انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انتقادات صریح مرحوم حاج سیداحمد خمینی از دولت به اصطلاح سازندگی؛


از عدم برخورد قاطع با فساد و رشوه‌خواری در ادارات و مدارا با سرمایه‌داران زالوصفت تا هشدار درباره حرکت به سمت دیکتاتوری
برخی مسئولان نمی‌توانند نظرات مخالف خود را تحمل کنند
سیداحمد خمینی به سیاست‌های اقتصادی دولت هاشمی، برنامه‌ها و شعارهای توسعه و وضعیت محرومان در دولت سازندگی انتقادات بسیاری داشت.
از عدم برخورد قاطع با فساد و رشوه‌خواری در ادارات و مدارا با سرمایه‌داران زالوصفت تا هشدار درباره حرکت به سمت دیکتاتوری

  

به گزارش جهان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی بیادگار بنیانگذار کبیر انقلاب در اواخر عمر به فضای کشور در دولت سازندگی انتقادات بسیار داشت، عمده انتقادهای وی متوجه دو مساله است، نخست شکایت از عدم تحمل انتقاد توسط مسئولان کشور و دوم گلایه از وضع محرومان و مستضعفان و بازگشت سرمایه‌داران ضدانقلاب.

وی به سیاست‌های اقتصادی دولت هاشمی، برنامه‌ها و شعارهای توسعه و وضعیت محرومان در دولت سازندگی انتقادات بسیاری داشت که به بازخوانی گوشه‌هایی از آن به نقل از کتاب «دیدگاه‌ها» که توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر شده می‌پردازیم:

اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌داران زالو صفت به مقدرات اقتصادی نظام نفوذ کنند


«ما هرگز اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌داران زالو صفت که به خون حزب الله عزیز و محرومان و پابرهنگان تشنه‌اند با در اختیار گرفتن مقدرات اقتصادی در بدنه این نظام مقدس و الهی نفوذ کنند. امروز اردوگاه استکبار برای انحراف انقلاب اسلامی تلاش مضاعفی به کار گرفته است، همه باید هوشیار باشیم و بدانیم که اقتصاد از سیاست و فرهنگ جدایی‌ناپذیر است.»

* کتاب دیدگاه‌ها مرحوم سید احمدآقا خمینی ۷۰/۶/۲۷

لجام گسیختگی اقتصادی به بهانه اقتصاد غیردولتی حاکم نشود


«متاسفانه امروز هم خون مستضعفین را سرمایه‌داران بزرگ و کوچک می‌مکند. بعضی خیال می‌کنند به بخش خصوصی بهاء دادن به معنای آزادی عمل سرمایه‌داران به شکلی است که هر اندازه خواستند خون مظلومین را در شیشه بکنند. این گونه نمی‌شود. امام راحل از اول گفته‌اند که روحانیت به خون سرمایه‌داران زالو صفت تشنه است، زیرا آنها نمی‌گذارند مردم مستضعف زندگی عادی و سالمی داشته باشند. مشکل ما تنها این نیست که دولت‌های غربی با ما مخالف هستند، اگر ما با سرمایه‌داران بزرگ به طور سنجیده‌ای برخورد می‌کردیم آنها نمی‌توانستند در برابر دولت و ملت یک مساله‌ای را ایجاد کنند، از موقعی که سرمایه‌داران تحت لوای بخش خصوصی به تخریب اقتصادی مشغول هستند، هر روز سنگی در مقابل توان اقتصادی مردم مظلوم و مستضعف انداخته و هر روز سیاست‌های اقتصادی دولت به بازی گرفته می‌شود هرگاه سرنخ این تخریب‌ها دنبال شد، چند نفر سرمایه‌دار بزرگ را در پشت صحنه می‌بینیم. اگر ما با سرمایه‌داران همانند منافقین برخورد می‌کردیم اوضاع کشور به این صورت در نمی‌آمد، یک عده سرمایه دار زالو صفت به این بهانه که اقتصاد دولتی مضر است، به حال خود رها شده و به جان این ملت افتاده‌اند. کسی منکر این نیست که اقتصاد دولتی مضراتی دارد اما به این بهانه نباید لجام گسیختگی اقتصاد حاکم شود.»

* کتاب دیدگاهها مرحوم سید احمدآقا خمینی ۷۳/۷/۳

برخی مسئولان نمی‌توانند نظرات مخالف خود را تحمل کنند


سید احمد خمینی در سخنرانی دیگری در تاریخ ۷۰/۸/۲۳ به عدم امکان انتقاد سالم مردم از مسئولان گلایه می‌کند و می‌گوید:

«باید توجه داشت که طرح آزادانه دیدگاه‌ها و آرای مختلف برای حفظ و بقاء اصول اساس ارکان نظام و انقلاب ضروری است. یک روحانی چه امام جمعه چه پیش نماز چه منبری چه مرجع و چه شخصیت حکومتی باید دائما به افراد نزدیک این مساله را گوشزد کند که آزادی لازمه دین است و این‌گونه گمان نکنند که فلانی شخصیت بزرگی است و هیچ کس نباید بگوید بالای چشم او ابروست!»

سید احمد خمینی اما در ادامه حفظ حریم مقام معظم رهبری را برای همه واجب می‌داند و تاکید می‌کند: «بجز رعایت حریم رهبر معظم انقلاب اسلامی که وظیفه همه است، مسئولیت‌ها هر اندازه بزرگتر باشد مردم باید نسبت به طرح نقطه نظرات و انتقادات خود درباره آنها حساس‌تر باشند!… یکی از گرفتاری‌هایی که متاسفانه بعضی‌ها به آن دچار شده‌اند این است که نمی‌توانند نظرات مخالف خود را تحمل کنند. این شیوه عمل منجر به دیکتاتوری می‌شود و با فرهنگ انقلاب و اصول بنیادین نظام اسلام ما مغایرت دارد».

دیدگاهی که بیان ضعف‌ها را باعث تضعیف نظام می‌داند، دیدگاه اشتباهی است


سیداحمد خمینی در سخنرانی دیگری از عدم وجود فضای نقد و نقادی در کشور به شدت اظهار ناراحتی می‌کند و می‌گوید:

«دیدگاهی که بیان ضعف‌ها را باعث تضعیف نظام می‌داند، دیدگاه اشتباهی است، نقد یک حرکت و سیاست بد دقیقا عین حمایت از نظام است و رسانه‌ها و دستگاه‌های خبری کشور باید در این زمینه به نحو احسن ایفای نقش نمایند. متاسفانه بعضی‌ها به غلط معتقدند اگر از سیاستی و یا عملکرد مسئولی در یک گوشه‌ای از کشور انتقاد شود، نظام تضعیف شده است. این تفکر غلط به تدریج کار را به جایی می‌رساند که مسئولی در منطقه‌ای از کشور عمل خود را عین اسلام و حرف خود را حکم اسلامی دانسته و باورش می‌شود که اسلام و انقلاب همان است که من مسئول فکر می کنم. این باورهای غلطی است… اینگونه روحیات و نفوذ آن به جامعه مقدمه دیکتاتوری است و رسالت رسانه‌های خبری و خبرگزاری جمهوری اسلامی این است که با آن مقابله کنند. میزان تشخیص حق و باطل و ملاک عمل برای ما رهنمود‌های مقام رهبری به عنوان ولی و پایه اساسی نظام و انقلاب است و حکم ایشان حرف نهایی در همه صحنه‌هاست.»

* کتاب دیدگاهها مرحوم سید احمدآقا خمینی ۷۲/۳/۶

با یک ته ریش و تسبیح، خود را مسلمان دوآتشه جا می‌زنند


سید احمد خمینی در سخنرانی در جمع مدیران وزارت اطلاعات در مهرماه سال ۷۳ از جو ایجاد شده ترس مردم و نمایندگان از انتقاد گله می‌کند و آن را به مصلحت انقلاب و نظام نمی‌داند:

«باید با گروه‌های آشکار و پنهان که ثبات و امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تهدید می‌کنند امام‌گونه برخورد کنیم و اجازه ندهیم تحت عناوین فریبنده متخصص ولو غیرمتعهد، سرمایه‌داران بزرگ که مسلما در بین آنها جاسوس‌ها هم هستند، برای گردش چرخ های اقتصاد کشور در بدنه نظام نفوذ کنند. اینجانب چند سال قبل هشدار دادم که مذاکره با سرمایه‌داران بزرگ برای به گردش درآوردن چرخ اقتصاد کشور خطر بزرگی برای انقلاب است! امروز هم سرمنشا گرانی و اخلال در امور را نفوذ سرمایه‌داران بزرگ در پیکره اقتصاد کشور می‌دانم. ما اگر بخواهیم با کسبه جزء و خرده فروشان برخورد کنیم به بیراهه خواهیم رفت. باید با تروریست‌های اقتصادی و سرمایه‌داران وابسته به خارج به شدت برخورد کنیم. آنها کسانی هستند که خود و ایادی متخصص‌شان در رشته‌های مختلف در ارگان‌های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی نفوذ کرده‌اند و در مواردی با نفوذ در دستگاه‌های دولتی عملکرد انقلابی نظام و فرزندان امام را زیرسوال می‌برند. در کارخانه‌ها و ادارات همه تلاش خود را می‌کنند تا مردم را نسبت به نظام اسلامی و انقلاب بدبین کنند…

از اول گفتیم که اینگونه سرمایه‌داران به غیر از منافع شخصی به چیزی معتقد نیستند. چون جو عمومی کشور مذهبی است، با یک ته ریش و تسبیح، خود را مسلمان دوآتشه جا می‌زنند و به کار خودشان مشغول می‌شوند. اینکه در ادارات فساد و رشوه‌خواری است به این علت است که ما از اول برخورد قاطعی با اینگونه افراد نداشته‌ایم. وقتی می‌بینید عده‌ای بی‌ضابطه و از برخورد آرام نظام سوءاستفاده کرده و وارد کشور می‌شوند، اموالشان را پس می‌گیرند و به راحتی فعالیت‌های گذشته خود را ادامه می‌دهند و کم‌کم به صورت شبکه‌های حرفه‌ای وارد مراکز اقتصادی و تولیدی، ادارات و دانشگاه‌ها می‌شوند، باید انتظار داشت که جوان‌های انقلابی که تا دیروز در برابر گلوله‌های دشمن می‌ایستادند امروز بی‌تفاوت شوند!»

لازم است مردم در کمال آزادی حرفشان را بزنند


وی در ادامه و در توضیح سخنان خود می‌گوید: «حذف حصارهای خودسانسوری لازمه تحقق جامعه سالم است. مردم ما، انقلاب، نظام، امام، رهبر و کشورشان را دوست دارند. بنابراین لازم است در کمال آزادی حرفشان را بزنند. این جوی که الان درسته کرده‌اند و مردم را از دستگاه اطلاعات می‌ترسانند به مصلحت انقلاب و نظام نیست. نباید این جو باشد. چرا مطبوعات و نمایندگان مجلس بعد از موضع رییس محترم جمهوری جرات پیدا می‌کنند و حرف دلشان را بیان می‌کنند! همین حرف‌ها را که قبل از سخنرانی رییس جمهور می‌دانستند، چرا نمی‌گفتند؟»

*کتاب دیدگاهها مرحوم سید احمدآقا خمینی ۷۳/۷/۱۸
کد مطلب: 418328
 
مرجع : فارس
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد