انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

قطع درختان 190 میلیون ساله در گلستان


دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با ابراز نگرانی از دست‎اندازی سودجویان به منابع طبیعی استان گفت: متاسفانه این بار سودجویان با ورود به عرصه‎های جنگلی گرگان، 47 اصله درخت سرخدار را به یغما بردند.

  


به گزارش بی باک به نقل از فارس، عباس پوریانی با بیان اینکه گلستان از معدود ذخیره‎گاه‎های گونه ارزشمند سرخدار جهان است، اظهار داشت: کوتاهی و عدم نظارت مدیران ذیربط و کمبود امکانات موجود در حفاظت از این گونه ارزشمند سبب قطع دلخراش این درخت‎ها و به یغما بردن این درختان شده است.


وی با تاکید بر برخورد شدید با متخلفان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و برای بررسی دقیق ابعاد فاجعه، بازپرس شعبه ویژه‎ رسیدگی به جرائم حوزه منابع طبیعی دادسرای استان به صورت میدانی از محل بازدید کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی برای برخورد با تخریب‎کنندگان طبیعت از دست‎اندرکاران این حوزه خواست نسبت به صیانت از منابع ملی و ذخیره‎گاه‎های طبیعی استان توجه ویژه‎ای داشته باشند.

پوریانی همچنین از مردم خواست به عنوان چشم بینای دستگاه قضایی در صورت مشاهده دست‎اندازی به طبیعت، بلافاصله موضوع را به مراجع قضایی اطلاع دهند.

سرخدار در جنگل‎های شمال ایران در ارتفاعات، نسبتاً زیاد دیده می‎شود که غالبا به صورت پراکنده است، ولی در بعضی نقاط از جمله جنگل‎های قسمت ییلاقی نهارخوران، افراتخته و سیاه رودبار دره زرین‎گل علی‎آبادکتول به صورت انبوه و تقریبا خالص دیده می‎شود.

مطالعات فسیل‎شناسی نشان می‎دهد که قدمت گونه سرخدار به 190 میلیون سال باز می‌گردد و جنبه ضد سرطانی نیز دارد و در دوران چهارم زمین‎شناسی حدود 13 هزار سال پیش، آخرین یخبندان کره زمین، گونه‎های سرخدار نیکمره شمالی را نابود کرد ولی رطوبت دریای خزر مانع از سرایت یخبندان به جنگل‎های هیرکانی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد