انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه هفتگی انصارحزب‌الله:

امروز شعار«آزادی بیان» و«نقد پذیری» دروغی بیش نیست
امروز شعار«آزادی بیان» و«نقد پذیری» دروغی بیش نیست
این جماعت مدعی،در دهه ۶۰ اجازه خواندن یک روزنامه را نمی داد!

  


در دنیا هزاران تلویزیون در مقوله فساد اخلاقی منسجم عمل می‌کنند ولی ما در فرهنگ اسلامی انسجامی نداریم. ارشاد و صدا و سیما و سازمان تبلیغات هر کدام ساز خود را کوک می‌کنند....
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،جلسه هفتگی انصار حزب الله طبق روال هر هفته در روز یکشنبه هفته جاری برگزار گردید و در همین راستا حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جمع برادران حزب الله حاضر به پاسخگویی درباره سوالات طرح شده از سوی آنان پرداخت.

نماینده مردم قزوین در ابتدای جلسه به ذکر مقدمه ای با موضوع شکرگزاری در قبال نعمت انقلاب و ولایت فقیه و کسانی که در راه دست یابی به آن مجاهدت کردند پرداخت و گفت: یکی از دستورات قرآن کریم که به ما تصریح شده است، شکرگزاری نعمات خداوند است؛ ولی متاسفانه ما فقط قسمت خالی لیوان را نگاه می‌کنیم و به قسمت پر آن توجهی نداریم. اینکه ما می‌بینیم، صحبت می‌کنیم و اینکه خداوند به ما قوه تعقل داده نعمت بزرگی است. قرآن کریم به طور خاص یکی از نعمت‌های خداوند را بیان می‌کند و آن نعمت « إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَن یَبْسُطُواْ إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ » یعنی چقدر افرادی می‌خواستند به شما دست‌درازی کنند و ما دستشان را قطع کردیم.

درکودتای «نوژه» چه کسی دست دشمنان را قطع کرد ، در قضیه طبس خداوند دست دشمنان را قطع کرد.از همه مهمتر نعمت ولایت است که فردای قیامت از این نعمت سوال خواهد شد.

اگر این نعمت را نداشتیم ما هم همچون کشورهای سوریه، عراق و افغانستان می‌شدیم که به برکت ولایت ما مثل آنها نشدیم نباید غافل باشیم. باید به خاطر وجود کسانی چون شهید بهشتی‌ها و مجلس خبرگان اول شاکر باشیم که استقامت کردند و فحش و ناسزا شنیدند و تحمل کردند .

که اگر آن روز امثال شهید بهشتی‌ها استقامت نمی‌کردند امروز ما به جای نظام ولایت فقیه ، جمهوری دموکراتیک داشتیم و معلوم نبود چه بلایی به سر مملکت می‌آمد.
البته باید بدانیم که در قبال این نعمت ها ، باید هزینه هم بپردازیم.قرآن کریم می‌فرماید: ما در بلایا به شما کمک می‌کنیم و این نتیجه اتکا به خداوند متعال است. این دست خداوند بود که مردم را در ۹ دی سال ۸۸ به میدان آورد و نظام را از فتنه نجات داد. این توکل به خداست که خیلی در زندگی شخصی و اجتماعی انسانها تاثیرگذار است.

انسانی که به خداوند توکل می‌کند، قدرت پیدا می‌کند و در تمامی مسائل نترس می‌شود و نتیجه عدم توکل به خدا ترس و انفعال و بازندگی است. در مسائل انقلاب ما باید به تکلیف عمل کرده و کوتاهی نکنیم بقیه را باید به خداوند واگذار کرد. آنجایی که ما کوتاهی کردیم ضربه خوردیم در طی این ۳۴ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد لطف و عنایت خداوند شامل حال این ملت شده است چرا که ما به تنهایی نمی‌توانستیم تا اینجا انقلاب را به پیش ببریم و از این به بعد هم خداوند یاری خواهد کرد و این در گروه انجام وظیفه توسط ماست.

اما حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی پس از این مقدمه کوتاه به پرسش های طرح شده از سوی حضار پرداخت که مشروح آن در ذیل در اختیار مخاطبان قرار دارد:

دروغی به نام آزادی بیان و نقد

* این روزها شعار پرطمطراق «آزادی بیان» و «مطبوعات»‌ از سوی مسئولان دولت مدعی تدبیر و امید،به خصوص شخص رئیس جمهور محترم، گوش فلک را کر کرده است . این در حالی است که از طرف دیگر با نشریات منتقد دولت با مشت آهنین برخورد می کنند که در آخرین اقدام ، هفته‌نامه «یالثارات‌» را پس از ۲۰ سال انتشار توقیف کرده اند. نظرتان در این زمینه چیست و اصلا اهداف دولتی‌ها از برخورد با منتقدین ارزشی چیست؟

- البته من در مجلس تذکر دادم و گفتم آقای رئیس جمهور! شما که گفتید دولت من نقدپذیر است، چطور شد این دولت نقدپذیر و تحمل‌دار شما به سرعت از کوره در رفت و یالثارات را به خاطر چند مطلب انتقادی تعطیل کرد؟ اینها معتقدند باید به همه کسانی که مخالف نظام و حتی دین هستند این امکان را بدهیم که آزادانه نظرات خود را بیان کنند که البته این جماعت در زمان خودشان به خصوص در سالهای دهه شصت حتی اجازه نمی‌دادند کسی روزنامه «رسالت» را که آن زمان از منتقدان دولت بود، بخواند!

نمونه آن یکی از بستگان ما ست که آن زمان رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۹ بود و روزنامه «رسالت» را هر روز تهیه و مطالعه می‌کرد در آن زمان آقای مظفر که رئیس آموزش و پرورش تهران بود به ایشان پیغام داده بود که فلانی روزنامه «رسالت» را به محل کار خود نیاور! آن بنده خدا جدی نگرفت و اعتنایی نکرد و فردای آن روز نامه‌ای نوشتند و او را از ریاست آموزش و پرورش منطقه ۱۹ برکنار کردند!

این در حالی بود که ایشان می‌گفت با آقای مظفر رفاقت دیرینه داشتیم ولی آقای مظفر به ایشان گفته بود چنان از بالا مرا تحت فشار قرار داده‌ بودند که دیگر توان تحمل نداشتم.

بنابراین، شعار آزادی بیان و نقد دروغی بیش نیست.من موارد متعددی از اینها سراغ دارم که اصلا به آزادی بیان اعتقادی ندارند ولی امروز شرایطی برای آنان فراهم شده که از شعار آزادی بیان به عنوان کلاس کار استفاده کنند.

چرا که در میان روشنفکرها این شعار طرفدارانی دارد. البته ما به شدت مخالفت خویش را با این توقیف و طرز برخورد اعلام کردیم و به مسئولان وزارت ارشاد علی‌الخصوص شخص وزیر ارشاد اعتراض کردیم؛ ولی ایشان موضوع را به گردن هیات نظارت انداخت.

طرح برزمین مانده عفاف و حجاب

* اخیرا بحث عفاف و حجاب به سردی گراییده و پوشش بعضی خانم‌ها در سطح شهر مشمئز کننده شده است، چه باید کرد؟ آقای اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در مصاحبه مطبوعاتی و تلویزیونی گفته بودند که پوشیدن لباس‌های تنگ توسط خانم‌ها جرم است چرا با فروشندگان برخورد نمی‌شود؟

- در بحث عفاف و حجاب شورای انقلاب فرهنگی حدود ۳۵ مصوبه تصویب کرده است و ۲۰ دستگاه هم در این زمینه مسئولیت دارند و در این بین فقط نیروی انتظامی آن هم به صورت نیم‌بند مسئولیت خویش را انجام می‌دهد با این حال در کشور فریاد بعضی بلند شده است که نیروی انتظامی نباید به صورت امنیتی با موضوع برخورد کند و تنها کار فرهنگی باید کرد.

البته باید کار فرهنگی صورت گیرد ولی زمانی هر بخش مسئول کار خودش را به درستی انجام دهد. متاسفانه مسئولین ما چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی در این زمینه هم‌عقیده هستند و معتقد به کار فرهنگی هستند. طبیعتا «الناس علی دین ملوکهم» عقاید سیاستمداران در این زمینه برای مردم اثربخش است.

من در مصاحبه‌ای که با شبکه خبر تلویزیون داشتم، گفتم صدا و سیما که ۳۰ بند از دستورالعمل حجاب و عفاف مربوط به اوست در این زمینه چه کاری انجام داده است؟ در اصفهان جشنواره‌ای برگزار شده بود که بنده هم به آنجا دعوت شده بودم. چند خانم راجع به حضرت زهرا(س) یک نمایش اجرا کردند. این قدر حجابشان عالی بود که اصلا کسی هیچ انتقادی نمی‌توانست به ‌آنها داشته باشد. ساعتی بعد از پایان نمایش یکی از دوستان ما به چند خانم اشاره کرد و گفت اینها همان خانم‌هایی بودند که در آن صحنه تئاتر با آن حجاب کامل حاضر شده بودند. اینها واقعا بدترین حجاب را داشتند.

شخص وقتی نگاه می‌کند بازیگر به عنوان یک الگوی جامعه اعتقادی به حجاب ندارد از این شخص خواسته یا ناخواسته الگو می‌گیرد. حالا این اشخاص در جشنواره غیردینی با چه وضعی حاضر می‌شوند اینکه سخنگوی قوه قضائیه گفته است پوشش تنگ جرم است، مگر چقدر قدرت برخورد دارد. این در حالی است که خیلی از قضات اصلا به حجاب اعتقادی ندارند لذا در مقوله حجاب و عفاف باید تمام دستگاه‌های مسئول پا به عرصه میدان بگذارند و الا نیوری انتظامی و قوه قضائیه هم اگر برخوردی تند هم بکنند، نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وزارت علوم را مشارکتی ها می گردانند

* آقای فرجی دانا وزیر علوم به هنگام اخذ رای اعتماد این قول را به نمایندگان داد که از عناصر فتنه‌ در مسولیت‌ها استفاده نکند، نظر شما چیست؟

- ایشان قول داد ولی حالا زیر قولش زده است و به همین خاطر یک کارت زرد از مجلس گرفته است ولی همچنان دست به تغییرات عجیب و گسترده می‌زند و آدمهای تندرویی را هم آورده چرا که اصلا گرداننده وزارتخانه ایشان مشارکتی‌ها هستند اگر بناست رفتارش را اصلاح نکند نمایندگان ان‌شاءالله موضوع استیضاح را مطرح خواهند کرد.

وعده های شعاری رئیس جمهور در خوزستان

* آقای رئیس جمهور به حل مشکلات منطقه خرمشهر و آبادان اشاره و همچنین این مناطق را منطقه آزاد اعلام کردند و به مردم این شهرها هم قول پیگیری دادند نظر شما چیست؟

- بنده که از نماینده آن شهرها سوال کردم،خیلی عصبانی بودند و می‌گفتند این قول و وعده‌های شعاری و تبلیغاتی بیش نیست.

طرح ۱۲ هزار میلیاردی برای افزایش جمعیت

* موضوع تهدید نسل و هشدار مقام معظم رهبری در مورد کاهش جمعیت جوان در سالهای آینده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- امروز با این شرایط به وجود آمده در کشور بایستی چاره‌ای اندیشید، چرا که نزدیک به ۷ میلیون زوج جوان در کشور صاحب اولاد نیستند و این علت‌های خاص خودش را دارد که این خود یک تهدید و خطر است. باید این روند به سمت و سویی پیش برود که اصلاح شود. به هر حال مجلس طرحی را که شامل پنجاه و چند بند است آماده کرده است که به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. با این طرح ان‌شاءالله نخواهیم گذاشت آنچه را که دشمن طراحی کرده تحقق پیدا کند که البته این نیازمند تن دادن دولت به کار است و قانونی را که مجلس آماده کرده و ان‌شاءالله شورای نگهبان هم آن را تایید خواهد کرد، اجرا می‌کند.

فرهنگ بی متولی

* باتوجه به شرایط تاسف‌آور فرهنگی جامعه و عدم وجود متولی شخص برای شرایط موجود و عدم عزم جدی چه در دولت اصولگرا و چه در دولت تدبیر و امید چه باید کرد؟

- ما معتقدیم این حرف درستی است که امروز بخش فرهنگی کشور متولی خاصی ندارد و هرکس هم به گردن دیگری می‌اندازد به گونه‌ای که وزارت ارشاد آن را به گردن سازمان تبلیغات و یا صدا و سیما می‌اندازد. البته شورای عالی انقلاب فرهنگی هم از آنجا که در راس آن رئیس جمهور قرار داد و بی‌شک تفکر او در مجموعه شورا اثرگذار است؛ ولی با این همه این احوال مهندسی فرهنگی در کشور شروع شده است که البته توقع زودتر از اینها بود و ما امیدواریم این مهندسی بتواند اوضاع را سر و سازمان بدهد.

روند قرار دادن چوب لای چرخ دولت!

* نظر شما راجع به چالش‌های پیش آمده میان مجلس و دولت و حمله رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامیان دولت به مجلس شورای اسلامی چیست و چرا دولت درباره این اقدامات دیکتاتوری رسانه‌ای دولت اقدامی انجام نمی‌دهد؟

- مجلس کار خودش را طبق روال قانونی انجام می‌دهد و اینکه سه کارت زرد به سه وزیر دولت داده همه سر و صدایشان بلند شده است،با اینکه روند کارت زرد چنین است که اول به خود وزیر یا معاون پارلمانی او تذکر داده می‌شود و بعد به صورت کتبی به او اعلام می‌شود و در بعضی موارد تذکر شفاهی داده می‌شود و اگر اعتنایی نکرد سوال می‌شود. سوال به کمیسیون مربوطه می‌آید و در آنجا آقای وزیر را احضار می‌کنند و شخص سوال کننده هم حضور می‌یابد، سوال کننده سوالش را مطرح می‌کند، وزیر پاسخ می‌دهد و در این میان سوال کننده یا قانع می‌شود یا نمی‌شود.اگر قانع نشد کمیسیون بررسی می‌کند که این سوال، سوالی ملی است تا در صحنه علنی مطرح شود یا سوالی منطقه‌ای و شخصی است. اگر ملی تشخیص داده شد، به صحن می‌آید و در‌آنجا سوال‌کننده سوال می‌کند و وزیر هم پاسخ می‌دهد یا مجلس قانع می‌شود یا نمی‌شود. اگر مجلس قانع نشد به وزیر کارت زرد داده می‌شود.

پس این چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست. اینکه آقای ترکان با غوغاسالاری اعلام می‌کند کسانی که به آقای روحانی رای ندادند، قانون‌گریز هستند و بعد به مجلس توهین می‌کند و می‌گوید مردم در آینده به این مجلسی‌ها رای نخواهند داد چرا که مجلس را ۸۰ نفر می‌چرخانند.

با اینکه تمام هم و غم مجلس این است که باتوجه به شرایط فعلی و اوضاع اقتصادی مردم به این دولت کمک می‌کند تا مردم از این اوضاع نجات پیدا کنند. اصلا ‌سابقه نداشته است که مجلس به وزرای اقتصادی دولتی این قدر رای بالا داده باشد. وزیر اقتصاد ۲۷۴ رای از مجلس گرفت که در طول ۳۴ سال که از انقلاب می‌گذرد بی‌سابقه است. این کمک به دولت است. آقای روحانی شعار اعتدال را مطرح کرد. اعتدال یعنی اینکه افراطیون اصولگرا و اصلاح‌طلب به کار گرفته نمی‌شوند و حد وسط را به کار می گیرند ولی در عمل اصلا چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و افراد به کار گرفته شده همگی از افراطیون اصلاح‌طلب مشارکتی و کارگزاران هستند و اصولگرایان معتدل همچون متولفه، جامعه زینب(س) و جامعه مهندسین که با آقای احمدی‌نژاد هم همگام نبودند حداقل از اینها هم استفاده نشده می‌خواهم بگویم مجلس بنابر این داشته که با دولت همکاری کند تا بر مشکلات اقتصادی فائق آیاد.

ذکر این نکته ضروری است که دولتی‌ها به خارج از کشور دل بسته‌اند و به مذاکرات دلخوش هستند تا اینکه به واسطه حذف تحریم‌ها اوضاع اقتصادی مردم را سامان دهند و این قابل تحقق نیست. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند بنده به اینها (غربی‌ها و آمریکایی‌ها) اعتمادی ندارم.

به هر صورت اینها از حل مشکلات اقتصادی عاجز شده‌اند و می‌خواهند این را به گردن مجلس بیندازند وبگویند مجلس نمی‌گذارد کار کنیم. لذا مجلس هم باید حساب شده برخورد کند که هم جلوی هیاهوی آنها را و هم جلوی افراطی‌گری بعضی از اینها را بگیرد. این نیازمند تدبیر است که الحمدالله دوستان اصولگرای ما در ملجس جلسات متعددی برگزار می‌کنند تا تصمیم‌گیری کنند که در صحن علنی چگونه با موضوعات برخورد شود.

انتقام از مرتضوی!

* بسیاری از فسادها که در تامین اجتماعی و گاهی در شرکتهای دولتی شکل می‌گیرد، مربوط به قانون تجارت راجع به اساسنامه شرکتها می‌شود که از ۷۰ سال گذشته بوده که طبق آن تا ۵ درصد از فروش می‌تواند به هیات مدیره پرداخت چرا مجلس در این قانون تجدیدنظر نمی‌کند و همچنین در مورد شخص مرتضوی سیاسی برخورد نمی‌شود؟

- این بحث در مجلس مطرح شده است و امیدواریم بتوانیم سامانی بدهیم. اینکه یک نفر در ۲۰ شرکت عضو هیات مدیره است و هر جا هم ۵ میلیون حقوق می‌گیرد الان یکی از آقایان وزرا نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان حقوق هیات مدیره می‌گیرد و قانونی هم هست. در مورد آقای مرتضوی هم باید گفت که ایشان اشتباهات و تخلفاتی داشته است که راجع به آنها نمی‌توانیم اغماض کنیم.

از جمله کارهایی که خطا بود و انجام داد و رهبری و بچه‌حزب‌اللهی‌ها را رنجاند فیلمی بود که به دست آقای احمدی‌نژاد داد و به مجلس آورد و آن روز سیاه را رقم زد. ما آن روز خیلی از آقای احمدی‌نژاد خواهش کردیم که این فیلم را مطرح نکند، نگران آقای شیخ‌الاسلامی نباشد و او رای خواهد آورد و واقعا هم رای می‌آورد چرا که این کار آقای مرتضوی بود و نتیجه آن هم به ضرر مملکت شد.

ولی این نکته را به شما عرض کنم حملاتی که علیه شخص آقای مرتضوی صورت می‌گیرد به این دلیل است که اینها می‌خواهند انتقام سال ۸۸ را از ایشان بگیرند. نمی‌خواهم بگویم اشتباه نداشته است ولی اینکه الان مدام حمله می‌کنند و دست‌بردار نیستند درصدد انتقام از ایشان هستند چرا که یک‌تنه در میدان ایستاد و این واقعیتی است که باید پذیرفت. و الا از این قسمت تخلفات در ادارات و شرکت‌ها به‌وفور اتفاق می‌افتد.

با این صدا و سیما و سازمان تبلیغات باید شکرگزار هم باشیم!

* چرا با داشتن انقلاب فرهنگی، عرصه فرهنگ چندان در این عرصه پیشرفتی نکرده‌ایم؟

- همانگونه که ما تلاش داریم فرهنگ اسلامی را پیش ببریم، دشمن هم با تمام همت آمده تا نگذارد این فرهنگ پیش برود. در دنیا هزاران تلویزیون در مقوله فساد اخلاقی منسجم عمل می‌کنند ولی ما در فرهنگ اسلامی انسجامی نداریم. ارشاد و صدا و سیما و سازمان تبلیغات هر کدام ساز خود را کوک می‌کنند. با این اوصاف ما باید شکرگزار باشیم که در دنیا تاثیرگذار بوده‌ایم.

لزوم وحدت اصولگرایی درانتخابات آینده

*چرا اصولگرایان این قدر واداده عمل می‌کنند؟ آن از انتخابات ریاست جمهوری که دیدیم.لااقل به آقایان تذکربدهید برای انتخابات مجلس شورای اسلامی منسجم‌تر عمل کنند و باهم توافق نمایند.

- این حرف درستی است و لذا همه باید دست به دست هم بدهیم تا اصولگرایان به وحدت برسند. یک چیزی که ما اصولگرایان معتقدیم عمل به تکلیف است و کاری به نتیجه نداریم بنده از یکی از بزرگان اصولگرا سوالی کردم و ایشان جواب مرا ندادند. سوال این بود به هر صورت دفع افسد به فاسد در روایات ما و شرع آمده است. تکلیف چیست؟ به هر صورت یکی در حد اصولگرا ۴۰ است ولی رای آوری دارد و اصولگرایی در حد ۸۰ است ولی رای آوری ندارد. چه باید کرد؟ لذا امروز ضروری است که اصولگرایان به وحدت برسند و واقعا در استانها کار شروع شده تا وحدت حاصل شود و آنگهی مجلس خبرگانر هبری برای ما مهمتر از مجلس شورای اسلامی است و بر همین اساس باید منسجم شویم و اگر چنین شود هم ترکیب غالب خبرگان و هم ترکیب مجلس با اصولگرایان خواهد بود.

هنداونه اصلاح طلبان زیر بغل مدرس مجلس!

* نظر شما در مورد مواضع سیاسی اخیر آقای علی مطهری چیست؟

- آقای علی مطهری خودش را مدرس مجلس می‌داند و لذا اصلاح‌طلبان هندوانه زیر بغل او می‌گذارند که آزاد مرد تویی که از حقوق مظلوم دفاع می‌کنی. بنده در مجلس تذکر دادم و گفتم به این آقازاده بفرمایید که آیا آن بسیجی‌ای که با خانواده‌اش در خیابان می‌رفت او را مضروب کردند،چرا از او دفاع نکردید و آیا او مظلوم نبود؟ آقای موسوی‌خوئینی‌ها از مخالف‌ترین افراد با شهید مطهری بود اینکه امروز ایشان از علی مطهری تعریف می‌کند به چه دلیل است؟ من به علی مطهری گفتم والله تو خلاف مبانی پدر خود حرکت می‌کنی و امروز اگر ایشان در قید حیات بودند، قطعا به دهان تو می‌زد و جلوی تو را می‌گرفت. چرا که پدرت نبض فکری اینها را می‌شناخت.

البته علی مطهری را خبرنگاران اصلاح‌طلب دوره می‌کنند که تصور کرده کسی است، ولی به واقع از درک خیلی از مسائل عاجز است. البته در مواضع فرهنگی دیدگاهی مخالف با مواضع سیاسی دارد و دیدگاهش در این مقوله همگام با اصولگرایی است.

کاهش ۲۰ درصدی بودجه فرهنگی!

* بودجه فرهنگی سال ۹۳ به چه صورت است؟

- دولت امسال ۲۰ درصد بودجه فرهنگی را کم کرده است و کمیسیون فرهنگی تمام همّ خودش را گذاشت تا این ۲۰ درصد را بازگرداند، ولی نتوانست همه را برگرداند و قابل ذکر است ۱۷۰ رده فرهنگی از این بخش بودجه می‌گیرند که البته بعضی از اینها اصلا کار فرهنگی نمی‌کنند و ما اینها را از ردیف بودجه حذف کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد