انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

قابل توجه کسانیکه خواب آمریکا را می بینند 2

لیست جنایات ۶۰ ساله آمریکا علیه ملت ایران

 

به دلیل پشتوانه مردمی نیرومند انقلاب اسلامی ، شرایط منطقه و تزلزلی که پس از شکست در جنگ ویتنام سیاست خارجی آمریکا را تحت تأثیر خود قرار داده بود ، آمریکا جرأت حمله نظامی گسترده به ایران را پیدا نکرد و عملیات محدود و سریعی در نظر گرفته شد ...

  

 

 

 

الف - قبل از انقلاب اسلامى‏

 

کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

 

۲) شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲

 

۳) حمایت و تحکیم پایه‏هاى حکومت استبدادى شاه‏

 

۴) تأسیس سازمان مخوف ساواک‏

 

۵) کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲

 

۶) تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏

 

ب- دوران پس از انقلاب‏

 

ب - ۱ دوران جنگ سخت‏

 

۷) تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏

 

۸) مصادره اموال ایران‏

 

۹) هجوم نظامى و واقعه طبس‏

 

۱۰) کودتاى نوژه‏

 

۱۱) چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏

 

۱۲) حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلى‏

 

۱۳) تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏

 

۱۴) حمله آمریکا به کشتى‏ها و سکوهاى نفتى ایران‏

 

۱۵) ساقطکردن هواپیماى مسافربرى ایران‏

 

۱۶) حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏

 

۱۷)اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏

 

۱۸) تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران‏

 

۱۹) ساخت فیلم‏هاى ضد ایرانى و ضد اسلامى‏

 

ب - ۲- عملیات جنگ نرم‏

 

۲۰) تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏

 

۲۱) حمایت آمریکا از گروهک‏هاى تروریستى به‏ویژه در مرزهاى ایران‏

 

۲۲) حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهاى ۸۸، ۸۲، ۷۸

 

۲۳) ترور دانشمندان هسته‏اى ایران‏

 

 

 

 

 

به صورت تفصیلی به بخشی از  این جنایات اشاره می کنیم.

 

حمله آمریکا به کشتى‏ها و سکوهاى نفتى ایران‏

 

پس از پیروزی های نیروهای جمهوری اسلامی در سال 1364 احتمال پیروزی ایران در جنگ قوت گرفت و این موجب هراس آمریکا و رژیم های وابسته به غرب در منطقه گردید. سیاست آمریکا بر ممانعت از پیروزی ایران در جنگ قرار گرفت ، برای نیل به این منظور نیروی دریایی آمریکا وارد منطقه خلیج فارس شد . در این دوران رژیم عراق به شکل وسیع اقدام به حمله به نفتکش‌ها و پایانه های نفتی ایران نمود ، تا از لحاظ اقتصادی ایران را در جنگ به زانو درآورد و در نیل به این منظور از مقابله به مثل ایران وحشت نداشت ، چرا که نفتش را به واسطه کویت صادر می کرد.هنگامی که ایران نفتکشهای کویتی را به خاطر همکاری با عراق تهدید به تهاجم کرد فرصت خوبی برای واشنگتن به وجود آمد تا به بهانه حفاظت از نفتکشهای کویتی نیروی بیشتری وارد خلیج فارس کند و مستقیماً با ایران درگیر شود. در این برهه آمریکاییها همچون یک متحد مستقیم عراق ، ابتدا به حمله به پایانه های  نفتی بی دفاع ایران پرداختند و سپس به ناوچه های نیروی دریایی ایران حمله کردند. هنگامی که ایران از تاکتیک حمله به وسیله قایقهای کوچک تندرو استفاه کرد ، نیروی دریایی آمریکا ، آزادی عمل سابق خود را از دست داد. در این درگیریها ، یک نفتکش کویتی که با پرچم آمریکا حرکت می کرد کاملاً منهدم شد و چند نفتکش دیگر آسیب دیدند. همچنین یک هلیکوپتر نظامی آمریکا سرنگون شد و آمریکاییها نیز چند نفر از رزمندگان ایرانی را به اسارت گرفتند و در عرشه ناو خود ناجوانمردانه به شهادت رساندند و یک ناو آمریکایی هم با یک مین برخورد کرد و به شدت آسیب دید.

 

این درگیری نظامی مستقیم و شجاعانه با نیروی دریایی آمریکا همواره به عنوان یک سند افتخار آمیز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند.

 

    کودتاى نوژه

 

پس از واقعه تسخیر لانه جاسوسی و تقویت خط مشی ضد امپریالیستی انقلاب،سیاست دولت آمریکا بر سرنگونی دولت جمهوری اسلامی قرار گرفت.در این راستا کودتای 18 تیر 1359 معروف به نوژه بزرگترین و دامنه دارترین تلاش برای سرنگونی جمهوری اسلامی به شمار می رود.ماهیت این توطئه در همان قالب کودتاهای راست گرایانه در کشورهایی چون شیلی و اندونزی که بوسیله عوامل ثروتمندان بزرگ و سران بلند پایه ارتش پی ریزی می شد و با خشونت هر چه تمام تر به انجام رسید قابل بررسی است.پس از این نوع کودتاها دولت هایی صد در صد وابسته به امریکا سرکار می آمدند.تمامی مخالفین به شدت سرکوب می شدند و پایگاه های نظامی و استراتژیک آمریکا در این کشورها مستقر می شد.نیروهایی که در کودتای نوژه شرکت کردند عبارتند از افسران سلطنت طلب تصفیه نشده درون ارتش همچون بنی عامری و مهدیون و آیت الله محققی و نظمیان مقیم خارج همچون ارتشبد اویسی،بختیار و دستگاه سیاسی او در پاریس که گروهی از لیبرال های راست گرا تشکیل یافته بود مانند مهندس دزبان و برادران خادم.گروهی از روحانیون ضد انقلاب همچون شریعتمداری  و سید حسن قمی که قرار بود با اعلامیه ها و فتواهای خود مشروعیت مذهبی کودتا را تامین کنند .و بالاخره گروهی از فئودالها و خان های وابسته به غرب و رژیم سلطنت در میان عشایر به خصوص ایل بختیاری.

 

در طرح عملیات قرار بود مراکز مهم قدرت همچون بیت امام، پادگانهای اصلی سپاه و رادیو تلویزیون توسط هواپیماهای جنگی بمباران شده و با خاک یکسان شود و سپس نیروی زمینی کودتا  که برخی از واحد های زرهی ارتش را نیز با خود داشت وارد عمل شود و هر نوع مقاومت در برابر کودتا را از بین ببرد.

 

کودتا چیان که از پایگاه مردمی نظام آگاه بودند، طبق اعترافات صریح خود حاضر بودند برای رسیدن به قدرت حتی 10 میلیون نفر را به قتل برسانند. دولت آمریکا از یکسو با ستاد کودتا در پاریس در ارتباط بود و در سال 59 برخلاف سال قبل موافقت خود را با طرح ابراز داشته بود و از سوی دیگر کمک های مالی کلان دولت های وابسته به آمریکا همچون عربستان سعودی به عوامل کودتا و گرایش هوادارانه نسبت به آمریکا در تمامی عوامل سیاسی و نظامی کودتا هیچ تردیدی در این که آمریکا در پس این کودتای مخوف و شوم قرار  داشته باقی نمی گزارد. همچنین مطابق اعتراف کودتاچیان رژیم عراق از طریق سیا با کودتا هماهنگ بود. وظیفه رژیم عراق حملات مرزی بود تا باعث شود هواپیماهای نظامی همیشه در حالت آمادگی برای پرواز قرار داشته باشند تا در روز کودتا امکان استفاده از آنها وجود داشته باشد.

 

اما با عنایت الهی هیچیک از این تدابیر شوم به تحقق نپیوست و با پشت کردن دو نفر از نظامیان شرکت کننده در کودتا به کودتاچیان در شب قبل از عملیات و آگاه کردن مسوولان جمهوری اسلامی از کودتا، در روز مورد نظر کودتا چیان در همه نقاط مورد نظرشان، خود را با تجمع هوشیارانه نیروهای پاسدار انقلاب مواجه دیدند و تقریبا تمامی آنان به دام افتادند. اعترافات صریح آنها پرده از ابعاد این توطئه امپریالیستی علیه انقلاب اسلامی برداشت

 

 

 

اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏

 

یکی از مهمترین راهکارهایی که آمریکا در برابر کشوهایی که به انحاء گوناگون در برابر سیاست زیاده خواهانه ایالات می ایستند و بابرچسب های مختلف حمایت از تروریسم ، تلاش برای دستیابی به سلاح های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر متهم می گردند ، استفاده از حربه های اقتصادی است. در جهان امروز یکی از مهمترین ابزارها و جلوه های قدرت ، “ امور اقتصادی و مالی “ است و بسیاری از رویارویی کشوها در این عرصه روی میدهد.

 

این یک واقعیت است که آمریکا علیرغم رکود اقتصادی که هراز چندگاهی بر اقتصاد کشورش مستولی می گردد واین که رقبای اقتصادی در شرق آسیا و اتحادیه اروپا سربر  آورده اند  و موجب کاهش نقش آمریکا در عرصه اقتصاد جهانی شده اند، اما در آ مریکا هنوز نبض اقتصاد جهان می زند. بزرگترین تولید ناخالص داخلی مربوط به آمریکاست و آمریکا در نهادهای مختلف مالی اقتصادی بین المللی دارای بیشترین نفوذ است. و فرایند جهانی شدن اقتصاد دارای تأثیرات مثبتی براقتصاد آمریکا از یک سو و انتقال و شکوفایی فرهنگی اجتماعی آمریکا خواهد شد.

 

ایالات متحده می کوشد بااستفاده از این مزیت به بهره برداری های سیاسی و استراتژیک دست بزند . همان طور که گفته شد اقتصاد و سرمایه داری و امپریالیستی آمریکا توانست هنوز خود را با تمام مسائل پیش رو حفظ نماید و به عنوان یکی از اصلی ترین مؤلفه های سطح اقتصاد جهانی مطرح نماید.یکی از سیاست های اقتصادی در برابر کشورهای مخالف اعمال تحریم است. آمریکا با اعمال تحریم های یک سویه و ناعادلانه خود بوسیله نفوذ خود در نهادهای اقتصاد بین المللی و هم چنین برتری سیاسی خود ، می کوشد کشورهای متعارض را با چالش روبرو سازد و آنان را به پذیرش سیاست ها و خط مشی های خود مجبور نماید.

 

می دانیم که یکی از عناصر تأثیر گذار در سیاست خارجی ایالات متحده لابی ها صهیونیستی هستند .یهودیان وابسته به صهیونیسم در ایالات متحده دارای قدرت فراوانی در سیاست خارجی ایالات متحده هستند. شاید گمان شود که در این زمینه اغراق وجود دارد.اما واقعاً دستگاه سیاست گذاری خارجی آمریکا چه در سطح تصمیم گیری و چه در سطح اجرا تحت تأثیر صهیونیست ها است. گروه های فشار یهودی مقیم آمریکا چون AIPAC  و نقش مهمی در تدوین سیاست های خارجی آمریکا علیه کشورهای مستقل دارند .تحریم اقتصادی ایران که از یک سو تجارت با ایران را محدود و از سوی دیگر سرمایه گذاری در صنایع گاز و نفت ایران را در حد 20 میلیون دلار محدود می سازد، لابی صهیونیست کنگره آمریکا کوشیده است به اتهام دستیابی ایران به سلاح های کشتار جمعی مخالفت با روند صلح خاورمیانه ایران را تحت فشار قراردهند و ایران را تحریم نمایند.در یکی از دلایل این تحریم آمده است که چون منبع در آمدایران نفت بوده و ایران اکثر در آمد خود را در جهت کسب سلاح های کشتار حمعی می نماید، می بایست جلوی این مسأله را گرفت و منبع در آمد را قطع نمود.این گروه های فشار هم چنین می کوشند با اعمال محدودیت های اقتصادی بر ایران موقعیت اسرائیل به عنوان رقیب منطقه ای را  در منطقه از لحاظ اقتصادی بهبود بخشند ، اما ایرانی ها نشان داده اند که با تکیه برنیروی داخلی می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و هم چنین بسیاری از شرکت ها و کشورهای دیگر را بانادیده گرفتن این تحریم ها به مراوده آزاد با ایران می پردازند . همین مسأله موجب گشته است که بسیاری از شرکت های آمریکایی بارها از دولت آمریکا تقاضا کنند برای عقب نماندن از صحنه رقابت با شرکت های اروپایی و سایر کشورها تحریم را حذف نمایند.

 

    حمله به طبس

 

انقلاب اسلامی ایران برای منافع حیاتی آمریکا و اولویتهای سیاست خارجی این کشور فاجعه ای بزرگ بود . این انقلاب ترتیبات امنیتی خاور میانه را که آمریکایی ها از دهها سال پیش ترتیب داده بودند ، بر هم زد و دست آمریکا را برای استفاده ازمنابع اقتصادی ایران و قدرت نظامی شاه برای پیش برد مقاصد بین المللی اش بست . یک سال بعد اشغال سفارت آمریکا در تهران ( که بیشتر به شعبه یک سازمان اطلاعاتی امنیتی شبیه بود ) فاجعه جدیدی برای آمریکا بوجود آورد .

اقتدار بین المللی آمریکا به چالش گرفته شده بود و از آنجا که واشنگتن به هیچ عنوان حاضر به تحویل محمدرضا پهلوی به دولت ایران نبود راه حل مسالمت آمیزی برای حل قضیه باقی نمانده بود . محمدرضا پهلوی از نظر اکثریت جهانیان متهم به جنایات سنگینی بود و به جز 2 یا 3 کشور هیچ یک از کشورهای دنیا به سبب هراس از بدنامی های بعدی ، حاضر به پذیرش او نبود . هنگای که آمریکا به بهانه مسائل پزشکی او را در خاک خود پذیرفت خشم انقلابیون  مسلمان در ایران برانگیخته شد و حادثه حمله به سفارت را در پی داشت ایالات متحده برای بازسازی ابهت و اقتدار خود تصمیم داشت به یک محمل قاطع و تهاجمی دست بزند .

 

به دلیل پشتوانه مردمی نیرومند انقلاب اسلامی ، شرایط منطقه و تزلزلی که پس از شکست در جنگ ویتنام سیاست خارجی آمریکا را تحت تأثیر خود قرار داده بود ، آمریکا جرأت حمله نظامی گسترده به ایران را پیدا نکرد و عملیات محدود و سریعی در نظر گرفته شد . واشنگتن امیدوار بود با یک عملیات ماهرانه کماندویی و هوابر ضمن کشتن محافظان و دانشجویان ، گروگانها را آزاد کرده و درس سریع و خشنی به جمهوری اسلامی بدهد . برای انجام این عملیات گروه کماندویی برجسته دلتا که در طی سالهای جنگ ویتنام شکل گرفته بود برگزیده شد و چند پایگاه بزرگ متعلق به پنتاگون و سیا در آمریکا برای تمرین و شبیه سازی عملیات در اختیار آنها گذاشته شد . از همکاری کشورهای متحد آمریکا همچون مصر ، عربستان سعودی، عمان  وپاکستان ، بهره برداری کامل به عمل آمد و عوامل سابقه دار آمریکا در ایران هم بطور کامل با عملیات هماهنگ شدند

 

 

یوسف مازندی در کتاب «ایران ابرقدرت قرن» مدعی شده است که یکی از مأموران دورگه ایرانی آمریکایی سیا در ایران به نام « دانا فارابی »  به دستور سیا در حدود یک سال پیش از انقلاب فرو دگاهی را در دهکده پشت بادام طبس احداث کرده است تا در احتمالات آینده مورد استفاده قرار گیرد . به گفته مازندی خود فارابی به همراه یک افسر ایرانی به نام ستوان جوادی ( که کشته می شود ) در ماجرای طبس همراه کماندوهاى آمریکایی بوده اند . مطابق طرح عملیات قرار بود که 8 فروند هلیکوپتر حمل و نقل دریایی و دوفروند هواپیمای سی 130 از مصر و عمان و عرشه ناوهای آمریکایی خلیج فارس عازم طبس شده و پس از توقفی کوتاه برای اجرای عملیات راهی تهران شوند . ورزشگاه شیرودی فعلی به عنوان فرودگاه نیروی دلتا در تهران در نظر گرفته شده بود و در شب عملیات چراغهای آن به نحو مرموزی روشن بود .

نتیجه عملیات را اما طوفان شن تعیین کرد . دو فروند از هلیکوپتر ها هرگز به مقصد نرسیدند یکی دیگر دچار اشکال فنی شد و یک هلیکوپتر و هواپیما به یکدیگر برخورد کردند و 8 کشته برجای گذاشتند . افراد گروه  مجبور شدند به سرعت سوار هواپیما و هلیکوپتر های باقی مانده شده و بازگردند . این شکست ضربه سنگینی به حیثیت دولت جیمی کارتر وارد کرد و نام های انقلاب ایران و گروگان گیری را برای همیشه به تلخی در خاطره آمریکاییان حک کرد.

با توجه به اینکه تمام تمهیدات و پیش بینی های نظامی و فنی صورت گرفته بود ، شکست عملیات به این شکل قاطع منجر به حیرت و بهت فرماندهان نظامی ارتش آمریکا گردید و با معیارها و موازین آنها به هیچ عنوان قابل توجیه نبود .

 

 

 

    کودتاى 28 مرداد

 

کودتا برعلیه دولت مصدق را بیش از هر چیز باید در چهارچوب منافع و اولیتهاى استراتژیک خاص آمریکا در دوران آغازین جنگ سرد بررسى کرد . در این دوران متوقف کردن نفوذ اتحاد شوروى در سراسر جهان دغدغه اصلى طراحان سیاست خارجى آمریکا به شمار مى رفت .در فرایند اجراى این سیاست مناطق مختلف جهان از لحاظ میزان اهمیت براى منافع استراتژیک آمریکا طبقه بندى مى شدند . تنگه ها و مناطق مهم ژئوپلتیکى ، نقاط داراى منابع  معدنى ارزشمند و یا کشورهاى داراى سرحد مشترک با شوروى یا کشورهاى مهم کمونیستى در اولویت قرار مى گرفتند

ایران از قضا داراى تمام این ویژگیها بود و از آغاز جنگ سرد توجه آمریکا و بلوک غرب به ایران براى تحکیم نفوذ سیاسى و نظامى و اقتصادى خود جلب شد. تا دوره نخست وزیرى دکترمصدق مشکلى براى حفظ نفوذ غرب در ایران بوجود نیامد .اما سیاستهاى مستقل و ملى گرایانه مصدق اوضاع را تغییر داد. سیاست او درملى کردن صنعت نفت ایران پایه نفوذ اقتصادى غرب را در ایران متزلزل کرد و روش او در اعطاى حق فعالیت آزادانه به احزاب و مطبوعات منجر به افزایش قدرت حزب توده گشت که نگرانى شدید آمریکائیها را بدنبال داشت .

 

به علاوه انگلیسیها به دلیل زیانى که از ملى شدن صنعت نفت دیده بودند و شاه و دربار نیز که نگران مصدود شدن قدرت خود توسط مصدق بودند آمریکا را براى وارد عمل شدن علیه دولت مصدق تحت فشار گذاشتند . با روى کار آمدن آیزنهاور سیاست ملایم آمریکا نسبت به دولت مصدق تغییر کرد و سیاست آمریکا به سرعت به سمت سرنگونى حکومت مصدق حرکت کرد سازمان اطلاعات مرکزى آمریکا (سیا) با همکارى سازمان اطلاعاتى انگلستان و هماهنگى عوامل ایرانى خود ( نزدیکان به دربار، افسران ارشد ارتش و فئودال ها ) طرح سرنگونى دولت مصدق را تدوین کرد . روزولت از طرف سیا وارد ایران شد و هدایت عملیات را بر عهده گرفت . سپهبد فضل الله زاهدى به عنوان نامزد آمریکا و انگلیس براى جانشینى مصدق مطرح شد . گروهى از اوباش حرفه اى به سرکردگى شعبان بى مخ و چند تن دیگر با پولهاى آمریکایى تجهیز شدند و انگلیسى ها نیز شبکه عوامل خود را در ایران به رهبرى برادران رشیدیان در اختیار آمریکایى ها قرار دادند .

دولت مصدق از آنجا که فاقد نیروى دفاعى قابل توجهى بودکه از وفادارى آنها اطمینان داشته باشد قادر به مقابله نظامى مؤثر با یک کودتاى نظامى بود و علاوه بر آن روز قبل از کودتا مأموران پلیس به دستور مصدق که از اخطار هندرسون وزیر امور خارجه آمریکا مرعوب شده بود ، خیابانها را از تظاهرات کنندگان مخالف شاه خالى کردند . هنگام کودتا تنهاگارد محافظ منزل مصدق به فرماندهى سرهنگ ممتاز بود که به او وفادار ماند دخالت آمریکا در کودتا از نظر تمامى کارشناسان سیاسى محرز است و کودتاچیان اگر از حمایت آمریکا برخوردار نبودند هرگز دست به عمل نمى زدند . پس از به قدرت رسیدن دولت کودتا آمریکا ضمن در اختیار گذاشتن کمکهاى اقتصادى بلاعوض ، ارتش و نیروى امنیتى آن را با تجهیزات و کارشناسان خود تقویت نمود و به سرعت رژیم شاه به یکى از محکمترین پایگاههاى خود در سراسر جهان تبدیل کرد . تشکیلات سرکوبگر و وحشى فرماندارى نظامى و سپس ساواک به ریاست تیمور بختیار در اصل توسط کارشناسان آمریکایى سازماندهى شدند .

 

دولت آمریکا بارها از منتشر کردن اسنا دخالت خود در کودتاى 28 مرداد خوددارى کرده است . ریچارد نیکسون در کتاب « 1999 پیروزى بدون جنگ » ضمن اعتراف به دخالت مستقیم آمریکا در کودتا مى گوید : « عملیات پنهانى آیزنهاور رژیمى را درایران بوجود آورد که به مدت یک ربع قرن نه تنها به منافع آمریکا بلکه به منافع مردم ایران (!) و دوستان و متحدان ما در منطقه نیز خدمت کرد.

 

هر یک از این اسناد نشانگر خباثت دیرینه آمریکا نسبت به ایران است. و با بررسی به این موضوع پی میبریم که قطعا امریکا به دنبال حقوق بشر نیست و تنها به فکر منافع خود در منطقه می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد