انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

حمایت مدیران اصلاح‌طلب از حرام‌خواران

هر دم از ین باغ بری میرسد...

  حرکتی که در ابتدا در میان برخی رسانه‌ها در مورد افشاگری پیرامون فیش‌های نجومی آغاز شد تنها با این هدف بود که این فساد آرایش شده توسط عده‌ای ریشه‌کن شود. البته بازتاب اخبار منتشر شده در این زمینه در سطح جامعه نیز نشان می‌داد که برخورد با این نوع پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب و غیرشرعی از جمله مطالبات همه مردم ایران است. با این وجود از همان روزهای نخست مطرح شدن این فیش‌ها برخی از مدیران اشرافی پشت به مردم کردند و جانب حرامخواران را گرفتند.

 

نماینده مردم یا نماینده نجومی‌بگیران؟
کیهان در این رابطه نوشت: مجلس خانه مردم است. ملت با هزاران امید کسی را برای نمایندگی مجلس انتخاب می‌کنند تا از حقوق قاطبه ملت دفاع کند. دردناک‌تر از همه کسانی که از مدیران اشرافی و نجومی بگیران حمایت کردند، حمایت یک نماینده مجلس از آنهاست، خاصه آنکه این نماینده سخنگوی کمیسیون اصل90 مجلس نیز باشد.
بهرام پارسایی نماینده مجلس شورای اسلامی و  چهره سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر نکاتی را بیان کرده است که شنیدن آنها از یک نماینده جای تاسف دارد.
نخستین نکته مهم در سخنان وی این است که برخلاف آنچه به تازگی در شورای حقوق و دستمزد مبنی بر تعیین سقف 10 میلیون برای مدیران تصویب شد وی با ندیده نگرفتن قانون خود ملاک تازه‌ای را برای سنجش نجومی بگیران مشخص کرده است. پارسایی به مهر گفته است: «از مجموع ۹۵۰ پرونده بررسی شده، کمتر از ۳ درصد حقوق‌های غیرمتعارف دریافت می‌کرده‌اند. یعنی کمتر از ۳ درصد بالای ۳۰ میلیون تومان دریافتی داشته‌اند!» به این ترتیب مشخص می‌شود که این نماینده اصلاح‌طلب سقف حقوق را بر خلاف قانون از 30 میلیون تومان در نظر گرفته است.
توجیه عجیب نماینده اصلاح‌طلب!
این عضو حزب اعتدال و توسعه معتقد است که مدیر توانمند با 10-20 میلیون کار نمی‌کند! و در توجیه اینکه چرا باید چنین پرداخت‌های ناعادلانه‌ای از جیب مردم و بیت‌المال به این افراد صورت بگیرد گفته است: «به عنوان مثال، مدیرعامل یک بانک بزرگ که سالانه ده‌ها هزار میلیارد تومان گردش مالی بنگاه آن است و باید تا شعبه یک روستا جوابگو باشد، منطقاً با حقوق پایین مسئولیت را نمی‌پذیرد؛ البته شاید کسانی باشند که مدیریت‌های کلان اقتصادی را با حقوق‌های ۴-۵ میلیون تومانی هم بپذیرند، اما انحرافاتی که در زیرمجموعه او به وجود می‌آید، لطمه اش برای کشور هزاران برابر خواهد بود!»
به اعتقاد پارسایی اگر در مجموعه‌ای گردش سالانه ده‌ها هزار میلیاردی وجود داشته باشد باید به آن مدیر حقوق نجومی پرداخت شود و عجیب‌تر آنکه وی معتقد است مدیران متعهد و دلسوزی که حاضر هستند با حقوق 4-5 میلیون تومان کار کنند انحرافاتی در زیر مجموعه او به وجود می‌آید!
نگرانی برای از دست رفتن غارتگران بیت‌المال!
البته وی توضیح نداده که چطور یک مدیر نجومی که برای پر کردن کیسه خود از بیت‌المال آمده و شوقی برای خدمت در او نیست و آغاز به کار او با قانون‌شکنی (گرفتن حقوق نجومی) همراه است زیرمجموعه‌ای سالم خواهد داشت اما مدیر متعهدی که با حقوق کم و قطعا با شوق خدمت به مردم آمده تا در چارچوب قانون و مهم‌تر از همه رضای خداوند حقوق دریافت کند در زیر‌مجموعه‌اش انحراف رخ خواهد داد؟!
پر واضح است که وی تفاوت میان نخبه و مدیر را نمی‌دانند و نگرانی برای از دست رفتن غارتگران بیت‌المال شاید به همین خاطر باشد. بهرام پارسایی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در ادامه می‌گوید: «در شرکت‌های نفت و گاز افراد قوی و توانمندی داریم که حرف برای گفتن دارند؛ اگر حقوق آنها را کم کنیم و به عنوان مثال سقف ۲۰ میلیون تومانی برایشان در نظر بگیریم، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آنها را با ده برابر این حقوق می‌برند! در نتیجه ضرر آن را کشور خودمان می‌بیند که مغز متفکری که می‌تواند برای استخراج نفت و گاز و مدیریت آن به کار گرفته شود، به کشورهای اطراف برده می‌شود!» بسیار بجا و شایسته است که طرفداران حقوق‌های نجومی مانند پارسایی به مردم توضیح بدهند که این مدیران در مدتی که در راس کار بوده‌اند چه گلی به سر مجموعه خود زده‌اند و چه کار شگرفی انجام داده‌اند. اگرچه حتی اگر چنین کارهایی را نیز انجام داده باشند تازه به وظیفه شرعی، عرفی، اخلاقی و قانونی خود عمل کرده‌اند و به قول امام خمینی‌(ره) به عنوان خادمان ملت گوشه‌ای از دین خود را به مردم و جامعه اسلامی ادا کرده‌اند که البته و متاسفانه می‌دانیم که مشتاقان پول و ثروت را شوقی برای خدمت به مردم و کسب رضای الهی نیست.
ابراز نگرانی مدیر ارشد دولت اصلاحات
از احتمال پایین آمدن حقوق مدیران
حمیدرضا برادران شرکا رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان خطر افتادن از سوی دیگر بام خواهان آن شد که حقوق کم به مدیران ندهیم! برادران شرکا در این یادداشت نوشت:
« اتفاق خطرناکی است، برای اثبات اینکه ما مشکلی نداریم و می‌خواهیم با مظاهر فساد مبارزه کنیم، آن‌قدر عرصه را بر شایستگان تنگ کنیم که دیگر مجالی برای نیروهای کاری و زبده باقی نگذاریم و با دست خودمان دستگاه اجرایی را از نیروهای کارآمد و کاربلد محروم کنیم.» به گزارش نسیم، یادداشت‌نویس اعتماد ادامه داد: «قرار نیست همه را به بهانه کم بودن حقوق و دستمزد و ساده‌زیستی به یک چوب برانیم. من پیشتر نیز در جلساتی خصوصی و عمومی هشدارهایی را نسبت به این موضوع مطرح کردم اما به نظر می‌رسد امروزه تنها و تنها، پایین آوردن سطح حقوق و دستمزد مهم است و دیگر مولفه‌هایی که می‌تواند در شکل‌گیری یک مدیریت شایسته موثر و مفید باشد، دخالتی در این فرآیند ندارد.»
این چهره اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «کاش تمام کسانی که منتقد وضع موجود هستند توجه داشته باشند همان قدر که حقوق‌ها و دستمزدهای بالا می‌تواند به اقتصاد ایران ضربه زند و اعتماد عمومی را از میان ببرد، حقوق و دستمزد اندک نیز می‌تواند سرمنشا مشکلاتی متفاوت باشد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد