انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

بازتاب جهانی بیانات رهبری/ امواج شعارهای ضدآمریکایی در نفی سازش


بازتاب جهانی بیانات رهبری

 امواج شعارهای ضدآمریکایی در نفی سازش

«امام خامنه ای مسلمانان را به قربانی نقشه های دشمن نشدن فراخواند. او گفت آمریکا در جهان اسلام تخم تفرقه می کارد». «امواج شعارهای ضدآمریکایی "نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا" دنبال کننده سخنان [آیت الله] خامنه ای بود.»
به این مطلب امتیاز دهید
4 0

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رسانه های جهان امروز بیانات رهبر معظم انقلاب را با تأکید بر سخنان ایشان در مورد اتحاد و وحدت جهان اسلام و بی اعتمادی به مستکبران پوشش دادند.

 

 


 

 

روزنامه "وال استریت ژورنال" (WSJ) در گزارشی با عنوان "رهبر عالی ایران می گوید آمریکا قابل اعتماد نیست" نوشت: «با نزدیک شدن به ضرب الجل توافق هسته ای، آیت الله علی خامنه ای گفت به "مستکبرین" نمی توان اعتماد کرد.

 

او روز پنج شنبه گفت هدایت آقای خمینی که پیش از او رهبر عالی ایران بود نشان داد به قدرت های جهانی "اصلاً نباید اعتماد کرد".

 

اما او همچنین گفت هدایت آقای خمینی "به معنی قطع رابطه با جهان نبود".»

 


این روزنامه نوشت: «آقای خامنه ای اغلب علیه آمریکا، اسرائیل و دیگر دشمنان و رقبای طولانی مدت ایران لب به شکایت می گشاید اما سخنان او در آستانه ضرب الاجل توافق هسته ای از نزدیک تحت نظر قرار دارد.»

 

 

 

 

خبرگزاری روسی "وستنیک قفقازا" (VestnikKafkaza) در گزارشی با عنوان "[آیت الله] خامنه ای: آمریکا به صورت مخفیانه به افراطگرایان در عراق و سوریه کمک می کند" نوشت: «رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای آمریکا را متهم به کنار آمدن با "گروه های سنی افراطی" در عراق و سوریه کرد.»

 

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: «آمریکا گروه های افراطی در سوریه و عراق کنار می آید و حتی در خفا به آن ها کمک می کند.»

 

وستنیک اضافه می کند: «[آیت الله] خامنه ای همچنین گفت که آمریکا در حال تفرقه افکنی در جهان اسلام است.»

این خبرگزاری نوشت: «وی همچنین با اشاره غیرمستقیم به مذاکرات ایران و 1+5 گفت قدرت های مستکبر قابل اعتماد نیستند.»

 

 

 

 

پایگاه خبری "اینترنشنال بیزنس تایمز" (IBTimes) در خبری با عنوان "آیت الله ایران: مسلمانان شیعه و سنی باید بر اساس اسلام متحد باشند" سخنرانی رهبر معظم انقلاب را پوشش داد.

این پایگاه خبری نوشت: «رئیس جمهور و رهبر عالی ایران هریک این هفته اتحاد مسلمانان علیه غرب را خواستار شدند. هر دو رهبران، پیام های مشابهی بر همبستگی و اتحاد در جهان اسلام داشتند.»

 

 

 


پایگاه خبری شبکه "المنار" (AlManar) لبنان نیز با پوشش این سخنرانی نوشت: «امام خامنه ای مسلمانان را به قربانی نقشه ها و توطئه های دشمن نشدن فراخواند.»

 

 

 

 

"خبرگزاری فرانسه" (AFP) نیز در گزارشی با عنوان "[آیت الله] خامنه ای بر وحدت مسلمانان در مقابل ظلم تأکید کرد" نوشت: «آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران در سالگرد درگذشت سلف خود، جهان اسلام را برای مقابله با ظلم از سوی غرب به اتحاد فراخواند.


[آیت الله] خامنه ای در سخنرانی یادبود بیست و ششمین سال درگذشت آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، هرگونه گرم شدن روابط با آمریکا یکی از چندقدرت درحال مذاکره با ایران برسر توافق هسته ای  را رد کرد.

 

او گفت: ما باید به توطئه هایی که به دنبال تفرقه بر اساس مذهب، میان شیعه و سنی، یا بر اساس نژاد هستند توجه داشته باشیم.»

 

 

 

 

همچنین روزنامه صهیونیستی "تایمز آو اسرائیل" (TimesofIsrael) با پوشش این خبر در ضمن اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای نوشت: «[آیت الله] خامنه ای، [امام] خمینی را برای ابداع واژه شیطان بزرگ برای اشاره به آمریکا تحسین کرد، کشوری که روابط دیپلماتیک با آن از 1980 با تنش روبرو بوده است.

 

[آیت الله] خامنه ای درباره صداقت قدرت های جهان برای رسیدن به توافق هسته ای با تهران ابراز تردید کرد.»

 

 

 

 

پایگاه شبکه خبری "العربیه" (ALArabiya) با پوشش این بیانات به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت:« ایشان گفته اند: "در وقایع اخیر، دیده ایم که نمی توانیم به وعده های ظالمان و اظهارات آن ها در دیدارهای خصوصی اطمینان کنیم."»


العربیه اضافه کرد: «[آیت الله] خامنه ای در عین حمایت از مذاکره کنندگان ایرانی اغلب درباره نتیجه احتمالی مذاکرات ابراز تردید کرده است.»

 

 

 

 

پایگاه خبری "ترند" (Trend.az) آذربایجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره "کنار آمدن آمریکا با گروه های تکفیری در سوریه و عراق و کمک مخفیانه به آن ها" نوشت: «در مقابل، معاون وزیر دفاع آمریکا "تونی بلینکن" گفت در طول 9 ماه بمباران هوایی ائتلاف آمریکا 10 هزار جنگجوی داعش کشته شده اند.»

 


ترند اضافه می کند: «[آیت الله] خامنه ای همچنین گفت آمریکا در جهان اسلام تخم تفرقه می کارد. واژگانی مانند "هلال شیعی" که به وسیله نوکران آمریکا اعلام شده است در راستای همین هدف قرار دارد.»


ترند این نکته را قابل ذکر خوانده که تعبیر "هلال شیعی" برای اولین بار در سال 2004 توسط ملک عبدالله دوم پادشاه اردن استفاده شده است.

 

ترند می افزاید: «رهبر عالی ایران در ادامه تأکید کرد جمهوری اسلامی به حمایت خود از ملت های مظلوم از جمله فلسطینیان ادامه خواهد داد. مسئله فلسطین هیچگاه از دستور کار جمهوری اسلامی حذف نخواهد شد. [آیت الله] خامنه ای همچنین دشمنان جمهوری اسلامی را به هدف قرار دادن آن با استفاده از ابزارهایی از قبیل تحریم و تهدید متهم کرد.»

 

 

 

 

خبرگزاری "شینهوا"ی چین (Xinhua) در خبری با عنوان "رهبر ایران با حملات هوایی در یمن مخالفت کرد" نوشت: «رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای روز پنج شنبه مخالفت شدید خود را با حملات هوایی ائتلاف عربستان علیه یمن اعلام کرد. [آیت الله] خامنه ای در مراسم بزرگداشت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی آیت االله سید روح الله خمینی گفت ما با بمباران یمن مخالفیم و از مردم مظلوم در جهان حمایت می کنیم.»

 

 

 

 

شینهوا همچنین در خبر دیگری نوشت: «ایران میراث رهبر فقید را در حمایت از مردم مظلوم علیه آمریکا دنبال می کند.»


این خبرگزاری نوشت: «آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی [ایران] روز پنج شنبه گفت ایران از میراث رهبر فقید در حمایت از مردم مظلوم که درمقابل سلطه آمریکا در جهان مقاومت کرده اند پیروی می کند.

 

[آیت الله] خامنه ای به ایرانیانی که در مرقد [امام] خمینی برای گرامیداشت رهبر عالی پیشین جمع شده بودند گفت: "امام خمینی همیشه طرف مردم مظلوم را در مقابل قدرت های زورگو می گرفت و جمهوری اسلامی راهی را که آیت الله سید روح الله خمینی پیشگام آن برای ایرانیان بود تعقیب خواهد کرد.


[آیت الله] خامنه ای به هزاران ایرانی در کنار مقامات بلندپایه و دیپلمات های خارجی گفت اشاره [امام] خمینی به آمریکا به عنوان "شیطان بزرگ" یک میراث معرفتی برای ایران است.


[آیت الله] خامنه ای همچنین به ستایش موضع [امام] خمینی در موضوع تسخیر سفارت آمریکا پرداخت و گفت این واقعه هم راستا با چشم انداز [امام] خمینی نسبت به این قدرت زورگوی جهانی بوده است. امواج شعارهای ضدآمریکایی "نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا" دنبال کننده سخنان [آیت الله] خامنه ای بود.

 

او گفت [امام] خمینی سیاست موازنه و مصالحه را بازی نکرد و علیه تجاوز شوروی به افغانستان در عین باقی ماندن بر مخالفت قاطع با آمریکا ایستاد.

 

او همچنین گفت موضوع فلسطین در مرکز سیاست خارجی ایران قرار دارد.»

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد