انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

نامه سرگشاده انصار حزب الله استان گلستان به روسای قوای سه گانه درخصوص عواقب شوم تعطیلی امربه معروف و نهی از منکر

باسمه تعالی

نامه انصار حزب الله استان گلستان به روسای قوای سه گانه :

از عواقب شوم تعطیلی امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بترسید!

انصار حزب الله استان گلستان با ارسال نامه سرگشاده ای به روسای قوای سه گانه ضمن ابراز تاسف هتک حرمت اخیر بانوان آمر به معروف در تهران ، نسبت به عواقب شوم تعطیلی فریضتین در جامعه هشدار داد و این اقدام را تلاشی سازمان یافته برای قبح شکنی و عادی سازی گناه و فحشا و فساد دانست.

در این نامه آمده است:

آیا تا به حال قطره را با دریا مقایسه کرده اید؟

امیر المؤمنین علیه الصلاة و السلام:

«مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ إِلَّا کَنَفْثَةٍ فِی بَحْرٍ لُجِّی‏.»

تمام کارهاى نیکو و جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهى از منکر، چونان قطره‏اى  بر دریاى موّاج و پهناور است‏. (نفثة یعنی آب دهانی که آن را بیرون اندازد.)

ترجمه نهج البلاغه آقای دشتی حکمت 374

۱۱ فایده برای انجام امر به معروف و نهى از منکر، حتى اگر اثر نکرد:

1)   گاهی امر و نهی ما امروز اثر نمی کند، ولی در تاریخ روی فطرت و قضاوت دیگران اثر دارد. چنان که امام حسین علیه السلام در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شد، تا وجدان مردم در طول تاریخ بیدار شود.

۲)   گاهی امر و نهی، فضا را برای دیگران حفظ می کند. چنان که فریاد اذان مستحب است، گرچه شنونده ای نباشد؛ ایستادن به هنگام قرمز شدن چراغ راهنمایی لازم است، گرچه ماشینی نباشد. زیرا حفظ قانون و فضای احترام به قانون لازم است.

۳)   گاهی امر و نهی ما، گناهکاران را از گناه باز نمی دارد؛ ولی گفتن های پی در پی، لذت گناه را در کام او تلخ می کند و لااقل با خیال راحت گناه نمی کند.

۴)   برای حفظ آزادی باید امر و نهی کرد؛ زیرا نگفتن، جامعه را به محیط خفقان و ترس و سکوت تبدیل می کند.

۵)   امر و نهی برای خود انسان مقام آفرین است، گرچه دیگران گوش ندهند. قرآن می فرماید: چه کسی گفتارش نیکو تر است از کسی که به سوی خدا دعوت می کند؟ «وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِمَّنْ دَعا إِلَی اللّهِ ... » فصلت/33

۶)   امر به معروف و نهی از منکر، اگر در دیگران اثر نکند؛ لااقل برای خود ما یک نوع قرب به خداوند، تلقین و تمرین شجاعت و جلوه ی سوز و تعهد است.

۷)   گاهی امر و نهی ما امروز اثر نمی کند، اما روزی که خلافکار در بن بست قرار گرفت و وجدانش بیدار شد، می فهمد که شما حق گفته اید. بنابراین اگر امروز اثر نکند، روزگاری اثر خواهد کرد.

۸)   امر و نهی، وجدان انسان را آرام می کند، انسان با خود می گوید که من به وظیفه ام عمل کردم. این آرامش وجدان با ارزش است، گرچه دیگران گوش ندهند.

۹) امر به معروف و نهی از منکر، سیره ی انبیاست، گرچه دیگران گوش ندهند. قرآن می فرماید: « وَ إِذا ذُکِّرُوا لا یَذْکُرُونَ » (صافات،13) و یا بار ها می فرماید: مردم سخنان و ارشاد های پیامبران را گوش نمی دهند و از آن ها روی بر می گردانند. بنابراین ما نباید توقع داشته باشیم که همه به سخنان ما گوش بدهند.

۱۰) امر به معروف، اتمام حجت برای خلافکار است تا در قیامت نگوید کسی به من نگفت، علاوه بر آنکه عذری برای گوینده است تا به او نگویند چرا نگفتی؟

۱۱) هنگام قهر الهی، آمرین به معروف نجات خواهند یافت.

آثار ترک امر به معروف ونهی ازمنکر:

جامعهء ساکت مرده است

قرآن می فرماید: «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ »(بقره /179) اگر قاتل را به قصاص رساندید، زنده اید .

در حدیث می خوانیم : کسی که در برابر خوبی ها و بدهی بی تفاوت است ، مرده ای است که در میان زنده ها نفس می کشد.

سکوت در برابر گناه نتیجه ای جز خسارت ندارد . بر اساس سوره عصر ، حتی کسانی که اهل ایمان وعمل صالح اند ولی ساکت باشند و دیگران را به حق وصبر سفارش نکنند ،درخسارت اند.

در حدیث آمده است : اگر گناه مخفیانه انجام شود ، خطری برای همه مردم ندارد ؛ ولی اگر گناه آشکارا انجام شود ومردم قدرت برخورد داشته باشند ، ولی ساکت بمانند ، خداوند همه را مورد قهر وعذاب خود قرار می دهد . چنانکه در قرآن می فرماید : از فتنه هایی که آتش آن ،همه را می سوزاند ، بترسید‍.

براساس روایات : اگر مردم امر به معروف ونهی از منکر را ترک کنند ،اشرار بر آنان مسلط خواهند شد ودعاها وناله ها دیگر اثر نخواهد داشت.

گاهی سکوت در برابر گناه ، نشانه رضایت است که در این صورت بر اساس آیات و روایات ، این گونه افراد شریک گناهکار حساب می شوند .

خداوند به یهودیان زمان پیامبر خطاب می کند که : ( چرا شما انبیای پیشین را کشتید ؟ ) در حالی که نیاکان آنان پیامبران را کشته بودند ، ولی چون نسل آنها به کار پدران خود راضی بودند ، خداوند ، فرزندان را به کردار پدران مورد عتاب و انتقاد قرار می دهد .

با اینکه قاتل حضرت علی(علیه السلام) یکنفر به نام ابن ملجم بود ، ولی در شب نوزدهم ما رمضان سفارش کرده اند که صد مرتبه بگویید: ( الهم العن قتله امیر المومنین) خدایا ، قاتلان علی را لعنت کن . زیرا بسیاری دیگر نیز به این کار راضی بوند.

سیمای افراد ساکت در قیامت

در حدیث می خوانیم : پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود : «به خدایی که جانم در دست اوست ، ازامت من گروهی از قبر بر می خیزند ؛ در حالی که در قیافه بوزینه وخوک هستند . این قیافه ها به خاطر آن است که آنان قدرت بر نهی از منکر داشته ، ولی با گناهکاران سازش کردند.»

کسانی که سکوت را شکستند.

ابن سکیت از یاران امام رضا ، امام جواد وامام هادی (علیهم السلام) ودر عین حال معلم فرزندان متوکل ، خلیفه عباسی بود.

روزی متوکل از اوپرسید : « فرزندان من بهترند یا حسن وحسین دو فرزند علی بن ابیطالب »

او سکوت چندین ساله را شکست وگفت: « قنبر غلام علی علیه السلام از تو و فرزندانت بهتر است ، تا چه رسد به حسن وحسین علیهم السلام.»

متوکل که هرگز توقع شنیدن چنین سخنی را نداشت ، به شدت عصبانی شد ودستور قتل او را صادر کرد.

بیانی دیگر از  آثار شوم منکر

اگر از اول جلوی  منکر گرفته نشود ، پی در پی خطراتی را به دنبال خواهد داشت . حضرت علی (علیه السلام) در خطبه هفتم نهج البلاغه ، نفوذ تدریجی وگام به گام شیطان را اینگونه توصیف می فرماید:

(فَبَاضَ)؛ اول شیطان در روح انسان تخمگذاری می کند .

(وَ فَرَّخَ فِی صُدُورِهِمْ) ؛ بعد جوجه ها از تخم بیرون می آیند.

(وَ دَبَّ) ؛ سپس در روح انسان به حرکت در می آیند.

(وَ دَرَجَ فِی حُجُورِهِمْ)؛ پس در دامن انسان به راه می افتند.

(فَنَظَرَ بِأَعْیُنِهِمْ)؛ پس شیطان به واسطه چشم ، آنان را می نگرد و به جای عین الله ، عین الشیطان می شوند.

(وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ)؛ وحرف خود را با زبان آنان می زند .

(فَرَکِبَ بِهِمُ اَلزَّلَلَ)؛ وبه واسطه این افراد ، سبب لغزش دیگران را فراهم می کند.

هشدار!!

دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، امروز به این نتیجه رسیده اند که برای  ایجاد مانع در مقابل گسترش روزافزون گفتمان انقلاب اسلامی ایران در جهان؛ باید کشورمان را در داخل مرزهای خود با چالش مواجه کنند و از آنجا که رمز پیروزی امت عاشورایی امام راحل و خلف صالح ایشان پایبندی به اسلام است باید با آندلسی سازی و گسترش فحشا زمینه فروپاشی نظام اسلامی را فراهم آورند. در این مسیر نیز با حمله به آمرین به معروف ، هدف شومشان این است که تدبیر اسلام یعنی اقامه امربه معروف ؛ برای حفظ سلامت جامعه و مایه قوام حکومت را از بین ببرند.

این در حالی است که وظیفه مهم مسئولان نظام اسلامی بر اساس فرمایشات صریح و اکید امام خمینی و امام خامنه ای اجرای احکام اسلام و حمایت از گفتمان دینی است.از همین رو انتظار این است که با پیگیری مجدانه و قاطعانه با خاطیان برخورد نموده و مایه دلگرمی جامعه متدینین شوید .لازم به تذکر است که تداوم اقدامات اراذل و اوباش  موجب جریهه دار ترشدن عواطف جامعه و برخورد خودجوش مردمی در سرکوبی ایشان را فراهم خواهد ساخت که عواقب آن به عهده مسئولانی است که در این زمینه تساهل و تسامح نموده اند.

والسلام علی من اتبع الهدی

انصارحزب الله استان گلستان

1مرداد1392