذ می کنید؟
شما که شعار اعتدال می دهید پس جرا در معرفی وزرای فتنه گر و افراطی اصرار می ورزید؟ این تذهبون
مگر امام راحل نفرمود: هرگاه دشمنان از شما تعریف کردند در خودتان شک کنید! چگونه است که بوغهای تبلیغاتی قدرتهای استعماری از برخی مواضع و عمکرد شما و اطرافیانتان تمجید می کنند؟

آقای روحانی !آیا از قیمتهای کمرشکن باخبرید؟
با چه استدلالی در اظهاراتتان ادعا میکنید که تحریمها را دور زده اید و تورم را مهار کرده اید؟
این است برکات ارتباط با کشور دوست و برادر آمریکا....؟

شما گفتید که مردم از یارانه ها انصراف دهند تا صرف زیرساختهای اقتصادی کشور شود .اما خبرها حاکی از ساخت سونا و جکوزی در نهاد ریاست جمهوری با مبلغی بالغ بر 9 میلیارد دارد...آیا این رویه مایه دلسردی مردم از شما و دولتتان نخواهد شد؟

 استان مظلوم گلستان محل جولان باندهای مافیایی غارتگر جنگلها و چوبهای صنعتی آن است .تدبیرتان برای برخورد با غارتگران بیت المال چیست؟

مگر این استان قطب تولید گندم در عرصه کشاورزی نیست ؟
آیا خبر دارید در غله گرگان و این استان در حوزه گندم چه میگذرد ؟!چه به روزش آمده و اکنون به کجا رسیده است ؟!خود کفایی در عرصه تولید گندم کجا رفت ؟!

ایا میشود از معیارهای خود در انتصابات هم سخن بگویید ؟
آیا امکان دارد چند دقیقه از وقت گرانبهای خود را برای بازدید از غله گرگان اختصاص دهید ؟

آقای رئیس جمهور به داد مردم استان گلستان برسید و بجای فضای سبز جنوب گلستان به زمینهای شوره زار شمال گلستان هم یک نگاهی کنید؟

واردات بی رویه از چین و سایر کشور ها ، چگونه با شعار های انتخاباتی شما در حمایت از کارگران ایرانی ، هماهنگ است ؟

جناب روحانی ، چه کسی اولین بار قانون حجاب اجباری را در ادارات و مراکز نظامی ، در اول انقلاب اسلامی را اچرا نمود ؟ و چرا آن شخص اکنون دم از دینی میزند که صدای علما را در آورده است ؟ چرا دولت شما در حال تضعیف حجاب و ارزش های اسلامی تلاش می کند؟؟؟

آقای روحانی!

در نخستین روزهای نوروز امسال مشترکان تلفن همراه پیامکی را دریافت کردند که در بخش نام ارسال کننده آن با حروف لاتین نام جنابعالی ذکر شده و در متن این پیامک‌ها هم آمده بود: «نوروزی سرشار از شادی و امید را برایتان آرزومندم. حسن روحانی، رییس جمهور»

به گزارش ایسنا، این پیامک از سوی رییس‌جمهوری ارسال و ابتکاری دانسته شده که برای بار اول در کشورمان از سوی یک رییس‌جمهوری برای شادباش به تک تک هموطنان رخ داده است.

اما از همان ابتدا این سوال ایجاد شد که هزینه این پیامک‌ها از کجا تامین شده چراکه در حال حاضر در کشور بیش از 70 میلیون مشترک فعال تلفن همراه وجود دارد که اگر به این رقم مشترکان غیرفعال را اضافه کنیم آمار قطعا بیش از این هم می‌شود و اگر هر پیامک به جای هزینه 89 ریالی مربوط به پیامک‌های فارسی هزینه‌ای پائین‌تر هم داشته باشد، در مجموع هزینه ارسال پیامکهای انبوه رقم بالایی خواهد شد. در این زمینه برخی رسانه‌ها اینگونه اعلام کرده‌اند که در تفاهم‌نامه نهاد ریاست جمهوری با اپراتورها جای مبلغ خالی و ابتکار عمل در دست اپراتورهاست.

در این باره یک منبع آگاه تاکید کرد: هیچ یک از اپراتورها وجهی از نهاد ریاست جمهوری بابت هزینه ارسال پیامک دریافت نخواهند کرد و همه آن‌ها به صورت اسپانسر این کار را انجام داده و می‌دهند.

وی توضیح داد: در موقع دریافت پیام، مشترک، نام روحانی را بالای پیامک، جای شماره تلفن می‌بیند و این اطمینان را به او می‌دهد که این پیامک منبعی موثق دارد.

حال این سوال وجود دارد که آیا اپراتورهای تلفن همراه در برابر ارائه این سرویس، تشویقی هم از سوی دولت دریافت کردند و یا انجام این عمل برای آن‌ها منفعتی داشت یا هر نهاد و موسسه‌ای که بخواهد می‌تواند روی کمک‌های آنها حساب کند؟!

وعده های انتخاباتی

1- لطفا لیست شعارهای انتخاباتی که در جریان تبلیغات به مردم وعده دادید را اعلام نموده و بفرمایید که کدامیک از آنها محقق شده و در کدام وعده و شعار توفیقی نداشتید؛ علت عدم توفیق چه بود؟

2- شما شعار تشکیل دولت راستگویان را سرداده بودید؛ آیا تمام اقدامات دولت را در همین زمینه ارزیابی می کنید؟

3- یکی از شعارهای انتخاباتی شما و یکی از نام هایی که برای دولت خود اعلام کرده بودید، دولت اعتدال بود. لطفا توضیح دهید که کدامیک از اقدامات شما و همکارانتان در این چارچوب بوده و کدامیک جنبه افراطی به خود گرفته است؟ آیا اصرار بر حضور افراطیونی که در فتنه 88 نقش اساسی داشته اند در دولتتان، در راستای تحقق همین شعار بوده است؟

4- در ادامه نامگذاری های شما پیرامون یک دولت 4 ساله، نام "تدبیر و امید" را نیز به زبان آورده بودید، اما امروزه برخی افراد، حتی بعضی کارشناسان، از عنوانی مانند "بیم و امید" استفاده می کنند، علت این مساله را در چه می دانید؟

5- آیا شما دانستن را حق مردم می دانید؟ اگر پاسخ مثبت است، لطفا توضیح دهید که چرا مذاکرات هسته ای و توافق ضعیف ژنو را از دید ملت پنهان کرده و تیم مذاکره کننده دولت شما بر محرمانه بودن آن، حتی از مسئولان کشور و نمایندگان مجلس، اصرار میورزند؟

6- آیا شما اقداماتی مانند توزیع سبد کالا را اقدامی پوپولیستی نمی دانید؟

7- شما وعده کرده بودید که می خواهید عزت را به پاسپورت ایرانی بازگردانید اما مشاهده شد که در قبال خوشبینی شما به غربیها، حتی به نماینده رسمی شما نیز که قبلا بارها به آمریکا سفر کرده بود، ویزا ندادند. این مساله را چگونه ارزیابی می کنید؟

8- یکی از شعارهای دایمی شما نقدپذیری، تحمل مخالف و ایجاد فضای باز برای منتقدان است. لطفا درباره تعطیلی برخی مطبوعات، اخطار نزدیک به تعطیلی یک روزنامه، شکایت شورایعالی امنیت ملی به ریاست شما از چند نماینده مجلس، یادداشت نویس و... به ملت توضیح ارایه نمایید.

9- شما در جریان تبلیغات انتخاباتی و در تلویزیون از اهدای تریبون یکطرفه رسانه ملی به برخی افراد و عدم حضور دیدگاه های متفاوت گلایه نمودید. اینک اما مشاهده می شود که حضور منتقدین توافق ضعیف ژنو در تلویزیون ممنوع شده و حتی برنامه هایی مانند صرفا جهت اطلاع و... با فشار شدید و بعضا تهدید به تعطیلی همراه شده است؛ آیا این اقدام تناقض در شعار و عمل نیست؟

10- از آغاز دولت یازدهم از سوی جنابعالی و همکارانتان بارها و بارها نسبت به مردم و منتقدین اهانت هایی صورت گرفته است. بی سواد خواندن، گرفتن پول از جاهای مختلف جهت انتقاد از دولت، ماجرای لبوفروش ها و تاکسی داران، حسود، افراطی، تندرو و... تنها بخشی از این توهین ها بود. علت این نوع برخورد با مردم و منتقدین چیست؟

11- در بحث تورم، دولت از کنترل آن و نیز شیب ملایم در جریان هدفمندی سخن گفته است اما آنچه که در سطح جامعه مشاهده می شود، افزایش بی رویه قیمت هاست. ارزیابی شما از این تفاوت چیست؟

12- باتوجه به اینکه جنابعالی در لباس مقدس روحانیت مشغول خدمت هستید و این لباس، نشانه سربازی دین و صیانت از ارزشهای دینی است ، لطفا ارزیابی خود را از برخی اقدامات ضدفرهنگی و ضدارزشی صورت گرفته درطول عمر دولت خویش که اعتراض امام خامنه ای و مراجع معظم تقلید و عموم متدینین را نیز به همراه داشت، بیان کنید.

13- نقش آقای اکبر هاشمی رفسنجانی و فرزندانشان در دولت شما چیست؟ و علت حضور خاندان رفسنجانی در جلسات مختلف دولتی، اعم از عزل و نصب ها و... را چه می دانید؟

14- به نظر شما میزان قدرت خرید مردم امروز نسبت به سال گذشته چه تغییری کرده است و علت این تغییر را در چه می دانید؟

15- پاسخ شما درباره دیدارهای جنجالی و دزدانه هیات های غربی با فتنه گران چیست؟ علت افزایش گستاخی ها، توهین ها و تهدیدهای دولتمردان آمریکایی در دولت شما نسبت به سال های گذشته را در چه می دانید؟

16- باتوجه به اعتراضات پردامنه مردم از پیامک نوروزی، سفرهای غیرکاری ابتدای سال رییس جمهور (آنهم در سالی که به مدیریت جهادی نام دارد) ، عیدی های پرداختی در یک وزارتخانه، هزینه میلیاردی جهت بازسازی بخش هایی از دفتر و نهاد ریاست جمهوری از جمله در بحث ساخت استخر و سونا و برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س)با حاشیه های تامل برانگیز توسط همسر جنابعالی در کاخ سعدآباد، اولا آیا این اقدامات را در چارچوب اقتصاد مقاومتی و ساده زیستی علوی می دانید؟ ثانیا مجموع این هزینه ها چه میزان بوده و از کدام محل پرداخت شده است؟

17- اگر مذاکرات هسته ای به توافق موردنظرتان نرسد، کدام برنامه جامع و دقیقی را جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم در دستور کار قرار داده و یا خواهید داد؟

18- شما در ابتدای فعالیت خود به عنوان ریاست جمهوری گفته بودید که با کلید آمده اید نه با داس! لطفا آماری از عزل و نصب های صورت گرفته در دولت، از کابینه تا مدیران میانی را اعلام و علت این تعداد عزل و نصب را به مردم توضیح دهید.

19- با توجه به حجم گسترده تبلیغات دولتی، راه اندازی کمپین های مختلف و جو رسانه ای سنگین صداوسیما پیرامون انصراف مردم از دریافت یارانه، علت اصلی ثبت نام نزدیک به 95 درصدی از نگاه شما چه بوده است و چقدر عملکرد دولت را در این راستا موثر دانید؟

هرچند سوالات بسیار دیگری در حوزه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی ناگفته ماند اما امید است با پاسخگویی صریح و شفاف و اقناعی خود به سوالات مطرح شده، گام بلندی را در جهت تنویر افکار عمومی بردارید.

 در پایان از ذات اقدس احدیت خاضعانه و ملتمسانه خواستاریم که ما و شمارا بر صراط مستقیم امام وشهدا و تبعیت از ولی فقیه که همان صراط مستیم پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام است رهنمون و عاقبتمان را ختم به خیر فرماید.

والعاقبه للمتین

روابط عمومی انصارحزب الله استان گلستان

10 آذر 1393