انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

درگفت‌وگوبا امام‌جمعه‌موقت‌اصفهان و رئیس‌کمیسیون‌فرهنگی‌مجلس مطرح‌شد

حوزه‌های علمیه، خطبای جمعه به میدان بیایند
به نام هم‌دلی و هم‌زبانی نباید در مقابل منکر خفه شد

 
زنانی که به ورزشگاه راه پیدا می کنند به تماشای چه چیزی می نشینند؟ غیر از این است که آنان باید بدن مردانی را نظاره کنند که به دلیل نوع پوشش مخصوص ورزش عریان مانده است؟ در این رابطه پیش از این مراجع عظام تقلید فتوای خود را اعلام کرده اند و در جریان اخیر نیز قطعا سکوت نخواهند کرد
پایگاه خبری انصارحزب الله: مسئله تلاش های جاری برای وارد کردن زنان به ورزشگاه ها ، موضوعی است که در سکوت رسانه ها و تریبون داران طی مسیر می‌کند. یالثارات در این شماره نیز براساس وظیفه ذاتی با دو تن از صاحب نظران و مسئولین در این رابطه به گفتگو پرداخته که به نظر خوانندگان می رسد:

 


مجوز شرع کجاست؟

آقای رهبر ، مستحضرید که ظاهرا دولت فعلی مجددا عزم خود را جزم کرده تا راه باطلی را که احمدی نژاد از پیمودن آن عاجز بود طی کند. آنها در فضای ایجاد شده بواسطه سکوت خبری و انتقاد و نهی از منکر رسانه ها و صاحبان تریبون مشغول انجام نهایی کار خود هستند. حال آنکه به خوبی واقفند که اقدام آنان حرام قطعی است. لطفا برای تنویر افکار عمومی ماهیت خط مشی اخیر را تشریح کنید.

- مسئله وارد کردن زنان به ورزشگاهها صرفا یک پُز روشنفکری است که هراز گاهی از سوی مسئولین اتخاذ شده و می شود و برای عقب نماندن از قافله فمینیست ها ، به مناسبت های مختلف عنوان می شود. متاسفانه گفتمان فمینیستی در جامعه رواج یافته که منشاء آن هم ادبیات برخی مسئولین دولتی است. ادبیات فمینیستی مدتها به محاق فرو رفته بود و از دوره دولت جدید ، برخی عوامل به دنبال طرح دوباره آن هستند. باعث تاسف است در جامعه ای که هنوز پیکر مطهر شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی تشییع می شود عده ای از مسئولین فمینیسم را ترویج می کنند.

زنان در دولت ، مجلس و مشاغل حساس دیگر حضور دارند و اساسا کسی نمی تواند ادعا کند که در جمهوری اسلامی ایران زنان از قافله حرکت های اجتماعی جا مانده اند. اما حضور در ورزشگاهها به چند دلیل در شان زن مسلمان نیست که تمام این دلایل ریشه شرعی و باعث حرمت این اقدام می شود.

دولت از این مسیر مدعی خدمت به زنان است ، حال آنکه زنان در حوزه های متعدد دیگر با محرومیت و نیاز به ارائه خدمات دولتی مواجهند. برخی مسئولین از حضور زنان در ورزشگاهها به عنوان یک حق سلب شده از آنان یاد می کنند. این چه حقی برای زن مسلمان است که خلاف شرع است؟

آقایان با این ادله که محل استقرار زنان را از مردان جدا کرده اند سعی دارند برای اقدام خود حجت شرعی درست کنند. خب پاسخ دهند که با فحاشی های رایج در این محیط‌ها چه می کنند. با کشف حجاب‌های احتمالی در انظار مردان که تصاویر و اسناد آن در سنوات قبل موجود است چه می کنند؟ از همه مهم تر با حکم حرمت شرعی نظاره بخش های عریان بدن مردان توسط زنان نامحرم چه می کنند؟ آیا قرار دادن زنان در محیط آلوده به حرام یک حق و خدمت به آنان است؟ شرع مقدس کجا به شما مجوز چنین اقدامی را داده است؟

هیچ عذری پذیرفته نیست

حاج آقا ، در بین اهالی رسانه های ظاهر الصلاح و نیز برخی صاحبان تریبون این ادله برای توجیه سکوت در قبال این روند باطل رواج یافته که مقابله با اقدامات دولت در رابطه با وارد کردن زنان به ورزشگاهها مخالف فرمایش مقام معظم رهبری در هم دلی و هم زبانی با دولت است. لطفا در این رابطه نیز روشنگری بفرمائید.
- متاسفانه روال جاری در این دولت هم مثل دولت های قبلی است. هم دلی و هم زبانی به این مفهوم نیست که ما در مقابل جریان باطل خفه شویم. باب امر به معروف و نهی از منکر نباید بسته شود. بنابراین حوزه های علمیه ، خطبای جمعه و نمایندگان مجلس باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها و کج اندیشی ها موضع محکمی اتخاذ کنند. نباید به این جریان میدان داد ؛ چرا که رهبران آن ، صراحتا اعلام کرده اند که از راهبرد گام به گام برای طی این مسیر باطل پیروی می کنند.

حال آنکه دست آویز آنان برای اعطای حق ورود به ورزشگاهها به زنان تنها بخشی از جریان اشاعه فساد به بهانه آزادی است که در حوزه های مختلف جریان دارد. بنابراین ما به آنان توصیه می کنیم که به خود آیند ، از خواب بیدار شوند و با اسلام آشتی کنند و به نام اسلام به اسلام ضربه نزنند.

بعد دیگر اقدامات این جریان ، تبلیغ در اقشار لاابالی برای جلب رای در انتخابات مجلس است. جریان اصلاحات مثل یک اختاپوس چنگال خود را در اندام این دولت فرو برده است از هر ابزاری و از جمله تبلیغ درباره آزادی بی حد و حصر تلاش دارد تا آراء طبقه بند و بار را جلب کند. حال آنکه اساسا در این روند خلاف شرع و رضای الهی است.

***
حجت الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دیگر مخاطب یالثارات بود تا به سوالات این هفته نامه در رابطه با مسئله ورود زنان به ورزشگاهها پاسخ دهد.

موضع محکم

 آقای سالک لطفا در مورد موضع کمیسیون فرهنگی در قبال اقدامات دولت در مورد وارد کردن زنان به ورزشگاه ها بگویید.

- بنده در این رابطه با معاون پارلمانی وزارت ورزش با موضع محکمی صحبت کردم. بنده به وی متذکر شدم با اینکه این موضوع در وزارت ورزش مطرح است اما باید دقت لازم در حفظ حرمت و کرامت زنان داشت. مسئولین درحالی از ورود زنان با کنترل و نظارت سخن می گویند که در پاسخ باید گفت هر اندازه از نظارت نیز نمی تواند که افراد خبیثی را که قصد سوء استفاده از محمل ایجاد شده را دارند از اجرای نیت سوءشان باز داشت. البته وی نیز تاکید داشت که وزارت ورزش نهایت دقت را در حفظ مسائل دینی و ارزشی به کار خواهد بست.

اما توصیه بنده به وزارت کشور این است که از تصویب قانونی که بعدها قابل کنترل نباشد و به یک سوژه و دست آویز برای دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود پرهیز کنند. مسئولین دولتی باید توجه داشته باشند که استفاده زنان از ورزش سالم با وارد کردن آنان به ورزشگاه ها متفاوت است و این نوع اقدامات به دشمنان نظام و اسلام فرصت می دهد به اصل اسلام ضربه بزنند.

حرام شرعی

حاج آقا ، مسئله حفظ کرامت زن یک مسئله ثانویه است و دولتی ها هم حداقل به لحاظ نظری آن را قابل حل می دانند و اساسا پاسخ آنان به اندک مطالبه گران هم تاکید بر همین مسئله است که ما از اختلاط زنان و مردان جلوگیری می کنیم که خود شما هم ظاهرا همین پاسخ را از معاون پارلمانی وزارت ورزش دریافت کرده اید. اما تقریبا هیچ کس بر این نکته تاکید نمی کند که اساسا ورود زنان به ورزشگاهها به دلیل حرمت دیده شدن بخش های عریان بدن مردان توسط زنان هیچ محلی از اعراب ندارد و کلا هر اقدامی در این رابطه با هر بهانه ای ، باطل و غیر شرعی است.

- بله این مسئله مهم است. زنانی که به ورزشگاه راه پیدا می کنند به تماشای چه چیزی می نشینند؟ غیر از این است که آنان باید بدن مردانی را نظاره کنند که به دلیل نوع پوشش مخصوص ورزش عریان مانده است؟ در این رابطه پیش از این مراجع عظام تقلید فتوای خود را اعلام کرده اند و در جریان اخیر نیز قطعا سکوت نخواهند کرد.

کار جریانی

 مولاوردی معتقد به حرکت گام به گام در این مسیر است. قاعدتا در این چارچوب اگر تلاش دولت در این برهه به نتیجه برسد به مثابه شکستن یک سد است.کما اینکه در سایر زمینه ها نیز چنین اتفاقی رخ داده است. حالا سوال این است که مجلس در این برهه تاریخی چه خواهد کرد؟

- صحبت از حرکت گام به گام حکایت از تحکم یک جریان فکری است که درحال برنامه ریزی برای استفاده سیاسی از این محمل در آینده هست.

 بسیار خوب ، بحث ما سر مجلس است!
- مجلس همین الان به مسئله ورود پیدا کرده است.


منبع:هفته‌نامه یالثارات الحسین(ع)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد