انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

در گفتگوی رجانیوز با پژمان‌فر در خصوص شکایت دولت از وی مطرح شد

امروز دولت تمام تلاشش این است که این یکه تازی خودش را با شدت ادامه بدهد و اساسا اجازه ندهد صدای منتقدین در جامعه بلند شود. این مسئله به حدی وجود دارد که حتی برداشت های غلط خودشان را در رابطه با کشور که مسیر آن را در حال عوض کردن بر خلاف مسیر انقلاب است را شامل می شود.

  

اخیرا در پی اظهارات حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم رعایت عدالت در خصوص تخصیص یارانه به رسانه های مکتوب و دیجیتال در یکی از رسانه ها، دولت با ارئه شکواییه ای در دادگاه ویژه روحانیت از وی شکایت نموده است.

لذا در این خصوص گفتگویی با این نماینده مجلس شورای اسلامی داشته ایم. وی در خصوص شرح شکایت دولت گفت: بنده رئیس کارگروه رسانه در کمیسیون فرهنگی مجلس هستم. در واقع تمامی مواردی که در خصوص رسانه، چه رسانه های مکتوب و چه رسانه های دیجیتال مطرح است درحزوه کاری بنده می باشد و من باید به این مسائل رسیدگی کنم.

وی در ادامه افزود: همه مسائل در حوزه رسانه به آنجا ارجاع شده و مورد رسیدگی قرار می گیرد. یکی از مسائلی که مطرح بود در خصوص یارانه ای است که دولت می بایست به مطبوعات و رسانه های دیجیتال اختصاص می داد که در آن تبعیضی از سوی دولت وجود داشته است. مستنداتی متقنی در کارگروه مطرح شده و حتی بعضی از نمایندگان در غالب طرح سوال این موضوع را از وزیر مطرح کردند، که این کارگروه بر اساس وظیفه ذاتی خود این مسئله را پیگیر بوده و هست.

رئیس کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در این بحث ها باتوجه به مسئولیت بنده، صحبت هایی را کردم و مسائلی را به دولت تذکر دادم که در راستای ماموریت و کار بنده در مجلس است. متاسفانه علیرغم اینکه دولت ادعای آزادی بیان برای همه مردم را دارد، امروز حتی طاقت شنیدن بعضی از حرف ها را از مسئولینی که وظیفه ذاتی شان است که وارد این مسائل شوند، آن را مورد بررسی قرار دهند و درباره آن اظهار نظر بکنند را ندارد.

پژمان فر گفت:  بنده مطلع شدم شکایتی از طرف دولت از بنده در دادگاه ویژه روحانیت در اعتراض به مصاحبه من با یکی از جراید که در خصوص بحث یارانه رسانه ها داشته ام، شکایت کرده است که چرا چنین اظهار نظری کرده ام.

وی با انتقاد از بی طاقتی دولت ادامه داد: حالا این شکایت مسیر خودش را طی خواهد کرد و بنده هم در اعتراض به این موضوع تلاش و مسیر خودم را طی می کنم. اما بحثی که امروز اینجا مطرح است این است که دولتی که خود ادعای آزادی بیان را دارد و این یکی از شعارهای اصلی وی در انتخابات ۹۲ بوده است، چنین جار و جنجالی را به پا می کند و در برابر صحبت های منطقی منتقدینش بی طاقتی کرده که علاوه بر اینکه یارانه رسانه های منتقد خود را قطع نموده بلکه حتی طاقت اینکه کسی بخواهد اظهار نظری خلاف نظر آن بکند حتی اگر جایگاه حقوقی منتقد، به او اجازه می دهد که پیگیر این مسائل باشد، ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعلام نگرانی خود از سرکوب آزادی بیان از سوی دولت گفت: امروز ما نگرانی شدیدی داریم که اگر با بنده بعنوان یک نماینده مجلس بخواهند برخوردی بکنند بطوریکه من در حوزه وظایف خودم نتوانم رسیدگی ای بکنم، برخوردشان با مردم چگونه خواهد بود؟ چه برخوردی با مردم، با منتقدین خواهند داشت؟ من این انتظار را دارم تا رسانه ها از این موضوع به سادگی عبور نکنند. بالاخره باید این مسئله روشن شود که آیا کسی حق دارد پیگیر وظایف قانونی خودش باشد هر چند این وظیفه بر خلاف میل دستگاه های اجرایی باشد یا همه باید بروند به جهنم و کسی حرف خلاف میل این آقایان نزند؟ این یک مسئله اساسی است که اگر این ها چنین طاقتی را ندارند، پس بنابراین مسیری برای خارج کردن همه ملت بدهند و این در حالیست که این ها با درصد بسیار ناچیزی موفق به در دست گرفتن قدرت شدند.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: امروز به اسم آزادی بیان، صحبت های کارشناسی و وظیفه ای افراد منتقد را سرکوب می کنند و بدنبال جلوگیری از بیان شدن صحبت های منتقدین هستند. این باید در مسیرهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

پژمان فر گفت:  البته من یک مسیر شخصی دارم و من علیه دولت اقامه شکایت خواهم کرد؛ اما در عین حال باید این مسئله روشن شود، مردم ما بدانند که امروز تخلافاتی که دولت در حال ارتکاب آن است، دولت در مقابل دستگاه هایی که ، بی طاقت است و تحمل شنیدن صدای مخالف میل خود را ندارد. البته ما خیلی حسن ظن به دولت داریم والا چیزی به غیر از قلدری از سوی دولت وجود ندارد.

رئیس کارگروه رسانه مجلس در خصوص این شیوه برخورد دولت با مجلس اظهار داشت: من این موضوع را دقیقا بی احترامی به قانون اساسی می دانم و مطمئنا پیگیری خواهم کرد که دولت حق دارد که تمام کشور را در جهت خواسته های خودش مصادره کند و رفتاری فراقانونی از خود سر دهد. این رفتار دولت، رفتاری کاملا فراقانونی و سر زده از بی منطقی است که متاسفانه وجود دارد.

پژمان فر حرکت دولت را خلاف مسیر انقلاب دانسته و افزود: امروز دولت تمام تلاشش این است که این یکه تازی خودش را با شدت ادامه بدهد و اساسا اجازه ندهد صدای منتقدین در جامعه بلند شود. این مسئله به حدی وجود دارد که حتی برداشت های غلط خودشان را در رابطه با کشور که مسیر آن را در حال عوض کردن بر خلاف مسیر انقلاب است را شامل می شود.

وی در ادامه گفت: مسئله استکبار ستیزی یکی از اصلی ترین محورهای انقلاب اسلامی بوده و در دنیا به عنوان کشوری که پرچمدار استکبارستیزی مطرح بوده ایم. حال امروز دولت آمده است به مردم اجازه نمی دهند تا مسائل انقلاب را مطرح کنند؛ همچون اتفاق تلخی که در اصفهان در قبل از مراسم تشییع شهدای غواص رخ داد و دو نفر را به اتهام استکبارستیزی و شعار مرگ بر امریکا دستگیر کرده اند و موارد مشابه دیگری که بنده سراغ دارم. امروز آزادی بیان که یکی از اصول مهم انقلاب اسلامی بوده است و بر اساس آن شکل گرفته است، نقض شده است. دولت اجازه تجمعات انقلابی و اظهار نظرهای انقلابی نمی دهد، نشریات را تعطیل می کند و حتی اگر مسئولی مثل بنده در خصوص موضوعی اظهار نظر کند، به دادگاه می کشانند.

نماینده مردم مشهد  تصریح کرد: این یک امر خطرناکیست که در حال رخ دادن است و من انتظار دارم در جلسات سران قوا، در این خصوص به آقای رئیس جمهور در این خصوص تذکر بدهند و ما هم در مجلس حتما پیگیر خواهیم بود چرا که این موضوع موضوع ساده ای نیست؛ برخورد با یک فرد نیست که حالا ما از آن ساده بگذریم. برخورد با جریان اصلی انقلاب است که از سوی دولت دائما در حال رشد است. اگر جلوی آزادی بیان را در جامعه بگیریم، جامعه ما دچار دیکتاتوری شدیدی خواهد شد.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار داشت:  اگر امروز امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان مصداق هرج و مرج تلقی بکنند و اجازه ندهند که شخصی یا جریانی امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، این قطعا منجر به یک دیکتاتوری شدید خواهد شد. ملت ما این همه خون دادند تا در مقابل دیکتاتوری بایستند و ما اجازه نخواهیم داد که برای خواسته های یک جمعیت قلیلی که رویکرد دیکتاتورمآبانه دارند به اسم آزادی، این اتفاقات در کشور رقم بخورد.

وی در انتها در خصوص پیگیری بحث یارانه رسانه ها خاطر نشان کرد: ما نسبت به این موضوع بی عدالتی در مسئله یارانه رسانه ها، مستندات کافی در اختیار داریم و این مستندات را هم به مراجعی که در خصوص شکایت اینجانب می بایست رسیدگی کنند و هم به مطبوعات و رسانه ها ارائه خواهیم کرد که یک نمونه آن، قطع یارانه رسانه شما، پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز و تحت فشار قراردادن ارگان ها برای در اختیار قرار ندادن تبلیغات در سال گذشته و امسال می باشد و این شامل تمامی جریانات حزب اللهی شده است. دولت در حال خفه کردن رسانه های حزب اللهیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد