انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

چرا فرصت سوءاستفاده به غربی‌ها داده شد؟

موضع گیری عجیب ظریف در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، سوالات متعددی را ایجاد کرده است.

  


موضع گیری عجیب ظریف در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، سوالات متعددی را ایجاد کرده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون مبنی بر "به‌رسمیت شناختن دولت اسرائیل"، ضمن ارائه توضیحاتی درباره نقض دائمی حقوق فلسطینیان و بیان این جمله که "موضع ایران همواره دفاع از حقوق فلسطینیان بوده است" با اصرار مجری بر پاسخ صریح به سوال مواجه شد و در نهایت اظهار داشت که «این موضوع باید از سوی فلسطینیان حل شود. ما از این منطقه دور هستیم.»

دویچه وله آلمان گزارش داده است که ظریف در ادامه اظهار داشت که این وظیفه ما نیست که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم یا نه، بلکه این موضوع باید از سوی فلسطینیان مورد پذیرش قرار گیرد.

گفتنی است محل انجام مصاحبه در استودیو شبکه دو آلمان در برلین بود که فاصله کمی با بنای یادبودی دارد که آلمانی ها برای هولوکاست سبر پا کرده اند.

اگرچه ساعاتی بعد حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر خارجه اعلام کرد که "در تماس تلفنی که با آقای ظریف داشتم ایشان به طور کامل این نقل قول منتسب را تکذیب و اعلام کرد که موضع جمهوری اسلامی درباره ماهیت این رژیم همان است که بارها توسط دستگاه دیپلماسی کشور اعلام شده و این موضع تغییری نیافته است" اما جای این سوال مطرح است که چرا همین موضع در همان مصاحبه توسط ظریف اعلام نشده است؟

از طرفی در حالی که ظریف با صراحت اعلام کرد "موضع ایران همواره دفاع از حقوق فلسطینیان بوده است" چرا همین صراحت را درباره موضع ایران در خصوص رژیم صهیونیستی به کار نبرد تا از ایجاد چنین حاشیه‌هایی جلوگیری کند؟

ترتیب سوالات خبرنگار آلمانی، نحوه پوشش خبر توسط رسانه های این کشور و نیز انتخاب محل انجام مصاحبه و تاکید روی آن از سوی همین رسانه ها، این شائبه را ایجاد می کند که یکی از اهداف اصلی ترتیب دادن این مصاحبه یافتن روزنه هایی برای امیدوار کردن رژیم صهیونیستی بوده است؛روزنه هایی که می توانست با یک اظهارنظر صریح کاملا مسدود شود اما چنین نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد