انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

گزیده خبرها از گوشه و کنار سیاست؛

دفاع روحانی وکابینه ازهوشمندی ضرغامی/ نهاوندیان مچ جهانگیری را در اتاق خواباند/ بازتاب منفی استفاده وزرا از خودرو خارجی/ شهادت 10 افغانی مدافع حرم و...

  

خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خورند که میهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*شنیده ایم در جلسه هیات دولت، برخی وزرا نسبت به عدم پخش کلیپ "نو سفر" در پایان گزارش 100 روزه روحانی به ضرغامی اعتراض کردند. پس از این اعتراضات، عزت الله ضرغامی اقدام به نمایش و نقد این کلیپ نمود و تصریح کرد در صورتی که این کلیپ پخش می شد با اعتراضات گسترده مردم به ویژه طیف متدین همراه می شد، اکثر حاضران از جمله رئیس جمهور و تعدادی از وزرا همچون طیب نیا، قاضی زاده هاشمی و رحمانی فضلی از هوشمندی و صداقت ضرغامی تجلیل کردند.

*کارشناسان اقتصادی از انتخاب غلامحسین شافعی به ریاست اتاق بازرگانی به عنوان پیروزی محمد نهاوندیان بر اسحاق جهانگیری نام می برند. معاون اول رئیس جمهور تمایل به پیروزی مسعود خوانساری داشت که دارای گرایشات اصلاح طلبانه است اما نهاوندیان برای پیروزی شافعی تلاش کرد که دارای گرایش های سنتی و نزدیک به موتلفه است.

*برخی کارشناسان حقوقی با اشاره به برخی قطعنامه های شورای امنیت همچون 1929، معتقدند در این قطعنامه ها به دلیل ایراد 4 اتهام 1- غنی سازی 2-توسعه موشک های بالستیک 3-نقض حقوق بشر و4- حمایت از تروریسم، محکوم شده ایم. بنا براین برای لغو تحریم های سازمان ملل و شورای امنیت در گام جامع و نهایی باید وارد مذاکره با 1+5 در این حوزه ها شویم.

*پس از برگزاری چهلمین روز درگذشت مرحوم عسگراولادی که این هفته در مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین برگزار می شود، جبهه پیروان خط امام و رهبری برای دبیر کلی این جبهه تصمیم گیری خواهد کرد. پس از امتناع ناطق نوری، از حجت الاسلام ابوترابی به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای تصدی دبیر کلی این جبهه نام می برند.

*برخی خبرها از احتمال کاهش 50درصدی بودجه عمرانی کشور در سال 93 دارد. بودجه عمرانی امسال حدود 9 هزار میلیارد تومان بود که فقط 22 درصد آن تخصیص یافته است. این در حالی است که بودجه عمرانی شهرداری تهران برای سال آینده حدود 12 هزار میلیارد تومان است.

*احمد شهید در گزارش اخیر خود با عنوان" هزار اقدام ایران" مستندات گزارش را عمدتا بر اساس اخبار و گزارش های سرویس حوادث خبرگزاری ها و روزنامه های دولتی ایران ارائه کرده است. از آنجا که گزارش های حقوق بشری سال های گذشته بر اساس مطالب گروهک منافقین، سلطنت طلب ها و گروه های محارب تنظیم می شد، با اعتراض های ایران فاقد وجاهت قانونی محسوب می شد.

*جلسات مقدماتی اعضای فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان برای رسیدن به وحدت نظر در تصمیم گیری های قوه مقننه برگزار شده است. قرار است به زودی جلسه مشترکی با حضور همه اعضا و به ریاست آقایان غلامعلی حداد عادل و محمد کاظم جلالی برگزار شود. اولین ثمره این وحدت، انتخاب 5 نماینده از لیست مشترک اصولگرایان برای شرکت در مجمع بین المجالس آسیایی بود که آقایان حسین نجابت، مهرداد بذرپاش، اسماعیل جلیلی، عوض حیدرپور و محمدجواد نظری مهر به عنوان اعضای ایرانی مجمع بین المجالس آسیایی انتخاب شدند.

*مواضع علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره توافقنامه ژنو با مخالفت برخی مسوولان مواجه شده است. وی در مراسم بزرگداشت شهید شهریاری گفته است: " ما می‌توانستیم تفاهم‌نامه ژنو را به نحو قوی‌تری تنظیم کنیم... عدول از آب سنگین اراک مثل عدول از غنی سازی است." صالحی در پاسخ گفته است من یک مدیر فنی هستم و نقد فنی می کنم .

*به دنبال برخی مخالفت ها و کارشکنی ها، از حضور محمدجواد لاریجانی در نشست حقوق بشر سازمان ملل در ژنو که از تجربه و تسلط خوبی در نشست های حقوق بشری برخوردار است، ممانعت به عمل آمد. نماینده ایران در این نشست ها توسط وزارت خارجه تعیین می شود. 

*شنیده ایم پس از بخش مواضع مقامات آمریکایی همچون اوباما و جان کری از صدا و سیما که همچنان بر قرارداشتن گزینه نظامی روی میز و نفی حق غنی سازی ایران اصرار دارند، فشارهای مختلفی برای سانسور این سخنان به مسوولان رسانه ملی وارد شده است.

*شنیده ایم یکی از سردبیران روزنامه های زنجیره ای با دریافت دو محموله 150 و 200 میلیون تومانی قول داده است ناکامی اصلاح طلبان در فضای مجازی را تا حدودی جبران نماید.

*ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد پیشنهاد مناظره احمدی نژاد با حسن روحانی که با اهانت و هجویه هایی از جانب برخی وزرا و حامیان روحانی همراه شد، بازتاب منفی در میان افکار عمومی داشته و مردم معتقدند وزرا و رسانه های وابسته به دولت یازدهم نباید به صورت اتوبان یکطرفه به نقد و سیاه نمایی علیه دولت نهم و دهم بپردازند.

*استفاده برخی وزرای دولت یازدهم از ماشین های خارجی بازتاب منفی در میان مردم و افکار عمومی داشته است. در دولت احمدی نژاد وزرا موظف بودند از خودروهای ساخت داخل همچون پرشیا و مگان استفاده نمایند.

*دو تن از اعضای مجمع روحانیون در دیدار با حسن روحانی به وی گفته اند نباید همه خواسته مردم را در دریافت پول یارانه و حل پرونده هسته ای متمرکز کرد. مردم خواهان برخورداری از آزادی های سیاسی و حقوق شهروندی هستند که در این دولت مغفول مانده است.

*در حالی که زمان اولین سفر استانی دولت یازدهم 15 روز بعد از عاشورا اعلام شده بود، اما این سفر به دلایلی اعلام نشده به تعویق افتاده است. گفته می شود عدم تعیین استاندار خراسان رضوی از مهمترین علل تعویق این سفر بوده است.

*در هفته گذشته شاهد شهادت و تشییع 10 تن از افغانی های مدافع حرم در قم و اصفهان و چند شهر دیگر بودیم. این شهدا که همراه با افغانی های کشور افغانستان مشغول دفاع از حرم حضرت زینب (س) هستند، به شهادت رسیدند. شیعیان افغانی در کابل اقدام به تشکیل تیپ فاطمیون برای دفاع از حرم حضرت زینب نموده اند.

*حضور افرادی چون حسین فریدون، حسام الدین آشنا و نهاوندیان در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی مجازی و دیگر جلسات مهم در حالی صورت می پذیرد که این افراد عضو حقیقی و حقوقی این جلسات نبوده و دارای حق رای هم نیستند.

*یکی از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) که در جلسه تدوین لایحه حقوق شهروندی در کاخ سعد آباد شرکت کرده بود، با اعتراض به مفاد مذاکرات گفته است ظاهرا آقایان دغدغه ای جز تامین منافع گروهک های ضاله و استعماری چون بهاییت ندارند.وی با اعتراض این جلسه را ترک و گفته است در صورتی که اصلاحاتی در آن صورت نپذیرد وی به صورت علنی علیه آن موضع گیری خواهد کرد.

*یک باند غیر اخلاقی با ادعاهای کاذب عرفانی و رساندن مریدان به مقامات غیب و فنا، با شکایت تعداد زیادی از خانواده های فریب خوردگان توسط سپاه فارس منهدم شد. سرکرده این باند خود را "خضر راه" معرفی کرده و مریدان در مقابل دستورات او فقط باید تسلیم می شدند.

*برخی تحلیل گران معتقدند آمریکا و اتحادیه اروپا نگران پایان جنگ در سوریه هستند چرا که پس از آن شاهد سرازیر شدن گروه های آموزش دیده و خطرناک سلفی به کشورهایشان و تهدید امنیت ملی خود هستند. از این رو تداوم نبرد در سوریه باعث از بین رفتن آنها زیر بمباران هواپیماها، آتشباری توپخانه ها و شلیک تانک های سوری خواهد شد. برخی آمارها نشان می دهد بیش از پنج هزار جنگجوی سلفی از کشورهای اروپایی در سوریه حضور دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد