انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

اظهارات حاتمی کیا در اختتامیه جشنواره مقاومت:


غرش سردار هنر در جشنواره مقاومت/


دعا کنید بخون شهدا، رسوا شوند


شما در جنگ بوده اید! شما بچه‌ها را دیده‌اید و شهدا را می‌شناسید، اگر نظر ندهید و نگاه خودتان را مشخص نکنید، آن وقت من معتقدم در دولتی حرف می‌زنم که در آن نفاق وجود دارد.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید
2 0




ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم «چ» بعد از دریافت تندیس بهترین کارگردانی فیلم جشنواره فیلم مقاومت گفت: فضای این جمع بسیار صمیمی است و من این جمع را "خودی" می بینم. جشنواره هم بسیار خوب و با آبرو برگزار شد اما واقعیت این است که نباید بین این جشنواره و جشنواره فجر تفاوتی در ایره ها و ارزش ها باشد، یعنی هدف ها و غایت ها باید یکی باشد

 

حاتمی کیا با اشاره به حرفهای موهن کیارستمی درباره دفاع مقدس ادامه داد: عزیزکرده‌ای که مورد علاقه خیلی از آقایان بوده، حرفهایی زد. مصاحبه این فرد را چند بار دیدم که نکند اشتباه کرده‌ باشم و برداشت بدی از صحبت هایش بکنم. البته من از قبل می‌دانستم یک جریانی هست که نسبت به جنگ بی‌اعتناست. من معتقدم مسئولین وقت آن زمان باید حالا پاسخگو باشند. از استاد خودم آقای بهشتی که من را به‌ سمت جنوب راهی کرد و او را به‌ سمت شمال فرستاد، او را تشویق کرد که در شمال باشد و من را در گرد و غبار جنوب تا در جنگ باشم.

 

 

 

 

 

کارگردان فیلم " چ " اضافه کرد: او همواره عزیزکرده جشنواره‌ها بوده و هست و همیشه پرچم ایران را در جشنواره‌های مختلف بالا برده است. وزارت خارجه همیشه به‌عنوان نفری که قدرت داشته از فیلم‌های او دفاع می‌کرد. حتی یک بار بخاطر فیلمی من به فارابی و سراغ آقای حسین حقیقی رفتم و گریه کردم تا آن فیلم به‌عنوان نماینده ایران به خارج نرود اما او گفت که وزارت خارجه وقت گفته که این فیلم حتماً باید برود. و وزارت خارجه هم همیشه حامی سر سخت او بوده.

 

حاتمی‌کیا گفت: آنچه اکنون رخ داده است به دست همه میزان و معیار می‌دهد، به دست آن عزیزانی که باید بفهمند. برادران، آنهایی که با خون آمدید به این رشته! به‌ قصدی آمدیم که فکر کردیم اینجا آن‌چیزی را بگوییم که دیده‌ایم، الآن استاد اعظم ما نسبت و نگاهش نسبت به شهدا این‌گونه است.

 

حاتمی  کیا با خطاب قرار دادن وزیر فرهنگ و مسئولین ارشد کشور با صراحت گفت: من از شخص آقای وزیر، رئیس جمهور، دکتر ایوبی و مهندس جعفری‌جلوه توقع دارم نظرشان را نسبت به این نگاه به "‌صراحت" بگویند. شما در جنگ بوده اید! شما بچه‌ها را دیده‌اید و شهدا را می‌شناسید، اگر نظر ندهید و نگاه خودتان را مشخص نکنید، اگر این میزان و فرقان مشخص نباشد آن وقت من معتقدم در دولتی حرف می‌زنم که در آن نفاق وجود دارد.

 

حاتمی کیا که صحبت هایش با تشویق مکرر حضار روبرو می شد با این جمله صحبت های خود را به اتمام رساند: دعا کنید که به‌خون همین شهدا آن افرادی که این خون‌ها را نمی‌بینند، رسوا شوند.

 

مشرق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد