انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

اسلام و تشیع لندنی و آمریکایی توطئه استکباری است/ استفاده آمریکا و انگلیس از شیوخ بی تقوا برای تفرقه افکنی



رئیس مؤسسه "معارف وحی و خرد" گفت: ترفند سلاح مذهب علیه مذهب، یعنی پرورش و میدان دادن به عالمان و اندیشه ورانی که علم دارند، اما آن تقوا و دیانت لازم را ندارند یکی از ترفندهای استکبار است که از آن برای تفرقه در جهان اسلام استفاده می کند.

  


حجت الاسلام علی نصیری در مورد سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد تشیع لندنی و آمریکایی و خطرات آنها به خبرنگار مهر گفت: یکی از ترفندهایی که از قدیم توسط جباران و دستگاه های استکباری و الحادی مورد توجه قرار گرفته، سلاح مذهب علیه مذهب است. یعنی یک وقتی ما مواجه با مقابله کورکورانه با مذهب هستیم اینکه مذهبی را بکوبیم یا پیروانش را بکشیم این مسئله سابقه طولانی در تاریخ دارد و دشمنان از این روش جواب نگرفته اند.

وی افزود: اما اگر بیاییم از مذهب علیه مذهب استفاده کنیم یعنی از خود آن تشکیلات علیه خود آن تشکیلات استفاده کنیم بسیار برد دارد. این ترفند در تاریخ اسلامی بسیار هزینه داده است. از خود معاویه گرفته تا بقیه بنی امیه و بنی مروانیان و بنی عباس همه اینها در جامه عالم دین و به عنوان جانشینان پیامبر بودند و همه نماز خوان و اهل خطابه و منبر و مسجد بودند و اینگونه در برابر مردم ظاهر می شدند شاید یزید و عبدالملک مروان به صورت خلوت یک کارهایی خلاف شرع می کردند ولی آنها هم سعی می کردند در ظاهر تظاهر به دین را حفظ کنند و خودشان را دیندار نشان دهند.

رئیس مؤسسه "معارف وحی و خرد ادامه داد: اینها در برابر جبهه اهل بیت و یاران پاک و مخلص آنها به اندازه چند برابر عالم پرورش دادند و به عالمان میدان می دادند و زمینه را برایشان فراهم می کردند. متوکل عباسی در تاریخ است وقتی محمدبن اسماعیل بخاری همین صاحب صحیح بخاری که الان بیشترین ضربه را به مکتب اهل بیت زده او قبل از اینکه وارد هر شهری بشود آنجا جارچیان کلی زمینه سازی می کردند که ایشان می خواهد وارد این شهر بشود. این همان سلاح مذهب علیه مذهب است. یعنی پرورش و میدان دادن به عالمان و اندیشه ورانی که علم دارند اما آن تقوا و دیانت لازم را ندارند.بلعم بائورا هم در دستگاه فراعنه نمونه همین قضیه است.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی تصریح کرد: این پدیده پیش از انقلاب هم اثر خودش را بر جامعه گذاشته بود. شاه برای اینکه بتواند خیلی از اهداف خودش را عملی کند و مردم را نیز قانع کند و همراه خودش سازد از یکسری از روحانیون استفاده می کرد. کسانی بودند که دست شاه را می بوسیدند و در هر مجلس و محفلی همراه شاه بودند و یک جورهایی رنگ و لعاب دین به دستگاه حکومت می دادند.

این کارشناس فقه و علوم قرآنی ادامه داد: آن چیزی که الان در دستگاه حکومت استکباری می بینیم که مقام معظم رهبری فرمودند تشیع آمریکایی و لندنی ، در همین راستا است. یعنی دستگاه استکباری برای اینکه بتواند به اهداف خودش برسد از طریق مذهب علیه مذهب استفاده می کند که اینها شاخص هایی دارند. معروف است که سفیر کبیر بریتانیا در نجف در خیابانها حرکت می کرد و صدای مؤذن را شنید از مترجمش سؤال کرد که این آقا چه می گوید مترجمش گفت اذان می گوید، سؤال کرد آیا این اذان به منافع ما هم ضرر می زند مترجم گفت نه. سفیر کبیر گفت این پول را به او بدهید تا بیشتر اذان بگوید.

نصیری تصریح کرد: اذانی که ضرری به منافع استکبار نداشته باشد و کاری به آنها نداشته باشد حتی حاضرند که هزینه آن را هم تقبل کنند. شاخصه های برخی از این بلندگوها را وقتی ملاحظه می کنید جدی ترین شاخصه ایجاد تفرقه و پراکندگی میان شیعه و سنی است. چیزی که امام(ره) بارها تأکید می فرمود که اینها دقیقاً توطئه استکباری است. الان در جریان سوریه، کشورهای اروپایی و غربی از اعلان جنگ کوتاه آمده اند اما عربستان و کویت و قطر به طبل جنگ می کوبند. برای اینکه مسئله سوریه و لبنان نیست بلکه مسئله ایران است. این کشورها فقط بخاطر اینکه ایران را تضعیف کنند دست به هرکاری می زنند.

وی افزود: بنابراین اینکه دو کشور اسلامی جان هم بیفتند و در برابر هم موضع گیری کنند این نقشه آمریکا و انگلیس است و این همه ضرر را در جهان اسلام متوجه مسلمانان کرده است. بنابراین شاخصه دومی که در دستگاه تبلیغاتی غرب شدهد آن هستیم یک معرفی از تشیع و اسلام است که فقط بعد فردی و منش فردی دارد و عملاً روی سکولاریسم تأکید می شود روش و تفکری که هیچ گاه از آن مدرس، نائینی، طباطبایی، کاشانی و امام خمینی در نمی آیند. این خیلی مهم است که در جهان اسلام انواع و اقسام مفاسد باشد و عالمان آنجا هرگز اعتراضی نکنند. این مصداق همین روایت است که امام حسین (ع) فرمود مگرنشنیدید از پیامبر (ص) که اگر عالمی ببیند که به دین عمل نمی شود دستگاه حاکم حلال مردم را حرام و حرام را حلال کرده است، اعتراضی نکند بر خداست که آن عالم را عقوبت کند. 

رئیس مؤسسه "معارف وحی و خرد" عنوان کرد: بنابراین تبلیغ دین بگونه ای که خسارتی متوجه جبابره نشود شاخص دوم این تبلیغ است. این مسئله الان دارد کار خودش را می کند. به هر حال باید متوجه آسیب ها و آفت ها این دست از تبلیغات دشمن باشیم. از طرف دیگر اگر تبلیغات در دست ما هم است دارای رسانه ها، سایت ها و ماهواره هایی هستیم ما هم باید آسیب شناسی کنیم و اشکالات خودمان را بر طرف کنیم اگر ضعف ها و ایراداتی داریم آنها را برطرف کنیم، زیرا خداوند یک فطرت پاک و عقل تابناک به مردم بخشیده است که خودشان قادرند حق را از باطل تشخیص دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد