انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

خاطره خواندنی پدر شهید احمدی روشن از تعلیق غنی سازی در سال 82:

وقتی آن زمان تعلیق غنی سازی را پذیرفتند، مصطفی 10 سال پیر شد/ استعداد جوانان ما را کور کردند

تعلیق غنی سازی 20% اورانیوم که ماحصل یکی از تعهدات ایران به 1+5 در مذاکرات ژنو بود، منجر به عکس العمل های متعددی در میان نخبگان و افکار عمومی گشته است. بسیاری از این موضوع به عنوان یک عقب نشینی آشکار یاد می کنند و آن را مانند عقب نشینی سال 82، منجر به عقب افتادن پیشرفت کشور می دانند و عده ای دیگر معتقدند این مساله برای سنجش میزان صداقت غرب باید انجام می شد و باید در آینده به قضاوت در این باره نشست، هرچند همزمان خاویر سولانا مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا، توافق ژنو را نشات گرفته از سخاوت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دانست.

  

اما در این باره پدر شهید مصطفی احمدی روشن که فرزندش در زمستان 1390 به دست عوامل موساد در تهران به شهادت رسید، خاطرات شنیدنی از واکنش مصطفی به تعلیق غنی سازی از سوی ایران در سال 82 الی 84 دارد.

وی که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با رجانیوز گفتگو کرده بود، گفت: «یادم هست که مصطفی بر اثر تعلیق غنی سازی که در زمان این آقایان اتفاق افتاد مانند یک گل پژمرده شده بود، وقتی از او جریان را پرسیدم گفت که بابا در سایت‌های هسته‌ای را بسته و مهر و موم کردند، تلویزیون‌های مدار بسته تعبیه کردند و ما جرات نمی‌کنیم از جلوی سایت‌های هسته‌ای رد شویم.»

تعطیل کردن غنی سازی مصطفی را 10 سال پیر کرد

وی با بیان اینکه روشن است که این از بی‌تدبیری آقایان بود، ادامه داد: مصطفی در آن زمان جزو نیروهای غنی کننده اورانیوم بود، وقتی که آقایان قبول کردند که سایت‌های هسته‌ای بسته شود و غنی سازی تعطیل شود، این بچه گویا 10 سال پیر شد و آثار یاس و ناامیدی در چهره‌اش نمایان بود و می‌خواست از آنجا بیرون بیاید که به زور و سفارش من ماند. از او می‌پرسیدم که چرا با خودت این کار را می‌کنی که می‌گفت که ما صبح تا شب می‌رویم آنجا اما بیکاریم! هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.

پدر شهید احمدی روشن این موضوع را تلخ ترین خاطره‌ خود از مصطفی عنوان کرد و افزود: وقتی غنی سازی اورانیوم شروع شد، گویا اینها بال و پر در آوردند و شهید مصطفی و چند تن از دوستانش شبانه روز برای این مردم کار کردند و خودم شاهد بودیم و این بچه‌ها قسم خوردند 10 شبانه روز پشت دستگاه‌های سانتریفیوژ بدون اینکه بخوابند کار می‌کردند و بعضی مواقع پشت دستگاه خواب‌شان می‌برد و می‌افتادند.

وی اظهار داشت: این شبانه روز فعالیت ادامه داشت تا به لطف خداوند آن غنی سازی 3.5 درصد و در ادامه 20 درصد محقق شد.

استعداد جوانان ما را کور کردند

حاج رحیم احمدی روشن با اشاره به خاطره‌ای از فرزند شهیدش گفت: وقتی از مصطفی می‌پرسیدم که این غنی‌سازی 20 درصد به چه درد می‌خورد وقتی 3.5 درصد جوابگوی کارهاست، پاسخ داد که ما می‌خواهیم در مقابل استکبار جهانی با دست پر صحبت کنیم، اگر آنها احساس کنند که ما از غنی‌سازی 20 درصد عاجزیم هیچ وقت به حرف‌ ما گوش نخواهند داد.

وی با بیان اینکه امثال این آقایان استعدادهای جوانان ما را کور کردند، افزود: باید از این نیروها استفاده می‌کردند در صورتی که آنها را خوار و زبون کردند تا آنجا که برخی از نیروها سایت را ترک کردند.

آقایان با قبول تعلیق غنی‌سازی کلاه گشادی سرشان رفت

پدر شهید احمدی روشن تصریح کرد: آقایان یک کلاه گشادی که سرشان رفت این بود که تعلیق غنی سازی را قبول کردند چرا که غربی‌ها هم متعهد شده بودند که اورانیوم غنی نشده بگیرند و به صورت غنی شده 3.5 درصدی تحویل دهند که حتی نیم‌ درصد اورانیوم غنی شده را هم تحویل این آقایان ندادند.

وی ادامه داد: غربی‌ها می‌خواستند که با التماس مثلا 5 دستگاه سانتریفیوژ به ما بدهند تا جوانان ما با طرز کار این دستگاه‌ها بفهمند، که حتی حاضر نشدند که دو تا دستگاه بدهند تا آنجا که آن آقای جک استراو گفته بود که این کار خطرناک است و ما این کارها را خودمان برای شما انجام می دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد