انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

صفارهرندی در مراسم رونمایی از مستند «روزهای خرداد»:


هیچ ننگی برای فتنه گران بالاتر از مصوبه 70 میلیون دلاری آمریکا برای تقویت آنها نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد:‌ کنگره آمریکا 70 میلیون دلار را برای تجهیز اطلاعاتی و شبکه‌سازی در جریان فتنه به ایران اختصاص داد و هیچ ننگی بر پیشانی فتنه‌گران از این بالاتر نیست که چند ماه پس از پایان فتنه، کنگره، دولت اوباما را بازخواست کرده و بگوید که 70 میلیون دلار را کجا هزینه کرده و نتیجه آن چه شده است.

خبرگزاری فارس: هیچ ننگی برای فتنه گران بالاتر از مصوبه 70 میلیون دلاری آمریکا برای تقویت آنها نیست

  

 مراسم رونمایی از مستند «روزهای خرداد»‌ محصول حوزه هنری، عصر امروز در سالن مرحوم مهرداد اوستا این حوزه برگزار شد.

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد مختلف فتنه سال 88 گفت: ساخت کارهایی مثل مستند «روزهای خرداد» ضرورت دارد و چه بهتر کسانی این کار را انجام دهند که اهل معرفت و هنر هستند  باعث آسودگی خیال می‌شود.

وی افزود: درباره ماجرای فتنه، سه فرض قابل تصور است. اول اینکه آنچه اتفاق افتاد یک خطا بود که در مورد بخشی از تاریخ 8 ماهه فتنه می‌شود این را پذیرفت؛ یعنی این که  عده‌ای برحسب خطا وارد فتنه شدند، خطایی که قابل جبران بود و از 29 خرداد خیلی از معترضین به خانه‌ها برگشتند.

صفارهرندی ادامه داد:معترضینی که از عامه مردم  بودند و کسانی که برای مطالبه یک اعتراض وارد میدان شدند وقتی شنیدند که رهبری نظام می‌گوید راه قانونی برای حقاق حق گشوده شده است 90 درصد آنها دیگر به خیابان‌ها نیامدند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروهی دیگر کسانی بودند که با علم به اینکه تقلبی صورت نگرفته، تصورشان این بود که با مستمسک قراردادن تقلب، می‌شود چیزی را درخواست کرد که حق‌شان نیست اما در میانه راه متوجه شدند که این راه جواب نمی‌دهد و لذا به نوعی از جریان فتنه جدا شدند و از همین رو ظرفیت فتنه از روزهای آغازین خود هرچه به جلو می‌آمد کاهش یافت و معنی‌اش این است برخی هم که نیت آنها سالم نبود ولی عقلانی‌تر به موضوع نگاه کردند، کنار کشیدند.

صفارهرندی تأکید کرد: عده‌ای هم با برنامه مدون شده که برای آنها ترسیم شده بود، می‌گفتند نباید از این موضوع کوتاه آمد و همچنان در میدان باقی ماندند تا به مقصود خود برسند که البت نرسیدند.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که سران فتنه آنهایی هستند که فتنه را به مثابه استراتژی نگاه کردند بنابراین سران فتنه خارج از کشور هستند و اینهایی که مردم از آنها به عنوان سران فتنه یاد می‌کنند عده‌ای فریب خورده اند البته ممکن است تظاهر کنند که روش آنها تغییر کرده ولی خودشان یکدیگر را لو می‌دهند.

صفارهرندی ادامه داد: آقای اوباما قبل از انتخابات 88 نامه‌ای به رهبر انقلاب می‌نویسد و می‌گوید می‌خواهیم درباره رفتارهای پیشین تجدیدنظر کنیم البته نامه وی هم از سوی رهبر انقلاب پاسخی دریافت کرد. اما تا محیط اجتماعی ما رنگ روزهای متلاطم فتنه را به خود گفت آقای اوباما که پیش از این دست به سمت ایران دراز کرده بود، چهره فرمانده عملیاتی معارضی را به خود گرفت که از آن بوی رزمندگان راه آزادی به مشام می‌رسد!

وی افزود: کنگره آمریکا 70 میلیون دلار را برای تجهیز جریان اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی و شبکه‌سازی در جریان فتنه به ایران اختصاص داد و گمان من این است که هیچ ننگی بر پیشانی فتنه‌گران از این بالاتر نیست که چند ماه پس از پایان فتنه، کنگره دولت اوباما را بازخواست کند و  بگوید که 70 میلیون دلار را کجا هزینه کرده و نتیجه آن چه شده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: امروز برابر فتنه بزرگی مثل تحریم قرار داریم که تکمیل پازل غرب در برابر جریان انقلاب اسلامی است.

وی گفت: برخی اصحاب فتنه آنقدر حقیرند که وقتی جایی به نفع‌شان باشد فتنه را محکوم می‌کنند اما خیانت بزرگ آنها جایی است که وقتی ایران پنجه در پنجه کشورهای مستکبر انداخته، این افراد با پنجه کشیدن بر چهره نظام می‌خواهند کشور را از حرکت نگه دارند.

صفارهرندی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که عصا زیر بغل آمریکا می‌گذارند که هیمنه سلطه آن از بین نرود خیانت‌شان بزرگ و نابخشودنی است.

بنا بر این گزارش، حسین شیخ‌الاسلام سفیر سابق ایران در سوریه نیز طی سخنانی در این مراسم، عنوان کرد: حضرت امام (ره) با نظریه ولایت فقیه نشان داد که چگونه دین و سیاست با هم یکپارچه می‌شود.

وی افزود:‌ فلاسفه غرب به این نتیجه رسیدند که دین و اخلاق یک مسئله فردی است و سیاست یک مسئله اجتماعی است اما نظریه ولایت فقیه یک پارچگی این موضوع را نشان می‌دهد.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: آبان 58 قضیه لانه جاسوسی پیش آمد و حضرت امام تأیید کردند که مردم در مقابل استکبار وحشی بایستند و ملت ایران نیز با تکیه به اسلام قدرت‌نمایی بزرگی را به نمایش گذاشتند. البته حضرت امام نظریه خود را در حج تحت عنوان برائت از مشرکین به همه مسلمین جهان یاد داد  و نتیجه آن این است که الان رئیس جمهور آمریکا چیزی که می‌خواهد محقق نمی‌شود.

سفیر سابق ایران در سوریه با اشاره به قانون اساسی کشورمان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا، پادشاه عربستان، امیر قطر و نخست‌وزیر ترکیه همگی گفتند حکومت سوریه باید ساقط شود اما ما براساس قانون اساسی کشورمان حق دخالت در حقوق دیگر ملت‌ها را نداریم.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد:‌ استکبار ناچار شده که ما را بپذیرد اما جنگ و میز مذاکره همچنان ادامه دارد و در برخورد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ما نیز ادامه‌دار خواهد بود ما هم باید تعیین کنیم که در کدام سمت جبهه قرار داریم که صحنه 88 و 9 دی نمونه بارز آن است.

وی در پایان اظهار داشت: ما برای عقیم گذاشتن توطئه‌های استکبار جهانی 9 دی‌ماه را داریم و خواهیم داشت.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم، مستند «روزهای خرداد» به کارگردانی مهدی دزفولی و تهیه‌کنندگی محسن یزدی برای حاضرین به نمایش درآمد.

مستند «روزهای خرداد» به بررسی روزهای انتخابات سال 88 و وقایع بعد از آن می‌پردازد و محصولی از حوزه هنری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد