انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

به بهانه انتصاب حجت الاسلام رحیمیان به عنوان تولیت مسجد مقدس جمکران:

حجت الاسلام رحیمیان؛ فرصتی طلایی برای توسعه فرهنگی مسجد مقدس جمکران
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان علاوه بر سابقه مبارزاتی ، نامی آشنا برای اهل فرهنگ است. از تاسیس و اداره اولین نشریه انقلاب با نام " پاسدار اسلام و طراحی آثار هنری انقلاب در زمان رژیم سفاک پهلوی تا تدوین و تألیف کتب «اخلاق و تربیت اسلامی» مورد استفاده در دانشگاه ها، ایشان را از زمره شخصیت های مؤثّر در عرصه فرهنگ کشور قرار داده است.

  


 روز گذشته خبری در رسانه ها منتشر گردید که حکایت از تغییر تولیت مسجد مقدس جمکران را داشت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابوالقاسم وافی که از سال 79 با حکم رهبر انقلاب اسلامی به عنوان تولیت مسجد مقدس جمکران منصوب شده بود و در این مدت خدمات شایانی را در جهت رشد و گسترش عمرانی این مسجد شریف و نشر معارف مهدوی در این مکان مقدس که به فرموده مقام معظم رهبری پایگاه عظم تشیع است را ارائه داده بودند ؛ پس از 13 سال تلاش در جایگاه تولیت این قبله گاه عاشقان مهدوی جای خود را به یار دیرین انقلاب و امام و رهبری حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان از اولین افرادی بودند که با شروع نهضت امام خمینی به ایشان پیوستند و همواره در سالهای پیش از انقلاب جزو صف اولین مبارزین علیه رژیم ستمشاهی قرار داشتند.

پس از پیروزی انقلاب با توجه به نزدیکی و ارتباط صمیمانه میان ایشان و امام امت ؛ وی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب به عنوان یکی از مسئولین دفتر ایشان منصوب و تا پایان عمر با برکت امام خمینی در حلقه ملازمین ایشان قرار داشتند.

با ارتحال امام خمینی و انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان جانشین رهبر کبیر انقلاب ، ایشان نیز همراه و همگام با امت شهید پرور ایران ؛ با امام امت بیعت نمودند.

در سال  1371 ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب گردیدند و تا به امروز نیز به عنوان معتمد رهبر انقلاب در این مجموعه انقلابی مشغول به فعالیت میباشند.

رهبر معظم انقلاب در حکم خود در انتصاب ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشره به سوابق انقلابی ایشان اینگونه مرقوم نمودند : " نظر به شناخت و اهتمامی که به امور خانواده‌های مکرم شهیدان داشته و بحمدالله دوران خدمت صادقانه‌ای را نسبت به آن عزیزان گذرانیده‌اید، و با توجه به سوابق دیرین شما در انقلاب و خدمات صمیمانه‌تان به امام راحل محبوب‌(قدس سره)، و با عنایت به اعتماد جناب آقای رئیس‌جمهور محترم در نصب جنابعالی به ریاست بنیاد شهید، شما را به عنوان نماینده‌ی خود در آن نهاد محترم و مقدس منصوب میکنم."

ایشان علاوه بر سابقه مبارزاتی ، نامی آشنا برای اهل فرهنگ است.

از تاسیس و اداره اولین نشریه انقلاب با نام " پاسدار اسلام و طراحی آثار هنری انقلاب در زمان رژیم سفاک پهلوی تا تدوین و تألیف کتب «اخلاق و تربیت اسلامی» مورد استفاده در دانشگاه ها، ایشان را از زمره شخصیت های مؤثّر در عرصه فرهنگ کشور قرار داده است.

اکنون با توجه به انتصاب ایشان از سوی رهبر انقلاب به عنوان تولیت جدید مسجد مقدس جمکران و با توجه به سابقه فرهنگی ایشان امید است که بیش از پیش بتوان از ظرفیت فرهنگی عظیم مسجد مقدس جمکران در بسط هر چه بیشتر فرهنگ بزرگ مهدوی در میان جامعه اسلامی و به ویژه قشر جوانان بهره مند گردید.

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران روز پنج شنبه هفته جاری از ساعت 10/130 در سالن عصر آفتاب مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد