انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

عدالت خواهان گلستان و مطالبه از نهادهای قضایی

تاوان صداقت و ایستادگی

سخنی با دادستان محترم مرکز استان و مجمع نمایندگان استان گلستان


آیا پسندیده است که با حضور نمایندگان ارزشی و ولایتمدار در این استان ،سرپرست این اداره کل غله ، توسط احدی از نمایندگان مجلس استان مازندران آقای ( د ) بدلیل برخورد قاطع و قانونی با تخلفات کارخانه عباس رضایی مورد بازخواست قرار گیرد که چرا....

  

لطفا قبل از مطالعه مطلب ، در بدو سه خبر ذیل را ، مرور نماید.!!

- از لابی گری احدی از نمایندگان استان گلستان ، تا خواب زمستانی مسئولین نظارتی + سند

- کم فروشی کارخانه آرد رضایی و مشکلات خبازان بندرترکمن

- اعتراض شدید نانویان بندرترکمن نسبت به زدوبندهای رئیس صنف نانوایان

و اما با واکاوی سند چشم انداز توسعه استان گلستان و پتانسیلهای موجود این استان در بخشهای مختلف نظیر صنعت ، گردشگری و کشاورزی ... آنچه در ذهن مخاطبین متبادر میشود افقی زیبا و روشن از آینده است اما با گذشت ادوار مختلف و روی کار آمدن دولتها با گرایشهای گوناگون سیاسی این استان همچنان سهم بسیار اندکی از بودجه مصوب کشوری را علی رغم پیشتازی در عرصه تولید دارد ...
استان گلستان در عرصه تولیدات کشاورزی و بطور اخص تولید گندم با عنوان برترین استان و قطب کشوری محسوب میشود که به اقرار معاون اداری و مالی غله کل کشور آقای حیدری در طی سالین متمادی رتبه یک تا سه را بخود اختصاص داده ...
حال باید پرسید چگونه و چرا با وجود پیشتازی در عرصه تولید و دارا بودن بالاترین رقم تولید گندم این استان رتبه نخست را در معوقات و کسورات گندم در بین استانهای کل کشور دارد ؟!
با گذری کوتاه در شعبات مختلف دادگستری استان و تعزیرات پرونده های نام آشنا و تل انبار شده ای را مشاهده خواهید کرد که پس از گذشت سالیان هنوز تصمیم نهایی و صحیح در مورد آنها اتخاذ نشده ..!
و کسی پاسخگوی میلیاردها تومان بیت المال که به یغما رفته نخواهد بود..!!!؟
آنجا که مرجعی بدون داشتن صلاحیت ذاتی در خصوص پرونده ها اتخاذ تصمیم میکند! _ حساب دولتی متعلق به اداره را بدون مطالعه و بدون آگاهی کامل از قوانین مصوب در خصوص نحوه پرداخت محکوم به دولت و عدم تامین و توقیف اموال دولتی مصوب پنج شنبه پانزدهم آبان ماه یک هزارو سیصد و شصت و پنج مسدود میکند !!!
و باز هم کسی نیست که... !؟
آنجا که نهادهای نظارتی استان روزه سکوت گرفته اند و با وجود علم و احراز تخلفات از ناحیه برخی کارخانجات خود را به خواب خرگوشی زده اند تا مبادا میز و منصب ریاست آنها را گزندی تهدید کند !
براستی وظایف شورای نظارت استان چیست ؟!
اعضای شورای نظارت استان شامل مدیران کدامین و چه دستگاههایی میشود؟
هدف از تشکیل شورای نظارت استان چیست ؟
ریاست آن بر عهده کیست ؟
آن هنگام که مدیریت یک کارخانه با وجود تخلفات محرز مالی و کیفری تا مرز تهدید و ارعاب احدی از سرپرستان ادارات پیش میرود نقش و جایگاه شورای نظارت استان چیست ؟!
وظیفه حفظ و حراست از بیت المال چه جایگاهی نزد اعضای شورای نظارت استان دارد ؟!
و آیا مدیر محترم دیوان محاسبات استان که از حضور نماینده ای در آن اداره کل بهره میبرد و احراز تخلفات و مستندات برای ایشان امری بدیهی است خود عضوی از شورای نظارت استان نیست ؟!
عملکرد ایشان در این حوزه و علی الخصوص مدیریت این کارخانه چه بوده ؟
آیا مدیر محترم اداره ...... با عنوان عضو دیگر شورای نظارت استان تا کنون از معاونت مالی و حقوقی خود در این خصوص استعلام کرده است ؟!
و اما نکته طنز آمیز دیگر آنکه متهم برای پاک کردن صورت مساله به سازمان بازرسی رفته و طوماری مبنی بر دادخواهی به احدی از کارشناسان آن سازمان داده و حال باید تامل کرد و نگریست ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور و عضو دیگر شورای نظارت استان چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد و پاسداری از بیت المال چه جایگاهی در اندیشه ها و شرح وظایف کاری ایشان دارد !؟

آنچه مطالعه نمودید گلچین و مقالی کوتاه بود از ... که جز بیحاصلی و سکون با ارایه عملکرد برخی ...محصولی برای استان نداشته..!

حال سخنی با مدعی العموم مرکز استان (دادستان حجه الاسلام حقی) :

برادر حقی از زمان انتصاب شما با عنوان دادستان زمان کوتاهی بیش نمی گذرد، که الحمدالله عملکرد حضرتعالی همین مدت اندک در برخورد قاطع و انقلابی با زمین خواران و ساخت و سازهای غیر مجاز و ....واقعا صاحبان اصلی انقلاب یعنی قشر محرومین وپا برهنگان که همیشه در تمامی صحنه های حساس ،در صحنه حضور موثری پیدا می کنند ،بدون لینکه تا کنون چشم داشتی مادی به این حضور در صحنه ها داشته باشند ،در دوران دفاع مقدس، دوران تثبیت انقلاب در مقابل با بد خواهان ومنافقین وضد انقلاب ،در دوران فتنه های مختلف ومتعدد، در انتخابات مختلف وایام الله های با شکوه و....امیدوار کرد. گرچه راقم سطور شما را آن زمان که با عنوان معاون دادستان مشغول فعالیت بودید در ذهن دارد و از این حیث مطالبی کوتاه معروض میدارم امید که موجب جلوگیری از تضییع حقوق مردم و بیت المال باشد ...
سخن غیر قابل انکار آنکه نان قوت لایموت آحاد مردم اعم از فقیر و غنی بوده و استان گلستان بر طبق آمار رسمی قطب تولید و عرضه گندم در کشور میباشد ...
آنکه چه دستگاهها و سازمانهایی اعم از نظارتی و اجرایی در این عرصه دخیل هستند و سهم هر یک تا چه میزان و درجه اهمیت قراردارد را به مجالی دیگر وا میگذاریم ...
اما تنها نهاد رسمی و متولی در عرصه تولید و عرضه گندم که عموم شهروندان با نام آن آشنایی کامل دارند اداره کل غله میباشد
برادر حقی تاکنون به شعبات مختلف دادسراها اعم از مرکز استان و شهرهای دیگر در خصوص پرونده های مطروحه این اداره کل مراجعه کردیده اید و از تصمیمات برخی بازپرسان محترم در خصوص پرونده های مطروحه آگاهی دارید.
و اما آیا از ورود برخی مراجع هم عرض بدون داشتن صلاحیت ذاتی برای اتخاذ تصمیم اطلاع دارید ؟
و آیا با عنوان مدعی العموم تمایلی برای ورود در این حوزه دارید ؟!
نگارنده پیشنهاد میکند با وجود مشغله کاری محتوی برخی پرونده ها را مورد مطالعه قرار دهید...
 آنجا که آقای عباس رضایی مدیریت کارخانجات تلور و کومه و یساقی علی رغم محرز بودن تخلفاتش با لابی گری و رانتها کماکان از تحویل گندم امانی خودداری میکند و پرداخت بدهی مالی این کارخانه پس از گذشت سالیان متمادی هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد ...؟!
برادر حقی می دانیم که سلامت و امنیت غذایی مردم این شهر و استان برای حضرتعالی به عنوان مدعی العموم  دارای اهمیت میباشد.
و اما پیشنهاد میکنم در مجالی کوتاه بازدیدی از گندم موجود در کارخانجات متعلق به عباس رضایی انجام دهید تا به عمق فاجعه بیش از پیش آگاه شوید آن هنگام که آقای عباس رضایی با استفاده از رانتهای در اختیار در دانشگاه پزشکی استان گلستان گندم کپک زده و آغشته به آلودگی های میکروبی و شیمیایی را در چرخه تولید آرد قرار داده و به بازار عرضه میکند ....!

و تاسف بارتر آنکه احدی از مسوولین استان بدلیل قرابت نسبی در حمایت از مدیریت این کارخانه سرپرست اداره کل غله را ملزم به تحویل همان گندمهای آلوده مابه ازا بدهی ایشان میکند ....!؟
البته آقای افشار سرپرست اداره کل غله تاکنون از تحویل این گندمها خودداری کرده و با وجود اعمال فشارها مبنی بر صدور مجوز.... گندم در سال جاری امتناع نموده است ...

آقای حجه الاسلام حقی (مدعی العموم )و مجمع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی (وکلای مردم در مجلس ) امید که آستین همت را بالا زده و و در جهت جلوگیری از پایمال شدن بیت المال یاری رسان باشید ..
 و در پایان آیا پسندیده است که با حضور نمایندگان ارزشی و ولایتمدار در این استان ،سرپرست این اداره کل غله توسط احدی از نمایندگان مجلس استان مازندران آقای ( د ) بدلیل برخورد قاطع و قانونی با تخلفات  کارخانه عباس رضایی مورد بازخواست قرار گیرد که چرا با تخلفات این کارخانه برخورد میکنی و اگر مجوز سهمیه کارخانه عباس رضایی را به جریان نیندازی تو را ....!!؟
وای بر ما.../ ا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد