انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

امام جمعه موقت اصفهان در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله: طرح حذف شعار مرگ بر آمریکاباعث ریشخند دشمنان است

طرح حذف شعار مرگ بر آمریکاباعث ریشخند دشمنان استآمریکایی‌ها کسانی هستند که کینه اسلام و کینه ملت ایران به هیچ وجه ازدلشان خارج نمی‌شود و سیاستهایشان چنین امری را تایید می‌کند و سوابق جنایتشان علیه ملت ایران بر کسی پوشیده نیست و انگهی تا به امروز هم در مسیر اعتمادسازی هیچ کاری نکرده‌اند....

 



به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله با موضوع جریان شناسی تحریف کنندگان تاریخ به سخنرانی پرداختند که متن کامل آن تقدیم می شود:

موضوع تحریف بحثی است که در قرآن کریم هم راجع به عملکرد یهود در چهار جا به آن اشاره شده است و این بحث همیشگی تاریخ بوده است که عده‌ای حقایقی را دستکاری و به گونه‌ای دیگر تعبیر می‌کردند. در قرآن کریم از آیه «یسمعون کلام‌الله ثم یحرّفونه من بعد ما عقلوه و هم یعلمون » یا آیه «من الذین هادوا یحرّفون الکلم عن مواضعه» معلوم می‌شود جریان یهود و صهیونیسم که در سیاست و فرهنگ جهانی شیطنت می‌کند، از دیرزمان جزو صفات ذاتی این جریان فاسد بوده است.

تحریف ولایت امیرالمومنین(ع)

در اسلام هم تحریف صورت گرفت. بعد از رحلت رسول خدا(ص) عده‌ای مسئله غدیر خم و ولایت امیرالمومنین(ع) و آیاتی که در این زمینه نازل شده را تحریف کردند؛ مثلا در بعضی کتب اهل تسنن و در مورد «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» مولا را دوست معنا می‌کنند. دوست که دیگر این همه سر و صدا و اینکه خطبه مفصلی خوانده شود و پیامبر اکرم(ص) دست امیرالمومنین(ع) را بالا ببرد، نیاز نداشت!

من تاسف می‌خورم که همین روزها یک روزنامه‌ای به نام «بهار» مقاله‌ای را درج می‌کند و شبهه ایجاد می‌کند که آیا امامت پیشوا‌یی سیاسی و یا نه، رهبری معنوی است؟!

یک روزنامه حق ندارد در آنچه که جامعه به آن معتقد است این بحث‌ها را مطرح و شبهه ایجاد کند.البته روزنامه عذرخواهی کرده است و گفته نویسنده، این مقاله را به ما داده و ما هم ناخواسته آن را درج کردیم.

من فکر نمی‌کنم مسئله به این سادگی باشد که یک نویسنده در کشور ایران آن هم در شب عید غدیر بگوید آیا امامت و ولایت، رهبری سیاسی است و یا رهبری معنوی و اگر معنوی باشد که امیرالمومنین(ع) و یا هر امام معصوم دیگری در خانه‌اش و یا در زندان هم که باشد و یا اگر شهید هم بشود، باز رهبری معنوی را دارد. ولی آیا در غدیر خم پیامبر می‌خواست همین را بگوید؟ پس چرا پیامبر حکومت تشکیل داد؟

من فکر می‌کنم اینها یا از وهابیت الهام می‌گیرند و یا از جاسوس‌های بیگانه و از همان صهیونیست‌هایی که تحریف‌گران کلمات الهی بوده‌اند، می‌باشند. در کل فرقی هم نمی‌کند؛ چرا که امروز وهابیت و صهیونیسم و آمریکاو همه شیاطین عالم دست به دست هم داده‌اند که وحدت امت اسلام را بشکنند و شیعه و سنی را به جان یکدیگر بیندازند.

در این موقعیت حساس طرح این مباحث در یک روزنامه چه ضرورتی دارد؟ باید وزارت اطلاعات به عنوان یک وظیفه پیگیری کند تا هدف آنها را از بیان این مطالب مشخص کند. اگر پیامبر فقط می‌خواستند رهبری معنوی را بگویند پس بیان «حدیث منزلت» و «حدیث دار» و« حدیث ترک» برای چه بیان شده است؟!

تحریف‌گری معاویه

معاویه از تحریف‌گرانی بود که رواتی مزدور را به خدمت گرفت. ما در قرآن کریم آیاتی راجع به شخص حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) داریم از جمله: «و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله والله رئوف بالعباد.» بعضی از بندگان خدا کسانی هستند که خودشان را به خدا می‌فروشند، برای به دست آوردن رضایت الهی.

این آیه در شبی نازل شد که علی بن ابی‌طالب(ع) جای پیامبر(ص) در بستر ایشان آرمید تا جان رسول خدا(ص) از خطر مصون بماند و همه هم به این معترفند. و آیه «و من‌الناس من یعجبک قوله فی‌الحیاه‌الدنیا و یشهدالله علی ما فی قلبه و هوالدّ الخصام» درباره اعمال معاویه نازل شده است. معاویه ثمره ابن جندب را خواست و به او ۳۰۰ هزار درهم و دینار داد که از جانب پیامبر روایت کند آن آیه‌ای که در قرآن برای علی‌(ع) نازل شده است درباره مقام ابن ملجم است و آن آیه که معاویه و آباء و اجدادش را مذمًت کرده درباره علی(ع) نازل شده است. ثمره ابن جندب که یکی از راویان دین فروش بود، این حقیقت را زیر پا گذاشت و این آیات را تحریف کرد. بعدها راجع به مبلغی که معاویه به او پرداخته بود اعتراض کرد و گفت: تو دین مرا از من خریدی و در مقابل دینم پول کمی به من دادی. تاجران دین و دین فروشان آسیب زیادی به اسلام وارد کرده‌اند.

خطر تحریف از کفر هم بدتر است؛ چرا که منافق‌گونه عمل می‌شود. نقش ائمه اطهار علیهم‌السلام در حفظ اصالت اسلام بی‌بدیل بوده است. منافقان در طول تاریخ و در زمان پیامبر به نام قرآن با قرآن جنگیدند، به نام اسلام با علی(ع) و سیدالشهدا(ع) جنگیدند!

تحریف سخنان حضرت امام در روزگار ما

حضرت امام(ره) در وصیتنامه الهی - سیاسی خویش آورده‌اند که «اکنون که من حاضرم بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزود شود، لذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگرآنکه صدای من یا دستخط من و امضای من باشد آن هم با تصدیق کارشناسانی که خط‌شناس باشند.

این نشان دهنده این است که حضرت امام از آینده هم به نوبه خودشان نگران بودند که ممکن است فردا بگویند منظور حضرت امام فلان بود و یا در فلان نامه چنین نوشت.
یک مورد دیگر هم حضرت امام بیان می‌کنند و می‌نویسند که رفتن من به پاریس هم به انتخاب خودم بود، چون در کشورهای دیگر مجال این نبود که من بروم و حرفهایم را بزنم؛ چرا که اکثرا زیر سلطه بودند و با رژیم شاه ارتباط داشتند.

در جای دیگر در جلد ۲۱ صحیفه نور و آخرین صفحه می‌گوید:« اینکه از کسی روزی تعریف کردم و تایید کردم و یا حکمی به او دادم و بعدا مواضعش عوض شد... میزان، حال فعلی افراد است.» نگویند که امام فلانی را فلان روز، مقامی داد.

اما این روزها چند موضوع بیان شده است که باید به آن توجه داشته باشیم. بنده به عنوان کسی که ۴۰ سال با اندیشه‌های امام(ره) سر و کار داشته‌ام و ازوقتی که نهضت در قم شروع شد تا حالا افتخار این را داشته‌ام که سخنرانی‌ها و حرفها و مطالب ایشان را پیگیری ‌کنم. خدا را شکرگزار هستم که در طی ۴۰ سال ذره‌ای نسبت به اندیشه‌های حضرت امام تردید نداشته‌ام.

یکی از موضوعاتی که این روزها مطرح شده است، مسئله نسبت دادن نامه‌ای به امام در مورد شعار مرگ بر‌آمریکاست که بعضی آقایان مطرح کرده‌اند که حضرت امام در اواخر عمرشان موافق شعار مرگ بر آمریکا نبودند، بلکه موافق حذف این شعار بودند که به دنبال این بحث‌های فراوانی صورت گرفت. البته خیلی‌ها از موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام انتظار داشتند که به طور شفاف و صریح اگر چیزی در این زمینه وجود دارد بیان کنند و به مردم ارائه دهند.

با شرایطی که آمریکا با جهان اسلام دارد و خصومت‌های ۵۰-۶۰ ساله علیه ایران چه اتفاقی افتاده است که این روزها به یک دفعه بحث حذف شعار مرگ بر آمریکا بیان می‌شود؟! البته اگر به فرمایش حضرت امام آمریکایی‌ها آدم شدند و حقوق ملت ایران را شناختند و عذرخواهی کردند و اموال بلوکه شده را برگرداندند و چندین اگر دیگر، آن موقع ما اصراری به شعار مرگ بر آمریکا نداریم. اما آیا ما به آن روز رسیده‌ایم و یا می‌رسیم؟ آیا تا به حال حتی یک قدم برداشته‌اند؟

کارهایی که باعث ریشخند دشمنان است

همان طور که ملاحظه می‌کنیم اینها هیچ قدمی برنداشته‌اند. فعلا که ریاست جمهوری و هیئت همراه او به آمریکا رفتند و بحث آن تلفن و ملاقاتها مطرح شد، مقام معظم رهبری فرمودند اینها نابجا بوده است. اگر این گفت و گوها به نفع ماست پیگیری شود، ولی من فکر نمی‌کنم این گفت و گوها نفعی برای ملت ایران داشته باشد؛ چرا که آمریکایی‌ها کسانی هستند که کینه اسلام و کینه ملت ایران به هیچ وجه ازدلشان خارج نمی‌شود و سیاستهایشان چنین امری را تایید می‌کند و سوابق جنایتشان علیه ملت ایران بر کسی پوشیده نیست و انگهی تا به امروز هم در مسیر اعتمادسازی هیچ کاری نکرده‌اند. حالا در این موقعیت باید ذوق‌زده شویم و بگوییم که ما باید این شعار را حذف کنیم؟! آیا در چنین حالتی خود آمریکایی‌ها به ما نخواهند خندید؟

آنها خودشان گفته‌اند تا حل شدن مسائل ما و ایران فاصله زیادی داریم. آنها از یک طرف با ما می‌نشینند و صحبت می‌کنند و از طرف دیگر وقتی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند، می‌گویند طرح گزینه نظامی علیه ایران هنوز روی میز است! اینها بازیگرانی هستند که حتی به نزدیکان خودشان هم که اروپایی‌ها هستند نارو می‌زنند.

قضیه ۷۰ میلیون شنود تلفنی از آلمانها و فرانسوی‌ها توسط سازمان جاسوسی آمریکا الان اعتراض اولاندو صدراعظم آلمان را بلند کرده است. آیا باچنین کسانی می‌شود سر میز مذاکره نشست و اعتماد کرد که حقوق ما را به رسمیت بشناسند؟! البته گفت و گویی صورت گرفت که همان گفت و گو را هم مقام معظم رهبری نابجا دانستند.

ایران امروز در اوج اقتدار و آمریکا رو به افول است. کوس رسوایی آمریکا در دنیا زده شده است.اوضاع اقتصادی نابسامان و موضوع تعطیلی دولت و بروز اختلافات در هیئت حاکمه آنها موید این است که تمدن آمریکایی‌ رو به افول است. حالا در این موقعیت طرح این موضوع دروغ که نظر امام راجع به شعار مرگ بر آمریکا چنین بوده است به نظر من از همان طرح‌های انحرافی است و ملت ما هوشیارتر از این است که باور کند.

کلمات قصار حضرت امام در مورد رابطه با آمریکا

در موضوع رابطه با آمریکا از حضرت امام کلمات قصاری بیان شده که مختصرا برای شما بیان می‌کنم. از جمله اینکه «ملل اسلام از اجانب عموما و از آمریکا خصوصا متنفر است. دنیا بداند هرگونه گرفتاری‌ای که ملت ایران و ملل مسلمین دارند از جانب آمریکاست، همه مصیبت‌ها زیر سر آمریکاست. همه ملت ما دشمن شماره یک خودشان را امروز آمریکا می‌دانند. آن روزی که آمریکا از ما تعریف کند، باید عزا گرفت. آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند.»

البته در جایی هم می‌فرمایند که اگر آمریکا و شوروی دخالت در امور داخلی ما نکنند و ما با روابط حسنه داشته باشند با آنها روابط برقرار خواهیم کرد. اگر روزی تحول در میدان عمل صورت گیرد، آن روز وضع ما هم به گونه‌ای دیگر خواهد بود.

یکی از مسائل دیگری که این روزها مطرح بوده مسئله حجاب و عفاف و توجه به هنرپیشه‌ها از طرف بعضی از افراد وابسته به بیت حضرت امام بوده است. یکی از افراد منتسب به بیت حضرت امام گفته بودکه من از فلان و فلان خواننده زمان طاغوت خوشم می‌آید و صداهایشان را گوش می‌کنم و بعد هم گفته بود که زمان اصلاحات فرصتی برای خانم‌ها راجع به مسئله حجاب فراهم شد که نتوانستیم آن روز استفاده کنیم و حالا در دولت جدید که یک فرصت جدید است باید فکری راجع به مسئله عفاف و حجاب کنیم.

حساسیّت حضرت امام نسبت به عفاف و حجاب

اینها از یک خانمی که در این بیت بوده است و با این بیت سر و کار داشت، جز نکبت و نفرت و سیه‌روزی چیزی نخواهد داشت. در این مورد لازم است که عرض کنم حضرت امام نسبت به امر حجاب و عفاف در همان صحیفه نور جلد ۱۷ صفحه ۲۱۰ آورده است:« در آن زمان (پهلوی) به اسم اینکه می‌خواهیم نیمی از جمعیت ایران (زنان) را فعال کنیم آن شقی جنایتکار دست به یک جنایت زد و آن جنایت کشف حجاب بود که به جای اینکه نیمی از جمعیت ایران را فعال کنند، نیمه دیگر را که مردان بودند به طور بسیار زیادی از فعالیت انداختند و این عروسک‌هایی که درست کردند در همه ادارات جا دادند ودر همه خیابانها به راه انداختند و جوانان ما را به فساد کشاندند و فعالیتهای جوانان ما را از دست آنها گرفتند.»

تقصیر دولتها در امر حجاب و عفاف

البته اگر کاری برای زنان در خور شخصیت آنها باشد در نظام جمهوری اسلامی از آنها استفاده می‌شود، هر چند آن طوری که باید در خیلی جاها ضوابط رعایت نمی‌شود و ما به نوبه خود به وضع کنونی ایراد زیادی داریم. حضرت امام آن قدر روی موضوع عفاف و حجاب حساسیت داشتند که نوه ایشان حجت‌الاسلام سید حسن خمینی می‌گوید حضرت امام نسبت به امر حجاب و اختلاط محرم و نامحرم اهتمام زیادی داشت که رعایت حجاب شود و اختلاط محرم و نامحرم نباشد.

نوه‌های پسر که بالغ می‌شوند را از نشستن سر سفره دختران بالغ نهی می‌کرد و سفره نامحرم را جدا می‌کردند. حضرت امام از زمان کشف حجاب رضاخانی کتاب کشف‌الاسرار را نوشتند و در مقابل حرکتهای خاندان کثیف پهلوی آن گونه موضعگیری کردند. آیا در این شرایط و اوضاع و احوال طرح مباحث این‌چنینی از یک خانم منسوب به بیت امام جز خیانت به امام(ره) معنی دیگری دارد؟

البته ناگفته نماند دولتهای ما نسبت به امر حجاب و عفاف همگی مقصر هستند. اوایل انقلاب و زمان جنگ بدحجابی در جامعه کم بود ولی در دوران دولت‌های آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هیچ توجهی به این مقوله نشد. بنده کتابی تحت عنوان ماجرای عفاف و حجاب را در ۳۰۰ صفحه نوشتم و چاپ گردید. این کتاب ادعانامه‌ای علیه دولتهایی است که به نام اسلام در کشور سر کار آمدند و بعد هم از امر حجاب و عفاف طفره رفته و کوتاهی کردند.

ما نگفته‌ایم فقط نیروی انتظامی در کوچه و خیابان بگیر و ببند راه بیندازد بلکه ۲۶ نهاد دیگر در این زمینه مسئول هستند. الان هم ما نسبت به سرنوشت عفاف و حجاب نگران هستیم. بدحجابهای جامعه ما شاید یک درصد از زنان جامعه را تشکیل دهند، اما جامعه زنان ما از این مسئله رنج می‌برند.

آموزش و پرورش و رسانه ملی می‌توانند نقش بارزی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور داشته باشند ولی ما از رسانه ملی گله‌مند هستیم. مسئولین رسانه ملی اگر در این زمینه اقدام قابل توجهی انجام داده‌اند برای ما منعکس کنند.

مجموعه کلاه‌پهلوی و نقض غرض

ما به مجموعه کلاه پهلوی شدیدا معترض هستیم. شما که مدعی ترویج فرهنگ عفاف وحجاب هستید نشر دادن کلاه پهلوی وپولهای میلیاردی که هزینه این مجموعه است، نامشروع است. مجموعه‌ای که در آن سراسر عشقبازی و مشروبخواری است که فکر کنم اگر خود پهلوی هم سر از گور بیرون بیاورد به مسئولین دست‌اندرکار این سریال ایراد بگیرد. باید از ملت شرم کنند با این سریال می‌خواستند! چه چیزی را به مردم نشان دهند؟ این درست که در زمان رضاخان کشف حجاب صورت گرفت.مگر ساحل فلان دریا رفتن و ماهی گرفتن وعرق خوردن و روابط نامشروع‌داشتن در‌آن زمان هم نبوده است، آیا مثلا می‌خواهید بگویید اوضاع در آن زمان خیلی بد بود؟! این جز هنجارشکنی و ترویج فساد و عادی کردن فحشا چیز دیگری نیست.

مسئولین صداو سیما برای مردم بگویند تا به حال چند برنامه برای ترویج عفاف و حجاب و بیان آثار شوم بدحجابی در جامعه و همچنین بررسی زیاد شدن طلاق و ایدز در جامعه درست کرده‌اند؟!

از وزارت بهداشت و درمان گزارش شده که ایدز از طریق ارتباط جنسی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این نتیجه همین روابط میان مرد و زن در جامعه است. امام که تفکرش این بود که می‌فرمود دختر و پسر بالغ کنار هم سر یک سفره ننشینند. کجا اجازه می‌داد که این‌گونه کارها در فیلم‌ها و صدا و سیما و رسانه و غیره ترویج یابد؟! آیا این‌گونه می‌خواهند فرهنگ عفاف و حجاب را در کشور ترویج بدهند؟ پس این آقایان روحانی که در صدا و سیما هستند چه می‌کنند؟ حداقل قدری وقت خود را صرف این کار بکنند. البته موارد مثبت و کارهای ارزشمند در صدا و سیما کم نبوده است ولی این دلیل نمی‌شود که از کارهای ضعیف و نابهنجار چشم پوشی کنیم. از رسانه ملی این دانشگاه بزرگ انتظار هست که بهتر عمل کند.

الان این روزها آقای رئیس جمهور هم گفته که ما به فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام داریم و فعلا ما هم قضاوتی در این مورد نمی‌کنیم. اما به آقای روحانی هم می‌گوییم که ملت از شما به عنوان یک روحانی انتظار عملکرد متناسب با انقلاب اسلامی را در عرصه فرهنگ دارد و منتظر است مشاهده کند.

نگرانی از خارج شدن دولت از مسیر اعتدال

یک ایراد کلی هم به آقای رئیس جمهور داریم و آن اینکه شما چرا در تمام جامعه می‌گردید تا هر نیرویی که از دولت قبل بر جای مانده تا او را برکنار کنید و یک نیروی اصلاح‌طلب جایگزین او کنید؟! اگر یک دانشگاه مسئولی داشت و خوب کار می‌کرد و یا فلان وزارتخانه مدیری لایق و کاردان داشت چه اصراری هست که حتما برکنار شود؟!

هراس ما اینجاست که جریان اصلاح‌طلب افراطی دولت اعتدالخواه را از مسیر اعتدال خارج کند. از طرف دیگر اوضاع اقتصادی هر روز بدتر می‌شود و تازه دولت هم به این وضع بحرانی کمک می‌کند. این روزها حق امتیاز یک کنتور آب از ۲۰۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است(!) تا مشکل اقتصادی مردم حل نشده نباید فوری گران کنند. دولت تدبیر و امید باید حداقل به شعارهای خودش پایبند باشد. این‌گونه که مردم کاملا ناامید می‌شوند.

ما امیدواریم که جریان اصلاح‌طلب افراطی آقای رئیس جمهور را از مسیر اعتدال خارج نکند و او را دور زده و در چنگ خودشان نگیرند تا آن‌گونه که خودشان می‌خواهند امور را ساماندهی کنند. و الا اوضاع فورا رو به پریشانی می‌‌رود و این ملتی که در انتخابات شرکت کردند، مایوس می‌شوند.

پرسش و پاسخ
* چرا جنابعالی به کسانی که به سخنرانی آقای هاشمی در کرمانشاه اعتراض کردند، تاختید؟
- نه چنین چیزی نیست. اینکه در یک جلسه و یک جمع کسی بخواهد نابسامانی و بی‌نظمی بکند نوعی خلیفه‌کشی است و نباید باب شود و اینکه بنده اعتراض کردم گفتم چنین امری خوب نیست، حتی اگر فلان شخص که به کرمانشاه رفته و در مراسم سالگرد شهید محراب اشرفی اصفهانی صحبت کند، آقای رفسنجانی باشد.

بله ما هم به گفتار ایشان اعتراض داریم اما اینکه در جمع اعتراض بیان شود و همچون حواشی سخنرانی آقای لاریجانی در قم و برگشتن روحانی از نیویورک و حاشیه‌هایی که در فرودگاه درست شد مقبول جامعه نیست. اگر کسانی ایراد و اعتراضی به شخصی دارند، اعتراض حق آنهاست اما در جمع نباید باشد؛ چرا که این حرکتها باب می‌شود و این برای فضای کلی جامعه مطلوب نیست.

* چرا مقاله خود را جهت چاپ به روزنامه جمهوری اسلامی که از حامیان پر و پا قرص هاشمی است داده‌اید؟
- ما از هر تریبونی که زودتر آماده چاپ شود و مقاله ما را چاپ کند و مسیر روزنامه انحرافی نباشد استقبال می‌کنیم. البته بنده بهتر از همه روزنامه‌ها در صراحت و صداقت روزنامه کیهان را می‌پسندم. روزنامه جمهوری اسلامی هم به جز در برخی موارد در مجموع یک جریان انحرافی به آن معنا نیست. البته در مورد آقای هاشمی قدری افراط می‌کند ولی به هر حال صرف مقاله دادن به یک روزنامه دلیل نمی‌شود.

* آیا بحث ناسخ و منسوخ در گفتارهای امام(ره) راه دارد؟ نظرتان را بیان کنید.
- امام روزی که از دنیا رفتند دیگر سخنان ایشان ناسخی ندارد. رهبری هم همیشه فرمودند که امام حقیقت همیشه زنده است. نه تنها گفتارهای حضرت امام ناسخ ندارد بلکه تفسیر غلط هم نباید بشود. لذا وصیتنامه و کتابهای آن حضرت مضبوط است. و این شان و وظیفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام است که مترصد اوضاع و احوال باشد تا اگر در جایی به نقل امام حرفی بیان می‌شود، جواب آنها را بدهد و رودربایستی با کسی نداشته باشد و به راست و چپ نزند و صراط مستقیم امام را برود و صریحا نظر امام را اعلام کند. من از صحبت‌های حاج حسن آقای خمینی خشنود شدم با اینکه ممکن است در پاره‌ای از موارد ایرادهایی داشته باشم و همین که می‌گوید جد من چنین و چنان بود در مقابل حرفی که بعضی از دختران فامیل زده بودند، قابل ستایش می‌دانم اما موسسه تنظیم و نشر آثار امام باید مراقب این جهات باشد که ناسخ و منسوخی برای کلمات امام وجود ندارد.

* چگونه می‌توان با افرادی که در جامعه شبهه می‌اندازند مقابله کرد؟
- برای رفع شبهات، مسئولین وظیفه دارند پاسخگو باشند. نویسندگان، علما، حوزویان، دانشمندان و رسانه‌ها هم باید پیشقدم شوند. اتفاقا الان در مقابل شبهه اخیر به خوبی عمل شد و این روزها می‌بینیم از هر جایی صدای اعتراضی بلند می‌شود و مردم در نماز جمعه می‌گویند. خطبا بیان می‌کنند و باید این گونه باشد که کسی مجال پیدا نکند که در انقلاب، اسلام و اندیشه‌های حضرت امام راه انحرافی نفوذ دهد. البته جامعه ما اتفاقا آماده است؛ چرا که امت ما امام دوست و ولایتمدار است.

* اگر داستان پلمپ تاسیسات هسته‌ای مجددا از طرف دولت آقای روحانی تکرار شود چه باید کرد؟
- در مورد قضیه هسته‌ای این خود آقای روحانی هم در مصاحبه‌اش گفت که زمان این حرفها گذشته و به هیچ وجه تعطیل شدنی نیست و خود ایشان هم بنای این کاررا ندارند و صریحا گفته دانش هسته‌ای باید باشد و حتی تعلیق و محدود کردن محال است و این جزء سیاستهای نظام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد