انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

بیانیه اعتراض آمیزحزب الله مشهد در خصوص مقاله موهن روزنامه خراسان راجع به یاران سیدالشهداعلیه السلام

حزب الله مشهد با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به مقاله موهن روزنامه خراسان و اهانت آشکار نسبت به یاران سیدالشهدا از مسئولان امنیتی و قضائی خواست تا با عوامل این اهانت برخورد قاطعانه نمایند.
در این بیانیه آمده است : توهین بی شرمانه روزنامه خراسان در 26آبان1392 به عزاداری سیدالشهدا و تشبیه رشادتهای اصحاب امام حسین علیه السلام به "جومونگ" در صفحه 16 این روزنامه و به قلم علیرضا حیدری دل عزاداران حسینی در ایام سوگواری شهادت سرور و سالار آزادگان عالم را به درد آورده است .آیا می توان به بهانه مقابله با خرافات هر حرف نا مربوطی زد و حماسه آفرینی های حضرت قاسم بن الحسن و مجاهدتها و جانفشانیهای دیگر یاران امام حسین علیه السلام را به سخره گرفت؟ یقینا حزب الله ، مقابله با خرافات را ضرورتی انکار ناپذیر می داند  اما اجازه نخواهد داد به هر بهانه ای به مقدسات شیعه اثنی عشری توهین رواداشته شود.

  شباسمه تعالی
فان حزب الله هم الغالبون
بیانیه اعتراض آمیزحزب الله مشهد در خصوص مقاله موهن روزنامه خراسان راجع به یاران سیدالشهداعلیه السلام
حزب الله مشهد با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به مقاله موهن روزنامه خراسان و اهانت آشکار نسبت به یاران سیدالشهدا از مسئولان امنیتی و قضائی خواست تا با عوامل این اهانت برخورد قاطعانه نمایند.
در این بیانیه آمده است : توهین بی شرمانه روزنامه خراسان در 26آبان1392 به عزاداری سیدالشهدا و تشبیه رشادتهای اصحاب امام حسین علیه السلام به "جومونگ" در صفحه 16 این روزنامه و به قلم علیرضا حیدری دل عزاداران حسینی در ایام سوگواری شهادت سرور و سالار آزادگان عالم را به درد آورده است .آیا می توان به بهانه مقابله با خرافات هر حرف نا مربوطی زد و حماسه آفرینی های حضرت قاسم بن الحسن و مجاهدتها و جانفشانیهای دیگر یاران امام حسین علیه السلام را به سخره گرفت؟ یقینا حزب الله ، مقابله با خرافات را ضرورتی انکار ناپذیر می داند  اما اجازه نخواهد داد به هر بهانه ای به مقدسات شیعه اثنی عشری توهین رواداشته شود.
این بیانیه می افزاید: اساسا در تاریخ نهضتهاى الهى هیچ نهضتى بدون یاران وفادار و فداکار جان نگرفته است, انبیا و پیام آوران حق با این که موید از ناحیه خداوند بودند, اما روى یاران مومن حساب مى کردند:((و کاین من نبى قاتل معه ربیون کثیر فما وهنوا لما اصابهم فى سبیل الله و ما ضعفوا و ما استکانوا والله یحب الصابرین; و چه بسیار پیامبرانى که مردان الهى فراوانى به همراه آنان جنگیدند, آنها هیچ گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنها مى رسید سست نشدند و ناتوان نگردیدند و خداوند استقامت کنندگان را دوست دارد.))
پیامبر بزرگوار اسلام در دوره بعثت على رغم ناملایمات و سختیهاى فراوان و اصرار دوستان بر اعلان جنگ با دشمنان خدا, اجازه نبرد مسلحانه با دشمن را نداد چرا که جنگ نیاز به ((عده)) و ((عده)) دارد و این در مکه فراهم نبود. با هجرت حضرت به مدینه این مهم برآورده شد. دوره سخت مکه در حقیقت دوره سازندگى بود. حضرت در این دوره سربازانى فداکار پرورید; سربازانى که در جنگهاى پیامبر اکرم(ص) افتخارات فراوانى براى اسلام و مسلمین آفریدند. آن گاه که این زمینه ها فراهم شد در سال دوم هجرت اولین آیات قتال صادر شد:((اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا و ان الله على نصرهم لقدیر; به آنان که جنگ بر آنها تحمیل شده اجازه جهاد داده شد چرا که آنها مورد ستم قرار گرفته اند و البته خداوند بر یارى آنها قادر است.))
امام على(ع) هم سکوت و هم پذیرش حکومت را مستند به یاران مى کند; آن بزرگوار مى فرماید: سکوت کردم چرا که یاران وفادار نداشتم, حکومت را پذیرفتم چون تعداد زیادى درخواست آن را داشتند در خطبه 26 نهج البلاغه مى فرماید:((... فنظرت فاذا لیس لى معین الا اهل بیتى فضننت بهم عن الموت واغضیت على القذى و شربت على الشجى و صبرت على اخذ الکظم و على امر من طعم العلقم; پس نگاه کردم دیدم براى گرفتن حق خود یاورى ندارم جز خاندانم به مرگ آنها راضى نشدم چشمهاى پر از خاشاک را فرو بستم و با گلویى که گویا استخوانى در آن گیر کرده بود جرعه حوادث را نوشیدم و با این که تحمل در برابر گرفتگى راه گلو و نوشیدن جرعه اى که تلخ تر از حنظل است کار طاقت فرسایى بود شکیبایى کردم.))
و در خطبه سوم نهج البلاغه مى فرماید:((...لو لا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر و ما اخذ الله على العلمإ الا یقاروا على کظه ظالم و لاسغب مظلوم لالقیت حبلها على غاربها...; اگر نه این بود که جمعیت بسیارى گردا گردم را گرفته و به یاریم قیام کردند و از این جهت حجت تمام شد و اگر نبود عهد و مسوولیتى که خداوند از علما و دانشمندان هر جامعه گرفته که در برابر شکمخوارى ستمگران و گرسنگى ستمدیدگان سکوت نکنند من مهار شتر خلافت را رها مى ساختم و از آن صرف نظر مى کردم...))
حضرت امام حسن مجتبى مهم ترین فلسفه صلح خویش را نداشتن یارانى مومن و وفادار و فداکار ذکر مى کند:((لو وجدت انصارا لقاتلته لیلى و نهارى...; اگر یارانى مى یافتم شب و روزم را در جهاد با معاویه مى گذراندم...))
در دوره حضرت امام صادق(ع) یاران شعارى فراوان بودند ولى یاران وفادار اندک, ساده اندیشان مى پنداشتند که این یاران شعارى کارسازند, از این رو به امام صادق(ع) اعتراض مى کردند که با وجود این همه یاور چرا نشسته اید و قیام نمى کنید؟ امام (ع) در پاسخشان مى فرمود: یارانى که فدایى باشند اندکند: ((لو کان لى شیعه بعدد هذه الجدإ لما وسعنى القعود; اگر به عدد این بزغاله ها (هفده عدد) یار مى داشتم قیام مى کردم...))
و در پاسخ ((سهل خراسانى)) که مشابه اعتراض فوق را داشت فرمود:((... اما انا لانخرج فى زمان لانجد فیه خمسه معاضدین لنا نحن اعلم بالوقت... ; آگاه باش ما تا زمانى که پنج یار همراه نیابیم قیام نمى کنیم ما زمان قیام را بهتر مى دانیم...))
و حضرت امام مهدى(عج) نیز به همراه 313 نفر ـ که در حقیقت فرماندهان لشگر حضرتند ـ قیام مى نماید و با این قیام الهى جهان را پر از عدل و داد مى کند.
در بین امامان, تنها امامى که از یاران خویش رضایت کامل داشته سالار شهیدان ابى عبدالله الحسین(ع) است و این مدال افتخار آنهاست که امام حسین(ع) فرمود: ((.. . اما بعد فانى لا اعلم اصحابا اوفى و لاخیرا من اصحابى...; من یارانى باوفاتر و بهتر از یاران خویش سراغ ندارم...))
یاران امام حسین(ع) با فداکارى خویش پیوند با ((آل الله)) خوردند و تا روز قیامت عاشقان و شیفتگان حق در کنار سلام و درود بر سالار شهیدان, سلام بر آنها را دارند که:((السلام على الحسین و على على بن الحسین و على اولاد الحسین و على اصحاب الحسین))
ویژگیهاى یاران امام حسین(علیه السلام)
یاران امام حسین(ع) آنقدر از خود افتخار به جاى گذاردند که قلم توان ترسیم آن همه بزرگوارى و ایثار را ندارد. همان بهتر که امام حسین(ع) آنان را بستاید که: ((شما بهترین و باوفاترین یاران اید.)) عمده ویژگیهاى این شهیدان عبارت بود از:
1 ـ بصیرت در دین
بصیرت در دین یعنى روشن بینى عمیق در دین و با چشم باز راه دین را برگزیدن و پاى آن مقاومت کردن همان که خداوند به آن مومنان را مى ستاید.
((انما المومنون الذین آمنوا بالله و رسوله ثم لم یرتابوا و جاهدوا باموالهم و انفسهم فى سبیل الله اولئک هم الصادقون;(22) مومنان واقعى تنها کسانى اند که به خدا و رسولش ایمان آورده سپس هرگز شک و تردیدى به خود راه ندادند و با اموال و جانهاى خود در راه خدا جهاد کردند اینان راستگو هستند.))
ایمان, جهاد با مال و جان در راه خدا از برجسته ترین ویژگیهاى ایمان بابصیرت است.
شهیدان کربلا نمونه ارزشمند دین داران بابصیرتند. بى تردید در زمان قیام امام حسین(ع) صدها هزار نفر ادعاى مسلمانى داشتند و از قیام حضرت نیز با خبر بودند. این هنر کربلاییان بود که با لبیک به نداى مظلومیت سالار شهیدان بصیرت خویش را در میدان عمل نشان دادند آنان این بینش بلند را داشتند که اسیر دنیا نباشند که امیر بر آن باشند, بى بصیرتان بنده دنیا شدند امام حسین(ع) فرمود: ((الناس عبیدالدنیا و الدین لعق على السنتهم یحوطونه ما درت معائشهم فاذا محضوا بالبلإ قل الدیانون; مردم بنده دنیایند و دین لقلقه زبان آنهاست تا آن جا آن را دارند که زندگى آنها تإمین شود. وقتى با بلا آزموده مى شوند دینداران کم مى شوند. ))
شهیدان کربلا با نثار جان خویش بندگى و عبودیت خویش را در پیشگاه حق به منصه ظهور گذاشتند و این همه فداکاریها در سایه بصیرت بود. این بصیرت والاى حضرت على اکبر بود که لباس افتخار شهادت را بر قامت او پوشانید. وقتى پدر کلمه استرجاع را گفت و على اکبر, راز آن را فهمید با افتخار گفت: ((فاننا اذا لانبالى ان نموت محقین; حال که ما بر حقیم از مرگ نمى هراسیم.))
حضرت امام صادق(ع) همین ستایش را نسبت به حضرت اباالفضل(ع) دارد: ((کان عمنا العباس بن على(ع) نافذالبصیره, صلب الایمان, جاهد مع ابى عبدالله(ع) و ابلى بلإا حسنا و مضى شهیدا; عموى ما عباس بن على, بصیرتى عمیق و ایمانى استوار داشت در رکاب سیدالشهدا جنگید و امتحان خوبى داد و سرانجام به شهادت رسید.))
2 ـ ارتباط عاشقانه با خداوند
دومین ویژگى شهیدان کربلا که برگرفته از بصیرت عاشوراییان بود ارتباط تنگاتنگ و عاشقانه با خداوند بود; در زیارت رجبیه خطاب به یاران امام حسین(ع) مى خوانیم:((السلام علیکم ایها الربانیون, انتم خیره اختارکم الله لابى عبدالله(ع) و انتم خاصه اختصکم الله به; سلام بر شما اى ربانیون, شما برگزیدگان خدایید که او شما را براى ابى عبدالله(ع) برگزید و مشمول عنایات ویژه خویش ساخت.))
((ربى و ربانى)) کسى است که ارتباط تنگاتنگ و عاشقانه با خدا داشته باشد و شهیدان کربلا این ارتباط عاشقانه با خداوند را داشتند و همین عشق و محبت بود که آنها را تا مرز فدا شدن در راه خدا پیش برد که عشق و محبت جاذبه ساز است و همانند آهن ربا آدمى را به سوى خویش مى کشد
بر این اساس است که در آیات و روایات, دین, به عشق خداوند تفسیر شده است, ایمان همان عشق و محبت به خداوند است گرچه از استدلالهاى عقلى ناشى شود در روایات فراوانى آمده است: ((الدین هو الحب و الحب هو الدین; دین محبت خداوند است و محبت همان دین است.))
در روایتى از حضرت امام صادق(ع) مى خوانیم: ((لایمحض رجل الایمان بالله حتى یکون الله احب الیه من نفسه و ابیه و امه و ولده و اهله و ماله و من الناس کلهم; ایمان کسى به خدا کامل نخواهد شد مگر آن که خداوند نزد او محبوبتر از جان و پدر و مادر و فرزندان و خانواده و مال و تمام مردم باشد.))
این خصوصیت را یاران امام حسین(ع) داشتند. همین ویژگى بود که زمینه ساز وفادارى شکوهمند شب عاشورا شد, به طورى که برخى گفتند: اگر هفتاد بار در راه شما کشته و زنده شویم باز در رکاب شماییم و بعضى گفتند: هزار بار.
از جمله این عاشقان: سعید بن عبدالله حنفى است او آخرین نامه کوفیان را که توسط حضرت مسلم بن عقیل نوشته شد و حمایت آنان ابلاغ گردید براى حضرت آورد و در رکاب حضرت بود تا به شهادت رسید. ظهر عاشورا به هنگامى که سالار شهیدان آخرین نماز عشق را در تیررس تیرهاى دشمن خواند سعید خود را سپر حضرت قرار داد و از هر طرف که تیر مىآمد به جان مى خرید تا حسین نمازش را به اتمام رساند او پیوسته دشمنان امام حسین(ع) را نفرین مى کرد. در واپسین لحظات عمرش آن گاه که بى رمق بر زمین افتاد گفت: حسین جان آیا من به عهد خود وفا کردم؟ حضرت فرمود: ((نعم و انت امامى فى الجنه; بلى تو در پیش روى من در بهشت قرار دارى.))
3 ـ شجاعت کم نظیر
دیگر ویژگى برجسته شهیدان کربلا شجاعت آنان بود, امام حسین(ع) شب عاشورا خطاب به خواهرش زینب یاران خود را چنین توصیف مى کند:
((والله لقد بلوتهم فما وجدت فیهم الا الاشوش الاقعس یستإنسون بالمنیه دونى اسیناس الطفل الى محالب امه; به خدا سوگند آنها را آزمودم و نیافتم آنها را مگر دلاور غرنده (شیروار) باصلابت و استوار (کوهوار) آنان به کشته شدن در رکاب من آن چنان مشتاق هستند همانند اشتیاق طفل شیرخوار به پستان مادر.))
ریشه شجاعت ایمان راستین به خداوند است هرچه ایمان بیشتر باشد میزان شجاعت بیشتر است, در روایتى مى خوانیم:
((من خاف الله عزوجل اخاف الله منه کل شىء و من لم یخف الله عزوجل اخافه الله من کل شىء; هر کس از خدا بترسد همه از او مى ترسند (از او حساب مى برند) و کسى که از خدا نترسد خداوند او را از همه چیز مى ترساند.))یعنى ایمان و شجاعت اثر کاملا متقابل دارند.
در روایتى از حضرت امام صادق(ع) مى خوانیم:((المومن لایخاف غیر الله و لایقول علیه الا الحق; مومن از غیر خدا نمى هراسد و جز حق بر حضرت حق نمى گوید.))
شیرمردان کربلایى کانون ایمان بودند و دل و جانشان مملو از عشق به خدا لذا ترس در جانشان راهى نداشت همه آنها در حال تهاجم کشته شدند و تا تعداد زیادى از دشمنان را به جهنم نفرستادند شهید نشدند.
اینها برخى از ویژگیهاى شهیدان کربلاست. این شهیدان وفادار از خصوصیات دیگرى همچون جهاد در خط امام, انس با شهادت, و... برخوردارند که شرح همه آنها مجال دیگرى مى طلبد. به امید آن که همه ما همچون یاران وفادار امام حسین(ع) پیوسته در سنگر سالار شهیدان باشیم و در قیامت با حضرت و یارانش محشور گردیم. ان شا الله.
در پایان این بیانیه آمده است: حزب الله مشهد ضمن اعتراض به مقاله موهن روزنامه خراسان و اهانت آشکار نسبت به یاران سیدالشهدا از مسئولان امنیتی و قضائی میخواهد تا با عوامل این اهانت برخورد قاطعانه نمایند.در غیر اینصورت عواقب آن به عهده اهمال کنندگان خواهد بود.چرا که اجازه نخواهیم داد تجدید نظرطلبان منافق همچون دوران مفتضح اصلاحات مطبوعات را پایگاه دشمن نموده و به قداست زدایی از باورهای دینی را در دستور کار خویش قرار دهند.دراین مسیر از عهدمان با امام و شهدا وخلف صالح امام ، رهبر فرزانه انقلاب کوتاه نخواهیم آمد.
والسلام علی من التبع الهدی
حزب الله مشهد
27/8/1392



نظرات 1 + ارسال نظر
خادم الشهدا سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:03 ق.ظ

دشمنان بعضی مواقع در یک کتاب قطور فقط با یک کلمه دنبال القائ هدف شوم خود هستند.نویسنده این مقاله نیز با آغازی درست اما در بخش پایانی مقاله خود رندانه اصل عزاداری و مصیبت خوانی را زیر سوال برده است...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد