انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

ایمیل در صورت صدور حکم اعدام برای مهدی هاشمی؛


واکنش آقای هاشمی به حکم اعدام فرزندش چه خواهد بود؟

 از طرفی نفس های آقازاده‌ی متهم و اطرافیانش به شمارش افتاده است و از سوی دیگر همه مردم و نخبگان کشور در انتظار ثبت نمره قبولی نهایی برای دستگاه قضا می باشند.

بدون شک و تردید قوه قضائیه در ماجرای فساد سه هزار میلیاردی، ماجرای بیمه و ... نمره قبولی را از همه مردم و نخبگان کشور گرفته است و حالا مردم منتظر آزمون نهایی این دستگاه مهم کشور در ماجرای مهدی هاشمی می باشند.

ماجرای مهدی هاشمی از چند جهت حائز اهمیت است که بارها به آن پرداخته شده است اما مهمترین آن رفع شائبه های برخی درباره ضعیف کشی دستگاه قضا و عدم برخورد با دانه درشتهای یک جریان خاص می باشد.

 

عده ای دائما در بوق و کرنا می کنند که قوه قضائیه هیچ گاه به سراغ دانه درشتها نرفته و نمی رود و عده ای در این کشور با کوچکترین تخلفی سخترین احکام و مجازتها برایشان ثبت می شود و برخی دیگر به دلیل انتساب به خانواده آقای هاشمی و برخی دیگر از مقامات کشور، اجازه هر خطایی را با مصونیت در کشور دارند و احکام صادره شده قبلی علیه آنها نیز آنقدر سبک و بی‌جان بوده است که تنها به نفع آنها تمام شده است.

اگرچه نگارنده این ادعاها را قبول ندارند و کلیت اقدامات و رویکرد دستگاه قضا در ماجراهای قبلی را مثبت ارزیابی می کند و ماجرای فساد سه هزار میلیاردی و حکم اخیر برای معاون اول رئیس جمهور سابق، محکمترین سند برای اثبات این موضوع می باشد اما به هر حال رسیدگی عدلانه به پرونده مهدی هاشمی می تواند نقطه عطفی در نمایش اقتدار دستگاه قضائی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلقی شود.

مهدی هاشمی که علی رغم اتهامات بسیاری که عده ای پیرامون وی مطرح می کنند و  بخاطر همین مسائل به نوعی چندین سال از کشور فراری بود و با ورودش به کشور احضار و بازداشت شد، از حمایت همه جانبه پدر برخوردار است و هیچگاه مورد طرد و تنفر آقای هاشمی رفسنجانی واقع نشده است و این رویکرد آقای هاشمی در قبال فرزند متهم خود کار را برای دستگاه قضا حسابی دشوار کرده است و به این سبب می توان این پرونده را یکی از دشوارترین پرونده های تاریخ قوه قضائیه قلمداد کرد.

ماندن در ایران و احتمال حکم سنگین دستگاه قضا برای مهدی هاشمی، این روزها آقازاده‌ی متهم و اطرافیانش را حسابی سردرگم و کلافه کرده است. شاید در ذهن آقازاده متهم چنین می گذرد؛ پدری که در کش و قوس تبلیغاتهای انتخاباتی و در پی یک جنجال با رقیب کاندیدای مورد تائید خود، حاضر به نوشتن نامه زننده‌ی بدون‌سلام و تهدیدآمیز به محبوبترین شخصیت مسلیمن جهان شد و برای حمایت از یک سرکرده فتنه، آبروی خودش را آنگونه به حراج گذاشت، حال آیا در صورت صدور احکامی چون اعدام یا حبس ابد و ... برای فرزندش که از قضا اتهامات سنگینی هم در پرونده دارد، ساکت خواهد نشست و به قانون احترام می گذارد؟ آیا آقای هاشمی همچون بسیاری از علمای بزرگ انقلابی، احساسات پدرانه خود را فدای منافع مردم و انقلاب می کند یا فرزند خود را تافته جدابافته می پندارد و تا آخر به پایش آبروی گذشته خود را ذبح می کند؟

البته قضاوت درباره احساسات پدر و فرزندی کار بسیار دشوار و سنگینی است. واقعیت امر این است که کمتر فردی در دنیا وجود دارد که بتواند احساسات نسبی بویژه پدر و فرزندی خود را در مسیر حق و منافع مردم و کشورش نادیده بگیرد. عموم ما انسانها در چنین مواقعی هرچند حق را به قانون بدهیم اما وقتی پای جان فرزند و یا عزیزمان به میان می آید، شروع به دست و پا زدن و نجات وی به هر قیمتی می کنیم.

در چنین شرایطی هم مسلک ابراهیم بودن بسیار سخت است اما دشواری چنین مسائلی برای اهل باطل و ضعیف الایمانها خواهد بود از همین رو نشستن بر برخی کرسی های مهم و مورد توجه برای بسیاری از ما انسانها جایز نیست اما فردی چون آقای هاشمی رفسنجانی که جایگاه بالایی را در نظام جمهوری اسلامی برای خود متصور می شود و محکم و جسورانه بر آن تکیه می زند باید خود را برای هر اتفاقی آماده کند. چنانچه بسیاری از بزرگان انقلاب و حتی شخص حضرت امام(ره) نیز در قبال برخی از نزدیکانش تسامح را کنار گذاشتند و تنها منافع مردم و نظام را مدنظر خود قرار دادند.

اینکه آقای هاشمی رفسنجانی برای انقلاب خدماتی داشته است بر کسی پوشیده نیست اما اینکه برخی از اطرافیان وی و حتی شخص ایشان در مواردی اشتباهات بزرگی کردند که آسیبهای غیرقابل جبرانی را به کشور وارد کرده است نیز بر احدی مخفی نمی باشد.

به هر حال مردم از آقای هاشمی رفسنجانی انتظار دارند که در صورت صدور حکم اعدام مهدی هاشمی یا هر حکم دیگری از سوی دستگاه قضا، وی همچون سایر عالمان انقلابی تابع قانون و مدافع منافع ملی باشد نه اینکه هر کجا به نفع ایشان بود به رای مردم و یا رای دستگاه قضا احترام بگذارد و آنجا که به ضرر و زیانش بود تن به نامه های بی‌سلام و امور زننده ای از این قبیل بدهد.

به هر حال آقای هاشمی باید بداند که دیدارهای مخفیانه با برخی علماء و بزرگان به منظور تحریف واقعیتها و تحریک احساسات آنان و واسطه قرار دادن این و آن به هیچ وجه در تصمیمات دستگاه قضا تاثیرگذار نخواهد بود و انشالله قوه قضائیه در این آزمون الهی نیز همچون امتحانات سنگین قبلی سربلند بیرون خواهد آمد و تحریف واقعیتها و تحریک احساسات برخی بزرگان، نه تنها به اصطلاح نوش داروی بعد از مرگ فرزند نخواهد بود بلکه تنها موجبات سرشکستگی بیشتر عده ای را فراهم خواهد کرد که حتی به نفع شخص آقای هاشمی نیز نخواهد بود.

البته ما بنابر سفارشات و توصیه های دینی و اسلامی آرزو می کنیم که آقای مهدی هاشمی مرتکب هیچ خطایی در زندگی نشده باشد که مستحق مجازات سنگین و سبک باشد کما اینکه چنین آرزویی را برای همه هموطنان و مردمان جهان داریم اما اگر در دادگاه عادلانه جمهوری اسلامی اثبات گردید که وی مفاسد سنگین اقتصادی و امنیتی داشته است و حکم چنین فردی اعدام است، در آن شرایط به هیچ وجه تسامح را به مصلحت و عدالت نمی دانیم و از آقای هاشمی نیز چیزی جز استقبال از اجرای حکم را انتظار نداریم.

گفتنی است؛ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در مورد پرونده مهدی هاشمی و سایر موارد دیگر باید عدالت و قاطعیت را رعایت کند.

به گزارش بی‌باک، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سئوالی درباره روند مثبت قوه قضائیه در رسیدگی به مفاسد دانه درشت‌ها با نگاه فراجناحی و نحوه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی به طور ویژه، اظهار داشت: امیدواریم انشاءلله پرونده مهدی هاشمی نیز مانند سایر پرونده‌ها یک مسیر خوبی را طی کند.

وی درباره مطالبه مردم از دستگاه قضایی در این مورد، تاکید کرد: مطالبه مقام معظم رهبری و مردم در این پرونده و سایر موارد قانونی این است که قوه قضائیه آنچه که مبنای عدالت است را براساس قانون و با قاطعیت اجرا کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضا باید مجری قانون باشد و از آن فراتر نرود، تصریح کرد: اجرای عدالت مطالبه مردم و مقام معظم رهبری است و سرلوحه تلاش مسئولان قوه قضائیه هم همین موضوع است و انشاءلله تا حد ممکن این مسیر را ادامه دهند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: البته در این مورد دادستان مربوطه یا جناب حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای اطلاع‌رسانی می‌کنند و فعلا نهادهای دیگر قوه باید از هرگونه اظهارنظری خودداری کنند و به مصلحت نیست که در حال حاضر چیزی دیگری بگوییم، اما به هر حال تردیدی نیست که قوه قضائیه نهایت دقت را در این موارد خواهد داشت که عدالت و قانون در هر پرونده‌ای اجرا شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
تخریبچی پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:29 ق.ظ http://www.takhribchi68.ir/

وجدان عمومی+دانلود پوستر
نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی
من نامه ام را رساندم
جهت بازنشر این مطلب اقدام کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد