انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

امام جمعه موقت اصفهان در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله: ورشکستگان سیاسی بدنبال حذف فرهنگ انقلابی و غیرت دینی اند

یا وظیفه ماست که خدا و پیامبر را راضی کنیم یا یک عده عیّاش و بولهوس خیابان را که تلویزیونهای ما را بسته‌اند و به شبکه‌های ماهواره‌ای روی می‌آورند؟ می‌خواهم بگویم وقتی صحبت از آزادی می‌شود آیا به این معنی است که در کشور ما آزادی نیست؟ به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله با موضوع آسیب شناسی فرهنگی دولت احمدی نژاد و انتظارات از دولت آینده به سخنرانی پرداختند که متن کامل آن تقدیم می شود:

  

امام جمعه موقت اصفهان در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله:
ورشکستگان سیاسی بدنبال حذف فرهنگ انقلابی و غیرت دینی اند

 
آیا وظیفه ماست که خدا و پیامبر را راضی کنیم یا یک عده عیّاش و بولهوس خیابان را که تلویزیونهای ما را بسته‌اند و به شبکه‌های ماهواره‌ای روی می‌آورند؟ می‌خواهم بگویم وقتی صحبت از آزادی می‌شود آیا به این معنی است که در کشور ما آزادی نیست؟
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله با موضوع آسیب شناسی فرهنگی دولت احمدی نژاد و انتظارات از دولت آینده به سخنرانی پرداختند که متن کامل آن تقدیم می شود:

دغدغه برای فرهنگ ازضروریات مسئولین


دغدغه داشتن و دلسوزی برای فرهنگ چیزی است که امروز در جامعه ضعیف شده و معدود نشریاتی همچون یالثارات فریادگر این نیازهاست و به هر حال باید کمک کرد تا دیگر رسانه‌ها هم دغدغه فرهنگ اسلامی را جدی‌تر داشته باشند و در چالشهای فرهنگی جامعه حضوربیشتری داشته باشند. این کم توجهی به فرهنگ اسلامی خود یک خطر است که بنده نام آن را «استحاله فرهنگی» می‌گذارم. یعنی آرام آرام همچون انسانی که به خواب می‌رود و خودش نمی‌فهمد، دچار استحاله می‌شویم و ارزشهایی همچون امر به معروف و نهی از منکر از جامعه رخت برمی‌بندد.

رسول خدا(ص) فرمود: «کیف بکم اذا فسدت نسائکم و فسق شابّکم» چگونه است حال شما مسلمانها زمانی که زنان شما فاسد و جوانهای شما فاسق شوند.

ضرورت امر به معروف ونهی از منکر

البته خدای ناخواسته نمی‌خواهیم بگوییم این مصداق هر جوان و یا هر زنی است. ما هنوز هم اعتقاد داریم اکثریت زنان و جوانان جامعه ما متدین، دلسوخته، عاشق و اهل اعتکاف و نماز و روزه و زیارت هستند ولی به هر حال خطری هم وجود دارد که این نسل را تهدید می‌کند. یاران به پیامبر(ص) گفتند چگونه چنین چیزی اتفاق می‌افتد؟ فرمود: از این بدتر هم اتفاق می‌افتد آن هم زمانی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنید. شخص منکر را به طور صریح مشاهده می‌کند ولی نهی و جلوگیری نمی‌کند. یا اینکه به معروف امر و توصیه نمی‌کند.

اینکه چرا این طور شده بسته به وضعیت کنونی جامعه است. زمانی که یک خانم خواسته بود امر به معروف و نهی از منکر کند، طرف مقابل که از خانم‌های بی‌حجاب و بی‌حیا بوده به آمر به معروف و ناهی از منکر تعرض کرده و او را کتک زده بود و چند نمونه از این موارد هم راجع به روحانیون و بچه‌های حزب‌اللهی آمر به معروف و ناهی از منکر شنیده‌ایم. یعنی وقتی که امر به معروف و نهی از منکر با «به ما چه؟» و «چه کار دارید؟» جایگزین شود. چیزی جز این نتیجه نخواهد داد.

اگر شما مثلا به شخص بگویید که در ماه رمضان علنی روزه‌خواری نکن به شما می‌گوید به تو چه مربوط است! خود بنده موارد بسیاری اتفاق افتاده که به جوانان و زنها تذکر داده‌ام، آنچنان برخوردشان خشن بوده که خوف درگیری می‌رفته است.

ضعف دغدغه فرهنگ در جامعه

در استحاله تدریجی فرهنگ، جای معروف و منکر عوض می‌شود به طوری که آرام آرام بدعتها جایگزین سنت‌ها می‌شود. این است که رسول گرامی اسلام(ص) فرمود زمانی که بدعتها در دین خدا ظاهر شود، بر عالم است که علمش را آشکار کند. و الا اگر در مقابل بدعت نایستد لعنت خداوند بر او باد. به طور کل دغدغه فرهنگی در جامعه ما ضعیف شده است و هر رئیس جمهوری هم که سر کار می‌آید، از نان و کار و شغل و ارزانی و گرانی صحبت می‌کند.

انقلاب برای ارتقای فرهنگی دینی

البته باید این هم باشد و حکومت موظف است به این امور رسیدگی کند اما تفاوتش با یک حکومت دینی این است که حکومت مسئول دین و فرهنگ و جامعه هم هست. شاید چنین حرفهایی را در آمریکا و فرانسه و آلمان و سایر کشورهای دیگر هم توسط دولتها زده شود. در حالی که اساس وجود انقلاب اسلامی بر فرهنگ است. امام(ره) فرمود: ما برای نفت انقلاب نکردیم، ما می‌خواهیم فرهنگ دینی را به دنیا صادر کنیم و جنگ ما جنگ اعتقادی است.

لذا استحاله تدریجی فرهنگ یک خطر بزرگ است که مسئولین هم حساسیت نشان نمی‌دهند و در تبلیغات انتخاباتی هم دیدیم که خیلی روی فرهنگ مانور داده نمی‌شد حتی گاهی شنیده می‌شد که می‌گویند با ماهواره برخورد نکنیم! ما با این شعارها می‌خواهیم چه کسانی را جذب کنیم؟

آیا وظیفه ماست که خدا و پیامبر را راضی کنیم یا یک عده عیّاش و بولهوس خیابان را که تلویزیونهای ما را بسته‌اند و به شبکه‌های ماهواره‌ای روی می‌آورند؟ می‌خواهم بگویم وقتی صحبت از آزادی می‌شود آیا به این معنی است که در کشور ما آزادی نیست؟

آیا مطبوعات آزادی ندارند؟‌آیا هنرمندان و کارگردانان در جامعه آزاد نیستند؟یا اینکه می‌خواهیم اینها را با این صحبتها جذب کنیم و رای‌شان را بگیریم؟ سکولارها و بی‌تفاوتها، بدحجابها و مشتری‌های ماهواره‌ را جذب کنیم یا اینکه می‌خواهیم خدا و رسول را راضی کنیم؟ استحاله تدریجی است.

یک نمونه ساده خدمت شما عرض می‌کنم.روزی که عده‌ای از رزمندگان ما در کشور عراق اسیر بودند یکی از نوجوانان در بازداشتگاه بغداد در جواب یک خانم هندی که خواست با او مصاحبه کند ولی بی‌حجاب بود، از مصاحبه با این زن امتناع کرد تا زمانی که این خانم روسری پوشید و آمد.

او این شعر «ای زن به تو از فاطمه این‌گونه خطاب است/ ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است» را برای او خواند و این در دنیا پیچید که یک بچه مسلمان ایرانی در اسارت از حجاب اسلامی صحبت می‌کند ولی الان کار به جایی رسیده که می‌گوییم مشکل ما این چیزها نیست و آن زن اسپانیایی بی‌حجاب با رئیس جمهور مصاحبه می‌کند و حتی یک نفر هم به این خانم تذکر نمی‌دهد(!) که مثلا از شرایط کشور ما حجاب است و تو باید به آن احترام بگذاری.

خطر بزرگ عادی شدن گناه

این همان عادی شدن گناه است که خطری بزرگ است. شاید دولتها و حکومتها مقصر بودند. دولتهای ما در طی این ۲۰ سال بی‌شک مقصر بوده‌اند. چه در زمان دولت سازندگی که می‌گفتند حالا حجاب با چادر هم نباشد می‌تواند با کت و دامن هم باشد. اصلا این حرف چه لزومی داشت؟. از همان زمان به فرهنگ اسلامی توجهی نشد. در دوره اصلاحات هم سیاست تساهل و تسامح مطرح شد که فرهنگ اسلامی ضربه فراوانی خورد.

آن وزارت ارشاد و وضعیت روزنامه‌هایشان و رسانه‌هایشان بود که جهاد و دفاع مقدس وامام و انقلاب و بسیج را به تمسخر گرفته بودند. و در دست آخر ما متوجه نشدیم که اصلاح‌طلب یعنی چه؟ عرف سیاسی دنیا این را به ما می‌گوید که اصلاح‌طلب یعنی تجدیدنظرخواهی در ارزشهای یک جامعه. البته شاید در بین آنها آدمهای معتدلی هم پیدا می‌شد. اما تفکر این چنین بود.

کار فرهنگی بهانه‌ای برای پرداختن به فرهنگ

امیدواری بود که بعد از حیات اصلاح‌طلبان و روی کار آمدن دولت اصولگرا با آن حمایت ملت به فرهنگ اسلامی قدری اعتنای بیشتری ‌کنند که متاسفانه نکردند. بنده کتاب ماجرای عفاف و حجاب را در چند سال اخیر چاپ کردم که یک روزی در آینده نگویند روحانیون در مجلس و حاکمیت بودند و صدایشان درنیامد.

هر زمانی که به قم رفتم و دیداری با بزرگان داشتم، آنها از فرهنگ اسلامی و حجاب صحبت کردند؛ چرا که روح حاکم بر نظام و انقلاب فرهنگ است. البته امیدهایی که وجود داشت در دولتهای اخیر به نتیجه نرسید و هر گاه که صحبت از فرهنگ و مبارزه بامنکرات مطرح شد گفتند که باید کار فرهنگی کرد ولی عملا جلوگیری از فساد نکردند.

آیا امر به معروف و نهی از منکر به صحبت کردن است که کار فرهنگی می‌طلبد؟ آیا در زمانی که در کودکستان و مهد کودک‌های ما به بچه‌های ۴ الی ۵ ساله آموزش رقاصی می‌دهند این بچه‌در سنین بالاتر مروج فرهنگ اسلامی خواهد شد؟ آیا باید توقع داشته باشیم که در دبیرستانها و دانشگاه‌های ما فضای سالم فرهنگی برقرار باشد؟
چنین نیست و آمارها و گزارشها چیز دیگری می‌گویند و ما بارها در این موارد با مسئولین صحبت کردیم.

هنر و سینما نقش‌آفرین در عرصه فرهنگ جامعه

در عرصه فرهنگ جامعه یکی از بخشهایی که ایفای نقش دارد، مقوله هنر و سینماست. حضرت امام یک جمله‌ای در مورد هنر فرموده‌اند که هنر در عرفان اسلامی ترسیم روش عدالت و شرافت و انصاف و تجسّم تلخکامی گرسنگان قدرت و پول است.

هنرمندان ما باید اینها را به تصویر بکشند. تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص) و ائمه هدی و اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان و اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد. آیا همه هنرمندان ما به دنبال این موارد رفتند؟ البته چندین کار هنری از قبیل سریالهای امام علی(ع)، تنهاترین سردار، حضرت یوسف‌، مختارنامه و... انجام شد، اما در جای دیگر یک سریال پرحجم از تلویزیون پخش می‌شود به نام کلاه پهلوی(!) اصلا شما ببینید ماجرای زمان پهلوی و برخورد با کشف حجاب چند جای این سریال دیده می‌شود. هر لحظه زنها با یک لباس جدید ظاهر می‌شوند و در سریال عشق‌بازی و عاشق‌پیشگی به کرّات دیده می‌شود.

من نمی‌دانم این همه پول خرج کردن از جیب این ملت چه فایده‌ای برای مردم دارد؟ به علاوه الان در همین خیابانهای تهران عده‌ای بدتر از پوشش زنهایی که در مجموعه کلاه پهلوی هستند، راست راست راه می‌روند و هیچ کس هم به آنها کاری ندارد(!) و اگر یک حزب‌اللهی هم آنها را نهی از منکر کند، معلوم نیست چه جوابی می‌دهند! یک کارگردان ، فیلم من مادر هستم را درست کرد و هرچه داد و فریاد کردیم به جایی نرسید! آن وقت طلبکار هم شدند که ما می‌خواهیم به هنرمندان آزادی بدهیم. نمی‌توان هنرمندان را محدود کرد با یک چنین تفکری باید فاتحه همه چیز را خواند.

صرف کار فرهنگی کافی نیست

مقام معظم رهبری درباره وظایف مسئولین فرموده‌‌اند و بارها گفته‌اند که باید چهره جامعه چهره‌ای اسلامی باشد. ما در مجلس هشتم ۴۰ نماینده روحانی بودیم که به خدمت حضرت آقا رسیدیم. بنده سخنگوی جمع بودم. گفتم آقا ما اخیرا فرمانده نیروی انتظامی را به مجلس دعوت کردیم و به ایشان گفتیم در جامعه بی‌بند و باری زیاد است و شماها درست کار نمی‌کنید ایشان به ما می‌گوید که دست ما را بسته‌اند و نمی‌گذارند جلوی منکرات بایستیم . بعد گفتم اینها می‌گویند باید کار فرهنگی کرد(!)

ایشان فرمودند که بله کار فرهنگی به جای خود، باید کار فرهنگی کرد، اما اسلام اگر کار فرهنگی دارد برخورد با مفاسد هم دارد. اگر اسلام حرمت شراب را مطرح می‌کند اما اگر کسی شراب خورد، حکمش شلاق است و این حرف که می‌گویند باید کار فرهنگی کرد، کافی نیست.

۲۶ دستگاه نظام را مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف کرده به اینکه در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنند. بفرمایند چه کار فرهنگی انجام شده است؟

دغدغه و نگرانی علما نسبت به فرهنگ جامعه

آیت‌الله صافی چندی قبل به من تلفن زدند و گفتند من از تو ممنونم که در مجلس علیه این فسق آشکار سکوت نکرده‌ای و فریاد می‌زنی. چرا همه داد نمی‌زنند؟ باید گفت و فریاد زد؛ چرا که این ولنگاری‌ها لطمه به جامعه و خانواده‌ها می‌زند. اینها دهن‌کجی به نظام و انقلاب است و دهن‌کجی به توده عظیم بانوان محجبه مسلمان است که در این هوای گرم با چادر و مقنعه در جامعه حضور می‌یابند ولی یک عده با لباسهای نازک در خیابانهای تهران و بعضی شهرهای دیگر و در کنار دریا رژه می‌روند و مانور می‌دهند و اگر کسی هم چیزی بگوید، برمی‌گردند می‌گویند به تو چه؟!

برای تمام این ۲۶ دستگاه دستورالعمل هم فرستاده شده است. این دستورالعمل‌ها را مثل اینکه به گورستان فرستاده باشند. البته در برخی دانشگاه‌ها تحرکاتی انجام شد از جمله تفکیک جنسیتی که بعدها به آن هم اعتراض کردند. حتی در دانشگاه آزاد هم در واحدهایی تفکیک جنسیتی را انجام دادند که نتیجه‌بخش هم بوده است و خود وزیر علوم اعلام کرد در دانشگاه‌هایی که تفکیک جنسیتی داشته‌ایم دانشجویان کمتری مشروط شده‌اند. آقای« دانشجو» روی این مسئله واقعا حساسیت خوبی داشتند. ولی برخی آقایان یک کلمه نمی‌گویند که ما نان ملت را می‌خوریم باید کاری کنیم.

انتظار از دولت جدید

ما از دولت آینده انتظار داریم که ان‌شاءالله به این وعده‌هایی که دادند، عمل کنند. دولت جدید باید به چند مطلب توجه داشته باشد؛ یکی مسئله حساسیت روی فرهنگ اسلامی و فرهنگ دینی. حالا به هر شیوه صحیحی به آن اهتمام کامل داشته باشد و ما شاهد نباشیم که یک عده فکر کنند که وقتی می‌گویند اعتدال و آزادی، به این معناست که دیگر همه یله و رها هستند.

قطعا رئیس جمهور محترم چنین چیزی مدنظر نداشته و ندارند ولی ممکن است سو‌ءاستفاده شود.

دوم اینکه جامعه دو طیف هستند یکی عوام‌الناس و دیگری خواص‌ و به تعبیر امروزی یکی توده‌های مردم جامعه و دیگری خواص را تشکیل می‌دهند که شاید یک درصد جامعه باشند.در حالی که جمعیت کشور ۷۶ میلیون نفر است و رئیس جمهور هم نماینده کل ملت هستند. پس یک عده‌ای از خواص و ورشکسته‌های سیاسی نخواسته باشند که نظرات خود را به ایشان تحمیل کنند.

ما ۳ تا وزارتخانه مهم فرهنگی داریم از جمله آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و ارشاد. از هم اکنون شواهدی وجود دارد که پشت صحنه، برخی جریانهای شکست خورده سیاسی که در آن دوران خواسته‌هایشان را نتوانستند اعمال کنند، فشار می‌آورند تا به نوعی اوضاع پیش برود که دو مرتبه به فرهنگ اسلامی و انقلابی و دینی و غیرت خانوادگی و ناموسی لطمه بخورد. اینها باید حواسشان جمع باشد.

امیرالمومنین(ع) جامعه را به دو دسته تقسیم می‌کند: یک دسته عامه و دسته دیگر خواص هستند. عامه مردم توده‌ای اصلی هستند که به جنگ و جهاد و نماز جمعه می‌روند. و در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند. و هر روزی که اتفاقی برای نظام بیفتد، پای کار حاضرند. اینها هیچ کدام بی‌حجابی و بدحجابی را دوست ندارند. هیچ کدام رانتخواران را دوست ندارند. معیار توده‌های مردم نمازجمعه‌ها و راهپیمایی‌هاست. اینها کسانی هستند که در نظام اسلامی خواستار تجدیدنظر در ارزشهای انقلاب هستند را قبول ندارند.

بنابراین باید را دید. امیرالمومنین(ع) می‌فرماید:«و لیس احد من‌الرای اثقل علی الوالی معونه فی‌الرخا و اقل معونه له فی‌البلاء و اکره لانصاف و اثقل بالالحاف و اقل شکرا عندالعطاء...» هیچ احدی از رعیت نیست که بیشتر طلبکار حکومت باشند و روز سختی کمک ندهند و روز رفاه دستش برای گرفتن دراز است، در گرفتاری به کمک نمی‌آید، اهل انصاف نیست، و با زور و چانه‌زنی می‌خواهد امتیازگیری کنند. هر چه هم به او می‌دهند، ناسپاسی می‌کنند و اگر به آ‌نها ندهی، صدایشان بلند می‌شود.

در روز حادثه صدایشان کم است. اینها خاصان جامعه هستند. «وانّما عمودالدین و جماع المسلمین وعده لااعداء العامه من الائمه» ستوندین، توده مسلمین عامه هستند. اینها هستند که بچه‌هایشان را به جبهه می‌فرستند مگرا در خیابانهای بالای شهر و مرفهین خوشگذران چند کوچه به نام شهید مزین شده است؟ اما در خیابانهای پایین و متوسط کوچه به کوچه خانه‌ای یک شهید و دو شهید دارند.

اینها توده مردم هستند و حکومت اینها را باید ببیند والا طبیعی است که یک عده ناراضی هستند. ما بین راضی و ناراضی قرار گرفته‌ایم. حالا چه کسی را راضی کنیم؟ اگر بگوییم قانون حجاب و عفاف را اجرا کنید واگر به عملکرد هنرمندان مبتذل‌گرا و ساخت فیلم‌های ناشایست اعتراض کنیم ، آن خواص ناراضی می‌شوند.به جهنم که خوششان نمی‌آید. باید ببینیم که عامه مردم چه می‌گویند این حضور میلیونی مردم در انتخاباتها و راهپیمایی‌ها چه کسانی هستند. اینها را باید دید. چرا که اینها در روز حادثه پشتیبان دولت و حکومت خواهند بود.

بنابراین امیدواریم دولت آقای روحانی و افرادی که برای وزارت انتخاب می‌کنند برآمده از تحمیل این جریان و آن جریان و برخی خواص نباشد. دولت آقای روحانی باید دولتی باشد، منتخب از برگزیدگان ملت و نه از ورشکسته‌های سیاسی که روزی تجدیدنظر در انقلاب را خواستار بودند. از آنهایی نباشند که با روزنامه‌های زنجیره‌ای دمساز و در فتنه ساکت بودند.

امیدواریم که چنین دولتی محقق شود. مجلسی‌ها باید به هوش و بیدار و آگاه باشند و خود ایشان هم تحت فشارهاو تحمیل‌ها قرار نگیرند.

حضرت امیرالمومنین(ع) در نامه خویش به مالک اشتر می‌فرماید:« إنَّ شرَّ وزرائک مَنْ کان للأشرار قبلک وزیراً و مَنْ شرِکهم فی الاثام فلا یکوننّ لک بِطانَةً؛ فإنَّهم أعوانُ الأثمة» بدترین وزرای تو کسانی هستند که پیش از تو وزیر و همکار زمامداران ظالم بوده‌ و در کارهایشان شریک و یار بوده‌اند. پس نباید که اینان رازدار تو باشند، زیرا اینان همکاران گناهکاران و برادران ستمگرانند.

اگر کسی حامی فتنه و یا ساکت فتنه بوده، حامی گناهکار بوده، او حق ندارد در این نظام مسئولیتی داشته باشد. شما بهترین افراد را در جامعه می‌توانی پیدا کنی چرا که درها بسته نیست. خوشبختانه خود ایشان هم اینها را گفته‌اند که من وامدار هیچ حزب و گروهی نیستم و منتخب ملت هستم و رضای ایشان را در نظر می‌گیرم.

اما ما می‌گوییم ملت راضی نیست افرادی که مسئله داشته‌اند پیرامون شما یا مشاورین و همکارانتان یا یاران نزدیک و یا وزیران شما باشند. ما انتظار داریم که ان‌شاءالله همان‌گونه که رهنمودهای مقام معظم رهبری راهگشابوده است و همان‌طوری که خود ایشان گفته‌اند و با درایت و آگاهی چندین سال تجربه سیاسی نبض سیاست اجتماع در دستشان هست کشور را به خوبی اداره و مدیریت کنند.

البته خوش‌خیالی‌هایی توسط برخی خارج‌نشین‌ها و خارجی‌ها مطرح می‌شد که حالا که روحانی پیروز شده و مشی اعتدال را در پیش گرفته است، از مواضع راهبردی جمهوری اسلامی عقب‌نشینی خواهد کرد و کمی کوتاه خواهد آمد که البته معنی اعتدال این نیست. و به تعبیر قرآن کریم معنی اعتدال «و جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهدا علی‌الناس» یعنی عادلانه عمل کردن و زیر بار ظلم نرفتن است و کوتاه آمدن از مواضع انقلاب نیست. امیدواریم دولت ایشان سرآغازی باشد هم برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه و هم برای مشکلات فرهنگی جامعه قدم برداشته شود.

البته در دولت آقای احمدی‌نژاد خیلی کارها صورت گرفت و من فقط روی مشکل فرهنگ حرف داشتم و الا کارهای مهمی صورت گرفت؛ از جمله سفرهای استانی، هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه‌بندی بنزین، مسکن مهر و مهمتر از همه اصول انقلاب زنده شد و در مجامع بین‌المللی حقوق مردم فریاد زده شد. مطالبه جدی این ملت است که از خون شهیدان پاسداری شود.

ضرورت عملی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب
باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را از درون بایگانی بیرون کشیده شود و به فرهنگ عفاف و حجاب توجه کافی شود؛ چرا که چادر و حجاب پرچم انقلاب اسلامی است. اینکه یک خانم بزک کرده و آرایش کرده در اداره و اجتماع و دانشگاه حاضر شود و تیر زهرآگین به قلب مردم پرتاب کند و راه برود شدنی نیست.

به هر حال امیدواریم که ان‌شاءالله بتوانند رضای خداوند، امام زمان(عج) و سیدالشهدا(ع) را برآورده سازند؛ حتی اگر با نارضایتی عده‌ای از خواص و نخبگان پرتوقع باشد؛ چرا که امیرالمومنین این را دستور می‌دهند و الاّ چنین چیزی محال است که فردی همه گروه‌ها را با خود داشته باشد. آنچه مهم است مردم هستند. مردم به نان کم و درآمد کم و روزه‌داری و سختی حاضر هستند اما ذلت در مقابل بیگانه و تبهکاران را نمی‌پذیرند. بی‌بند و باری و تیرهای مسموم را قبول نمی‌کنند. پس باید به فکر عامه مردم بود.

پرسش و پاسخ

* عملکرد رسانه ملی را در مقوله حجاب و عفاف چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- عملکرد رسانه ملی اصلا مطلوب نیست. البته ما بارها به آنها پیشنهاد کرده‌ایم لااقل هفته‌ای یک بار میزگرد بگذارید و در حول محور این موضوع مهم بحث کنید و از لطمه و آسیب‌های بی‌بند و باری برای مردم بگویید. چرا باید در کشور این قدر آمار طلاق بالا باشد؟ الان کار به جایی رسیده که عروس ۱۷ ساله طلاق گرفته است. اصلا رسانه ملی در این زمینه کاری نکرده. سریال کلاه پهلوی هم به مفت نمی‌ارزد؛ چرا که همه می‌دانند درعصر پهلوی فساد و بی‌حجابی بوده است. اما این عروسکها و لعبتها برای فرهنگ جامعه زیانبار است.

الان در ماه مبارک رمضان چندین سریال از تلویزیون پخش می‌شود؛ کدام یک از اینها در زمینه دعا و عبادت و عفاف است؟ مشتی سرگرمی برای روزمرگی که صبح و شب هم تکرار می‌کنند. میلیاردها تومان از جیب همین ملت با بازدهی کم، خرج می‌شود.

*باتوجه به روحیات آقای روحانی آیا در حوزه فرهنگ باید انتظار دولت اصلاحات را داشته باشیم؟
- نه، ما اصلا حدس بد نمی‌زنیم. بنده از حدود ۴۰ سال پیش تا حالا با ایشان دوستی داشته‌ام و ایشان را آدم خوبی می‌دانم به شرط اینکه تحت فشارهای عده‌ای در بعضی از مسائل قرار نگیرند و این پیام امیرالمومنین(ع) را یادشان باشد که عامه مردم را راضی کنند و نه یک عده خاص را. خواص به جهنم که ناراضی باشند. آنجایی که خداوند و ملت راضی هستند را باید ترجیح داد.

* اتحادیه اروپا اسم منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج کردند و اخیرا حزب‌الله لبنان را در لیست تروریست‌ها وارد کرده‌اند نظر شما چیست؟
- ما از اینها انتظاری بیش از این نداریم. این نشان‌دهنده عظمت کار حزب‌الله لبنان است. اینها از حزب‌الله رودست خورده‌اند. وقتی اینها منافقین را که قریب ۲۰ هزار نفر از مردم مظلوم ما را به خاک و خون کشیدند و تروریست رسمی جهانی هستند از لیست ترور خارج می‌کنند طبیعی است که حزب‌الله را هم جزء تروریست‌ها بیاورند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد