انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

آیت الله علوی گرگانی:

 باید مقابل فتنه ها ایستاد و نگذاشت نعمت ولایت از ما گرفته شود/ ملامت ها نباید مردم را از راه حق دور کند
شاید بتوان گفت پنج سال پس از فتنه 88 زمان مناسبی است تا به بازخوانی مواضع علمایی بپردازیم که در آن برهه با شجاعت به میدان آمده و به افشای ماهیت فتنه گران پرداختند، لذا در چهاردهمین گزارش از این سلسه مطالب، گزیده ای از مواضع فراموش نشدنی آیت الله سید محمد علوی گرگانی درباره فتنه 88 را مرور می کنیم:

  

دشمن مشترکی داریم که اگر بر ما مسلط شود، به هیچ کس رحم نخواهد کرد

 

آیت الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به دشمنی‌های پایان ناپذیر آمریکا و رژیم صهیونیستی گفتند: ما باید بیدار باشیم، دشمن هیچ وقت بیکار و آرام نمی‌نشیند، البته مسوولیت بزرگی بر دوش علماست ما باید حافظ دین باشیم.
 
ایشان با اشاره به نقش رهبری در جامعه اظهار کردند: ملت باید متحد باشد وکارها باید زیر نظر رهبری به پیش رود، اگر بخواهد هر کس حرف خودش را بزند درست نیست، باید اتحاد کلمه داشت، دشمن می‌خواهد مومنین را به جان هم اندازد. دشمن از طریق جنگ نظامی نمی‌تواند کاری به پیش ببرد می‌خواهد از طریق اختلاف افکنی بین مردم و آتش افروزی کار را به پیش ببرد، ما به رهنمودهای بزرگان دین نیازمندیم باید دنبال درمان دردهای جامعه بود. ما دشمن مشترک داریم اگر آنها مسلط شوند به کسی رحم نخواهند کرد، دوستان را نصیحت کنید اتحاد کلمه را حفظ کنند سعی کنید اخلاص در عمل داشته باشید و معین ولایت باشید امام فرمودند: اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید به مملکت آسیب نمی‌رسد. این کلمه حقی است و باید آن را پاس داشت.
 
این عالم دینی افزود: کسانی را که از ولایت فاصله گرفتند نصیحت کنید که برگردند.
 
 
حفظ نظام و رهبری خدمتی الهی است
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در 22 مهر 88 دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی با حمایت از اقدامات تامینی این نیرو در آن ایام اظهار داشتند:
 
حفظ نظام ، رهبری و بزرگان کشور و برقراری امنیت جامعه و اطاعت از مسئولین اگر رنگ خدایی بگیرد خدمتی الهی است و اجر الهی دارد. ا
 
یشان بیان داشتند: ابرقدرت‌ها هنوز تشنه دنیا هستند و تمام دنیا را می‌خواهند زیرسلطه خود قرار دهند و هرگز سیر نمی‌شوند. 
 
 
کسانی که سنگ‌اندازی کردند نسبت به مقام ولایت فقیه غافل بودند
 
آیت‌الله سید‌محمد علوی گرگانی 25 مهر 88 در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره دهه کرامت در سخنانی ولایت فقیه را شعبه‌ای از ولایت ائمه اطهار دانسته و اظهار داشتند: برای آشنایی مردم و تبعیت از ولایت فقیه و مرجعیت دینی باید جایگاه ولایت ائمه اطهار (ع) به آنها شناسانده شود.
 
این مرجع تقلید تأکید کرد: تمامی گمراهی‌ها و کج روی‌های برخی انسان‌ها به دلیل جهالت و گمراهی ایشان است. کسانی که در خیابان‌ها سنگ اندازی کردند بدون شک نسبت به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی غافل بودند. 
 
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر خلوص نیت در تمامی کارها اظهار داشتند: اگر کسی در راه حفظ اسلام، نبوت و امامت در جامعه تلاش نماید هیچ کس جز خداوند متعال نمی‌تواند پاداش او را بدهد و اگر کسی کفر ورزیده و بر انجام خلاف خود اصرار داشته باشد، دادن مقداری آب به او نیز اسراف است. وظیفه ما در این برهه از زمان آن است که جلوی فتنه‌ها را گرفته و نگذاریم نعمت ولایت که در رأس آن، ولی‌فقیه و مراجع تقلید هستند، از ما گرفته شود.
 
 
درخواست از مقامات امنیتی و قضایی برای برخورد با هتاکان روز عاشورا
 
این مرجع تقلید تشیع در واکنش به اقدامات فتنه گران در روز عاشورا و هتک حرمت به مقدسات در این روز طی بیانیه ای خواهان برخورد قضایی مسئولان برای جلوگیری از تکرار هتک حرمت به مقدسات شدند.
 
در بیانیه آیت‌الله سید‌محمد علوی‌گرگانی آمده است:
 
روز عاشورا که دل‌های شیعیان جهان مالامال غم و اندوه و عزا برای حضرت سیدالشهدا‌( و اصحاب باوفایش بود و مردم مومن و متدین ایران اسلامی در صف‌های منظم و مرتب به عزاداری مشغول و به پیشگاه آن امام شهید احترام و یاد شهدای کربلا را گرامی می‌داشتند، عده‌ای این روز عزیز را که به نص ادله ما روز اعظم مصائب است، مورد هتک حرمت قرار دادند و به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس حضرت امام حسین و ولایت و نظام اسلامی اهانت کردند و قلب مقدس امام زمان(عج) و همه دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را جریحه‌دار کردند.
 
 در ادامه این بیانیه آمده است: این حرکات هنجارشکن را محکوم کرده و این مصیبت را به مقام معظم رهبری، تمام ارادتمندان مکتب اهل‌بیت(ع)، حوزه علمیه، مراجع تقلید و عزیزان فرهیخته دانشگاهی تسلیت گفته و این عده را نصیحت می‌کنم که به دامان ملت برگشته و راه اهل‌بیت(ع) را پیشه خود سازند و مسئولان امنیتی و انتظامی و قضایی هم راه‌هایی را که موجب التیام جراحات قلب مقدس امام زمان‌( و مقام معظم رهبری شود، طی نمایند و طوری عمل شود که دیگر این مصائب صورت نگیرد.
 
 
ملامت ها نباید ما را از راه حق باز دارد
 
آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی در 22 دی 88 در دیدار مسئولان معاونت‌های نیروی زمینی سپاه و سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: ملامت سرزنش‌کنندگان نباید ما را از راه حق و حقیقت باز دارد و از استقامت در راه خدا مایوس سازد.
 
این مرجع تقلید عالی‌قدر ادامه دادند: کسی که خود را مومن می‌داند نباید به غیر خدا توجه داشته باشد. باید سعی کنیم دنبال تحقق اوامر الهی باشیم و همه کارهایمان با نام و یاد خدا صورت بگیرد. مومن واقعی کسی است هنگام قرار گرفتن در دو راهی دنیا و آخرت، آخرت را بر دنیایش ترجیح دهد و به خاطر دنیا از دین خود نگذرد.
 
آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: خداوند به برکت وجود مبارک رسول اکرم (ص) بلاها را از امتش دور کرده ‌است و امت‌های قبل را آینه عبرت امت رسول الله (ص) مقرر ساخته تا در پیمودن مسیر حق راهنمای ما باشند. 
 
 
 
ولایت فقیه برای کنترل انسان‌ها در مسیر حق و حقیقت است
 
آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در 6 بهمن 88 در دیدار با تعدادی از کادر نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان یکی از احادیث پیامبر اسلام (ص) اظهار داشتند: پیامبر اسلام (ص) در حدیثی به بیان دو عامل که ارزش انسان را از بین می‌برد، پرداخته است. در این حدیث شریف پیامبر (ص) بیان فرموده که از دو چیز بر امتم ترس دارم که آن دو از امراض روحی است که انسان به آن مبتلا می‌شود.
 
این مرجع تقلید بیان داشتند: مشکل برخی که دست به حرکات نامناسب می‌زنند همین بیماری روحی است که سبب می‌شود از حق فاصله بگیرند. تمام کسانی که در برابر انبیای الهی و اولیای دین ایستاده‌اند به همین بیماری روحی دچار بوده‌اند.
 
آیت الله علوی گرگانی در ادامه بیان این حدیث شریف از پیامبر اسلام (ص) ابراز داشتند: یکی از دو بیماری در بیان پیامبر اکرم (ص) هواپرستی است که سبب می‌شود انسان به جای خواست خدا خواست خود را در نظر بگیرد و به دنبال امیال نفسانی خود برود.
 
ایشان در تبیین این گفته به ذکر حدیثی قدسی پرداخت و افزودند: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرمایند آیا ندیدی بندگان مرا که به دنبال هوای نفس می‌روند و در نتیجه گمراه می‌شوند. این افراد که به دنبال خواسته نفس خود می‌روند پیامبر و خدا را قبول دارند اما گفتار آنها را سرلوحه امور خود قرار نمی‌دهند و به ندای نفس خود پاسخ می‌گویند. وضعیت این افراد بسیار نامناسب‌تر از کسان دیگر است، زیرا با وجود داشتن علم و به عمد دست به گناه و معصیت به درگاه الهی می‌زنند.
 
ایشان در ادامه گفتند: دیگر بیماری که پیامبر از گرفتاری امت خود به آن ترس دارد بلندی آرزو است. بلندی آرزو آخرت را از یاد انسان می‌برد و سبب می‌شود که فرد با تصور زمان زیاد برای جبران اعمال خود به فکر جبران بر نیاید و همواره رسیدگی به خود را به فردا بیاندازد. 
 
این مرجع تقلید با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در جامعه امروز بیان داشتند: این افرادی که دست به برخی اقدامات می‌زنند رضای الهی را در نظر نمی‌گیرند و گفته حق را مد نظر قرار نمی‌دهند. 
 
ایشان مبنای تشخیص حق را انبیا الهی، اولیا و جانشین آنها دانست و تاکید کرد:  مبنای حق خواسته و امیال شخصی افراد نیست. ولایت فقیه برای کنترل انسان‌ها در مسیر حق و حقیقت است.

جریانات اخیر اصل نظام را هدف گرفته بود
 
آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی 12 بهمن 88 ضمن خطرناک توصیف کردن وقایع اخیر اظهار داشتند: این حرکات به گونه‌ای بود که اگر در مقابل آن سستی نشان می‌دادیم اصل نظام به خطر می‌افتاد.
 
ایشان در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفتند: نحوه برخورد با برخی افراد باید به گونه‌ای دیگر باشد. ایشان با بیان اینکه افراد متفاوت هستند و بنابراین باید روش متفاوتی برای مقابله با آنها برگزید، تصریح کردند: برخی افراد دم از مسائلی می‌زنند که نباید بزنند، اما نباید با آنها برخورد شود چراکه ضرر این برخورد به خود ما برمی‌گردد. 
 
استاد حوزه علمیه قم اینگونه برخوردها را مستلزم ضرری دانست که به نظام بازمی‌گردد و اضافه کردند: در این گونه موارد باید کاری کرد که مخاطب سر جای خود نشانده شود و هم صبر از دست نرود. استاد حوزه علمیه قم ضمن خطرناک توصیف کردن وقایع اخیر اظهار داشتند: این حرکات به گونه‌ای بود که اگر در مقابل آن سستی نشان می‌دادیم اصل نظام به خطر می‌افتاد.
کد خبر:216414 -

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد