انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

آقای رییس‌جمهور! یکی کردن فتنه 88 با ماجرای کهریزک انصاف نیست

بالأخره کابینه یازدهم با تمام حواشی مثبت و منفی، از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت ولی یکی کردن فتنه 88 با ماجرای کهریزک در مجلس بی‌انصافی است و دولتی که برخواسته از رأی مردمی است باید به ندای مردمی توجه کند که در نهم دی به روشنی خواسته خود را مطرح کردند.

 

 

تحلیلی بر جلسه رأی اعتماد؛
بالأخره کابینه یازدهم با تمام حواشی مثبت و منفی، از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت ولی یکی کردن فتنه 88 با ماجرای کهریزک در مجلس بی‌انصافی است و دولتی که برخواسته از رأی مردمی است باید به ندای مردمی توجه کند که در نهم دی به روشنی خواسته خود را مطرح کردند.
بالأخره کابینه یازدهم با رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب رسمیت یافت و وزارء امروز، اولین روز کاری خود را آغاز کرده‌اند و همگان می بایست از دولت آقای روحانی حمایت کنند تا در دو عرصه داخلی و خارجی بتواند بر اساس اصول اسلامی و انقلابی عمل کند، انشاالله.

آنچه در این نوشتار به دنبال تبیین آن هستیم، ذکر نکاتی درباره کلیات رأی اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه تدبیر و امید است که در سه بخش تبیین سخنان رئیس جمهور، رأی اعتماد نمایندگان به کابینه و عملکرد نمایندگان در رأی اعتماد، نگارش می‌شود.

نکاتی درباره اظهارات رئیس جمهور

1- جناب آقای روحانی رئیس جمهور ملت ایران، به واقع با شناخت دقیق از قانون اساسی و جایگاه مجلس و دولت، در حد و قواره رئیس جمهوری در شأن انقلاب اسلامی ظاهر شد و همانند سخنان ابتدایی خود در ابتدای شروع جلسه رأی اعتماد، دفاع آخری روحانی از کابینه نیز منطقی و بر اساس اصول انقلابی بود.

ایشان در قسمتی از دفاعیه خود، درباره وزرای انتخابی با تعبیر حقوقی و به‌جا، گفتند: "وزیران از دو طریق رأی اعتماد ملت را کسب می‌کنند؛ از طرف رییس‌جمهور که منتخب ملت است و از سویی دیگر با رأی نمایندگان که آنها نیز منتخب ملت هستند که در برابر هر دوی آنها مسئول خواهند بود."

رئیس جمهور در قسمت دیگری از نطق خود، به مسائل حزبی و گروهی اشاره کرده و با تأیید این مسئله که وزرا نباید نگاه حزبی به موضوعات اجرایی کشور داشته باشند، گفت: من با اصطلاحات مشکلی ندارم اما معتقدم وزیر باید کل جامعه و مشکلات و مسائل مردم و ملت را ببیند نه یک جناح خاص سیاسی.

2- بواسطه وضعیت فعلی کشور و همچنین با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه جانبه از دولت یازدهم، به دنبال اشکال‌گیری از جناب آقای روحانی نیستیم ولی در اظهارات ایشان در آخرین دفاعیه خود، عبارتی به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد، دور از انصاف و واقعیت است.

ایشان درباره فتنه 88 و مسائل بوجود آمده برای نظام جمهوری اسلامی ایران، می‌گویند: چند سال پیش حوادث تلخی رخ داد و عده‌ای اردوکشی خیابانی کردند و عده‌ای کهریزک را درست کردند که بسیار بد و زیانبار بود بنابر این همه باید تلاش کنیم آتش‌ها با تدبیر خاموش شود.

دکتر روحانی با بیان این که ما به دستگاه قضایی اعتماد داریم، افزود: در این حوادث عده‌ای احضار، عده‌ای متهم و عده‌ای محکوم شدند که در حال حاضر در حال سپری کردن محکومیت خود هستند.

شکی در این نیست که بدرفتاری عده‌ای از مأموران و عاملین کهریزک با متهمین و زندانی‌های فتنه، قانونی و شرعی نبوده است و نظام اسلامی نیز با عذرخواهی و دلجویی از خانواده‌های داغ دیده و محکوم کردن عاملین کهریزک، نشان داد با هرگونه خطا و اشتباهی مقابله می‌کند و به دنبال مظلوم واقع شدن هیچ شخصی در نظام نیست و در صورت اشتباه، هیچ ابایی از عذرخواهی و اقرار به اشتباه ندارد.

اما آیا فتنه و دروغ بزرگ تقلب با ماجرای کهریزک مساوی و در یک سطح هستند؟ آیا ظلم بزرگ قتنه‌گران و حامیان آن برای تهمت‌های ناروا و بدون سند به نظام اسلامی با ماجرای کهریزک در یک سطح است؟

آیا دروغ بستن به نظام اسلامی در فتنه 88 که باعث فراهم کردن خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب شد، با ماجرای کهریزک در یک سطح است؟

در ماجرای کهریزک نظام اسلامی از خانواده‌های داغ دیده به صورت رسمی عذرخواهی و دلجویی کرد ولی در ماجرای فتنه کدام یک از فتنه‌گران و حامیانش از نظام اسلامی، خانواده‌های شهید و مردم شریف ایران عذرخواهی کردند؟

به نظر می‌رسد یکی کردن فتنه 88 با ماجرای کهریزک بی‌انصافی است و دولتی که برخواسته از رأی مردمی است باید به ندای مردمی توجه کند که در نهم دی به روشنی خواسته خود را مطرح کردند.


سخنی با وزرای تأیید صلاحیت شده کابینه یازدهم

3- جناب آقای روحانی در دفاع خود از وزرای پیشنهادی به درستی به نقش محوری مجلس در نظارت به عملکرد وزرای کابینه اشاره کردند و انشاالله وزرایی که توانستند رأی اعتماد مجلس را بدست بیاورند، در حل مشکلات نظام اسلامی موفق باشند.

نیم نگاهی به آمار منتشر شده در میزان تعداد موافقین و مخالفین وزرای پیشنهادی نشان می‌دهد بعضی از وزرایی که توانستند اعتماد مجلس را به خود جلب کنند، دارای رأی منفی قابل توجهی هستند و این به منزله آن است که این وزار باید بیش از دیگران در عمل به وظیفه خود تلاش کنند و نکات منفی کارنامه سابق خود را برطرف کرده تا بتوانند رأی شکننده و مرزی خود را مستحکم کنند.

به عنوان مثال جناب آقای "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 100 رأی مخالف و 21 رأی ممتنع، در مجموع تواست اعتماد مجلس را کسب کند.

جناب آقای "عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی با 107 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع توانست اعتماد مجلس را کسب کند.

جناب آقای "بیژن نامدار زنگنه" وزیر نفت با 104 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع توانست اعتماد مجلس را کسب کند.


سخنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران

4- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به رأس بودن مجلس در همه امور نظام، به غیر از تلاش برای وضع قوانین مناسب در جهت حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور و در کنار حمایت و تعامل همه جانبه با کابینه یازدهم، باید وظیفه نظارتی خود مقابل دولت یازدهم را به درستی انجام دهند و به هنگام ضرورت، تذکرات لازم را به کابینه یازدهم منتقل کنند.

5- انشاالله تمامی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، با نگاه جامع و دقیق خود و با توجه به کارنامه سیاسی و اجرایی وزرای پیشنهادی، رأی خود را اعلام کرده‌اند ولی نگاهی به رأی عدم اعتماد نمایندگان به یکی از حامیان فتنه 88، نیاز به توجه بیشتری دارد.

آقای نجفی وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش که در مسائل 88 یکی از حامیان جدی فتنه‌گران بوده است و هنوز هم عذرخواهی نکرده است، تنها با یک رأی کمتر نتوانست اعتماد مجلس به خود را جلب کند!!!

حال جای این سؤال است که برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه معیار منفی، مهم‌تر از حضور و حمایت از فتنه 88 است؟ آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز پی به حمایت آقای نجفی از فتنه 88 نبرده‌اند؟

با توجه به اینکه اصولگرایان در مجلس نهم در اکثریت هستند، چرا یکی از عواملی که با توجه به اسناد کافی و متقن آنهم بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88، بازهم از فتنه تبری نجسته و علیه نظام اسلامی نامه و بیانیه منتشر کرده است، باید با چنین رأیی کنار گذاشته شود آنهم با یک رأی مثبت کمتر برای ورود به کابینه!!!

امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به اصول انقلابی و اسلامی و در جهت کمک به مردم و نظام اسلامی، با بصیرت همه جانبه خود در انجام وظیفه شرعی خود، عاقبت بخیر شوند اشاالله.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد