انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

سیدمهدی هاشمی:

  

 

 فتنه 88 به اذعان بسیاری کارشناسان و تأیید مقام معظم رهبری، یکی از بزرگ‌ترین فتنه‌های پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و نزدیک بود که نظام اسلامی را به نابودی بکشاند؛ چگونه است که این فتنه‌ای که یکی از تهدیدات بزرگ علیه نظام و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت، به حماسه‌ای چون 9 دی ختم و در نهایت خنثی شد و به عبارت دیگر از یک تهدید بزرگ، فرصتی دیگر در مسیر بقا و حفظ انقلاب اسلامی به دست آمد؟

دکتر سیدمهدی هاشمی: اگرچه اکنون حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، اما نهضت هنوز ادامه دارد و در حال پیش رفتن است. از همان دوره پیروزی انقلاب، ما همیشه شاهد دسیسه‌ها، فتنه‌ها و دشمنی‌های مختلف داخلی و خارجی بوده‌ایم که عمدتاً داخلی‌ها هم ریشه در خارج داشته است. حوادث قبل، بعد و حین انقلاب، درگیری‌های منطقه‌ای و مرزی و نهایتاً جنگ تحمیلی را داشته‌ایم؛ البته تحریم‌های ظالمانه را هم نباید فراموش کنیم.

همه این‌ها اهداف مشترکی را دنبال می‌کرده است و آن، مقابله با اهداف عالی نظام، مقابله با تأمین منافع مردم، مقابله با رهبری ولی فقیه بوده. فتنه 88 هم یکی از قسمت‌های این سناریو بوده و این داستان را پی‌گیری می‌کرده است.

فتنه 88 یکی از فتنه‌های بزرگی بود که توانست با شبهه‌افکنی و فریب بخشی از افکار عمومی و هدایت بیگانگان، یک زمینه‌ای را فراهم کند برای اینکه بخواهند به انقلاب و آرمان‌های آن ضربه بزنند؛ غافل از اینکه همواره هرکدام از این فتنه‌ها، دسیسه‌ها و توطئه‌ها، منجر به این شده که در نهایت ما حفظ و انسجام بیشتری را پیدا کرده‌ایم و در واقع چهره دیگری از دشمن به مردم شناسانده شده و مردم آن‌ها را شناخته‌اند.

جدا از اینکه به قول برخی «آدم خواب را می‌شود بیدار کرد، اما آدمی که خودش را به خواب زده نمی‌شود»، بعضی‌ها هستند که خودشان را به خواب زده‌اند؛ و نمی‌خواهند باور کنند که این فتنه‌ها و توطئه‌ها و دسیسه‌ها وجود دارد، اکثریت مردم این موضوع را احساس کرده‌اند با گوشت و پوست و استخوان‌شان. آمدند و در عمل اقدام جبرانی را در پی داشتند و منجر به تحکیم و تثبیت انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های آن شدند و دقت مردم هم بیشتر شد در مسائل بعدی.

الان هم به هر صورت فتنه اکبری در راه است و باید دقت داشته باشیم که خصوصاً در این انتخابات پیش‌رو، با بصیرت لازم و کافی‌ای که خواهیم داشت این فتنه جدید را هم در نطفه خنثی بکنیم و یک حماسه جدید و یک افتخار جدیدی را به افتخارات قبلی خودمان بیفزاییم و بار دیگر، دشمن سیلی محکمی را از مردم شریف ایران اسلامی ان‌شاءالله بخورد که تا مدت‌ها دیگر نتواند از جایش بلند شود.

آیا حماسه 9 دی، نتیجه صرفاً حادثه روز عاشورای سال 88 بود یا اینکه در جریان سیاسی پس از انتخابات، مردم به آنچنان درکی رسیدند که در پس فتنه 88، حماسه 9 دی را رقم زدند؟ و چطور شد که حتی برخی از رأی دهندگان به آقای موسوی نیز در حماسه 9 دی حاضر بودند؟

اولاً کسانی که آمدند صرفاً به خاطر آن حادثه روز عاشورای 88 نیامدند در 9 دی شرکت کنند؛ مردم آن حادثه نهایی را هم جزئی از پازلِ توطئه و یا سناریوی دشمن دیدند، آمدند و آن کسانی هم که با شبهه‌ای که ایجاد شده بود فریب خوردند و به هر حال از صدر اسلام تا کنون دشمن تلاش کرده است تا با شبهه‌افکنی از صف مردم بکاهد و به صف محاربین اضافه کند.

وقتی دشمن قرآن را سرنیزه می‌کند برای شبهه‌افکنی است. اینجا آمدند و از یک روش و یک متد جدیدی استفاده کردند و یک بخشی را فریب خواستند بدهند و بخش کوچکی هم در ابتدا فریب خوردند و بلافاصله بعد از اینکه نسبت به آن توطئه توجیه شدند، ضمن اینکه بازگشتند، همراهی خودشان را هم با مردم اعلام کردند و شاید برخی از کسانی که در فریب اولیه دشمن با آنها همراهی داشته‌اند، در حماسه 9 دی آمدند و اعلام برائت خودشان را داشتند و همراهی و تجدید بیعت خودشان را با آرمان‌های انقلاب و امام و مقام معظم رهبری، نشان دادند.

این تجدید بیعت آنها ناشی از این بود که به عمق این توطئه پی برده‌اند و شناخت پیدا کرده‌اند و آن غفلت مقطعی که در واقع با آن مواجه شده بودند را جبران کردند. به هر صورت، تعداد قابل توجهی از کسانی که نادانسته در این حرکت ورود پیدا کرده بودند، پس از توجیه و اطلاع از عمق مسئله و فاجعه، آمدند و مجدداً در آغوش ملت این همراهی و تجدید بیعت را اعلام کردند.

حتی سران فتنه هم علی‌رغم اینکه این توقع هم البته از آنها نبود، در همان ابتدا این اصلاح رفتاری و افکاری را اعلام می‌کردند، ملت اینها را می‌پذیرفتند و شاید آنها را در آغوش می‌گرفتند؛ اما عدم پذیرش این فتنه و واقعیت و همچنین اصرار بر افکار انحرافی که فریبش را خورده بودند، موجب شد که ملت اینها را طرد کنند و شرایطی به وجود بیاید که دیگر توبه‌ای را از آنها نپذیرند.

البته هنوز هم ما امیدواریم که این افراد آن توبه‌ای که موجب اصلاح رفتار و افکار شود را به درگاه الهی داشته باشند و دنبال کنند. ولی طبیعتاً در جایگاه مدیریتی جامعه جایگاهی نخواهند داشت.

قضیه «فتنه اکبر» که به آن اشاره کردید، مشخصاً چه جریانی می‌تواند باشد و دشمن تحت چه فرآیندی می‌خواهد آن را پیاده کند و طی آن به دنبال چیست؟

همواره دشمنان با شبهه‌‌افکنی و فریب افکار عمومی می‌خواهند که در واقع جماعتی را همراه خودشان کنند و طبیعی است که در مرحله اول می‌آیند و می‌خواهند اگر منافعشان به صورت آرام تأمین شد، این سوء استفاده از فرصت را داشته باشند و اگر دیدند که به صورت آرام نمی‌توانند این تأمین منافع را داشته باشند، می‌آیند و از طریق ایجاد ناآرامی و بر هم زدن نظم، امنیت و آرامش جامعه فضایی را ایجاد کنند و آب‌گل‌آلودی را ایجاد کنند که در مقابل آن اراده ملت ایستادگی و تقابل کنند و با ایجاد شبهه، فریب افکار عمومی را دنبال کنند و یا اینکه حداقل مظلوم‌نمایی را در دستور کار قرار دهند و به دست خودشان سوژه‌ای را برای دشمنان خارجی ما رقم بزنند که آن‌ها خوراکی را برای ادامه دشمنی با نظام پیدا کنند.

منافعی که دنبالش هستند چیست؟

حداقلِ این منافع برای آنها این است که پیش‌گیری کنند از گسترش این انقلاب و صدور این انقلاب در سطح سایر کشورها و همچنین پیش‌گیری کنند از اینکه افکار عمومی بین‌الملل نسبت به جنایات آنها، بخواهد مطلع شود و بخواهند در ادامه این فریبی که ایجاد کرده‌اند و موجی که سوار آن شده‌اند و دارند تأمین منافع نامشروع می‌کنند از غارت منافع دیگران، این از بین برود. می‌خواهند پیش‌گیری بکنند. آنها تأمین منافع خودشان را در ایجاد ناامنی و چپاول منافع دیگران می‌بینند و طبیعی است که از این طریق اقدام می‌کنند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد