انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

دولت اعتدال یا افراط؟!!

وقتی آقای دکتر روحانی در شعارهای انتخاباتی خود صحبت از اعتدال نمودند شور و نشاط سیاسی در میان مردم و رجال حکومت برپا شد که بلاخره مردی آمده است که به دور از زد و بند‌های سیاسی و جناح بندی‌های کاذب کشور دولتی شایسته سالار وبه قول خود فراجناحی را خواهد ساخت که به همراه اعتدال در رویه کابینه خویش، دولت تدبیر و امیدی به وجود خواهد آورد که از خدمت به ملت شریف  دریغ نخواهد کرد.

حال سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چطور افرادی که در سابقه کاری خود؛ جز خیانت به ملت و ولایت سابقه درخشان دیگری ندارند میتوانند وزرای مناسبی برای جمهوری اسلامی‌ایران بشوند؟

  

دولت اعتدال یا افراط؟!!

آقای روحانی! مراقب باشید «زنگنه» اعتدال کابینه تان را زیر «منگنه» قرار ندهد! ربیعی هم، بهارِ کار و کار و کار را، به زمستان فتنه پیوند نزند!

 امام خامنه ای ( مدظله العالی ) در صحبت‌های گرانقدر خود در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ، مفهوم واقعی اعتدال را تشریح کردند و فرمودند: امت وسط خصوصیت جامعه‌ى اسلامى است؛ «و کذلک جعلناکم امّة وسطا لتکونوا شهداء على النّاس و یکون الرّسول علیکم شهیدا»راه وسط، همان راه اسلام است؛ نگاه کنیم ببینیم اسلام به ما چه میگوید، اسلام از ما چه میخواهد.

وقتی آقای دکتر روحانی در شعارهای انتخاباتی خود صحبت از اعتدال نمودند شور و نشاط سیاسی در میان مردم و رجال حکومت برپا شد که بلاخره مردی آمده است که به دور از زد و بند‌های سیاسی و جناح بندی‌های کاذب کشور دولتی شایسته سالار وبه قول خود فراجناحی را خواهد ساخت که به همراه اعتدال در رویه کابینه خویش، دولت تدبیر و امیدی به وجود خواهد آورد که از خدمت به ملت شریف  دریغ نخواهد کرد.

حال سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چطور افرادی که در سابقه کاری خود؛ جز خیانت به ملت و ولایت سابقه درخشان دیگری ندارند میتوانند وزرای مناسبی برای جمهوری اسلامی‌ایران بشوند؟

آیا دفاع از مجرم یا فتنه ۸۸ مصداق بارز افراط نیست؟!  چطور افرادی که در آزمون بزرگ فتنه ۸۸ ناموفق بودند و یا که در قراردادهای شبیه ترکمانچای نقش اصلی را داشتند یا افرادی که هنوز پرونده بزرگ سیاسی و اقتصادی آن‌ها باز است را در کابینه اعتدال خود قرار دادند؟rouhani2

جناب دکتر روحانی در فرمایشات خود در مراسم تحلیف بیان داشتند که اعتدالگرایی یعنی ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی در حالیکه در انتخاب کابینه ایی که معروف به تیم منتخب کارگزاران و اصلاحات تندرو می‌باشد نشان دادند که در عمل به اعتدال اعتقاد ندارند و شاید از واژه کلیدی اعتدال برای دور زدن ارزش‌ها و گفتمان مقاومت استفاده کرده اند!

آقای روحانی! مراقب باشید «زنگنه» اعتدال کابینه تان را زیر «منگنه» قرار ندهد!

ربیعی هم، بهارِ کار و کار و کار را، به زمستان فتنه پیوند نزند!

در پایان انتظار ما از مجلس شورای اسلامی‌این است با توجه سوگندی که در پیشگاه ملت درپاسداری از حریم اسلام و انقلاب اسلامی‌خورده اند ، بدون توجه به زد وبندها و باج‌های سیاسی از این آزمون بزرگ و سرنوشت ساز سربلند بیرون بیایید.

۱ـ اسحاق جهانگیری معاون اول

جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و تا پیش از مرحله تأیید صلاحیت‌ها رئیس ستاد انتخاباتی‌هاشمی‌رفسنجانی بود،جهانگیری از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی بود و هم اکنون عضو شورای مرکزی آن است. با پیروزی محمد خاتمی‌در انتخابات، جهانگیری به‌عنوان وزیر معادن و فلزات به مجلس پنجم معرفی و موفق به کسب رأی اعتماد شد. وی در هر دو دوره ریاست‌جمهوری اصلاحات نیز وزیر صنایع و معادن بود.

ایشان از جمله کسانی بودند که به صورت علنی درفتنه ۸۸ بر علیه نظام فعالیت نکردند که همین عامل باعث شده بود سعید حجاریان اسحاق جهانگیری را گزینه مناسب اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری بداند، البته ایشان در عمل به نفع فتنه گران رفتار میکرد که از صحبت اخیرشان میتوان به موضوع آزادی موسوی و کروبی اشاره کرد که  فرموده اند: این آرزوی قلبی هر چهره انقلابی اصلاح‌طلب و بعضا غیر اصلاح‌طلب است که حصر آقای موسوی و آقای کروبی به پایان برسد. باید پیگیری کنیم. باید دنبال کنیم، مذاکره کنیم و همین طور زندانیانی که مربوط به انتخابات هستند. بالاخره این مساله همواره به عنوان یکی از مطالبات جریان اصلاح‌طلب است

۲- محمد جواد ظریف وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه

از سوابق دکتر ظریف میتوان به معاونت حقوقی وزارت خارجه در دولت اصلاحات و هم چنین نماینده دائم ایران در سازمان ملل و مشاور وزیر امور خارجه در سال‌های ۶۱ تا ۶۷ نام برد.

پیشنهاد دکتر محمد جواد ظریف توسط دکتر روحانی آنچنان به مزاق رسانه‌های غربی خوش امده است که از ظریف به عنوان شاخه زیتون ایران و امریکا یاد کرده اند. و همینطور خبرگزاری امریکایی رویترز از انتخاب دیپلمات نرمشگر دربرابر کاخ سفید به نیکی یاد کرده و در طی تحلیلی او را دیپلماتی منعطف و ملایم در تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران نام میبرد که پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در سال ۲۰۰۵ رییس جمهور ایران شد، از کار خود استعفا داد. از سوابق سیاسی دکتر ظریف میتوان از هماهنگی دیدار خاتمی‌با جورج سوروس تئوریسین کودتاهای مخملی تا ارتباطات پنهان و آشکار با عناصر مرتبط با بیگانگان و فراری نظیر سیروس ناصری و موسویان نام برد. بررسی کارنامه ظریف نشان می‌دهد که در زمان حضور وی در دستگاه دیپلماسی، “باند نیویورکی‌ها” در وزرات امور خارجه با نقش آفرینی او شکل می‌گیرد که منشأ صدمات قابل توجهی به کشور بوده است.

 

۳- حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات

علوی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی‌در دوره‌های اول، دوم، چهارم و پنجم است. وی همچنین در سالهای ۶۸ تا ۷۰ معاونت نظارت و بازرسی و معاونت روابط عمومی‌و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را بعهده گرفته بود و در سالهای ۷۹ تا ۸۸ نیز رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش بود.لازم به ذکر است علوی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان یکی از اعضای ارشد ستاد انتخابات حسن روحانی فعالیت می‌کرد و چندی پیش به‌عنوان نماینده حسن روحانی به دیدار مراجع و علمای قم رفت.

از سوابق ایشان میتوان به رد صلاحیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌دوره نهم توسط شورای نگهبان به علت عدم التزام عملی به اسلام و قانون اساسی نام برد.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای خبرگان در خرداد۸۸ با حضور و نزدیکی به ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و انتشار تصاویر مشترک توانست از آیت الله تسخیری پیشی گرفته و به مجلس خبرگان راه یابد.لازم به ذکر است در انتخابات سال ۸۸ شعار «رای به دو سید» و «رای به دو محمود» وی در نقاط بالا و پائین شهر تهران به صورت همزمان آراء بسیار زیادی را به صندوق وی ریخت  این در حالی بود که ایشان سال ۸۵ و در انتخابات مجلس خبرگان در فارس زادگاه خویش با کسب رتبه ششم از حضور در این مجلس باز مانده بود!

 

۴-بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی وزارت نفت

ازسوابق کاری ایشان میتوان وزیر نیرو در دولت کارگزاران و همچنین وزیرنفت  در دولت اصلاحات نام برد.قرارداد کرسنت در زمان تصدی وی بر وزارت نفت از جمله موارد جنجالی کارنامه وی محسوب می‌شود. همینطور روزنامه کیهان در افشاگری جالبی  آورده است: آقای روحانی در آذرماه سال ۸۱ و از جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به آقای خاتمی‌رئیس جمهور وقت به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه اصلاحات به شدت اعتراض کرده و اقدام ایشان در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون و از طریق «واسطه» دانسته و این قرارداد را دارای آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی‌ایران دانسته بود و اکنون زمزمه نام بیژن زنگنه به عنوان گزینه احتمالی تصدی وزارت نفت با توجه به سوابق زنگنه که مورد اعتراض روحانی نیز بوده است، در میان صاحب‌نظران اقتصادی و سیاسی با تعجب آمیخته به تاسف روبرو شده است.ضمن اینکه یکی از نقش‌آفرینان فتنه و آشوب سال ۸۸ در مرکزیت ستاد موسوی بود، یکی از عوامل و متهمان اصلی امضای قرارداد خائنانه فروش گاز به امارات (شرکت کرسنت) است. این قرارداد ۲۵ ساله به واسطه دلالی و رشوه‌های کلان برخی دلالان، ۱۴ برابر زیر قیمت امضا شد و موجب اعتراض گسترده کارشناسان اقتصادی و نفتی شد.

همچنین از دیگر پرونده بزرگ اقای زنگنه پرداخت رشوه استارت اویل و توتال به بعضی مقامات نفتی ایران ، قرارداد با شرکت صهیونیستی بین که بر اساس آن جزئیات اطلاعات حساس نفت ایران که برای کارشناسان داخلی نیز محرمانه تلقی می‌شود در اختیار این شرکت قرار گرفت، نام برد.

 سئوالی که در اینجا مطرح میشود این است که  اقای روحانی، چگونه حاضر شده اند ، شخصی با این سوابق + نقش آفرینی در فتنه ۸۸ را برای تصدی وزارتخانه حساس و تعین کننده نفت به مجلس معرفی کنند ؟ گزینه ای که خودشان  بر عدم صلاحیتش تاکید داشته اند ؟

 

۵-علی ربیعی وزیر پیشنهادی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی

علی ربیعی نامزد احتمالی برای تصدی وزارت کار و رفاه و امور اجتماعی از جمله اعضای کابینه پیشنهادی به شمار می‌رود که علاوه بر نقش داشتند در فتنه سال ۸۸ ، سابقه سئوال برانگیزی نیز در حوزه امنیتی دارد

علی ربیعی و ماجرای قتل‌های زنجیره ای:

در ماجرای قتلهای زنجیره ای نیز گهگاه نام ربیعی به میان آمد. پرونده قتل‌های زنجیره ای زیر نظر کمیته تحقیق سه نفره رییس جمهور علی یونسی(رئیس وقت سازمان قضایی نیروهای مسلح)، عباد(علی ربیعی) و سرمدی و به مشاورت سعید حجاریان و خسرو تهرانی آغاز به کار نمود و از همان ابتدا نقش گسترده عباد در آن به چشم می‌آمد. گروه اول بازجویی زیر نظر سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز به کار کرد که به واسطه گزارشهای عباد در مرداد ۱۳۷۸ گروه اول بازجویی منحل و با تشکیل گروه دوم (موسوم به گروه بازخوانی) موافقت گردید ؛ ربیعی نتایج کار گروه بازخوانی را چنین برمی شمارد: «اول اینکه دربازجویی‌ها، روشهای درستی به کار گرفته نشده بود، دوم اینکه انحراف در بازجویی وجود داشت، به این معنی که این پرونده از مسیر کشف قتل‌ها دور شده بود، سوم اینکه مواردی مانند بمب گذاری درمشهد و سه مورد دیگر مانند ترور و قتل شخصیتی دیگر، نمی توانست کار این گروه باشد» بدین ترتیب مسیر پرونده به طور کامل تغییر کرد و در نتیجه سوی اتهامات به سمت فلاحیان رفت؛ فردی که موجب اخراج عباد از وزارت اطلاعات گشته بود.

ربیعی؛ امین  میرحسین موسوی:

ربیعی با توجه به سابقه ای که در زمان وزارت اطلاعات در حوزه جنگ روانی کسب کرده بود بعنوان حلقه اول مشاورین میرحسین موسوی نقش بسیزایی در انجام عملیات روانی داشت.بنابرگزارش رسانه‌های خبری تیم عملیات روانی موسوی متشکل بود از: خسرو قنبری تهرانی، علی ربیعی(عباد)، سعید حجاریان،محمدرضا تاجیک  که سرتیم عمیلیات میدانی این کمیته ا. خ از نیروهای اخراجی دستگاه امنیتی بوده است نزدیکی ربیعی با موسوی به حدی بود که در اولین کنفرانس مطبوعتی که موسوی در آن نظام را متهم به تقلب در انتخابات کرد، ربیعی یکی از معدود افرادی باشد که با او وارد سالن نشست خبری می‌شود و در آن جلسه با وجود آنکه هنوز برگزاری انتخابات به پایان نرسیده بود موسوی پیروزی خود را اعلام کرده و نظام را به تقلب متهم می‌کند تا فتنه بزرگ کلید بخورد.ربیعی در یک سخنرانی در اردبیل در جمع تندترین دانشجویان وابسته به فتنه گفت :« این را بدانید که حرکت اصلاحی همواره هزینه داشته است و کسی زیر پای انسان فرش قرمز پهن نمی‌کند. حرکت‌های تحول گرایانه همواره با نا آرامی‌همراه بوده است. نسل ما به دنبال انقلاب بود ،اما امروز وضعیت متفاوت است و نباید اینگونه قیاس‌ها صورت گیرد و نتیجه گیری‌های غلط به وجود آید ، مهم‌ترین دارو برای مشکلات جامعه را در اصلاحات می‌دانم و شما باید حلقه تئوریک خود را شرح دهید و خلأهای به وجود آمده را پر کنید.

با وجود نقش غیر قابل انکار ربیعی در ماجرای سال ۸۸ و رویکرد افراطی ربیعی در سالهای حاکمیت دولت اصلاحات ، نه تنها پیشنهاد او به عنوان وزیر کابینه توجیهی نخواهد داشت بلکه حاشیه‌های ایجاد شده از قبل این پیشنهاد ، حتما دامن دیگر وزرای پیشنهادی به مجلس را نیز بگیرد و در رای کلی کابینه نیز تاثیرگذار باشد.

۶- عباس ( احمدی ) آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

آخوندی و حجت الاسلام والمسلمین «علی اکبر ناطق نوری»، دامادهای آیت الله رسولی محلّاتی هستند که بیشتر بخاطر تصدّی پُست «وزارت مسکن و شهرسازی» در دومین دولت «هاشمی‌رفسنجانی» شناخته می‌شد. با این حال باید وی را نیز مانند بسیاری از حاضران در لیست دولت یازدهم، جزء حلقه امنیتی‌ها به حساب آورد زیرا در کارنامه خویش؛ تکیه زدن بر «معاونت سیاسی وزرات کشور ناطق نوری» (۱۳۶۱) و به تبع آن مسؤولیت برگزاری سه انتخابات سراسری و حسّاس، دبیری «شورای امنیت کشور»، ریاست «شورای تأمین ویژه غرب کشور»، ریاست «ستاد مبارزه با مواد مخدّر» و ریاست «ستاد مرزهای کشور» را نیز ثبت کرده است.

مهم ترین و پُرطنین‌ترین ظهور و بروز رسانه‌ای – سیاسی این سال‌های «عبّاس آخوندی» مربوط به تحرّکات وی در «سال ۸۸» می‌شود جایی که وی به عنوان یکی از نمایندگان انتخاباتی «میرحسین موسوی» درکنار بیژن نامدار زنگنه (وزیر پیشنهادی نفت در دولت یازدهم) در جلسه تاریخی با رهبر معظّم انقلاب اسلامی‌که برای بحث در رابطه با مسئله «نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری» منعقد شده بود؛ حاضر شد.

همچنین «احمد توکّلی» (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) در مصاحبه اخیرش با روزنامه «اعتماد» در رابطه با جلسه مذکور می‌گوید: «در آنجا آقای دکتر «عبّاس آخوندی» که نماینده آقای «موسوی» بود، گفته بود که من شهادت می‌دهم که در انتخابات تقلّب امکان‌پذیر نیست
«آخوندی» با توجّه به تجربه گذشته اش در «معاونت سیاسی وزارت کشور» و «مسئول ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهارم» به صحّت انتخابات یقین داشته؛ و با این حال هنوز در حضور افکار عمومی‌و رسانه‌های جمعی به دروغ بودن ادّعای تقلّب اشاره نکرده و تا به حال علناً نیز کوچکترین جمله ای حاکی از عذرخواهی نگفته و دست کم اگر هم گفته باشد این موضع گیری، رسانه ای نشده است.

اما «عبّاس آخوندی» پیگیری مواضع خویش را حتّی بعد از سپری شدن فتنه و حماسه «۹ دی» رها نکرد. وی در سرمقاله ای که برای روزنامه «شرق» می‌فرستد بار دیگر ادّعای واهی نامطمئن بودن ساز و کار انتخابات در کشور را مطرح می‌کند و  می‌نویسد: «اگر ضرورت دارد تا فرآیندهای انتخابات از مرحله تصمیم در‌باره زمان انتخابات، ثبت نام نامزدها و برّرسی صلاحیت‌ها، اخذ رأی و نحوه نظارت بر آن، شمارش آراء، رسیدگی به شکایات‌ و اعلام نتایج؛ مورد بازنگری قرار گیرد که ضرورت دارد. این امر نیز باید از طریق صندوق صورت گیرد و بهبود یابد. باید آنقدر پایمردی کرد تا به نتیجه رسید… به گفته حضرت مولا علی (ع) هر گاه دری را بسیار کوبیدی، به ناچار بر روی تو باز خواهد شد.» ۱۱ خرداد ۱۳۹۲

سؤالی که این روزها دهان به دهان می شود این است که آیا جریان اعتدال در کشور مدیران مجرّب دیگری هم در چنته دارد که بتوانند وزارت راه و شهرسازی را اداره کنند و یا کیسه مهره‌های نخبه رئیس جمهور، خالی از مدیرانی است که ضمن سلامت مواضع، توان مدیریت بی حاشیه وزارت مهم راه و شهرسازی را داشته باشند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد