انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

حجت الاسلام صدیقی در مراسم یادبود برادران شهید بختی:

این انقلاب، انقلاب ایران نیست. انقلاب مستضعفین است. امام برای ایران انقلاب نکرده است. اینکه بعضی امروز گیر می‌دهند، حتی بعضی از کله‌گنده‌های داخلی می‌گویند ما را چه به سوریه! خودمان این همه مشکل داریم. ما را چه به یمن! یا اینها را نمی‌فهمند و یا مأموریت دارند. بابا سوریه دارد جور ما را می‌کشد؛ اگر آنجا جنگ نکنیم می‌آیند در داخل کشور و با ما می‌جنگند.

  


 امام جمعه موقت تهران امنیت امروز را مرهون دفاع مدافعان حرمین دانست و گفت: ما به برکت خون شهدا، هسته‌ای شدیم و تحریم، جبهه و جنگ برای ما نعمت بود. چون آن‌ها درها را به روی ما بستند و خداوند درها را به روی ما باز کرد.
 
به گزارش رجانیوز حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در مراسم یادبود مدافعان حرم شهیدان مصطفی و مجتبی بختی که در مسجد امام حسین در قاسم‌آباد مشهد برگزار شد، افزود: همه حواس یک مومن به عمر باارزشش است که قدرش از بهشت هم بالاتر است.
 
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی را انقلاب رضوی و اهل بیتی می‌دانیم و اگر این شهدا و خون‌های پاکشان نبود، امروز معارف اهل بیتی به گستردگی امروز نبود.
 
آیت‌ا... صدیقی با بیان اینکه ما به برکت خون شهدا هسته‌ای شدیم و تحریم، جبهه و جنگ برای ما نعمت است، افزود: امروز تکفیری‌ها در کشور سوریه با اسلام می‌جنگند و شیعه و سنی برایشان فرقی نمی‌کند.
 
وی همچنین با اشاره به توافق هسته‌ای ابراز کرد: فکر نکنید حالا که توافق شد انقلاب ما چه می‌شود، تا در شهادت به روی ما باز است هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
 
متن کامل سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی به همراه فیلم آن که در مراسم یادبود برادران شهید «بختی» در مسجد امام حسین علیه‌السلام قاسم آباد مشهد برگزار شد را از نظر می گذرانید:
 
***
 
امروز آمریکا بنی امیه زمان ماست
 
اینکه در محضر شما باشم واقعاً افتخار می‌کنم. ما چه مکتبی داریم؟ دختر شهید، بابای جوانش را از دست داده است، باید بیاید گریه کند. ولی می‌آید شجاعانه پیام می‌دهد. حضرت زینب سلام‌الله علیها در مجلس یزید و ابن‌زیاد گریه نکرد. آنجا در نهایت اقتدار فرمود: «ثکلتک امک یابن مرجانه»(۱). آنجا پیام داد و آن پیام قدرت بود. در مجلس یزید هم فرمود: «یا یزید کد کیدک، واسع سعیک، ناصب جهدک فوالله لا تمحوا ذکرنا و لا تمیت وحینا»(۲).
 
 
امریکای امروز، ابن زیاد و یزید و بنی‌امیه زمان ماست. این دختر شهید می‌گوید به کوری چشمت ما زنده‌ایم و خون بابا‌یم ما را زنده کرده است. ما می‌آییم از شهدای‌مان دفاع می‌کنیم. شهدا برای چه شهید شدند؟ این نکته اول که مقام شهادت مقامی است که شهید آرزو می‌کند با وجود اینکه در بهشت با تمامی امتیازاتی که دارد به زمین بیاید و بار دیگر شهید شود. تمام لذائذ در بهشت است. تمام عزت‌ها و سرافرازی‌ها و زیبایی‌ها و نورها و جمال‌ها و جلال‌ها در بهشت است. ولی شهادت چه مقامی است که شهید حاضر است بهشت را ترک کند و دوباره بیاید از این شربت نصیبش شود. شما خودتان ارزیابی کنید ببینید شهید چه چیزی در شهادتش درک کرده است که حاضر است از بهشت بگذرد و یک بار دیگر خدای متعال شربت شهادت را نصیب او کند. 
 
مطلب بعدی توجه به آرمان‌ها و اهداف شهادت است. خدای متعال که جبهه جهاد را برای ما تشکیل داده است و ما را به جبهه دعوت کره است و به ما مدال فضیلت داده است در قرآن فرموده است: وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا(۳) رزمنده در پیش خدا درجه دارد. آنکه رزمنده نیست با رزمنده یکی نیست. قاعد و قائم یکی نیست. مجاهد و خانه‌نشین یکی نیست. خط‌شکن و مرفه یکی نیست. او دنبال زندگی خودش است و این دنبال نجات دین و مردمش است. 
 
خدای متعال به مجاهد اجر عظیم داده است. به او فضل و فضیلت داده است. او را برتر از ما قرار داده است. یک رزمنده و جبهه‌ای با دیگران فرق دارد. ما هم باید این فرهنگ را زنده کنیم. در بعضی ادارات و جریانات خوششان نمی‌آید رزمنده‌ها در مسئولیت‌ها باشند و اینها را حذف می‌کنند. ولی قرآن فرموده وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا.  
 
برتر از شهادت، حفظ فرهنگ شهادت است
 
اگر شما ارزش‌های دینی را تعقیب می‌کنید، ارزش برای رزمنده‌هاست. ارزش برای جانبازی است. ارزش برای خانواده شهید است. برتر از شهادت، حفظ فرهنگ شهادت است. شما بسیجی‌ها و رزمندگان و مدافعین حرم با این مجالس، به کوری چشم همه مخالفین، همه متواضعانه در برابر شهید و شهادت زانو می‌زنید و آمدید از اینها درس بگیرید. اینها آموزگار ما هستند. اینها الگوی ما هستند. اینها اسوه هستند. اینها تابلو و علم و پرچم و پرچم‌دار ما هستند. آمدیم زیر پرچم شهید که با شهید و با امامتی که این شهادت را امضاء می‌کند بیعت کنیم و آن امضاء خون شهید را مقبول پروردگار منان می‌کند. 
 
قرآن کریم که مسئله جهاد را مطرح کرده است و مسئله معامله‌ای که خدا با بنده‌اش می‌کند را ابتدائاً می‌گوید؛ إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ(۴). من مشتری هستم. بیایید در جبهه و من شما را می‌خرم. هدفش چه بود؟ یک هدف برای خود شهید است. عرض کردیم به مقام عندیت می‌رسد. اما برای چه اهدافی شهید، شهادت را در سر می‌پروراند؟ نکاتی در قرآن کریم است که واقعاً همه آن مسئله روز است که قرآن کهنگی ندارد. «إنَّ القُرآن یَجری مَجری الشَّمس»(۵). همان‌طور که خورشید در عالم روشن‌گر است و گرمی می‌دهد، میکروب می‌کشد و راه را برای ما نمایان می‌کند و سیاره ما را حفاظت می‌کند و زمین را در مدار خود حفظ می‌کند، این شهدای ما هر کدام‌شان خورشیدی هستند که در پرتو نور قرآن، نور می‌دهند. قرآن کریم در یک آیه فرموده است: وَلَوْلاَ دَفْعُ اللّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الأَرْضُ وَلَکِنَّ اللّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِینَ(۶) که مصداق بارز آن حفظ حرم است. اگر شهید، شهید نشود و این مدافعین نبودند، شما نه مسجدی داشتید، نه بقعه امام رضا داشتید، نه بقعه امام حسین داشتید، نه بقعه حضرت رقیه داشتید، نه بقعه حضرت زینب داشتید. اینها پناهگاه‌های ما هستند. همان‌طور که جهادی‌های دوران دفاع مقدس را می‌گفتیم که سنگرسازان بی‌سنگرند. این حرم‌ها برای ما سنگر و پناهگاه و کانون‌های الهام بخش و محیط‌های تربیت و باب‌الحوائج هستند. اگر این خون‌ها نباشد، دشمنان همان‌طور که خود آنها را از بین بردند می‌آیند و این پناه‌گاه‌ها و این سنگرها را داغان می‌کنند و اگر این سنگرها نباشند ما پناهی نداریم. 
 
ما از امام حسین علیه‌السلام الهام می‌گیریم، ما از حضرت زینب الهام می‌گیریم. حرم اینها هم برای ما سنگر است، هم پرچم و هم فلش و هم کانون تربیت و آمرزش و نور است. اگر برای اینها خون ندهیم، اینها را از بین می‌برند. تازگی هم ندارد. متوکل عباسی یک بار نشان داده است. سلفی‌ها یک‌بار ریختند در کربلا و ضریح مقدس امام حسین علیه‌السلام را سوزاندند. چندسال قبل، قبر مطهر امام هادی و امام حسن عسکری علیهماالسلام را ویران کردند. حضرت زینب سلام‌الله‌علیها پیام‌آور شهداست، پرچم‌دار و الهام بخش است. وقتی آنجا را بتوانند ویران کنند، یک سنگر که ویران شد رزمنده‌ای که سنگر ندارد، زود از بین می‌رود. آنها حفاظ ما هستند. ما باید خون بدهیم و آنها را حفظ کنیم، تا خودمان باقی بمانیم. 
 
حاج‌آقای بختی که واقعاً خوش‌بخت بودند. خداوند چه عزتی به ایشان داد. پدر دو شهید شدند و خداوند منان بحمدالله اینها را برای ما چشم و چراغ قرار داده است. بچه‌های شهید عزیزتان را دیدیم و به خودمان افتخار کردیم که از خانواده شما یک همچنین شهدایی هستند و یک همچنین بچه‌هایی که از بچگی چه اقتدار و روحیه‌ای دارند. با چه نیتی بچه‌تان را بزرگ کردید!؟ سلام بر مادر دو شهید که چه شیری به اینها داده است و چطور در زمانی که همه با نفسانیت به‌خاطر مقداری گرانی و ارزانی حاضر هستند خیلی امتیازات و استقلال را از دست بدهند، ولی بابای اینها کشته می‌شود و می‌آیند اینجا و به ما می‌گویند بابای ما وقتی نماز شبش قضا می‌شد خیلی ناراحت می‌شد. یک انسان‌های ارزشی، الهی و نورانی و عرشی بودند و چه تحفه‌ای که خداوند به آنها داد و پیش خودش برد. از این زندان طبیعت اینها را رها کرد و اینها پر کشیدند و رفتند به مقام عندیت رسیدند. 
 
و ما به شما پدر شهید مباهات می‌کنیم. افتخار ما هستید. خوشا به حالتان که همچنین مدالی خدای متعال به شما داد و این برادرش و همه اعضای خانواده‌ شما دودمان مطهری هستید که خداوند به شما نظر دارد. خداوند از شما قربانی قبول کرده است. یَمُوتُ مَنْ مَاتَ مِنَّا وَ لَیْسَ بِمَیِّتٍ وَ یَبْلَى مَنْ بَلِیَ مِنَّا(۷) از هر خانواده‌ای خداوند قربانی قبول نمی‌کند و این قربانی‌ها در این موقع توافق و این مسائل، یک معنی دیگری دارد. آنچه که حضرت آقا در روز عید فطر فرمودند که این توافق به نتیجه برسد یا نرسد ما در مقابل امریکا ایستاده‌ایم و تسلیم نمی‌شویم لذا این نکته که وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا(۸) هدف تجویز رفتن به جبهه، کشته شدن در راه خدا، یک جوان در جوانی خونش را می‌دهد؛ چرا؟ قرآن کریم می‌فرماید: اثر آن، بقای کانون‌های فرهنگی و حرم‌هاست. تمامی اینها «یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ» است. تمام امنیتی که ما در ایام عزاداری داریم و در ایام زیارت حضرت رضا این همه زائر است، این امنیت والله به برکت خون شهداست. اگر ما همچنین رادمردانی نداشته باشیم که از حرم‌ها دفاع نکنند، خیال نکنید که اینها با سوریه دشمن هستند، اینها با انقلاب ما دشمن هستند.
 
قبلاً هم امام را نصیحت می کردند که با این قدرت ها درنیافتد
 
آن روز هم کسانی از روی دلسوزی، نه اینکه آدم‌های بدی بودند، آدم‌های دلسوزی بودند، ولی فکر می‌کردند ما اگر با اینها دربیافتیم، اینها می‌آیند ما را قلع و قمع می‌کنند و ما قدرت دفاعی نداریم امام را نصیحت می‌کردند. حاج حسین فاطمی به این جهت به امام نصیحت می‌کرد و می‌گفت این راه را ادامه ندهید. به مشهد آمد. در مشهد مکاشفه‌ای برایش پیش آمد. حضرت رضا سلام‌الله علیه را دید. دید که امام کنار حضرت رضا نشستند و امام رضا دیکته می‌کند و امام دستورات حضرت رضا علیه‌السلام را اجرا می‌کند. از مشهد که برگشت مبلغ حضرت امام شد. امام را که به ترکیه تبعید کردند و از ترکیه به نجف رفت، حاج حسین فاطمی برای دیدن حضرت امام در نجف رفت و چند روزی هم میهمان امام شد. بدانید این انقلاب انقلاب رضوی است، انقلاب علوی است، انقلاب اهل بیتی است. الهام اینها است که امامی جلو می‌افتد و این همه خون‌ها را امضاء می‌کند و همه را هم خداوند منان قبول می‌کند. اگر این شهدا نبودند، اگر این خون‌های پاک نبود، امروز شما حرم حضرت امام رضا نداشتید، امروز شما حرمی برای حضرت زینب نداشتید، نه! حرمی هم برای امام حسین نداشتید. این نکته اول بود. 
 
نکته دوم مسئله بالاتر است. این امنیت فرهنگی ما، امنیت دینی ما، امنیت حجاب بانوان ما، امنیت معابد و مساجد ما، امنیت دعاهای عرفه ما، احیاهای ما، همه و همه در اثر دفاع جانانه اینها از این حرم‌هاست. 
 
برکت خون شهدا آمریکا را سر میز مذاکره نشاند
 
نکته دیگری که قرآن کریم دارد وَلَوْلاَ دَفْعُ اللّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الأَرْضُ وَلَکِنَّ اللّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِینَ(۹) امنیت جهانی به هم می‌خورد. به والله اقتدار ما بود آمریکا را سر میز مذاکره نشاند، نه اینکه هنر مثلاً یک دولت یا یک جریان باشد. قبل از این دولت، آنها به سراغ ما آمدند. چرا؟ دیدند که ما صاحب هسته‌ای نشویم. از کجا ما صاحب هسته‌ای شدیم به برکت خون شهدا بود. این انقلاب جبهه را باز کرد و جبهه و جنگ برای ما نعمت بود. تحریم هم همین‌گونه بود. چون آنها درها را به روی ما بستند، خیلی از درها را خداوند به روی ما باز کرد. هیچ کشوری در هسته‌ای شدن ما به ما کمک نکرد. سر خون شهدا بود. 
 
در مسئله ماهواره، گاهی در بعضی از مجالس هم نقل کردم؛ در زمان دولت قبل من میهمان دانشمندان علم و صنعت تهران بودم. شب عاشورا بعد از منبرم آنها که دست‌اندرکار ماهواره بودند، آمدند از من دعوت کردند یک بازدیدی از مجموعه آنها کنم. گفتند تمام این ۲۷ نفری که اینجا کار می‌کنند همه اهل نماز شب هستند. همه بسیجی هستند، همه ولایی هستند و هرجا گیر کردیم از تربت امام حسین علیه‌السلام کمک گرفتیم. این اثر خون شهدا بوده است که این‌گونه اعتقادات برای دانشمندان ما برای شهید شهریاری و شهید مصطفی روشن و اینها مانده است. اینها بسیجی و گریه‌کن امام حسین بودند و در آنجا گل کردند و این هسته‌ای را به ثمر رساندند تا آنها به وحشت افتادند و آمدند با ما مذاکره کنند. نباید زود و ارزان اینها را از دست دهیم. ترقی ما، امنیت جهانی بشریت به برکت رزمندگان و شهدای ماست. 
 
کسانی که می گویند ما را چه به سوریه و یمن یا نمی فهمند یا مأموریت دارید 
 
نکته آخری هم به عنوان پیام عرض کنم و یک نکته هم در موقعیت و وظیفه ما در برابر شهدا خدمت شما بگویم. نکته دیگری که در هدف شهادت قرآن بیان کرده است: «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما یَعْمَلُونَ بَصیرٌ»(۱۰) این انقلاب، انقلاب ایران نیست. انقلاب مستضعفین است. امام برای ایران انقلاب نکرده است. اینکه بعضی امروز گیر می‌دهند، حتی بعضی از کله‌گنده‌های داخلی می‌گویند ما را چه به سوریه! خودمان این همه مشکل داریم. ما را چه به یمن! یا اینها را نمی‌فهمند و یا مأموریت دارند. بابا سوریه دارد جور ما را می‌کشد؛ اگر آنجا جنگ نکنیم می‌آیند در داخل کشور و با ما می‌جنگند. آمدند در داخل کشور ما و قصر شیرین و ۳ استان ما را گرفتند. امروز مرز ما به سوریه رفته است. مرز ما به یمن رفته است. والله آنها با ما می‌جنگند. آنها با بشار اسد کاری ندارند. آنها با حوثی‌ها کار ندارند. اینها القاعده را درست کردند که با ما بجنگند. اینها شیعه‌کشی می‌کنند چون کانون شیعه ایران است. 
 
--------------------------------------------
پی‌نوشت‌ها:
(۱) شیخ مفید، ارشاد، ج ۲، ص ۱۱۹.
(۲) بحار الانوار، جلد ۴۵، صفحه ۱۳۵.
(۳) سوره نساء آیه ۹۵. 
(۴) سوره توبه آیه ۱۱۱.
(۵) البرهان، سید هاشم بحرانی، جلد مقدمه، ص۵، نشر اسماعیلیان.
(۶) سوره حج، آیه ۴۳. 
(۷) نهج‌البلاغه، خطبه ۸۷.
(۸) سوره حج، آیه ۴۳.
(۹) سوره بقره، آیه ۲۵۱.
(۱۰) سوره انفال، آیه ۳۹.
۴۸

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد