انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تهاجم فرهنگی که سال‌ها قبل آن را گوشزد می‎کردم، اکنون عینیات انکارناپذیری یافته است /سپردن فرهنگ به مردم نافی وظیفه نظارتی دولت نیست/ هشدارنسبت به کندشدن رشدعلمی؛ دانشگاه‎ها به هیچ دلیلی جولانگاه جریان‌های سیاسی نشود

  ادامه مطلب ...

تذکر جدی آیت‌الله مکارم شیرازی به دولت تدبیر و امید

یکی از وزرا می‌گوید 50 درصد مردم زیر خط فلاکت هستند؛ یکی دیگر می‌گوید آمریکا در 10 دقیقه حمله می‌کند!/ رئیس‌جمهور درباره ادبیات وزرا تدبیر کند

  ادامه مطلب ...

چهل حدیث درباره: امام حسین(ع)،کربلا و فضیلت زیارت

حدیث اول: حریم پاک.

عن النبى (ص) قال:… و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمة و إنها لمن بطحاء الجنة.

پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله) در ضمن حدیث بلندى مى‏فرماید:

کربلا پاکترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگترین بقعه‏ها است و الحق که کربلا از بساطهاى بهشت است.

بحار الانوار، ج ۹۸، ص ۱۱۵ و نیز کامل الزیارات، ص ۲۶۴

  ادامه مطلب ...

آثار زیارت امام حسین (علیه‌السلام)

زرارة بن اعین گوید: «امام صادق (ع) فرمود: «زائرین حسین یک برتری نسبت به سایر مردم دارند» پرسیدم : برتریشان چیست ؟ فرمود: «چهل سال قبل از مردم وارد بهشت می‌شوند در حالی که دیگران هنوز در حال حساب هستند.

  ادامه مطلب ...

فضایل 15 گانه زیارت امام حسین(ع)

مصطفی لعل شاطری: یکی از اعمال بسیار سفارش شده از سوی ائمه اطهار(علیه السلام) زیارت امام حسین (علیه السلام) در کربلا می باشد، به نحوی که برای آن فضیلت های بی شماری ذکر شده است، چنانچه در این باب آمده است.

  ادامه مطلب ...

سوالاتی که روحانی به آن‌ها پاسخ نداد

 بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ضمن انتقاد از عدم فرصت دهی به تشکل های دانشجویی برای طرح سوالات خویش در حضور رییس جمهور در مراسم 16 آذر، سوالات خود را به صورت مکتوب در هفت بند از  حجت السلام روحانی در قالب یک نامه مطرح کرد.

 

  ادامه مطلب ...

سخنان رئیس‌جمهور در امورفرهنگی نه عقلانی است نه اسلامی!


مجلس حذف نظارت بر محصولات فرهنگی را نمی‌پذیرد
 مجلس حذف نظارت بر محصولات فرهنگی را نمی‌پذیرد
دولت در پوشش کاهش تصدی گری خود و واگذاری امور به اصناف فرهنگی می‌خواهد وضعیتی یله و رها را برفرهنگ کشور حاکم سازد تا هر کس هرچه خواست تولید کند و بفروشد و دست آخر این مردم هستند که تشخیص می‌دهند، محصول تولید شده را بخرند یانه!.....

  ادامه مطلب ...

گزارش خروش دانشجویان مسلمان دانشگاه تهران در 16 آذر 1392 + تصاویر

جلیلی: طنز روزگار است که می گویند با لیبرالیسم به مقابله با امپریالیسم می رویم/ ولایت فقیه در فتنه 88 مانع وتوی رای مردم توسط روشنفکران شد/ دانشجویان: موسوی و کروبی اعدام باید گردند/ به جان خریدند، به نان نمی فروشیم

  ادامه مطلب ...

حاضر جوابی شریعتمداری، فتنه گران در دانشگاه شریف را آچمز کرد

اگر سران فتنه رفع حصر شوند، اصلاح طلبان مانند ندا آقا سلطان آنها را می کشند تا مظلوم نمایی کنند/ دوره ای که 16 آذر تقلبی ارائه می کردید گذشت، امروز روز امریکا ستیزی است نه امریکا پرستی

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان روز 16 آذر در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شد و در یک برنامه چالشی، به سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه پرداخت.

  ادامه مطلب ...

نامه سرگشاده بسیج امام صادق(ع) به رئیس جمهور


بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام در آستانه 16 آذر با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس جمهور اقدام به طرح چند پرسش پیرامون مسائل جاری کشور کرد.

 در این نامه به صورت ویژه به حاشیه‌های فرهنگی دولت یازدهم اشاره شده از رئیس جمهور این سوال پرسیده شده است که چه اقدام مشخص و مدونی برای بهبود وضعیت فرهنگی کشور در ابعاد مختلف آن انجام گرفته و یا لااقل به سمت آن حرکت شده است؟

  ادامه مطلب ...

به مناسبت16 آذر؛ 10 سوال نخبگان دانشگاه از رئیس جمهور

نخبگاه دانشگاه علم و صنعت به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو با صدور نامه ای خطاب به رئیس جمهور 10 سوال اساسی درباره مسائل مختلف کشور ظرح کردند.

  ادامه مطلب ...

قطع درختان 190 میلیون ساله در گلستان


دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با ابراز نگرانی از دست‎اندازی سودجویان به منابع طبیعی استان گفت: متاسفانه این بار سودجویان با ورود به عرصه‎های جنگلی گرگان، 47 اصله درخت سرخدار را به یغما بردند.

  ادامه مطلب ...

مودب خواندن شیطان بزرگ و چند نکته: روحانی: اوباما را مودب و باهوش یافتم!


رئیس‌جمهور در پاسخ این سؤال روزنامه فایننشال تایمز که آیا شما آماده‌اید که مثلا در آینده اوباما را به تهران دعوت کنید و نظر شما در مورد او به عنوان یک شخصیت سیاسی چیست، می‌گوید: «در مکالمه تلفنی‌ای که داشتیم، من وی را فردی با ادبیاتی مودب و هوشمندانه دیدم. همانطور که پیش از این گفتم، مسائل ایران و آمریکا بسیار پیچیده است و نمی‌توان آن را در یک دوره زمانی کوتاه حل کرد. با وجود این پیچیدگی‌ها، در ۱۰۰ روز گذشته گشایش‌هایی رخ داده که بعدها می‌تواند افزایش یابد.»

  ادامه مطلب ...

رافت اسلامیِ ، فتنه‌گران را پررو کرده است/ خاتمی: از طلب سال 88 گذشتیم!

پروژه «از موضع بالا سخن گفتن» مدت‌هاست که در دستور کار فتنه‌گران و آشوب‌طلبان قرار گرفته و اصلاح‌طلبان بنا دارند تا نتیجه انتخابات ۲۴ خرداد امسال را به حوادث سال ۸۸ پیوند بزنند اما مردم ایران بار‌ها ثابت کرده‌اند که تحت تاثیر این جنگ روانی رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند و کماکان همانطور که آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته اعلام کرد، مطالبه اصلی خود برای محاکمه سران و عوامل فتنه را به طور جدی از قوه قضاییه و سایر مسئولان کشور پیگیری می‌کنند.

  ادامه مطلب ...

خاطره خواندنی پدر شهید احمدی روشن از تعلیق غنی سازی در سال 82:

وقتی آن زمان تعلیق غنی سازی را پذیرفتند، مصطفی 10 سال پیر شد/ استعداد جوانان ما را کور کردند

تعلیق غنی سازی 20% اورانیوم که ماحصل یکی از تعهدات ایران به 1+5 در مذاکرات ژنو بود، منجر به عکس العمل های متعددی در میان نخبگان و افکار عمومی گشته است. بسیاری از این موضوع به عنوان یک عقب نشینی آشکار یاد می کنند و آن را مانند عقب نشینی سال 82، منجر به عقب افتادن پیشرفت کشور می دانند و عده ای دیگر معتقدند این مساله برای سنجش میزان صداقت غرب باید انجام می شد و باید در آینده به قضاوت در این باره نشست، هرچند همزمان خاویر سولانا مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا، توافق ژنو را نشات گرفته از سخاوت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دانست.

  ادامه مطلب ...

در همایش سازمان بسیج حقوق‌دانان عنوان شد انتقادحجه‌الاسلام‌صدیقی از تعبیر رئیس‌جمهور


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این تعبیر که یک سرهنگ نمی‌تواند حقوق دان باشد تعبیر درستی نیست، گفت: مالک اشتر در کنار امیرالمومنین(ع) هم در قضاوت عادل و هم در جنگ سردار و سرباز خوبی بود.

  ادامه مطلب ...

اظهارنظر فرمانده کل سپاه درمورد توافقنامه ژنو

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: مسئولان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بدعهدی و یا زیرپاگذاشتن حقوق مسلم هسته‌ای کشورمان و سوءاستفاده از توافقنامه و تفسیر به رأی آن توسط غرب و آمریکا، با اقتدار تمام توافقنامه را کان لم یکن تلقی نمایند.

  ادامه مطلب ...

انتقاد امام جمعه مشهد از خودشیرینی یک مجری

 
آنچه در این گزارش برای ما دردآور بود، وجود مجری و مصاحبه‌گر بود و حرف‌هایی زد که انتظار داشتیم از یک صهیونیست بشنویم نه یک ایرانی ...
ادامه مطلب ...

سخنان مهم سخنگوی قوه قضاپیه درنشست خبری


در برخورد با فتنه‌گران کوتاهی کرده‌ایم/ قبول داریم رسیدگی به پرونده مهدی.ه طولانی شد
رسیدن پرونده کرسنت به خوان هفتم، برگزاری دادگاه احمدی‌نژاد در 16دی ماه، عدم بهره‌برداری سیاسی از منشور حقوق شهروندی، کندی در رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی و مواردی دیگر از جمله موضوعاتی بود که سخنگوی قوه قضاییه در مورد آنها سخن گفت

ادامه مطلب ...

یادداشت مهم و تفصیلی حسین شریعتمداری: 10 نکته مهم درباره توافقنامه ژنو که باید بدانیم

 از به رسمیت شناختن قطعنامه های غیر قانونی شورای امنیت تا تعطیلی راکتور آب سنگین ارک

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی که امروز دوشنبه در این روزنامه منتشر کرده است، ابعاد مختلف توافقنامه ژنو و داده ها و ستانده های ایران و 1+5 را مورد تحلیل قرار داده است.

متن کامل این یادداشت را از نظر می گذرانید:

 قبل از ورود به موضوع اصلی یادداشت پیش‌روی اشاره به این نکته ضروری است که توده‌های عظیم مردم و تقریبا همه جریانات سیاسی صرفنظر از سلیقه‌های متفاوتی که دارند، در ضرورت برخورداری ایران اسلامی از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و دستاوردهای پیرامونی آن اتفاق نظر دارند و پیروزی و موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان - چه تیم‌های قبلی و چه تیم کنونی - را در آوردگاه چالش هسته‌ای آرزو می‌کنند و البته در این میان اصحاب - اندک و کم‌شمار - فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 حساب جداگانه‌ای دارند ... و اما؛

  ادامه مطلب ...

کارشناس مسائل سیاسی: خاتمی ارزش پاسخ دادن هم ندارد/ رابطه ویبره موبایل با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

این گونه ژست‌هایی که افراد می‌گیرند مانند آن بنده خدایی است که پس از زلزله از جای خود بلند شد و گردوخاک لباس خود را تکاند و به اطرافیانش گفت قدرت ویبره موبایل من را درک کردید و گفت من مسئولیت این زلزله را به عهده می‌گیرم.
خاتمی ارزش پاسخ دادن هم ندارد/ رابطه ویبره موبایل با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

  ادامه مطلب ...

روایت قیام 5 آذر گرگان از زبان مرحوم آیت‎الله طاهری‎گرگانی

مرحوم آیت‎الله سیدحبیب‎الله طاهری‎گرگانی در این خاطرات می‌گوید: روز پنجم آذر سال 1357 بنا بود که یک راهپیمایی بسیار سنگین در گرگان صورت بگیرد و دولتمردان اینجا هم خیلی حساس شده بودند، به همین خاطر آنها به دستور مقامات بالا یا با اجازه خودشان تصمیم به مقابله با راهپیمایان را گرفته بودند.
شب قبل از پنجم آذر ماموران به من گفتند فردا قرار است مردم را بزنند
وی تصریح کرد: در حالی که در راهپیمایی‎های قبل از آن با طرح و برنامه‌ریزی بسیار خوبی که توسط بنده و بعضی دیگر از آقایان روحانی هدایت می‎شد پلیس تا مدتی فقط از دور مراقبت می‎کرد. ولی برای پنجم آذر به ما اعلام کردند که کشتار می‎شود و حتی شب قبل از پنجم آذر چند بار از فرمانداری و از پادگان گرگان سرهنگ شیرازی [فرمانده آن] با من و بعضی از روحانیون تماس گرفتند و گفتند که فردا قرار است بزنند و ماموران دستور تیر دارند. لذا راهپیمایی فردا خطرناک است و از من می‎خواستند که شرکت نکنم.

  ادامه مطلب ...

روایت شریعتمداری از نقش اصحاب فتنه در مذاکرات هسته‌ای

این جریان که به علت خیانت‌های افشا شده در میان مردم جایگاهی ندارد و از این روی جرأت نمی‌کند با چهره واقعی خود به صحنه بیاید، در سایه روشن‌های دروغین حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ظاهر می‌شود و با مشاهده هرگونه اعتراض به آمریکا و پرده‌برداری مستند کیهان از ترفندهای فریبکارانه آن، به خشم می‌آید.

  ادامه مطلب ...

آیت‌الله مکارم شیرازی: برخی سخنان از وزارت ارشاد نگرا‌ن‌کننده است


آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: سخنانی از وزارت ارشاد به گوش می‌رسد که نگران‌کننده است؛ چرا می‌گویند ممیزی نباشد یا چرا به تعطیلی روزنامه موهن اعتراض می‌کنند.
برخی سخنان از وزارت ارشاد نگرا‌ن‌کننده است

ادامه مطلب ...

تشریح توافق ایران و ۱+۵ در گفت‌وگو با فؤاد ایزدی:


امتیازهایی که ایران داده در مقابل آنچه گرفته متوازن نیست/ مشکل اصلی ما تحریم‌های نفتی و بانکی بود که دست‌نخورده است

کارشناس مسائل آمریکا با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از اهرم‌های در دست ایران به طرف مقابل داده شد، گفت: تجربه‌ای که از غربی‌ها داریم این است که وقتی مباحث به صورت موقت ارائه می‌شود، انتظار طرف مقابل این است که ادامه‌دار باشد.

 فؤاد ایزدی کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، به تشریح توافق‌ ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: این توافق انجام شده دارای نکات مثبت و منفی است که نکات مثبت آن بیشتر در حوزه دیپلماسی عمومی تعریف می‌شود.
 
این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی و نتانیاهو در انزوا قرار دارند، تصریح کرد: حرف‌هایی را که نتانیاهو می‌زند فرد دیگری در دنیا تکرار نمی‌کند مگر لابی اسرائیل در آمریکا و این در انزوا قرار گرفتن رژیم صهیونیستی دستاورد خوبی است.

  ادامه مطلب ...

آنچه از توافقنامه ژنو باید بدانیم/1 پاسخ به یک سوال ساده؛ ایران در مذاکرات چه داده و چه گرفته است؟


 با پایان سلسله مذاکرات ایران و 5+1 در ژنو و انتشار متن کامل توافقنامه نهایی، ریز تعهدات طرفین به یکدیگر مشخص شد.

به گزارش رجانیوز یکی از اولین سوالاتی که پس از انتشار این متن در اذهان متبادر می شود آن است که ایران چه داده و در مقابل چه گرفته است.

با آنالیز دقیق و جزء به جزء تعهدات طرفین به یکدیگر طی 6 ماه آینده، به ترتیب تعهدات ایران به 5+1  و تعهدات 5+1 به ایران را می توان اینگونه برآورد کرد:

  ادامه مطلب ...

از صداقت انقلابی تا دیپلماسی هسته ای

دکتر محمد صادق کوشکی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران از زاویه ای دیگر به تحلیل توافقنامه ژنو پرداخته است.

در این توافق نامه آمده است که ایران می پذیرد غنی سازی 20 درصد را متوقف و ذخایر غنی سازی شده خود در حد 20 درصد را خنثی کند! آن هم ظرف شش ماه! فعالیت هسته ای در اراک را متوقف و دست بازرسان را برای بازرسی از تمامی تاسیسات هسته ای خود بازگذارد ( و قطعا فراتز از تعهدات NPT چون همین الان و همیشه درب تاسیسات هسته ای ما مطابق معاهده NPT به روی بازرسان آژانس باز بوده و دوربین های آژانس 24 ساعته مشغول رصد فعالیت های ما بوده اند) نه تنها بر سانتریفیوژ های خود نیافزاید ( حتی در مورد غنی سازی 3/5درصد) بلکه از تعداد آنها بکاهد و ...
  اما در مقابل هیچ یک از تحریم های اصلی و ظالمانه علیه جمهوری اسلامی حذف نشده و طرف های غربی تعهد نداده اند که بر مقدار تحریم ها اضافه نکنند! شاید مهم ترین دستاورد این توافق نامه دسترسی دولت بر مقدار محدودی پول تا سقف 8/5 میلیارد دلار باشد! آن هم با حجم زیادی اما و اگر و البته خبری از قرار گرفتن تحریم ها در سراشیبی سقوط نیست! هر چند برداشت دوستان چیزی دیگری باشد !

ادامه مطلب ...

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: بچه‌های انقلابی را در وزارتخانه‌ها با داس درو می‌کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن انتقاد از برخی عزل و نصب‌ها در وزارتخانه‌ها، گفت: در حال ‌حاضر عده‌ای با داس مشغول دروی نیروهای انقلابی هستند حال باید از رئیس جمهور پرسید که آیا از این مسائل خبر دارد یا خیر.
بچه‌های انقلابی را در وزارتخانه‌ها با داس درو می‌کنند /رأفت اسلامی نبود سران فتنه باید اعدام می‌شدند

  ادامه مطلب ...