انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

هاشمی رفسنجانی و جمهوری اسلامی

در مقاله زیر، نکاتی در مورد ضرورت حفظ حرمت وآبروی چهره های وابسته به نظام جمهوری اسلامی و مبارزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پرهیز از اتهام زنی و بی حرمتی و حفظ شان شخصیت ها مطرح کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، این مقاله نکاتی را در مورد حفظ حرمت وشخصیت و تاریخ مبارزات آیت اله اکبر هاشمی رفسنجانی مطرح کرده است اما در عین حال، آمادگی داریم که چنانچه سایر صاحب نظران و فعالان سیاسی، نکاتی را در این رابطه یا نقد آن لازم بدانند، منتشر کنیم.  

محمود مصفا
گروه سیاسی -  در مقاله زیر، نکاتی در مورد ضرورت حفظ حرمت وآبروی چهره های وابسته به نظام جمهوری اسلامی و مبارزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پرهیز از اتهام زنی و بی حرمتی و حفظ شان شخصیت ها مطرح کرده است.
به گزارش بولتن نیوز، این مقاله نکاتی را در مورد حفظ حرمت وشخصیت و تاریخ مبارزات آیت اله اکبر هاشمی رفسنجانی مطرح کرده است اما در عین حال، آمادگی داریم که چنانچه سایر صاحب نظران و فعالان سیاسی، نکاتی را در این رابطه یا نقد آن لازم بدانند، منتشر کنیم.
..................
در طول تاریخ هنگام بروز قیامهای مردمی همواره شخصیتهای برجسته در راستای خط دهی وهدایت قیامهای مردمی نقش جدی داشته اند وبه عبارتی از همین جا افق اینده نظامهای سیاسی شکل می گرفته است
 در طول 50 سال گذشته تاریخ ایران نیزافراد مختلفی در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش های اساسی ایفا نموده اند از زمان طرح تاسیس تشکیل حکومت اسلامی توسط شهید نواب صفوی که بگذریم برجسته ترین فرد تاریخ معاصر ایران را می توان امام خمینی نامید.
 خمینی کبیر که با هدایت مدبرانه مردم بر مبنای اندیشه ناب اسلامی و استفاده از ظرفیت های مختلف مردمی توانست ضمن تاثیر بر تاریخ معاصر ایران جهان را دچار تغییرات جدی خصوصا در حوزه  مبانی نظری و سیاسی نماید، درگذر سالهای پیش از انقلاب در کنار امام راحل شخصیتهای بزرگی همچون مرحوم ایت الله طالقانی ،شهید مطهری، شهید مفتح ،شهید بهشتی، مقام معظم رهبری ،ایت الله هاشمی و بسیاری از بزرگان نظام همگام با مردم در راستای شکل گیری انقلاب تلاش نموده اند.
 بررسی سوابق این افراد حاکی از نقش بسزای این شخصیت ها در طول سالهای پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است یکی از شخصیت های برجسته ای که در طول سه دهه گذشته همواره یکی از بازیگران عرصه های مختلف سیاسی کشور بوده را می توان ایت الله هاشمی نامید.
 شخصیتی که هم دارای سوابق مبارزاتی موثر در مقطع پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است وهم پس از انقلاب با حضور در صحنه های مختلف نظام تمام تلاشش را در راه اعتلای نظام اسلامی به کار بست.
 چنانچه می توان گفت از سال 1337 تا پیروزی انقلاب وی در تمامی صحنه های مبارزاتی حضور فعال وموثر داشته است و 7 دوره بازداشت های مکرر ایشان از سال 1337تا 1357 و در مجموع چهار سال و نیم زندان نتوانست خللی در اراده ایشان  ایجاد نماید.
 این شخصیت برجسته نظام پس از انقلاب نیز با حضور در صحنه هایی همچون ریاست مجلس ، ریاست جمهوری، ریاست خبرگان رهبری ودر حال حاضر نیز ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از هیچ تلاشی در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی که خود ایشان نیز در کنار  امام و مقام معظم رهبری از ایجاد کنندگان آن بوده اند مضایقه نکرده است.
  اما براستی بی اخلاقی پیرامون شخصیتی چون ایشان وبرخی دیگر از بزرگان نظام چرا اغاز گردید  انجایی که مغرضان پس از بی اخلاقی در خصوص شخصیتی چون ایشان با طرح مطالبی همچون شروع اختلاف میان سران نظام ، در گیری در بین موسسین انقلاب و عباراتی مشابه در جهت ناامید کردن مردم از حاکمیت گام برداشته و هم در جهت دلسرد نمودن کارگزاران نظام از فعالیت در عرصه خدمتگزاری نظام جمهوری اسلامی اقدام نمودند، رواج اصطلاحاتی همچون انقلابها در پروسه زمان فرزندان خود را می بلعند  ورواج تعمدی آن در بین عوام وخواص، به اعتقاد اینجانب خطر بزرگی برای نظام محسوب می گردد.
 طرح گسترده این مباحث در بین مردم جدای از اینکه در بین قاطبه مردم خوشایند نبوده است در بین خادمین نظام نیز باعث بی انگیزگی خدمتی شده است .
 آنچه قابل تامل است اینکه اگر نقدی نسبت به افراد مطرح است اگر در جای خود و بدون شانتاژ و اغراض سیاسی مطرح گردد بسیار نیز موثر است نقادی نباید با انگیزه سیاسی  و تصفیه حساب صورت پذیرد حداقل در نظام جمهوری اسلامی پسندیده نیست که شخصیت هایش آماج تهمت های بی اساس قرار گیرند رواج این نوع بی اخلاقی های بی منطق و بدون پشتوانه در حاکمیت انقلاب اسلامی به هیچ وجه پذیرفته نیست و به تبع آن دیده ایم در دوره هایی افرادی دایره انقلاب را فقط محدود به خود دانسته اند و بسیاری را خارج از نظام تصور کرده اند که این نیز افت طی این سالها بوده است  نظام جمهوری اسلامی نظامی بر گرفته از اسلام ناب  و مکتب شیعی می باشد  لذا برخوردهای سلیقه ای واین چنینی  به هیچ وجه نباید در جمهوری اسلامی رواج پیدا نماید که البته همه این موارد نیز بارها و بارها در مجامع مختلف مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
 در همین گذر می بینیم به شخصی همچون هاشمی اتهام ثروت اندوزی می زنند. اما براستی وقتی مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه 88 خلاف این موضوع را بیان می نمایند باید موضوع فصل الخطاب میشد ولیکن برخی مدعیان همچنان خود را بالاتر از رهبری دانسته و دامنه اتهامات خود را  گسترش نیز می دهند عده ای اتهام دیگری نیز سرداده و عنوان می کنند هاشمی به دنبال قدرت طلبی بوده و از همین منظر در دوره های مختلف با حضور در انتخابات های مختلف سعی بر بودن در فضای سیاسی کشور داشته است.
 بنده به ذکر نکته ای از خواص ایشان بسنده می کنم در یکی از مقاطع دستگیری آیت الله هاشمی پس از اینکه مدتی ایشان در وضعیت بلاتکلیفی در شرایط سخت در زندان به سر می برده اند در یکی از روزها شرایط بیماری ایشان به گونه ای سخت می گردد که دیگر امید به زنده ماندن ایشان کم می گردد و در اینجا ایشان نیت می کند در صورت زنده ماندن و به ثمر رسیدن انقلاب در همه صحنه های آن حاضر گردیده و تا زمان حیات از هیچ تلاشی در این راستا فرو گذار نکند و ایشان در راستای پایبندی به این نیت بوده است که تقریبا در تمام این دوران حضور داشته .
 در صورتیکه  نتیجه این پایبندی در مقاطع مختلف  همچون شرکت ایشان در انتخابات مجلس پس از پایان دوران ریاست جمهوری ایشان و طرح اتهامات فراوان بر علیه ایشان نشان از عزم برخی در جهت تخریب ایشان دارد.
 لکن اکر نگاه خدمتی و پایبندی به نیت ها نمی بود خود ایشان بهتر از همه می دانستند که به هیچ وجه شرایط مناسبی برای حضور ایشان در انتخابات نبوده است البته تاثیر حضور آیت الله در دوره های مختلف انتخابات در کشور به هیچ عنوان انکار ناپذیر نیست حضور ایشان باعث گسترش مشارکت و ایجاد هیجانات و شور  و نشاط انتخاباتی بوده است کما اینکه در دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری صرف حضور ایشان باعث ایجاد رونق و شور انتخاباتی  مضاعفی در بین مردم گردیده و به تبع آن به تعبیر مقام معظم رهبری 24 خرداد خلق گردید اما غرض اصلی نگارنده این یادداشت تاکید بر این نکته است که شخصیتهای هر کشور سرمایه های آن کشور محسوب می گردند.
 فلذا حرز و آبروی این افراد نیز آبروی کشور قلمداد می گردد یکی از وظایف دلسوزان حقیقی نظام جلوگیری از رواج فرهنگ تهمت وتوهین می باشد و اینکه به جایی نرسیم که پشتوانه نظام از شخصیتهای ان خالی گردد چرا که دیده ایم شخصیتهای نظام در بسیاری از صحنه های سخت جمهوری اسلامی با نقش شیخوخیت خود توانسته اند معضلات پیش رو انقلاب را چه در ابعاد داخلی در مقاطعی  که کشور دچار بحرانهای داخلی سیاسی کشور بوده است و چه در مسایل بین المللی حل نمایند امید است همه ما در جهت گسترش فرهنگ اصیل اسلامی گام بر داشته که یکی از بخش های اظهار نظر صحیح  منطقی توام با قرب الهی خصوصا جایی که صحبت از افراد غیر می باشد باشیم. انشاالله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد