انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

شباهت توافق و پنیر؛


می‌توان کامیونی را از سوراخ‌های توافق هسته‌ای عبور داد!
آدمیرال نیروی دریایی آمریکا، رژیم بازرسی ها از مراکز مشکوک نظامی ایران را به پنیر سوییسی تشبیه کرد!

 

پایگاه خبری تحلیلی "واشنگتن فری بیکن" (freebeacon) با پرداختن به مصاحبه جیمز استاوریدیس، آدمیرال بازنشسته نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا با شبکه MSNBC، به نقل از وی نوشت: "به نظر من مهمترین مسئله اکنون نظام بازرسی ها است که بسیار شبیه به پنیر سوییسی است که می توان یک کامیون را از سوراخ های آن عبور داد."

 

 

وی با رد کردن ادعاهای دولت اوباما درباره نقاط قوت و مزیت های توافقنامه گفت که با این نظام بازرسی ها نمی توان مچ ایران را هنگام فریبکاری هسته ای گرفت، این در حالی است که موافقان این توافق، از جمله جان کری وزیر امور خارجه این کشور نظام بازرسی ها را بسیار سفت و سخت توصیف می کنند. آدمیرال استاوریدیس با اظهار نگرانی درباره توافق جانبی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی درمورد بازرسی ها مدعی شد ایران می خواهد خود برخی از نمونه گیری ها را انجام دهد.

 

 

فری بیکن در ادامه ایران را به عنوان بزرگترین حامی تروریسم دولتی معرفی کرده و می نویسد: "بزرگترین نگرانی این مقام امریکایی درمورد این توافقنامه، هدیه چند صد میلیارد دلاری در بخش فعالیت های اقتصادی و آزاد شدن دارایی های مسدود شده ایران می باشد." این سایت از واریز شدن مرحله اول این دارایی ها به ارزش 100 تا 150 میلیارد دلار خبر داد و کل مبلغ دارایی های مسدود شده را 350 میلیارد دلار ارزیابی کرد.

 

 

استاوریدیس در ادامه با اشاره به اظهارات مقامات آمریکا درباره اینکه جایگزین این توافق فقط جنگ بوده، گفت: "من معتقدم آمریکا هنوز می تواند درجه ای از تحریم ها را حفظ کند. برای مثال ما می توانیم در بخش سایبری و مخفی اقداماتی داشته باشیم. حتی می توانیم به جای جنگ، از گزینه عملیات نیروهای ویژه نیز استفاده کنیم".

 

 

وی در گذشته فرمانده عالی متحدین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوده است و در حال حاضر رئیس دانشکده حقوق و دیپلماسی فلچر در دانشگاه تافتس می باشد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد