انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

غارتگران بیت المال

تقسیم 600 هکتار اراضی بین برخی از خواص و نورچشمی ها


استان گلستان در حال حاضر سالانه 600 هزار تن گندم تولید می کند که 200 هزار تن ان صرف آرد استان می شود و بقیه ان به سایر استانها صادر می شود .

 

  

به گزارش عدالت خواهان گلستان "بند 19 توافق نامه 18 شهریور ماه 93 فیمابین محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با اسیت ایسپکش اُف وزیر سرمایه گذاری و توسعه جمهوری قزاقستان صراحتا به این موضوع اشاره می کند که طرفین از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران و سازمان غله قزاقستان با همکاری شرکت کازنکس نسبت به انعقاد خرید بلند مدت غلات (10 ساله) به میزان حدود یک میلیون تن در هر سال اقدام نمایند.

در همین تفاهم نامه طرف ایرانی آمادگی خود را برای واگذاری زمین به شرکت "آستیک ترمینال" و مساعدت برای ساخت ترمینال چند منظوره غلات در صادرات منطقه اینچه برون را اعلام کرد.

 

این تفاهم نامه بعد از چند ماه کم کم در حال شکل گیری است و گفته می شود حدود 600 هکتار زمین در نزدیکی مرز اینچه برون ( حدودی 2 کیلومتری مرز ) برای این امر اختصاص یافته است .

 

اما یکی از مهمترین مسائلی که باید در زمان ارائه طرح ، اجرا و یا ساخت پروژه ها در نظر داشت پیوست های امنیتی و پدافند غیر عامل و قابلیت دفاع از انبارهای مهم و حیاتی کشور مانند گندم که محصول استراتژیک در برابر تهاجم احتمالی و یا تحریم هاست .

 

طرح احداث پایانه غلات در دو کیلومتری مرز اینچه برون نیز جزو همین طرح هاست که معلوم نیست با چه تدبیر امنیتی قرار است این پایانه ساخته شود و اگر روزی دولت ترکمنستان که تا یوغ زیر نظر آمریکا قرار دارد بخواهد ما را تهدید کند و یا آمریکا بخواهد سرخود کاری کند خیلی راحت این زاغه مهمات غذایی کشور را می تواند نابود کند .

 

صدماتی که دولت ترکمنستان در این سالها به تجار و بازرگانان ایرانی زده و زندانی های بی مورد و در کنار آن بحث رشوه و ... نشان داده که این دولت غیر قابل اعتماد است و نزدیک شدن بی هدف به آن کشور شاید در بلندمدت اهداف انقلاب اسلامی را تضمین نکند.

 

وانگهی با توجه به اینکه این همه زمین در میانه های استان بلااستفاده مانده چه ضرورتی دارد که چسبیده به مرز این پایانه غلات ایجاد شود .

 

همچنین شنیده شده در تقسیم این 600 هکتار نیز بی عدالتی هایی صورت گرفته و گفته می شود که این اراضی بین برخی از خواص و نورچشمی ها تقسیم شده است .

 

استان گلستان در حال حاضر سالانه 600 هزار تن گندم تولید می کند که 200 هزار تن ان صرف آرد استان می شود و بقیه ان به سایر استانها صادر می شود .

 

اگر به این حجم از گندم استان سالانه 1 میلیون تن گندم طبق تفاهم نامه ایران – قزاقستان اضافه شود حجم تبادلات گندم استان افزایش یافته و نیازمند دقت و نظارت بیشتری است چرا که در حال حاضر غله استان از فقر نظارت به شدت رنج می برد و وجود گندم های آلوده در برخی انبارهای استان موجبات ناراحتی شهروندان را فراهم کرده است .گلستان ما

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد